Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kiitti vastauksesta :)

Mulla on vielä yks kysymys, mun salille kävelee sen 35 min niin onko pakko salilla jo syödä/juoda palautusjuoma? Lähteekö lihaksista jos ripeesti kävelee ja syö vasta kotona?

Smoothieista; en välttämättä tekis itelle tapaa niistä, sinänsä hyvästä juu, mutta monesti se eri hedelmien suuri määrä nostaa sen smoothien sokeripitosuuden helposti johonki kolajuoman tasolle, ja voila tämä niin terveellinen juoma onkin yhtäkkiä samalla viivalla fitnesseläjien halveksivan kolajuoman kanssa. (Juu en itsekään juo limuja).
Smoothiessa nyt on paljon muutakin hyödyllistä... Ja eikä sokeriakaan tarvitse olla, itsehän päätät mitä laitat

Ja Laihduttajaxxille: Ei ole mikään pakko vetää salilla mitään. Riittää aivan hyvin jos syöt vasta kotona.

Smoothieista; en välttämättä tekis itelle tapaa niistä, sinänsä hyvästä juu, mutta monesti se eri hedelmien suuri määrä nostaa sen smoothien sokeripitosuuden helposti johonki kolajuoman tasolle, ja voila tämä niin terveellinen juoma onkin yhtäkkiä samalla viivalla fitnesseläjien halveksivan kolajuoman kanssa. (Juu en itsekään juo limuja).

Kyllä smoothieta voi melko suoralta kädeltä suositella, jos siihen ei lisää itse turhaa sokeria. Miksi edes tarvitsisi? Hedelmien omaa sokeria on turha pelätä, koska vaikka se onkin ihan samaa sokeria kuin jossain "pahassakin" voi olla, on sitä suhteellisesti aika vähän (riippuu tietysti täysin siitä, mitä käyttää) ja hedelmissä on lisäksi kuituja ja muita semmoisia.

Kyllä smoothieta voi melko suoralta kädeltä suositella, jos siihen ei lisää itse turhaa sokeria. Miksi edes tarvitsisi? Hedelmien omaa sokeria on turha pelätä, koska vaikka se onkin ihan samaa sokeria kuin jossain "pahassakin" voi olla, on sitä suhteellisesti aika vähän (riippuu tietysti täysin siitä, mitä käyttää) ja hedelmissä on lisäksi kuituja ja muita semmoisia.

Näinhän se on, joskin laittaessasi esim viittä eri hedelmää 1-2kpl kutakin siihen smoothieen, niin se fruktoosimäärä alkaa olla jo aika iso. Vaikka hedelmät muuten ovatkin todella hyvää ravintoa, niin noin suurena kertamääränä se on vähän niin ja näin, että meneekö se sokerimäärä jo turhan isoks.

Ihan näin huomiona, ei mua henkilökohtasesti tosiaan hetkauta tuleeko nyt sokeria "liikaa" jos vedän tollasen smoothien vaikka kahesti päivässä.

Moro, sellasta vaan kyselen että onko 2500kcal päivä sopiva määrä 72kg/190cm laihaläskille massan hankkimiseen? ja kuinka suuri haitta on viikonloppuherkuttelusta (mäkki,pizza) jos pysyy kuitenkin "kohtuudessa" ettei mene energiamäärät pilviin?

Moro, sellasta vaan kyselen että onko 2500kcal päivä sopiva määrä 72kg/190cm laihaläskille massan hankkimiseen? ja kuinka suuri haitta on viikonloppuherkuttelusta (mäkki,pizza) jos pysyy kuitenkin "kohtuudessa" ettei mene energiamäärät pilviin?

Kokeile tuota 2500 kcal ja seuraa vaakaa, voi tosin olla että joudut syömään vielä enemmänkin, jotta paino nousee. Eikä se mäkki tai pizza kuolemaa tee, syö nuo ns. isot mätöt treenin perään, niin ne menee suoraan hauiksiin ja pohkeisiin. Toki suositeltavampaa olisi syödä perus botipiltinkisafkaa.

Näinhän se on, joskin laittaessasi esim viittä eri hedelmää 1-2kpl kutakin siihen smoothieen, niin se fruktoosimäärä alkaa olla jo aika iso.

Niin no, mä en tietääkseni kehottanut kittaamaan sitä kolmea litraa kerralla. :D Itse laitan smoothieen yleensä 1 banaanin tai noin 2 dl valinnaisia marjoja. Lisäksi siihen tulee olosuhteista riippuen 0,5-1 purkkia rahkaa sekä 1-2 dl maitoa, jolloin valmista tuotetta syntyy yksi iso lasillinen. En sitten tiedä millasia smuuteja foorumin isot pojat vetelee jis niihin tulee kerralla koko hedelmäkori. ;)

Ps. Mun malto vai banaani palkkariin -kysymys taisi hukkua edelliselle sivulle, haluaako joku vielä ottaa kantaa asiaan?

Niin no, mä en tietääkseni kehottanut kittaamaan sitä kolmea litraa kerralla. :D Itse laitan smoothieen yleensä 1 banaanin tai noin 2 dl valinnaisia marjoja. Lisäksi siihen tulee olosuhteista riippuen 0,5-1 purkkia rahkaa sekä 1-2 dl maitoa, jolloin valmista tuotetta syntyy yksi iso lasillinen. En sitten tiedä millasia smuuteja foorumin isot pojat vetelee jis niihin tulee kerralla koko hedelmäkori. ;)

Ps. Mun malto vai banaani palkkariin -kysymys taisi hukkua edelliselle sivulle, haluaako joku vielä ottaa kantaa asiaan?
Eipä tolla nyt merkitystä ole.nopeeta hiilaria on molemmat

Malto ihan ehdottomasti jos on mahdollista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aattelin joululomalla kokeilla treenausta kaksi kertaa päivässä esimerkkinä rinta. Onko tässä tarkotus tehdä niin että aamutreeni vedetää lyhyempiä sarjoja isommilla painoilla ilman failurea ja illemmasta enemmän toistoja pienemmillä painoilla ja tietty eri liikkeet ja voi viedä vikat sarjat failureen?

Kiitti vastauksesta :)

Mulla on vielä yks kysymys, mun salille kävelee sen 35 min niin onko pakko salilla jo syödä/juoda palautusjuoma? Lähteekö lihaksista jos ripeesti kävelee ja syö vasta kotona?
Kyllä se palkkari kannattaa ottaa heti treenin päälle. Syöt sitten kun pääset kotiin.

Aattelin joululomalla kokeilla treenausta kaksi kertaa päivässä esimerkkinä rinta. Onko tässä tarkotus tehdä niin että aamutreeni vedetää lyhyempiä sarjoja isommilla painoilla ilman failurea ja illemmasta enemmän toistoja pienemmillä painoilla ja tietty eri liikkeet ja voi viedä vikat sarjat failureen?
Eikös mestarit wilenius ja siren tehnyt aamulla erikoistekniikka talkoot ja illalla "tylsiä" treenejä suorilla sarjoilla ja ilman erikoistekniikoita? Korjatkaa jos olen väärässä.

Edit: Ja aamulla kunnon reeni ja illalla "löysä"?

Eikös mestarit wilenius ja siren tehnyt aamulla erikoistekniikka talkoot ja illalla "tylsiä" treenejä suorilla sarjoilla ja ilman erikoistekniikoita? Korjatkaa jos olen väärässä.

Edit: Ja aamulla kunnon reeni ja illalla "löysä"?

Teki miten teki. Kyllä se aika yleinen metodi on tehdä ekassa treenissä räjähtäviä suoria sarjoja jopa hieman rumalla tekniikalla ja illalla tuntumalla plus erikoistekniikoilla. Se sitten miten paljon erikoistekniikoita riippuu ihmisestä ja kaikesta muusta mahdollisesta.

Juon yleensä aamuisin aamupalan nestemäisenä koska aamuisin ei oikein kiinteä ruoka uppoa. Teen siis blenderillä drinkin johon tulee kanamunia, banaaneja, maitorahkaa, kaurahiutaleita, marjoja, maitoa. Onko tosta mitään haittaa että vetää raakaa kanamunaa?

Onko tosta mitään haittaa että vetää raakaa kanamunaa?

Periaatteessa on pieni salmonellavaara, mutta Eviran mukaan kotimaisten kananmunien tapauksessa se on olematon. "Kotimaisia kananmunia voi syödä raakana ja löysäksi keitettynä."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom