Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Heib! Osaako joku sanoa, voiko avokadoja pakastaa? Oli meinaan Lidlissä niin halpoja, että nyt meikäläisellä on niitä niin paljon että puolet ennättää mennä pilalle :)

en tiedä kuuluuko kyssäri tänne mut kysytään nyt kuitenkin kun ravinto-osioon kuuluu? mikä ois hiljaisin blenderi markkinoilla ja kuiteski vielä kohtuu hinnassa?

Heippa taas! Mua neuvottiin viimeksi syömään 2g proteiinia kiloa kohden ja 1g rasvaa kiloa kohden. Kuitenkin tuppaa aina protskua päivän aikana tulemaan sen 110g sijaa yli 130-> mutta kannattaako siis vähentää protsku oikeaan määrään sillä yksi päivä sain aivan tajuttomat vatsakivut liiasta proteiinista kun söin vahingossa 150g prodea (viime vuonna sain samat kivut proteiini jauheen takia). Kannattaako siis palkkari jättää pois koska siitä tulee se 88g proteiinia.

Ja uskoltaako oikeasti syödä noita hiilareita sitten niin paljon että tulee se 1600-2000 kalloria täyteen. Tänään olen syönut p 35% h 40% r 25%. Mikä olisi näille se hyvä prosentti? Kannattaako mun siis kuitenkin vältellä hiilareita koska yritän rasvaprosenttia tiputtaa? Mutta protsku saa vatsankipeeksi jos sitä on liikaa ja sillä en kyllä saa kaloreita täyteen.

Ei se 130g mitään kuolemaa tee, mutta aika järkky palkkari sulla. Painan päälle 90 kg ja mun palkkari on huomattavasti maltillisempi, oiskohan 35g p ja 35g hh.

Hiilareita uskaltaa kyllä syödä vaikka kuinka ja paljon, jos se ei aiheuta ongelmia. Okei, aluksi voi paino vähän nousta, koska hh kerää nestettä, mutta ei siitä mitään ressiä kannata ottaa. Se ressi pahentaa vain tilannetta. IMO paljon mukavempaa se elämä on, kun jo pelkistä hiilareista tulee se 2000kcal energiaa. Tai no mukavempaa ja mukavempaa, on se aika persiistä syödä niin pirusti, mutta virtaa kyllä riittää.

Paistoin tossa just 5 munaa jotka osoittautui mutantti muniksi. Jokaisessa oli 2 keltuaista joten onko noissa nyt siis kahden keltuaisen kalorit per muna vai vastaako noi kaks keltuaista yhtä normi keltuaista? :face:

Jos on niin pitkät treenit että tarttis niiden aikana jotain energiaa (tässä tapauksessa 3h), voiko tehdä yksinkertaisesti niin että ottaa normaalin palkkarin mukaan ja hörppii osan siitä jo jollain puolivälin juomatauolla tms.?
Kyseessä on laji/tempputreenit, niin en usko että intensiteetti on hirveän suuri, mutta epäilen että ei tota kolmen tunnin rupeamaa ihan pelkän aamiaisen voimin jaksa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos on niin pitkät treenit että tarttis niiden aikana jotain energiaa (tässä tapauksessa 3h), voiko tehdä yksinkertaisesti niin että ottaa normaalin palkkarin mukaan ja hörppii osan siitä jo jollain puolivälin juomatauolla tms.?
Kyseessä on laji/tempputreenit, niin en usko että intensiteetti on hirveän suuri, mutta epäilen että ei tota kolmen tunnin rupeamaa ihan pelkän aamiaisen voimin jaksa.

Ite ottaisin varmaan mukaan kaks palkkaria. Yks hörpittäväksi treenin aikana ja toinen jälkeen, etenkin jos alla on pelkkä aamupala eikä heti treenin jälkeen saa ruokaa. Sullakaan mun ymmärtääkseni ei mitään paino-ongelmaa oo :)

Ei oo paino-onglemaa, lähinnä mietin sitä että millä jaksais noi treenit mutta ettei ruoka/juoma hölskyis mahassa, jos ymmärrät mitä tarkotan. :) Toki on mahdollista ottaa myös isompi satsi palkkaria mukaan. Ruokaa saanee suht pian treenin jälkeen.

Ei oo paino-onglemaa, lähinnä mietin sitä että millä jaksais noi treenit mutta ettei ruoka/juoma hölskyis mahassa, jos ymmärrät mitä tarkotan. :) Toki on mahdollista ottaa myös isompi satsi palkkaria mukaan. Ruokaa saanee suht pian treenin jälkeen.
Hiilaripitoinen "sportti" juoma?

Hiilaripitoinen "sportti" juoma?

Nehän kai olis just tohon tarkotettuja, mutta en oo koskaan kokeillit (jos sekamehua hiihtoretkellä ei lasketa :D). Oikeestaan mun alkuperäinen kysymys viittas siihen ajaako palkkarin nauttiminen jo treenin aikana saman asian kun noi sporttijuomat?

Nehän kai olis just tohon tarkotettuja, mutta en oo koskaan kokeillit (jos sekamehua hiihtoretkellä ei lasketa :D). Oikeestaan mun alkuperäinen kysymys viittas siihen ajaako palkkarin nauttiminen jo treenin aikana saman asian kun noi sporttijuomat?
Et sä varmaan palkkaria tossa tarvii ollenkaan. Mielummin treenin aikana hiilaria sisältävää juomaa niin eiköhän jaksa.

Niin kuin tuossa aiemminkin jo sanottu, niin IMO myöskin mihin niitä palautusjuoman (mä vihaan palkkarisanaa, hyi stna) proteineja pitkän treenin aikana tarviit? Hiilaripitoista ja jos haluaa rasvojakin poltella, niin alkuun ei edes sitä kauhiasti. Sit jossain tunnin paikkeilla voi alkaa kiskoa kovempaa tahtia sitä, kun keho muutenkin alkaisi käytellä hiilareita pois.

Okei. En siis todellakaan tiedä mitä ravintoa keho käyttää tai osaako se käyttää yhtään mitään treenin aikana, siksi kysyin. :) Enkä kyllä siitäkään ole varma onko tuossa "aihetta" palkkarille, kun kyseessä on nyt viikonloppuna alkava kurssi jossa en siis vielä ole käynyt. Aattelin vaan että aamupalasta joku sopiva aikaväli ennen treenejä + 3h jumppailua + aikaviive ennen kuin pääsee kotiin syömään tekee jo yksinkertaisesti pidemmän ateriavälin kun mihin oon yleensä tottunut.

Ota evääksi itse tehty smoothie, johon voit laittaa mitä haluat. Sata kertaa parempi vaihtoehto kun "sportti" juoma, joista suurimmalla osalla ei ole mitään tekemistä sportin kanssa (sisältävät vain sokeria). Treenin jälkeen sitten palkkari. Ja jos kyseessä tosiaan on treenit jossa tehdään esim. käsilläseisontaa jne jne, niin intensiteetti ei ole kauhean suuri -helppo syödäkin jopa jotain välissä, jos vain evästaukoa pidätte.

Ah, tätä mä odotinkin, että joku ehdottaisi vähintään puolta kiloa rahkaa ja ei mitään profeeliä, kun siinä on niin kauheasti hirveän pahoja aineita. Toki sokeria juomissa on, mutta ei se niin pahasta ole. Smoothieissakin tuppaa niitä olemaan. Ja jos tosiaan taukoja on, niin voihan siinä heittää jonkun banaanin helttaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom