Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No eikai tossa paljoa muuta auta kun totuttaa se vatsalaukku suurempaan ruokamäärään. Kasvikset on myös jokseenkin helpommassa muodossa kun syöt esim yhdellä aterialla 1 porkkanan, tai 1 paprikan tai 1 kurkun tms. Toinen vaihtoehto on sitten tehdä kasviksista smoothie blenderillä.

Kolmas vaihtoehto on se, ettet turhaan mieti että pitää syödä niin ja niin paljon. Yksinkertaisesti syöt aterialla ensin kasvikset, sitten proteiininlähteen ja lopuksi hiilarit. Jos liikut enemmän ja tarvitset siten kasvavassa määrin energiaa niin kyllä se nälkä sieltä tulee perässä.

Niin tulee, mutta sillä on paha tapa iskeä esim treeni- tai nukkumaanmenoaikaan siksi pitää vähän ennakoida. Siis voin syödä esim ison salaattiannoksen taikka muutoin paljon rehuja sisältävää ruokaa ja olla olevinani hetken aikaa kylläinen, mutta tätä useamman kerran toistamalla jonkin ajan päästä olen koko ajan nälkäinen ja laskureittenkaan mukaan kalorit ei täyty.

Niin tulee, mutta sillä on paha tapa iskeä esim treeni- tai nukkumaanmenoaikaan siksi pitää vähän ennakoida. Siis voin syödä esim ison salaattiannoksen taikka muutoin paljon rehuja sisältävää ruokaa ja olla olevinani hetken aikaa kylläinen, mutta tätä useamman kerran toistamalla jonkin ajan päästä olen koko ajan nälkäinen ja laskureittenkaan mukaan kalorit ei täyty.

Itsellä sama homma, että päivisin tulee syötyä kalorillisesti vähemmän ja määrällisesti myös, sillä usein nälkä tulee vasta illalla tms. Olen ratkaissut ongelman sitten yksinkertaisesti syömällä illalla enemmän, kun on nälkä. Usein salitreenitkin osuu tohon iltaisalle, joten olisko kroppa sitten "kellottanut" itsensä siihen, että aamulla/päivällä ollaan opiskelemassa jne, ei pahemmin nälkä, mutta treenin jälkeen ruokaa kyllä uppoaa ihan huolella.

Eipä tuosta taida haittaa olla, että yleensä suurinosa kaloreista (yli puolet) tulee treenin jälkeen, päinvastoin mikäli oikein olen ymmärtänyt. Kasviksista pidän itse todella paljon ja niitä tulee vedettyä ainakin kilo päivässä yleensä, mutta mä oonkin hullu varmaan... :D

Niin voishan sitä toki niinkin ajatella, että syö rehut päivällä ja "kunnon ruuat" illalla. :D
Mun pointti kuitenkin oli, että paljon kasviksia ja vähän hiilareita sisältävästä ateriasta saatan tulla näennäisesti täyteen, mutta sitten kun vajetta alkaa kertymään, tulee sellanen koko ajan "pohjaton" nälkä mikä ei ole kauheen kiva tunne, eikä tietysti tarkoituksenmukaista kun en ole dieetillä. :wtf: Eli oikeestaan aterian massa on mulla about vakio, samoin proteiinin lähteen (kana, kala tms) määrä, mutta energiapitoisuus vaihtelee paljon sen mukaan mitä se loppuosa on, ja siksi tämä kysymys että mitä aineksia siinä kannattaa suosia. :)

Eli onko asia niin että viikot menee ja paino tippuu vaikka pitäisi nousta koska et saa syötyä tarpeeksi?

Mitä jos vain tekisit niin että aina kun on nälkä niin syöt. Proteiini ja rasva pitää hyvin nälkää, joten suosi niitä. Hiilarit sitten aterian viimeisenä makrona jos tuntuu että vielä menee.

Mites onko toi ruisleivän glukoosi sitten pahasta?

Nyt vittu oikeesti.

Niin voishan sitä toki niinkin ajatella, että syö rehut päivällä ja "kunnon ruuat" illalla. :D
Mun pointti kuitenkin oli, että paljon kasviksia ja vähän hiilareita sisältävästä ateriasta saatan tulla näennäisesti täyteen, mutta sitten kun vajetta alkaa kertymään, tulee sellanen koko ajan "pohjaton" nälkä mikä ei ole kauheen kiva tunne, eikä tietysti tarkoituksenmukaista kun en ole dieetillä. :wtf: Eli oikeestaan aterian massa on mulla about vakio, samoin proteiinin lähteen (kana, kala tms) määrä, mutta energiapitoisuus vaihtelee paljon sen mukaan mitä se loppuosa on, ja siksi tämä kysymys että mitä aineksia siinä kannattaa suosia. :)

Komppaan tota pohjaton nälkä hommaa, se iskee itsellä siis usein iltaisin, mikä nyt varmaan johtuu juurikin siitä, että tulee päivällä syötyä aika kevyesti....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli onko asia niin että viikot menee ja paino tippuu vaikka pitäisi nousta koska et saa syötyä tarpeeksi?

Mitä jos vain tekisit niin että aina kun on nälkä niin syöt. Proteiini ja rasva pitää hyvin nälkää, joten suosi niitä. Hiilarit sitten aterian viimeisenä makrona jos tuntuu että vielä menee.

Oikeestaan ennemmin niin että mulla on vaikeuksia saada mahdutettua kasviksia mun ruokavalioon. Syön kun on nälkä, enkä välttele rasvaa. Jos syön ruokia tyyliin kana+riisi, kaikki hyvin. Jos syön kana+rehu, en (ilmeisesti) saa tarpeeksi energiaa, vaikka juuri aterian aikana tulisi olo että olen syönyt mahan täyteen. Kuitenkin kasviksia vissiin olisi muuten terveyden kannalta hyvä syödä.

(Jotenkin tää alkaa kuulostaa omaan korvaan siltä että nyhjäisen onglemaa tyhjästä.. :D Mutta siis tosiaan ongelma on saada rehuja uppoamaan muun ruuan lisäksi taikka tarpeeksi muuta ruokaa kasvisten kanssa.)

Ps. Paino seilailee samoissa lukemissa, pientä vaihtelua sen mukaan mitä oo just äskettäin syönyt.

Oikeestaan ennemmin niin että mulla on vaikeuksia saada mahdutettua kasviksia mun ruokavalioon. Syön kun on nälkä, enkä välttele rasvaa. Jos syön ruokia tyyliin kana+riisi, kaikki hyvin. Jos syön kana+rehu, en (ilmeisesti) saa tarpeeksi energiaa, vaikka juuri aterian aikana tulisi olo että olen syönyt mahan täyteen. Kuitenkin kasviksia vissiin olisi muuten terveyden kannalta hyvä syödä.

(Jotenkin tää alkaa kuulostaa omaan korvaan siltä että nyhjäisen onglemaa tyhjästä.. :D Mutta siis tosiaan ongelma on saada rehuja uppoamaan muun ruuan lisäksi taikka tarpeeksi muuta ruokaa kasvisten kanssa.)

Ps. Paino seilailee samoissa lukemissa, pientä vaihtelua sen mukaan mitä oo just äskettäin syönyt.

Mitenkäs olisi tällainen laatikon ulkopuolinen ratkaisu että söisit kana + 1/2 riisi + 1/2 kasvis? Energiaa ja rehuja samalla aterialla, kuinka kätevää :)

Itse olen viime aikoina joutunut lisäämään ruoan määrää kasvaneen kulutuksen takia ja olen huomannut että kun vaan aluksi syö vaikkei olisi nälkäkään, niin jonkin ajan kuluttua homma helpottuu ja ruokaa alkaa menemään ääntä kohti ihan pakottamatta.

Kasvikset täyttää vatsaa yllättävän hyvin muttei niillä nälkä pysy kauan poissa :D mulla ollu samaa ongelmaa kun marilla mutta se on ratkennu sillä että oon yksinkertasesti vaan syöny enemmän vaikka tuntuu että maha on täynnä, äkkiä siihen tottui. Nyt menee helposti 450g broccolisekotus, lihat ja hiilarinlöhde siihen päälle :D tai sitten oon välillä tehny niin että syöny vähempi esim. Perunaa, enemmän rehuja ja lihaa ja kylkiäisenä pari leipää.

Kokeilin paistaa pelkän 150g ja puntari näytti 103g eli noin 50g voi miinustaa huolella. Sit vielä kysymys loppuun mikä ois näppärä iltapala noin 500-600 kcal? Hiilaria voi olla

Nyt tarviais hieman apua muutamaa asian kanssa. Elikkä palaako rasvaa pois ajan mittaan jos kaloreita tulee sen verran kuin kuluttaa vai vaatiiko tämä dietin? onko 16v pojan järkeä dietata (kyllästynyt hirveisiin vatsamakkaroihin). Minkä verran pitäisi syödä hiilareita, protskuja ja rasvoja suunnilleen päivässä? onko passeli jos ottaa maltoa n.15min ennen treenejä, treenin aikana ottaa intraa ja sitten treenin jälkeen hera+ ja siihen hiukan maltoa palkkariks?

Nyt tarviais hieman apua muutamaa asian kanssa. Elikkä palaako rasvaa pois ajan mittaan jos kaloreita tulee sen verran kuin kuluttaa vai vaatiiko tämä dietin?

Rasva palaa kun syöt vähemmän kuin kulutat. Mitä pienempi tuo ero on, sitä hitaammin se tapahtuu.

onko 16v pojan järkeä dietata (kyllästynyt hirveisiin vatsamakkaroihin).

On ja ei. Jos ylipainoa on niin tottakai 16-vuotiaana on parempi pudottaa se ylimääräinen pois kuin 36-vuotiaana. FIksaa ruokavalio kuntoon, syö riittävästi ja liiku monipuolisesti. Tolla se kyllä korjaantuu.

Minkä verran pitäisi syödä hiilareita, protskuja ja rasvoja suunnilleen päivässä?

1-2 g protskua per painokilo, 1g rasvaa per painokilo ja loput hiilareina.

onko passeli jos ottaa maltoa n.15min ennen treenejä, treenin aikana ottaa intraa ja sitten treenin jälkeen hera+ ja siihen hiukan maltoa palkkariks?

Mä jättäisin ton malton ottamatta ennen treeniä, ellei siihen jotain kunnolista syytä ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom