Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi maitoa pidetään proteiininlähteenä. Lähes saman verranhan siinä on laktoosia/sokeria kuin proteiinia. Eikö hera/rahka/raejuusto jne olisi fiksumpi, jos nyt tarkoituksena on saada roheiinia? Enkä nyt ota kantaa maidon haitallisuuteen.

Koska siinä on (myös) sitä proteiinia. Vai lasketko proteiinisi muutenkin vain ruoka-aineista, joissa ei ole proteiinin lisäksi muuta?

Koska siinä on (myös) sitä proteiinia. Vai lasketko proteiinisi muutenkin vain ruoka-aineista, joissa ei ole proteiinin lisäksi muuta?

Ei, mutta en nyt sano pähkinöitäkään proteiininlähteeksi, vaan rasvanlähteeksi, koska rasvaa siellä on huomattavasti enemmän. Toki kaikki lasketaan päivän kokonaispottiin kyllä.

Jos nyt tarkoitukseni on ottaa proteiinia puuron kanssa, niin otan mieluummin sen heran, rahkan tai raejuuston, koska en mä sillä maidolla saavuta yhtään mitään, mitä en saisi noilla komponenteilla. Plus se, että ne hiilarit voi kiskoa IMO mukavemmasta lähteestä puurona kuin maidon sokerina.

Seuraavaksi haen ratakiskoa.

Onko sillä muuten väliä syönkö päivällä 3 isoa ateriaa eli aamupala lounas päivällinen ja sitten pari pienempää eli välipala ja iltapala vai sitten niin että jakaisin noita kaloreita enemmän välipalaan ja iltapalaan noilta kolmelta?

Onko sillä muuten väliä syönkö päivällä 3 isoa ateriaa eli aamupala lounas päivällinen ja sitten pari pienempää eli välipala ja iltapala vai sitten niin että jakaisin noita kaloreita enemmän välipalaan ja iltapalaan noilta kolmelta?

Ei muuta väliä, kuin että proteiinin saanti olisi hyvä olla tasaisesti joka aterialla

Juu kyllähän se on kunnossa kiitos vastauksesta. Joudun tosiaankin syömään tollee 3 isompaa annosta ja sen välipalan ennen salia koska ei oo aikaa päivisin vedellä pienemmis osis :D

Tuli kaupanpäälisinä purkillinen DAA (D-asparagiinihappo) tabletteja, annostus on 3kpl päivässä niin tulisiko kaikki ottaa kerralla aamulla/päivällä/illalla vai yksitellen pitkin päivää?

Kasvikset vs. hiilarit

Olen törmännyt viime aikoina seuraavaan ongelmaan: Pitäis syödä juu tietty määrä rehuja päivässä ja tietty määrä hiilaria taikka yleensäkin energiaa. Kuitenkin ruokamäärä jonka voi syödä yhdellä aterialla ilman että tulee epämiellyttävän täyteen on rajallinen. Tästä seuraa, että mulla on vaikeuksia mahduttaa samalle aterialle sekä hiilaria että kasviksia.
Esim. pääruuilla jos syön vaikka riisiä n. 0,75dl kuivamittana, jaksan syödä lisäksi max 100g rehuja jos ne on sopivasti ruuan seassa. Jos taas teen vaikka uunijuureksia, hiilari- ja energiamäärä jää edellä mainittua pienemmäksi vaikka mukana olisi reilusti bataattia tms ja ottaisin ison annoksen (yht. 300-400g, sen enempää ei uppoa).
Kumpaa siis priorisoida?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osaako joku sanoa kauanko tollanen BC+EAA paketti mahtaa säilyä avaamattomana? 8/13 on joku parasta ennen merkitty. Miten se edes menee pilalle jos/kun menee?

Osaako joku sanoa kauanko tollanen BC+EAA paketti mahtaa säilyä avaamattomana? 8/13 on joku parasta ennen merkitty. Miten se edes menee pilalle jos/kun menee?

Menee pilalle, jos säilytät kovinkin lämpimässä, valoisassa ja kosteassa. Jos ja kun avaamaton, niin kannattaa haistaa ja maistaa hiukan.

Miksi pitäisi vähentää?

Kalorit kulutuksen mukaan? Joka oletettavasti lepopäivänä on pienempää kuin treenipäivänä, mikäli lepopäivänä ei harrasta muuta liikuntaa. Ja hiilarista se kannattaa vähentää jos on tarvis, se on kuitenkin polttoainetta joten sitä ei tarvitse jos vähemmän aktiviteettia.

- - - Updated - - -

Paljonko 1desi jasmiiniriisiä painaa, pirkan pakkauksissa lukee että 60g ja rainbowilla yms taas 85g??

Punnitse jos mahdollista. Mulla Rainbowin jasmiiniriisiä ja desi painaa n. 80g kuten pakkauksessakin lukee.

Mulla on nyt todella vähähiilarinen ruokavalio. Sen lisäksi menee normi vitamiinit, magnesiumit, kalanmaksaöljy yms.
Kysymyseni: Mulla on edelleen mielestäni sellainen kaljamahan jämä, jonka haluaisin pois. Kannattaisiko ottaa käyttöön jotain rasvanpolttajaa? Mikäli kannattaa, niin kertoisitteko ihan vaihtoehtoja, ja miten pitkään sellaista kannattaa ottaa? Lisäongelma on se, että juon kaljaa edelleen viikonloppuisin, eikä kiinnosta sitä lopettaa. Kiitos vastauksistanne.

Mulla on nyt todella vähähiilarinen ruokavalio. Sen lisäksi menee normi vitamiinit, magnesiumit, kalanmaksaöljy yms.
Kysymyseni: Mulla on edelleen mielestäni sellainen kaljamahan jämä, jonka haluaisin pois. Kannattaisiko ottaa käyttöön jotain rasvanpolttajaa? Mikäli kannattaa, niin kertoisitteko ihan vaihtoehtoja, ja miten pitkään sellaista kannattaa ottaa? Lisäongelma on se, että juon kaljaa edelleen viikonloppuisin, eikä kiinnosta sitä lopettaa. Kiitos vastauksistanne.
no en tiedä millaisista määristä kaljaa puhutsan, mutta kyllä se kaljan juonti nyt sotii aikalailla tavoitettasi vastaan.

Olen törmännyt viime aikoina seuraavaan ongelmaan: Pitäis syödä juu tietty määrä rehuja päivässä ja tietty määrä hiilaria taikka yleensäkin energiaa. Kuitenkin ruokamäärä jonka voi syödä yhdellä aterialla ilman että tulee epämiellyttävän täyteen on rajallinen. Tästä seuraa, että mulla on vaikeuksia mahduttaa samalle aterialle sekä hiilaria että kasviksia.
Esim. pääruuilla jos syön vaikka riisiä n. 0,75dl kuivamittana, jaksan syödä lisäksi max 100g rehuja jos ne on sopivasti ruuan seassa. Jos taas teen vaikka uunijuureksia, hiilari- ja energiamäärä jää edellä mainittua pienemmäksi vaikka mukana olisi reilusti bataattia tms ja ottaisin ison annoksen (yht. 300-400g, sen enempää ei uppoa).
Kumpaa siis priorisoida?

No eikai tossa paljoa muuta auta kun totuttaa se vatsalaukku suurempaan ruokamäärään. Kasvikset on myös jokseenkin helpommassa muodossa kun syöt esim yhdellä aterialla 1 porkkanan, tai 1 paprikan tai 1 kurkun tms. Toinen vaihtoehto on sitten tehdä kasviksista smoothie blenderillä.

Kolmas vaihtoehto on se, ettet turhaan mieti että pitää syödä niin ja niin paljon. Yksinkertaisesti syöt aterialla ensin kasvikset, sitten proteiininlähteen ja lopuksi hiilarit. Jos liikut enemmän ja tarvitset siten kasvavassa määrin energiaa niin kyllä se nälkä sieltä tulee perässä.

Niin siis tätä gluteiniako on ruisleivässä ei siis riiseissä?

Gluteenia* ei ole riisissä. Gluteenia on vehnässä, ohrassa ja rukiissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom