Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla on käytössä erään legendaarisen suomalaisen kehonrakentajan lisäravinnesarja. Siinä on treenin aikainen juoma, niin onko ihan ok jos lisään siihen hiilareita esim. maltoa?

sitten vielä sellainen kysymys että onko hyvä idea lisätä oliiviöljyä 1rkl aamu sekä iltapaln yhteyteen?

Mulla on käytössä erään legendaarisen suomalaisen kehonrakentajan lisäravinnesarja. Siinä on treenin aikainen juoma, niin onko ihan ok jos lisään siihen hiilareita esim. maltoa?

sitten vielä sellainen kysymys että onko hyvä idea lisätä oliiviöljyä 1rkl aamu sekä iltapaln yhteyteen?

Kumpaankin kysymykseen: jos kalorit ja makrot sallivat, niin on hyvä idea.

Pakkiksen makrosuositukset dieetille (ja muutenkin) taitaa olla aika pitkälle että 2g proteiinia/painokilo, 1g rasvaa/painokilo ja loput hiilareista. Syön nyt 2700kcal päivässä 93kg painolla, eli 186g proteiinia, 93g rasvaa ja ~300g hiilihydraatteja. Ovatko nuo suositusmäärät proteiinille ja rasvalle lukuja, joihin tähdätä vai pikemminkin alarajoja? Eli jos hiilareita tulisikin jonain päivänä vaikkapa puolet tavoitteesta ja loput kalorit täytettäisiin rasvalla ja proteiinilla, niin onko mitään haittaa?

Eli onko prode/rasvatavoitteiden täytyttyä jotain erityistä syytä täyttää loput hiilareilla vai onko niillekin jokin "alaraja" jonka täytettyään voi loput kalorit ottaa mistä vaan? Onnistuinpa kysymään hankalasti. :face:

rokkikukko, mun ymmärtääkseni proteiini on määrä mihin tähdätään ja rasva alaraja.

Mutta mitenkäs, onko tuo proteiini just niin päivän päälle tarkkaa? Siis jos mun tavote olis syödä 140g proteiinia/päivä, niin haittaako jos yhtenä päivänä syön 120g ja seuraavana 160g tai vaikka yhtenä päivänä 100g ja neljänä muuna 150g? Eli keskimäärin oikein?

Entäpä olisko ideoita proteiinipitoisista ja helppotekoista väli-/iltapaloista kun rahkat ja kananmunat eri muodoissa kyllästyttää välillä? Pähkinät tai palkokasvit ei käy (allergia).

rokkikukko, mun ymmärtääkseni proteiini on määrä mihin tähdätään ja rasva alaraja.

Mutta mitenkäs, onko tuo proteiini just niin päivän päälle tarkkaa? Siis jos mun tavote olis syödä 140g proteiinia/päivä, niin haittaako jos yhtenä päivänä syön 120g ja seuraavana 160g tai vaikka yhtenä päivänä 100g ja neljänä muuna 150g? Eli keskimäärin oikein?

Ei ole mitään merkitystä. Kannattaa kuitenkin mielestäni pitää esim. viikottainen saanti / kulutus keskimäärin samana. Ei yhdessä tai kahdessa päivässä ehdi muutenkaan tapahtumaan vielä mitään. Lisäksi kukaan ei pysty mittaamaan tarkkaa määrää muutenkaan, jos ei käytössä ole atomivaakaa jne.

Kehonpainon kannaltahan kalorit / energia ratkaisevat eli ei loppuja kaloreita ole pakko ottaa hiilareista. Kunhan vetää kaikkea kohtuuden rajoissa.

Entäpä olisko ideoita proteiinipitoisista ja helppotekoista väli-/iltapaloista kun rahkat ja kananmunat eri muodoissa kyllästyttää välillä? Pähkinät tai palkokasvit ei käy (allergia).

Ainakaan noin pienillä heitoilla ei oo mitään väliä perustreenaajalle :) Halloumia ja kukkakaalia? Hedelmiä ja heradrinksu? Miksaa turkkilaista jogua, raejuustoa ja marjoja / hedelmiä?

No sinänsä, koska proteiini ei perjaatteessa varastoidu (paitsi aminohappopooliin), niin olisi ihan hyvä pitää se saanti tasaisena / tarpeen mukaisena. Toki koska kukaan ei voi sanoa yksittäiselle ihmiselle just oikeeta määrää edes, ja määräkin riippuu paljon ajoittamisesta ja laadusta & samaan aikaan nautituista muista makroista, niin kokonaisuus ei ole ihan mustavalkoista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kertokaas joku hyvä blenderi millä saat jauhettua kaurahiutaleet semmoseks jauheeks heran sekaan ois nopeempi juoda matkalla eikä tarviis lusikalla syödä.

Ps. Kaikki instant oatsit on kokeiltu. Toimii joo mutta hinta aika suolainen siksi blenderillä omat jauhot messiin.

608acbadf68e333eecc565d42bae73b0.png

Mitä mieltä olette? Tarkoitus olisi painoa pudottaa, mutta kalorit on aika korkeat, tohon tulisi vielä treenipäivinä palkkari (StarNutrion Recovery-Pro). Neuvoja ruokien muutosten suhteen? Arvostaisin todella paljon mielipiteitänne.

608acbadf68e333eecc565d42bae73b0.png

Mitä mieltä olette? Tarkoitus olisi painoa pudottaa, mutta kalorit on aika korkeat, tohon tulisi vielä treenipäivinä palkkari (StarNutrion Recovery-Pro). Neuvoja ruokien muutosten suhteen? Arvostaisin todella paljon mielipiteitänne.
Heti ekana pisti silmään että noista p/h/r:istä ei kyllä saa mitenkään noin paljon kaloreita yhteensä. Ynnäsinpä sitten kalorit yhteen ja niinhän se oli. Niistä tulee 2458 eikä 2874 kcal. Ja 2 kananmunassa ei todellakaan ole 37,2 grammaa rasvaa tai noin paljoa proteiinia. :D
Löytyy varmaan muitankin virheitä, laskeppas noi nyt uudestaan. Niin ja paljon sulla on painoa ja pituutta?

Heti ekana pisti silmään että noista p/h/r:istä ei kyllä saa mitenkään noin paljon kaloreita yhteensä. Ynnäsinpä sitten kalorit yhteen ja niinhän se oli. Niistä tulee 2458 eikä 2874 kcal. Ja 2 kananmunassa ei todellakaan ole 37,2 grammaa rasvaa tai noin paljoa proteiinia. :D
Löytyy varmaan muitankin virheitä, laskeppas noi nyt uudestaan. Niin ja paljon sulla on painoa ja pituutta?
Nojoo tein ton aika myöhään, virheet mahollisia :D Pituutta 188 paino 85.5-87kg

Katoin ensin ihan samaa mutta sit tajusin että tuolla on tuo kouluruoka 500kcal josta ei oo laskettu makroja.....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom