Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kuulostaa tyypilliseltä alentuneen glukoosinsiedon (ns. esidiabetes) tai diabeteksen oireelta, toki usein johtuu muustakin. Jos tuttavapiirissäsi on diabeetikkoja, lainaa verensokerimittaria pariksi tunniksi. Tee koe kun edellisestä ruuasta tai kaloripitoisesta juomasta on vähintään 10 tuntia (eli kannattaa tehdä aamulla):

1. mittaa veren sokeri
  2. jos tulos on yli 7, keskeytä koe (liian lyhyt paasto tai sairastat diabetesta)
  3. juo sitten juoma, jossa on n. 75 g maltoa tai muuta nopeaa sokeria
  4. ole 2 tuntia syömättä ja juomatta
  5. mittaa veren sokeri uudestaan.

Koe on positiivinen esidiabetekselle, jos eka mittaus on vähintään 6,1 mmol/l tai toinen vähintään 7,8 mmol/l.
Koe on positiivinen diabetekselle, jos eka mittaus on vähintään 7,0 mmol/l tai toinen vähintään 11,1 mmol/l.

Tämä ei ole itse tehtynä virallinen diagnostinen koe, joten positiivinen tulos pitää varmistaa lääkärin tutkimuksilla. Laboratoriossa näitä tehdään sokerirasituskokeen nimellä juurikin diabeteksen diagnosointia varten.

Jos et saa verensokerimittaria lainaan, suosittelen asian ottamista puheeksi terveydenhoitajan kanssa.

No voi vit... oliko mun bodarin haaveet nyt tässä...

Kiitos vastauksesta!

Ei se diabetes mitään bodailua estä ja ei sul vältämättä edes ole sitä mutta kannata testata kun se voi olla syynä tuohon väsymykseen

Miten syötte jos menette aamulla salille vetään rankan reenin ? Onko järkevää syödä tuhti puuro niinkuin arkipäivinäkin vaikkei olisi treeniä vai onko se vähän turha vetää se 80 g hiilaria tunti ennen treeniä ? Kannattaisiko syödä joku rahka vaan kaurahiutaleilla ja vähän rasvaa, että tulisi se 20 g proteiinia + hiilaria ja rasvaa vai syödä kunnolla jotta jaksaa, yön jälkeen kumminkin aika " tyhjä " olo ?

Ittellä herätys 05:00 ja salilla 06:15
Ennen salia: desi heraa, desi kauraa ja 2 banaania
Palkkari: desi heraa, desi kauraa ja 2 banaania

Paljonko kannattaa syödä hiilihydraattia per painokilo treenin jälkeen ? Tähän asti olen syönyt 140 g täysjyväriisiä ( raakapaino ) treenin jälkeen, painoa 73 kg. Salaattia yms maitoa toki menee sen rinnalla.

Ei siihen ole mitään sääntöä. Ihan reilusti kannattaa syödä, mut silleen, et se määrä sopii hyvin päivän hiilihydraatin/energiantarpeeseen.

Tost kulutus kysymyksest että kahtena lepopäivänä tuttu testas kalorimittaril paljo kuluu kaloreita eri tunneis, siis hän ei tehnyt muuta noina päivinä kuin löhöili kotona. Kalorimittari näytti jos oli 10h hereil niin päiväkulutus olis 1666.6 kcal ja toisena päivänä hän oli hereillä 15h niin päiväkulutus oli 2499,9 kcal sen mitoilla mitä kalorimittariin oli laitettu. Onko tuo mahdollista että jos 5h hereillä on enemmä niin kulutus kasvaa noin 800kcal ? mutta henkilöllä oli omat mitat mittarissa niinkuin sanoin

Tost kulutus kysymyksest että kahtena lepopäivänä tuttu testas kalorimittaril paljo kuluu kaloreita eri tunneis, siis hän ei tehnyt muuta noina päivinä kuin löhöili kotona. Kalorimittari näytti jos oli 10h hereil niin päiväkulutus olis 1666.6 kcal ja toisena päivänä hän oli hereillä 15h niin päiväkulutus oli 2499,9 kcal sen mitoilla mitä kalorimittariin oli laitettu. Onko tuo mahdollista että jos 5h hereillä on enemmä niin kulutus kasvaa noin 800kcal ? mutta henkilöllä oli omat mitat mittarissa niinkuin sanoin
No laske huvikseen mitä noista molemmista tulee kulutukseksi tuntia kohden tai lopeta trollaus.

Kallis Intra loppui, nyt tarvis löytää hyvä korvaaja treeni juomalle. Onko Xtend hyvä? Ja onko 4kertaa viikossa salilla käyvän kannattava panostaa vielä latariin? Kun treenin aikana juotava ja palkkari tyhjentää jo kukkaron :hyvä:

Kallis Intra loppui, nyt tarvis löytää hyvä korvaaja treeni juomalle. Onko Xtend hyvä? Ja onko 4kertaa viikossa salilla käyvän kannattava panostaa vielä latariin? Kun treenin aikana juotava ja palkkari tyhjentää jo kukkaron :hyvä:

No mietippä itse tätä hetki, kannattaako ostaa jotain mikä tyhjentää lompakon?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
optimaalinen proteiinijauheen (whey80) nauttimisaika?

Oon tässä muutaman viikon ajan yrittänyt löytää vastausta lihaskasvun kannalta optimaalisimman nauttimisajan, ikää on 15v, pituutta 184 ja painoa 77kg. Oon lukenut niin monta eri lisäravinneartikkelia, löytämättä hyvää/oikeaa (jos sellaista edes on) vastausta kysymykseeni, joten päätin tehdä tänne tilin ja kysyä muilta asiastani.

Lisäksi jos joku jaksaa vastata niin oon yrittäny ettii vastausta siihen että voiko tehonlisääjillä, rasvanpolttajilla yms lisäravinteilla olla haittavaikutuksia 15 vuotiaalle?

Oon tässä muutaman viikon ajan yrittänyt löytää vastausta lihaskasvun kannalta optimaalisimman nauttimisajan, ikää on 15v, pituutta 184 ja painoa 77kg. Oon lukenut niin monta eri lisäravinneartikkelia, löytämättä hyvää/oikeaa (jos sellaista edes on) vastausta kysymykseeni, joten päätin tehdä tänne tilin ja kysyä muilta asiastani.

Lisäksi jos joku jaksaa vastata niin oon yrittäny ettii vastausta siihen että voiko tehonlisääjillä, rasvanpolttajilla yms lisäravinteilla olla haittavaikutuksia 15 vuotiaalle?

Optimaalisin aika on varmasti treenin jälkeen. Ei se ole yhtään mikään taika-aine. Ihan tavallista ruokaa (proteiinia) periaatteessa, mutta vaan nestemäisenä.

Ei niillä mitään erityisiä haittavaikutuksia ole todennäköisesti. Tietysti piristeet voivat häiritä yöunia, ja tehonlisääjissä tms. niitä on yleensä tosi paljon. Paljon halvemmaksi tulee myös ostaa apteekista suoraan kofeiinipillereitä, jotka ajavat periaatteessa aivan saman asian. Sen sijaan olis syytä ajatella, että tarvitsetko oikeasti semmosia. Keskity perusasioihin ensin ja rakenna niillä kunnon pohjat itsellesi kaikkeen.

Rosson sivuilta on ilmeisesti hävinnyt tuoteselosteet/ravintoarvotaulukot. Jotain vanhoja löysin PDF-tiedostoina, mutta on menu muuttunut sittemmin...
Mahtaako kenelläkään olla tietoa rosson nykyisen menun ravintoarvoista? Lähinnä Jyväskylän rossojen tiedot kiinnostaisi, mutta jos muitakin on laittaa, niin en ollenkaan pistä pahaksi. Laittelin eilen heille sähköpostia, mutta ei oo mitään kuulunut.

Varmaan on kaloreita vähintäänkin riittävästi, mutta jos tietäisi, että mikä siellä olisi sentään ihan kelvollista, todella rasvaisiahan nuo rosson safkat tuppaa olemaan ilmeisesti.

Voisiko joku linkata tutkimusdataa siitä mitä hyötyä rasva-proteiini aamiaisella on versus hiilihydraattiseen? Jossain Ben pakulskin videossa sanottiin että jos treenit on esim. Iltapäivällä, niin aamupalalla on "turhaa" syödä hiilaria ja jotai muitakin negatiivisia vaikutuksia sillä oli? Parista hietalan videostaki nähny että ukko vetää pelkän munakkaan aamulla ja hiilarit sitten myöhemmin?

Voisiko joku linkata tutkimusdataa siitä mitä hyötyä rasva-proteiini aamiaisella on versus hiilihydraattiseen? Jossain Ben pakulskin videossa sanottiin että jos treenit on esim. Iltapäivällä, niin aamupalalla on "turhaa" syödä hiilaria ja jotai muitakin negatiivisia vaikutuksia sillä oli? Parista hietalan videostaki nähny että ukko vetää pelkän munakkaan aamulla ja hiilarit sitten myöhemmin?

Tuore Hesarin artikkeli, joka liippaa aihetta: Älä anna valenälän huijata ? kahdeksan syytä, miksi vatsa kurnii - Ravitsemus - Terveys - Helsingin Sanomat

Tarvitseeko lihas ylimääräisiä kaloreita kasvaakseen?

Oon nainen, 56 kg 163 cm.. Laihdutettavaa ois pari kiloa ehkä, loppusuoralla ollaan. Oon alottanu bootcampin 1 x viikkoon ja cxworkx 1 x viikossa, ja 2x kahvakuulatreenit 30-40min (kaikki lihakset) viikossa. Niin ja bodypumpissa ja pilateksessa käyn joskus. Haluaisin vähän kasvattaa lihasta, mutta en haluaisi olla pluskaloreilla laihdutuksen jälkeen.. Niin onko se välttämätöntä? Ja jos se on, niin lihonko myös läskiä jos oon joku 200-300 kcal pluskaloreilla? Sit kun haluu kasvattaa lihasta, niin haittaako jos harrastaa aerobista liikuntaa (juoksu, hölkkä, crossing, tanssi) 6-8x viikossa? (30-60min) En haluis luopua noista. Jos joku kiva vastailis :)

NOPEA !

Kaurapuuro hiutaleita 50g
Marjoja 100-120g
250g maustamaton rahka
1 pieni omena
Kuppi kahvia
Monivitamiinia+C

Välipala:
Yks sheikkeri heraa prodea noin 40g
20g Cashew pähkinöitä
/ avokaadoa
1 banaani
2 kaps kalaöljyä ja c-vitamiinia

Pastaa,riisi tai perunaa 200g
Lihaa/kanaa raakapainolta 150g
Vihanneksia 120g

Välipala:
250g maustamaton rahka
Tai 30g prodee heraa.
1 banaani

Päivällinen:
Riisi tai pastaa 200g
Lihaa/kanaa 150g
Vihanneksia 120g

Iltapala
Kananmunan valkuaisia 4
500g maitorahka
100g marjoja ja joukkoon vaikka sokeritonta mehukeittoa.

+ 1kpl Chained Nutritionin Ripped Hardcore
+ 1kpl Chained Nutritionin Synephrine Hardcore

Tietoa: Eli aloittanut uudestaan treenaamisen, 5x lenkkiä viikossa (n3-4km) joka aamu, 3-4x salia viikossa.
Paino on 126kg, 25v mies. Onko tavoite painon pudostus 7kk n. 29kg, ohjelmaa muutoksia protskun suhteen joka viikko kun paino tippuu, mutta olisiko jollakin vielä lisättävää mitä tohon voisi lisää/poistaa.

Kiitos ja kumarrus.

Mikäli teillä on tiedossa päivä joka sisältää herkkuja, esim huomenna täytekakkua yms isänpäivän kunniaksi, syöttekö muuten normaalisti ja pidätte ne kakut ns extrana normaaliin vai syöttekö normaalia vähemmän jotta makrot pysyy kurissa ?

Laiskimus kun olen, niin en laske kaloreita muutenkaa, niin söisin vaan extrana, oon muutenki bulkilla.. Mutta jos laskisin ja olisin motivoitunut johonkin tiettyyn kehoilu tavoitteeseen, niin tottakai voisin koittaa ynnäillä ne mukaan laskettuihin kaloreihin. Joku yksi päivä ei tee mitään pitkässä juoksussa, eli ei kannata varmaan liikaa miettiä. Toisinsanoen, riippuen tavoitteistasi ja panostuksesta lajiin, tee niinkuin parhaalta tuntuu.. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom