Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitäköhän tässä on nyt tapahtunut kun onjo kuukauden ajan ollut vaikeuksia saada syötyä tarpeeksi ruokaa? (painoa 75kg..)
Salilla tulee käytyä yleensä se 4-5 kertaa/vko ja pidin juuri 5pv taukoa salista kulutuksen laskemiseksi muttei silti ruoka uppoa.
Ps. voiko heikentynyt mieliala olla syynä tähän nälän tunnettomuuteen?

Ootko ennen pystynyt sitten syömään tarpeeksi? Mieliala voi hyvinkin vaikuttaa nälättömyyteen. Eipä kai siinä muuta ole kuin että hoitaa mielen kuntoon ja totuttelee syömään riittävästi ja säännöllisesti.

Ootko ennen pystynyt sitten syömään tarpeeksi? Mieliala voi hyvinkin vaikuttaa nälättömyyteen. Eipä kai siinä muuta ole kuin että hoitaa mielen kuntoon ja totuttelee syömään riittävästi ja säännöllisesti.

Joo tosiaan ennen ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia syömisen kanssa olen voinut syödä useankin lämpimän aterian päivässä. Nykyään siis aamupala onjo ensimmäinen haaste päivässä kun ei uppoa enää mitenkään.
Itse en muuta keksi kun tuo mieliala joka on laskenut siis.. en uskonut sen voivan vaikuttaa ruokailuun näin voimakkaasti

Joo tosiaan ennen ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia syömisen kanssa olen voinut syödä useankin lämpimän aterian päivässä. Nykyään siis aamupala onjo ensimmäinen haaste päivässä kun ei uppoa enää mitenkään.
Itse en muuta keksi kun tuo mieliala joka on laskenut siis.. en uskonut sen voivan vaikuttaa ruokailuun näin voimakkaasti

Voi olla mieliala, voi myös olla joku sairaus joka oireilee noin. Jos aiheuttaa oikeasti ongelmia eikä ole mikään muutaman päivän vaiva, kannattaa harkita lääkärin puheilla käymistä.

Voi olla mieliala, voi myös olla joku sairaus joka oireilee noin. Jos aiheuttaa oikeasti ongelmia eikä ole mikään muutaman päivän vaiva, kannattaa harkita lääkärin puheilla käymistä.
Pääkipujutut voivat hyvin olla takana. Ite oon sairastanut muutamaan otteeseen masennuksen sekä kärsinyt ahdistusoireista, joten tiedän mistä puhun. Viimeksi muutama kuukausi sitten olin ihan paskana. Saakeli, sikiöasennossa pillitin sohvalla kuin pikkutyttö ja koko maailma kaatui päälle. Nyt kun oon syönyt mielialalääkkeitä ja käynyt terapiassa, niin tilanne on tasaantunut kaikin puolin. On todennäköistä että syön niitä loppuikäni pienellä ylläpitoannoksella. Kun ihminen on henkisesti paskana syöminen ja etenkin aamusyöminen on vaikeaa. Ruoka oikein kuvottaa. Jotain jugurttia tms. saattaa saada alas. Illalla sitten maistuu karkit, sipsit tai joku rasvanen mättö. Koko äijä menee ihan kalpeeksi ja zombiksi. Kannaatta tosiaan käydä lekurin juttusilla, jos yhtään epäilee. Masennus on sairaus siinä missä flunssa, astma tai ripuli, se iskee jos iskee, et sä sille mitään voi. MT-juttuja ei kannata hävetä.

Ja toinen asia, joka ei kuulu yhtään tuohon yllä olevaan. Mitä mieltä ootte maalaishyytelöstä, eli alatoopista, punttimiehen ruokana? Ainakin makrot näyttäis hyvältä. Leivän päälle tai vaikka raejuuston kaveriksi.

Puolukkahillo

Puolukkahilloa tulee vedettyä lähes jokasen lämpimän aterian yhteydessä. Sopii vaan niin hyvin eri yhdistelmien kans ja tekee niistä paljo paremman makusia. Ongelmana vaan, et ainakin noista kaupan hilloista löytyy sokeria jonnin verran. Vähäsokerisen sais tietenki ite valmistamal, mut onkos joku tsekkaillu, että missä kaupan puolukkahillossa olis vähiten sokeria? Ja ylipäätään muutenki keskustelua, et käyttääkö joku muu puolukkahilloa paljo ruokailuissaan.

Mitäköhän tässä on nyt tapahtunut kun onjo kuukauden ajan ollut vaikeuksia saada syötyä tarpeeksi ruokaa? (painoa 75kg..)
Salilla tulee käytyä yleensä se 4-5 kertaa/vko ja pidin juuri 5pv taukoa salista kulutuksen laskemiseksi muttei silti ruoka uppoa.
Ps. voiko heikentynyt mieliala olla syynä tähän nälän tunnettomuuteen?

Jos toi jatkuu tai pahenee, mä kävisin ainakkn kilpirauhasarvot mittauttamassa. Mutta kyllä mulla ainakin mielialan vaihtelut ja esim. stressi vaikuttaa ruokahaluun, suuntaan tai toiseen tilanteesta riippuen.

Puolukkahilloa tulee vedettyä lähes jokasen lämpimän aterian yhteydessä. Sopii vaan niin hyvin eri yhdistelmien kans ja tekee niistä paljo paremman makusia. Ongelmana vaan, et ainakin noista kaupan hilloista löytyy sokeria jonnin verran. Vähäsokerisen sais tietenki ite valmistamal, mut onkos joku tsekkaillu, että missä kaupan puolukkahillossa olis vähiten sokeria? Ja ylipäätään muutenki keskustelua, et käyttääkö joku muu puolukkahilloa paljo ruokailuissaan.

Osta pakastepuolukoita ja murskaa ne ite purkkiin, puolukkamurska säilyy suunnilleen ikuisuuden. Ei tartte lisätä sokeria, jos ei haluu.

Voiko jonkin vitamiinin puutos aiheuttaa nenäverenvuotoa ? Tiedän, että talvella kuivuu enemmän ja näin pois päin, mutta voiko jotain vitamiinia syömällä esim vaikuttaa tähän ? Apteekista voisi kysyä, mutta ajattelin kysästä ensin täällä. Voi olla, että johtuu myös nuhalääkkeestä, jota olen syönyt ja joutunut myös niistämään paljon.

Voiko jonkin vitamiinin puutos aiheuttaa nenäverenvuotoa ? Tiedän, että talvella kuivuu enemmän ja näin pois päin, mutta voiko jotain vitamiinia syömällä esim vaikuttaa tähän ? Apteekista voisi kysyä, mutta ajattelin kysästä ensin täällä. Voi olla, että johtuu myös nuhalääkkeestä, jota olen syönyt ja joutunut myös niistämään paljon.
A-vitamiinitipoilla voi hoitaa nenän limakalvoja, mutta koska jo syöt jotain lääkettä, niin kannattaa varmistaa lääkäriltä voiko sen lääkkeen kanssa käyttää jotain tai voiko sen lääkkeen vaihtaa toiseen merkkiin. Epäilen kyllä, että limakalvot ovat kärsineet runsaasta niistämisestä.

Kesäsin tulee käytyä puntilla ja harrastettua aktiivisesti urheilua, jollon mulla pysyy salitulokset kondiksessa eikä pahemmin turhia kilojakaan kerry, kun kulutus niin korkealla.
Mut sit taas talvisin on toi lihomis riski, kun vähän on aerobiset/urheilulliset harrastukset vähissä ja oikeestaa puntti ainoo fyysinen harrastus mitä teen.

Eli mikä olis hyvä tapa nostaa voima tasoja, mutta samalla saada fläsää pois? Paino kävi ekaa kertaa elämässäni 70kg:ssa ja pelästyin :DD. Ja lisättäköön se, että mitään suurempia diettejä/bulkkeja en harrasta, eli oisko paras tapa sit vaan tiputtaa sen pari 100 kcal per päivä, josta kertyy vajetta viikkojen saatossa? Pääasiassa syön todella terveellisesti, mutta ruokahaluni on myös loputon ;). Tiedän siis teoriassa kaiken mitä pitäis tehdä, mutta jos vaikka vähän painottaisitte kun en ole käytännössä joutunut koskaan näitä miettimään pahemmin. Paino & pituus 170cm & 70kg.

