Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mites ku painan tällä hetkellä 111kiloa ja kulutus näyttää 4100kcal mut tosta ny on 15 kilo helpoo läskiä. nii ajattelin kysyä ku ruokavalio teen että kannattaako laittaa ennemmin 3500kcal ruokavalio vai kehittyykö tällä vai pitääkö mun oikeesti laittaa 4500kcal et on plussalla ? mielipiteitä?

Poppis mene vaan sen nykysen ohjeen mukaan ja ihmetellään 2 viikon päästä uudestaan jossei mitään tapahdu, äläkä yksin sitä painoa seuraa. Katsoin että tuo sun nykyinen kalorimäärä ois kutakuinkin plusmiinus nolla kokonaiskulutukseen nähden, ja jos oot aloittelija kuntosalilla niin alkuun tulee lihasmassaa vaikka läskiä palaisikin, eli paino ei välttämättä liikahda mihinkään. kannattaa käyttää mittanauhaa ja peiliä apuna.
Ite oon 187/96 ja käynyt nyt puntilla marraskuun lopusta. Kalorit 2000-2500 ja makrot oon yrittänyt pitää suositusten mukaisina. Paino ei vain putoa, kohta lähtee järki. Peili ja mittanauha taas kertovat toista. Vatsan ympärys pienentynyt neljä senttiä ja muutenkin koko ukko näyttää vähän sporttisemmalta. Siis vähän, mutta suunta on oikea. En tiä mitä täs nyt pitäis tehä? Jatkaako samaan malliin, vai pudotella vieläkin kaloreita? Tarkotus ois pudotella alle ysikymppiin tai siihen asti, että mahaläskit on sulaneet. Peilin mukaan olkapää-hartia-solisluu-suunnalla on tapahtunut eniten sulamista/kiinteytymistä/lihaskasvua.

Raid älä ainakaan tuon alle mene, suurikokoinen ukko, aika reilu tuo sinun kalorivaje jo pelkästään näiden mittojen perusteella. Jos aloitit salilla käynnin marraskuun lopussa niin lihasta tulee alkuun kovasti. Syö nyt ainakin se 2500kcal ja älä välitä vaakalukemasta tällä hetkellä.

Kaikki merkit viittaavat siihen että lihasmassa kasvaa ja fläsää lähtee samaan aikaan. Älä siis huolestu vaakalukemasta, näitä lukuja katsomalla vaikuttaa siltä että ois fyysisesti mahdotonta että rasva ei palaisi.

Raid älä ainakaan tuon alle mene, suurikokoinen ukko, aika reilu tuo sinun kalorivaje jo pelkästään näiden mittojen perusteella. Jos aloitit salilla käynnin marraskuun lopussa niin lihasta tulee alkuun kovasti. Syö nyt ainakin se 2500kcal ja älä välitä vaakalukemasta tällä hetkellä.

Kaikki merkit viittaavat siihen että lihasmassa kasvaa ja fläsää lähtee samaan aikaan. Älä siis huolestu vaakalukemasta, näitä lukuja katsomalla vaikuttaa siltä että ois fyysisesti mahdotonta että rasva ei palaisi.
Kiitoksia kommenteistasi/vastauksestasi. Ristiriitaiset fiilikset. Muutamia ajatuksia. Usein sanotaan, että dieetin aluksi paino tippuu monesti useita kiloja mm. nesteiden muodossa --> Ei ole pudonnut. Vaa´an lukema ei vaan putoa. Vaikea uskoa, että lihasta olisi tarttunut noin paljon. Pitäisi syödä vähintään 2500kcal. Helposti tuon söisi jos jatkaisin samalla linjalla kuin ennen. Kermakastikkeita, juustoja, sipsejä, karkkia, lihapiirakoita, hampurilaisia jne. Ei mitään ongelmaa. Mutta nyt kun olen pyrkinyt syömään "pakkiksen ohjeilla", niin voi helekutti että enhän mä jaksa syödä semmosta määrää vuorokaudessa. Olen syönyt prot.150-250g r 50-120g ja loput hiilareista. Eipä tässä ole tosiaan aikaakaan mennyt vasta kuin 1,5kk joten taitaa olla viisainta jatkaa kokeilua, jospa se painokin joskus putoaisi. En tiedä, vaan oletan, että sopiva painoni mulle ois jotain 85-90 näillä olemattomilla lihaksillani. Tuntuu, että jos vielä suurentaisin annoksiani, niin en laihtuisi koskaan. Saatan olla väärässäkin, en väitä mitään. Jos kroppaa "kuuntelee", niin turhan usein joutuu syömään puoliväkisin, vaikkei ole edes nälkä, jotain rahkaa tms, että saa tarpeeksi protskua ja kalorit lähemmäs 2500kcal. Tai sitten olen tehnyt tai ymmärtänyt jotain väärin, tai sitten en. Vettä pitäisi varmaan juoda enemmän. Oon huono juomaan ihan tavallista vettä, mutta juon kyllä 0kcal mehuja ja limsoja. Myös yötyö 2-3yötä viikossa,saattaa sotkea elimistöä ja aineenvaihduntaa. Yöllä juon usein 0kcal energiajuomia ja kahvia. Nimim. Ennen oli epävarma, nyt en oikein tiedä.

Yötyö saattaa selittää aineenvaihdunnan hidastumisen. Itsellä oli samaa vikaa nuorempana kun tein satamassa hommia.

Ja jos et jaksa syödä isoja annoksia niin syö kaloririkasta oikeaa ruokaa eli vaikka pähkinöitä, manteleita, juo vaikka punaista maitoa lasillinen aamulla ja niin poispäin. Loppujen lopuksi ne kalorit ratkaisevat, että putoaako paino vai ei.

Kolmanneksi, geenit ratkaisevat aika paljon, että mistä rasvat lähtevät ensimmäisenä. Monilla miehillähän se on se vatsanseutu ja vaikka tekisit Cristiano Ronaldon tapaan 2000 istumaannousua päivässä niin maha voi näyttää löysältä. Ne vatsalihakset tulevat esiin sitten lopuksi diettaamalla, joten siihen ei kannata vielä niin kauheasti sun panostaa. Selvität ylläpitokalorisi ja syöt vähemmän niin paino lähtee putoamaan.

Jos dieetillä on 800-1000kcal miinuksella pidemmän aikaa kannattaako välillä cheatata reippaasti? Jos kannattaa kuinka usein? Viime pudottelut meni niin hitaalla tahdilla että vitutti vain ja kun mulla tota rasvaa on vielä reippaasti ajattelin kokeilla suht isoilla miinuksilla. Pudotettavaa olis se 15kiloa.

Tuohon vaikuttaa paljolti kokonaiskulutus. Olen useasti lukenut/kuullut,etät about -20% päivän kaloritarpeesta on kannatavaa olla dietillä, maksimissaan.Viimeisimpänä Markku Tikan Q/A video. Jos miinuksilla "liikaa" tekee mieli cheateta useammin/enemmön, itselle käynyt useasti näin. Toki paljolti omasta pääkopasta kiinni...

viideltä aamuna salille, tunnin raudan kesytys, mitä suosittelisitte ennen ja jälkee salin? Olen vetänyt nyt ennen salia vaalean leivän juustolla ja smoothien jossa on (rahkaa ja banaania) yleensä. Salin jälkeen palautusjuoma sekä puuroa banaanilla, vaaleaa leipää juustolla ja öljyssä paistettu kanamuna päälle.

viideltä aamuna salille, tunnin raudan kesytys, mitä suosittelisitte ennen ja jälkee salin? Olen vetänyt nyt ennen salia vaalean leivän juustolla ja smoothien jossa on (rahkaa ja banaania) yleensä. Salin jälkeen palautusjuoma sekä puuroa banaanilla, vaaleaa leipää juustolla ja öljyssä paistettu kanamuna päälle.

Mun mielestä toi kuulostaa ihan hyvältä :) joskin rasva saattaa hidastaa hh ja protsku imeytymistä mut oot kuitenki ottanu palkkarin eka nii en usko että siitä rasvasta on haittaakaan :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täällä kyselee 186cm 97kg 18-vuotias nuorimies. Rasvaprosentti on n.25% eli rasvaa on jonkin verran, mutta takana on kuitenkin 2.vuotta treeniä. Eikä siis mitään tissienläpsyttely treeniä vaan kovaa brutaalia treeniä. Olen syönyt n.2-2,5g protskua per painokilo päivässä, mutta hiilareita ja rasvoja en ole muuten laskenut sen kummemmin, treenin ympärille yrittänyt hiilarit sijoitella. Joten kysymys kuuluu: miten makrot? mitä syödä (köyhä opiskelija) milloin syödä jne. tavoitteeta on päästä vähän kireämmäksi ja kasvattaa lihasmassaa ofc :D. Olen todennäköisesti n.2474 henkilö joka kysyy tätä tällä ketjulla, mutta jos joku kiva ja kiltti ihminen viitsisi vähän potkaista mua oikeeseen suuntaan niin ois tosi jees! :) lisäravinteet on whey 80,recovery pro,bcaa,kreatiini ja creashock. :rock:

Täällä kyselee 186cm 97kg 18-vuotias nuorimies. Rasvaprosentti on n.25% eli rasvaa on jonkin verran, mutta takana on kuitenkin 2.vuotta treeniä. Eikä siis mitään tissienläpsyttely treeniä vaan kovaa brutaalia treeniä. Olen syönyt n.2-2,5g protskua per painokilo päivässä, mutta hiilareita ja rasvoja en ole muuten laskenut sen kummemmin, treenin ympärille yrittänyt hiilarit sijoitella. Joten kysymys kuuluu: miten makrot? mitä syödä (köyhä opiskelija) milloin syödä jne. tavoitteeta on päästä vähän kireämmäksi ja kasvattaa lihasmassaa ofc :D. Olen todennäköisesti n.2474 henkilö joka kysyy tätä tällä ketjulla, mutta jos joku kiva ja kiltti ihminen viitsisi vähän potkaista mua oikeeseen suuntaan niin ois tosi jees! :) lisäravinteet on whey 80,recovery pro,bcaa,kreatiini ja creashock. :rock:

Mun suora mielipida: älä mieti mitään mikroja ja makroja jos treeni kulkee ja virtaa riittää ni jatka samaan malliin, treenaa ja lepää sen lisäks et syöt. Jos lihasmassan kasvatus on sun tavote niin syöt vaan reilusti :)

Peura sinuna laskisin kokonaiskulutukseni ja räätälöisin kalorilaskuri.fi:ssä ruokavalion joka on pikkuisen miinuksella. 200-250g proteiinia, rasvaa 50-100g ja hiilaria loput. Halpoja ruokia makaroni, tonnikala, rahka, puuro, jauheliha jne. Kaikki ruoat on ok, jos kalorit on miinuksella niin kiristyt

Tälläinen tyhmä kysymys tuli mieleen että kuinka paljon prpteiinia tarvisi saada päivässä kun painan 60kg. Jostain lueskelin että 2g/painokilo olisi hyvä mutta tuntuu kauhean vähäiseltä 120g päivässä

Tälläinen tyhmä kysymys tuli mieleen että kuinka paljon prpteiinia tarvisi saada päivässä kun painan 60kg. Jostain lueskelin että 2g/painokilo olisi hyvä mutta tuntuu kauhean vähäiseltä 120g päivässä

No 2-2.5g per kilo on ihan hyvä määrä, enempää et tarvitse lihaskasvun kannalta ja energialähteeksi sopii paremmin rasvat ja hiilarit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom