Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ah, tätä mä odotinkin, että joku ehdottaisi vähintään puolta kiloa rahkaa ja ei mitään profeeliä, kun siinä on niin kauheasti hirveän pahoja aineita. Toki sokeria juomissa on, mutta ei se niin pahasta ole. Smoothieissakin tuppaa niitä olemaan. Ja jos tosiaan taukoja on, niin voihan siinä heittää jonkun banaanin helttaan.

Juu, profeel on ihan hyvä jos mausta diggaa. "Sportti"juomalla kun voidaan tarkoittaa jotain hartsporttia ja sillä ei tosiaan oo mitään tekemistä palautumisen kanssa. Rahkaan en sitten mitään kantaa otakaan, toivottavasti nykypäivänä osataan laittaa smoothieen jotain muutakin protskunlähteeksi. Tää kun ei mitään tähtitiedettä ole, niin että tarttis kellosta katella että koska hiilarit ja koska prode. ;) Jokainen toki tyylillään!

Onko pahasta syödä samalla aterialla paljon hiilareita ja samalla rasvaa siis esimerkiksi kananmunia ja ruisleipää / puuroa vaikka aamupalalla tai ihan jollain muullakin aterialla?

Onko pahasta syödä samalla aterialla paljon hiilareita ja samalla rasvaa siis esimerkiksi kananmunia ja ruisleipää / puuroa vaikka aamupalalla tai ihan jollain muullakin aterialla?

Jotkut ovat sanoneet, että rasva ja hiilari yhdessä, ainakin suurina määrinä, olisi huono juttu. Ehkä leivonnaisista sun muista herkuista puhuttaessa, tämä on varmasti ihan kelpo ohjeistus, mutta kun puhutaan terveellisemmistä ruokavalinnoista, en kantaisi asiasta suuren suurta huolta. Loppujen lopuksi edelleenkin se iänikuinen kokonaisuus on se ratkaiseva tekijä, eikä yksittäinen ateria.

Yksi hyvä puoli tuossa rasvan sisällyttämisellä hiilihydraattipitoisemmille aterioille on se, että ainakin joillain ihmisillä se auttaa mm. pidentämään kylläisyyden tunnetta paremmin kuin pelkän hiilihydraatti/hiilihydraatti+proteiini aterian nauttiminen.

kauan hera säilyy hyvänä veteen sekoitettuna jääkaapissa? Esim. kaurahiutaleet sekoitettuna illalla heraan ja veteen niin säilyykö tämä yön yli töihin asti kahvitauolle (20h)?

Vedenjuonnista. Usein suositellaan juomaan kolmisen litraa vettä päivässä. Itellä jää varmasti tuon alle, sillä ei vaan janota. Reeneissä luonnollisesti uppoaa litra helposti, mutta lepopäivinä ei tuu paljoa juotua. Miten merkittävässä roolissa veden juonti on aineenvaihdunnassa laihduttaessa?

Vedenjuonnista. Usein suositellaan juomaan kolmisen litraa vettä päivässä. Itellä jää varmasti tuon alle, sillä ei vaan janota. Reeneissä luonnollisesti uppoaa litra helposti, mutta lepopäivinä ei tuu paljoa juotua. Miten merkittävässä roolissa veden juonti on aineenvaihdunnassa laihduttaessa?

Todella merkittävässä roolissa.

Ulkomaiset marjat. Niitähän kehotetaan kuumennettavan ennen syöntiä, kuinka välttämätöntä toi on ja kuinka moni noin tekee? Näin talvisin ostan yleensä pakastealtaasta 200g pussin kotimaisia mustikoita mutta välillä tulee ostettua rainbowin kuningatarsekoitusta jossa siis ulkomaisia mustikoita ja vadelmia. Ihan helvetin hyvää kun antaa tunnin pari pöydällä sulaa ja sitten vetää naamaan kun ovat vielä vähän kohmeisia, ei millään haluaisi alkaa missään mikrossa lämmittelemään ja syödä lämpimiä ja mössöks meneviä marjoja. :face:

kauan hera säilyy hyvänä veteen sekoitettuna jääkaapissa? Esim. kaurahiutaleet sekoitettuna illalla heraan ja veteen niin säilyykö tämä yön yli töihin asti kahvitauolle (20h)?

Kaurahiutaleet veteen sekotettuna tod näk vaan paranee kun saa turvota (oletan että blenderin funktio on hienontaa kaura) ja heran voit sekottaa mukaan vasta nauttimishetkellä sheikkerissä? :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ulkomaiset marjat. Niitähän kehotetaan kuumennettavan ennen syöntiä, kuinka välttämätöntä toi on ja kuinka moni noin tekee? Näin talvisin ostan yleensä pakastealtaasta 200g pussin kotimaisia mustikoita mutta välillä tulee ostettua rainbowin kuningatarsekoitusta jossa siis ulkomaisia mustikoita ja vadelmia. Ihan helvetin hyvää kun antaa tunnin pari pöydällä sulaa ja sitten vetää naamaan kun ovat vielä vähän kohmeisia, ei millään haluaisi alkaa missään mikrossa lämmittelemään ja syödä lämpimiä ja mössöks meneviä marjoja. :face:

Norovirusta noista on joskus lähteny kiertämään, siis ihanaa tautia missä paskot vettä ja oksennat samaan aikaan. Niiden estämiseksi suositetaan kuumentamista. Itse en kuumenna.

Yksi hyvä puoli tuossa rasvan sisällyttämisellä hiilihydraattipitoisemmille aterioille on se, että ainakin joillain ihmisillä se auttaa mm. pidentämään kylläisyyden tunnetta paremmin kuin pelkän hiilihydraatti/hiilihydraatti+proteiini aterian nauttiminen.

Mutta kaikista paras olisi nauttia proteiinia ja rasvaa, sillä niiden pilkkominen ja kylläisyyden tunne kestää pisimpään. Hiili itsessään ei tuossa funktiossa auta.

Mutta kaikista paras olisi nauttia proteiinia ja rasvaa, sillä niiden pilkkominen ja kylläisyyden tunne kestää pisimpään. Hiili itsessään ei tuossa funktiossa auta.

Olet oikeassa, mutta henkilö kysyi, että onko ok syödä nimenomaan hiilaria ja rasvaa samalla aterialla :)

Kyhäsin ensimmäistä kertaa elämässäni itselleni ruokavalion, kun ajattelin ruveta treenaamaan vähän enemmän tosissani. 186/80 20v mies, tavoitteena lihasmassan kasvatus. Mitä mieltä olette?? *RUOKAVALIO TÄÄLLÄ*

Eihän toi nyt tietty varmastikaan täydellinen ole, mutta mulle on tärkeetä että ruokavalio on yksinkertanen.

Kyhäsin ensimmäistä kertaa elämässäni itselleni ruokavalion, kun ajattelin ruveta treenaamaan vähän enemmän tosissani. 186/80 20v mies, tavoitteena lihasmassan kasvatus. Mitä mieltä olette?? *RUOKAVALIO TÄÄLLÄ*

Eihän toi nyt tietty varmastikaan täydellinen ole, mutta mulle on tärkeetä että ruokavalio on yksinkertanen.

100g makaroonia on vissiin keitetty painoa? Muut kuivapainojako?

Kyllä mä ihan kuivapainona olin nuo kaikki ajatellu. Eihän tuo paljoa ole, neljännes makaronipussista.

Ma ihmettelin kun 100 g makaronia ja 97 kcal, taitaa olla pieni virhe siinä, sillä mä vaan :D hyvältä näytti ruokavalio mun mielestä. Pärjääkö tolla aamupalallaihan hyvin? Siinäkin olisi varaa nostella kaurahiutaleen määrää.

Suositut

Back
Ylös Bottom