PS. Ei kiitos mitään ''sinuna kyllä lihottaisin jopa ennemminkin ja vitulliset +kcal''. Tiedän kyllä mihin pyrin, ja kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää.

Maltilliset miinukset jos haluat laihduttaa. Ei se sen ihmeellisempää ole.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvä ruokavalio HST treenille ???

Elikkäs oon just vaihtamassa 4-jakoisen ohjelman HSThen. Tällä hetkellä syön joku 5-6 kertaa päivässä suunnilleen seuraavasti:
Aamupala: Puuro
Välipala: Hedelmä
Luonas: joku kunnon kotiruoka (esim. makaroonilaatikko)
välipala: prode sheikki
Päivällinen: Yleensä jotain tonnikala ruokaa.
(reenien jälkee prode sheikki)

onko kellään kokemuksii millanen ruokavalio kannattaa HST treenis pitää?? Onks toi hyvä mikä mul nyt on??

Onko rankan aerobisen jälkeen hyvä käyttää palautusjuomaa joka sisältää proteiinia sekä hiilaria yhtä paljon kuin kuntosalin jälkeenkin ? Tai sitten joku banaanipuuro setti tunnin sisään varmaan ajaa saman asian.

Rankka aerobinen suhteellinen käsite, mutta oman viereystilan mukaan kannattaa nauttia. Jos muutama tunti ennen syönyt jotain proteiinipitoista ruokaa ja suorituksen jälkeen myös saa ruokaa 1-2h päästä, niin ei juurikaan tarvetta.

Itsellä auttaa k-vitamiinin syönti nenäverenvuotoihin.

Onko rankan aerobisen jälkeen hyvä käyttää palautusjuomaa joka sisältää proteiinia sekä hiilaria yhtä paljon kuin kuntosalin jälkeenkin ? Tai sitten joku banaanipuuro setti tunnin sisään varmaan ajaa saman asian.

Aerobinen liikunta ei välttämättä aiheuta ollenkaan lihasvaurioita tai muitakaan kasvumekanismeja, proteiini melko turhaa, oikeastaan palarikin, riippuen vähän tilanteesta. Mieluiten tankkaisin ruualla hyvin jo ennen aerobista jos tavoitteena on aerobisten ominaisuuksien parantaminen. Jos taas tavoitteena on vain lisätä kulutusta, niin sitten se prode+hh kevyempänä drinksuna ennen aerobista.

Raakojen punajuurien syömisestä olisi kysymys. Onko se nyt pahasta vai ei? Ilmeisesti oikein ravintorikasta, varsinkin raakana, mutta toisaalta varoitellaan ruokamyrkytyksellä, jos niitä raakana syö, eli pitäisi syödä raakana, mutta ei kuitenkaan...?

Miten pakkislaiset on punajuurensa syöneet, muutenkuin rosollissa/etikkajuurina. Tähän asti oon tehnyt aika paljon niitä uunissa, mutta raakanakin hieman syönyt ja kovasti olen kyllä tykännyt tosta raa'asta juuresta, mutta kuinka paljon sitä uskaltaisi raakana sitten syödä?

Raakojen punajuurien syömisestä olisi kysymys. Onko se nyt pahasta vai ei? Ilmeisesti oikein ravintorikasta, varsinkin raakana, mutta toisaalta varoitellaan ruokamyrkytyksellä, jos niitä raakana syö, eli pitäisi syödä raakana, mutta ei kuitenkaan...?

Miten pakkislaiset on punajuurensa syöneet, muutenkuin rosollissa/etikkajuurina. Tähän asti oon tehnyt aika paljon niitä uunissa, mutta raakanakin hieman syönyt ja kovasti olen kyllä tykännyt tosta raa'asta juuresta, mutta kuinka paljon sitä uskaltaisi raakana sitten syödä?

Tuohon uskaltamiseen on paha sanoa, kun raa'an punajuuren syömisestä aiheutuvan oireilun syntymekanismi ei ole tiedossa. Joka kerta ja jokaiselle oireita ei edes tule. Raakana syömisen välttämiskehoitus on varotoimenpide, koska parempaakaan ohjetta ei osata tällä hetkellä antaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom