Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Isolaatti imeytyy hyvin lyhyessäkin ajassa, joten ei ongelmaa.
Itse syön ruuan treenin jälkeen silloin kun tulee nälkä/maistuu, mutta 1-2h treeneistä on passeli

Kannattaa ihan laskea ne hiilarit.. jos sun vhh = ketoosi, niin sitten menet sillä tai sitten lisäät reippaammin hiilaria kuin 40-50g. Yleisesti vhh = 100-200g hiiltä päivässä, keto = alle 30g 40-100g hiilaria on se surkein taso kun ketoaineita ei ihan kunnolla muodostu vielä, mutta alle 100 ei riitä kuitenkaan glukoosina aivoille suoraan, eli on vain väsyny ja paska fiilis. Puhtaasti ketolla se väsyny fiilis katoaa muutamassa päivässä.

Tämä tulikin ihan uutena tietona :wtf:

Uhkaavasti tämä dieetti meinaa jäädä tuohon välimaastoon. Mitä nyt tälle päivälle suunnittelin ruokailuja niin kalorit ovat siellä 1600-2000 kcal välissä. Vaikea arvioida koulusafkojen ravintoarvoja.
Protskua sellainen 160g, hiilareita about 50g ja rasvaa 80g

Mitkähän sun tavoitteet mahtaa olla?`
Pysyä saman painoisena, laihtua, saada massaa?

Kannattaa muistaa, että se päivittäinen kokonaiskalorimäärä ratkaisee katoaako ne vatsat näkyvästi ajan myötä. Ei yksittäinen makroravinne.
Tarkkaa rasvan määrää on mahdoton lonkalta heittää, koska aika yksilöllinen juttu sekin, mutta lähde liikkeelle vaikka siitä perus 1g per painokilo, niin ei kovin pahasti metsään mene.

Pian 14v poika haluaa laihduttaa

Juu elikkäs olen pian 14v ja olen 161cm pitkä ja painan 66kg.Nyt alkaa vähän masentaa ku koulussa haukutaan ja ei oo kunnon kavereitakaan.Pitäisiköhän alkaa syömään jotain laihdutus pillereitä tai jotain?Treenaan viikossa 6 kertaa vatsalihaksia,niskalihaksia,selkälihaksia,käsilihaksia,jalkalihaksia.Tuota on jo jatkunut 3kk eikä ole tapahtunut muutosta.Nyt alkaa epätoivo iskeen.

siis hetki

jos meinaan syödä esimerkiks puoli kiloo riisiä koska haluisin 1500 kaloria ja paketti sanoo että 300kcal/100g niin pitääkö mun punnita sitä keittämättömänä sen puoli kiloo että saan sen 1500 kaloria?

siis hetki

jos meinaan syödä esimerkiks puoli kiloo riisiä koska haluisin 1500 kaloria ja paketti sanoo että 300kcal/100g niin pitääkö mun punnita sitä keittämättömänä sen puoli kiloo että saan sen 1500 kaloria?

Kuivapainoina ne tuoteselosteet ilmoitetaan, eli kyllä.

Juu elikkäs olen pian 14v ja olen 161cm pitkä ja painan 66kg.Nyt alkaa vähän masentaa ku koulussa haukutaan ja ei oo kunnon kavereitakaan.Pitäisiköhän alkaa syömään jotain laihdutus pillereitä tai jotain?Treenaan viikossa 6 kertaa vatsalihaksia,niskalihaksia,selkälihaksia,käsilihaksia,jalkalihaksia.Tuota on jo jatkunut 3kk eikä ole tapahtunut muutosta.Nyt alkaa epätoivo iskeen.

1. Älä laihduta. Sulla on varmasti vielä pituuskasvu kesken joten laihduttaminen voi haitata sitä. Lisäksi et ole ainakaan laskennallisesti paljoa ylipainoinen.
2. Pillereitä ei ainakaan kannata popsia, ne on osa ihan huuhaata ja loput vaarallisia lapsille. Liikunta ja perusterveellinen ruoka sen sijaan on aina hyväksi.
3. Mene juttelemaan näistä asioista jollekin luotettavalle aikuiselle, esim. luokanopettajalle, vanhemmille, kouluterkkarille tai kuraattorille. Ne osaa auttaa paljon paremmin kuin me täältä netin kautta.
Kovasti tsemppiä ja muista että teini-ikä ei kestä ikuisesti! :)

Ota joku fiksu perusohjelma eli vaikka Starting Strength ja syö aivan normaalisti tai jopa hiukan vielä enemmän kuin aiemmin. Puolen vuoden päästä voit naureskalla haukkijille, kun tulokset ovat nousseet ja kunto on paljon kovempi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toi niin tota nyky aikaa. Koulukiusaus ym. Nyt vaan kyselet jos tunnet jonkun joka tietää sali hommista enemmän. syöt fiksusti ja alat reenaan niin varmasti kiusaamien loppuu. Tsemppiä!.

Väkivalta on aina hyvä ratkaisu kaikkiin ongelmiin.

Väkivalta lopettaa vittuilun.

Vakavasti puhuen eihän se tietysti ole ratkaisu mihinkään, mutta osaan vähän samaistua kirjoittajan rooliin. Olin 15-vuotiaana yläasteella samassa jamassa eli se "chubby kid", jota tupakkaa polttavat ja kiljua juovat koulun pahikset kiusasivat melkein 2 vuotta. Hommahan meni lopulta jopa poliisitutkintaan asti pahoinpitelynä, mutta sama töniminen, hakkaaminen ja henkinen väkivalta jatkui aina yläasteen loppuun asti.

Ei siis mitään lahdutuspillereitä tai dieettejä. 14-vuotiaana hormoonit alkavat pikkuhiljaa jyllätä ja jos nyt aloitat vähän treenaamaan ja syöt kun on nälkä, lepäät kunnolla ja toistat nuo kolme asiaa säännöllisesti niin lopulta voit sitten paiskoa kiusaajat tarvittaessa seinille, jos käyvät käsiksi. Todennäköisesti eivät edes uskalla kun näkevät treenauksen tulokset. Muista kuitenkin, että eivät ne lihakset yhdessä, kahdessa tai edes kymmenessä yössä kasva vaan se vaatii teininäkin silti aikaa.

Tämä tulikin ihan uutena tietona :wtf:

Uhkaavasti tämä dieetti meinaa jäädä tuohon välimaastoon. Mitä nyt tälle päivälle suunnittelin ruokailuja niin kalorit ovat siellä 1600-2000 kcal välissä. Vaikea arvioida koulusafkojen ravintoarvoja.
Protskua sellainen 160g, hiilareita about 50g ja rasvaa 80g

Tietoisesti jos ollaan vähähiilarisella, niin mieluusti silloin ne hiilarit treenin ympärille. Nosta siis hiilarit vaikka sinne 150g, ota vaikka 100g treenin jälkeisellä aterialla ja 50g treeniä edeltävällä aterialla 2-4h ennen treeniä. Riippuen vähän hiilarin nopeudesta niin treenitehoihin pitäisi riittää.

Ostin Octanea, toimivaa settiä eilisen treenin perusteella. Ohje on että nautitaan treenin aikana mutta oisko tuo nyt täysin mahdoton ajatus käyttää sitä joka päivä vai kuinka, onko vastaavaa hyötyä. Aminohappojahan ne on mitä siitä tankataan.

Ostin Octanea, toimivaa settiä eilisen treenin perusteella. Ohje on että nautitaan treenin aikana mutta oisko tuo nyt täysin mahdoton ajatus käyttää sitä joka päivä vai kuinka, onko vastaavaa hyötyä. Aminohappojahan ne on mitä siitä tankataan.

Miksi sitä tulisi käyttää joka päivä? Riittää, että käytät tuotetta treenin yhteydessä.

Octane on tarkoitettu intrajuomaksi, mutta en keksi miksi tuota ei voisi käyttää välipäivisinkin/ei treenin yhteydessä perus BCAA- ja EAA-tuotteiden tapaan. Aminohapot sen sijaan ovat mielestäni oleellisimpia treenin yhteydessä ja en edes nää syytä, miksi niitä pitäisi muulloin vetää. Aamusta iltaan kun syö laadukasta proteiinia niin minkä ihmeen takia siihen pitäisi vielä nopeasti imeytyviä aminohappoja tunkea kun syödystä ruoasta on lähestulkoon aminohappoja kokoajan verenkierossa. Eli aminohapot treenin yhteyteen, välipäivinä niillä ei tee mitään mitä et oikeasta ravinnosta saisi, ainoastaan ehkä aamulla jos hirveä katabolia peikko pelottaa ja sen haluaa mahdollisimman nopeasti pysäyttää.

Ruokailujen välissähän octane estää ettei kroppa haukkaa tarvitsemiansa aminoja sieltä reidestä. Siis mikäli ei ole mahdollista syödä välipalaa tai ei ole muuta jauhoa tai haluaa vain tehdä niin? Parempi olis saada oikeesta ravinnosta tottakai, mutta kertokaa joku viisas että olenko hakoteillä.

No enkö mä tossa just laittanut, että jos aamusta iltaan syö laadukasta proteiinia (jonka johdosta niitä aminohappoja on kropan käytettävissä lähes jatkuvasti), niin mitä siinä hyötyy jos vielä aminohappoja vetää lisäksi? Silloin jos jostain syystä ei pysty syömään tai vastaavaa, niin aminohappodrinkki on paikallaan mutta tämähän nyt ei tähän liittynyt millään tavalla. Ei se kroppa sieltä reidestä mitään nappaa, vai meinaatko jos syön nyt tuhdin satsin protskua, että jos en 4 tuntiin saa uudestaan protskua koneeseen niin katabolia iskee? Ja tuo, että jos taas vaan haluaa tehdä sitä ja tätä niin sitten pitää niin tehdä, se ei tee asiasta aina järkevää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom