Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikäli teillä on tiedossa päivä joka sisältää herkkuja, esim huomenna täytekakkua yms isänpäivän kunniaksi, syöttekö muuten normaalisti ja pidätte ne kakut ns extrana normaaliin vai syöttekö normaalia vähemmän jotta makrot pysyy kurissa ?

Jos ja kun ei ole esim tarkalla kisadietillä, niin yhden päivän herkuttelut on ihan se ja sama. Kunhan kuukaudesta 25-28pv pysytään tavoitekaloreissa.

Mikäli teillä on tiedossa päivä joka sisältää herkkuja, esim huomenna täytekakkua yms isänpäivän kunniaksi, syöttekö muuten normaalisti ja pidätte ne kakut ns extrana normaaliin vai syöttekö normaalia vähemmän jotta makrot pysyy kurissa ?

Jos herkkupäiviä on harvoin, en stressaa niistä. Syön normaalisti sikäli kuin on herkkujen jälkeen nälkä, mutta en pakota ruokaa alas. Ei se makrotasapaino yhdestä päivästä kaadu.

Oon nainen, 56 kg 163 cm.. Laihdutettavaa ois pari kiloa ehkä, loppusuoralla ollaan. Oon alottanu bootcampin 1 x viikkoon ja cxworkx 1 x viikossa, ja 2x kahvakuulatreenit 30-40min (kaikki lihakset) viikossa. Niin ja bodypumpissa ja pilateksessa käyn joskus. Haluaisin vähän kasvattaa lihasta, mutta en haluaisi olla pluskaloreilla laihdutuksen jälkeen.. Niin onko se välttämätöntä? Ja jos se on, niin lihonko myös läskiä jos oon joku 200-300 kcal pluskaloreilla? Sit kun haluu kasvattaa lihasta, niin haittaako jos harrastaa aerobista liikuntaa (juoksu, hölkkä, crossing, tanssi) 6-8x viikossa? (30-60min) En haluis luopua noista. Jos joku kiva vastailis :)

Kyllä lihas tarvitsee +kaloreita kasvaakseen valitettavasti. Ei se kuitenkaan meinaa sitä että lihot heti muodottomaksi. Rohkeasti vaan ruokaa naamaan. 6-8x viikossa cardiota voi jo pikkasen haitata lihaskasvua, joskaan se ei ole mikään este. Kaikki on siitä kiinni kuinka kovasti teet töitä. Tuolla liikuntamäärällä saat kyllä puskea ruokaa koneeseen aika rohkeesti ilman että lihot.

- - - Updated - - -

Makrot varmaan menee vituilleen, mutta koeta pysyä kaloritavoitteessa jos mahdollista.

Mä en taas ajattelisi asiaa lainkaan vaan ottaisin toisen palan kakkua :)

SuperMarkoa vapaasti lainaten: "Jabbar, ne kakkupalat!" :)

Ei vaan, ei jaksa ihan niin hc olla, että paljoa mietityttäis joku kakkupala kerran kahdessa kuukaudessa. Ei sillä ole käytännössä järin suurta merkitystä mihinkään pitkällä aikavälillä, kun muuten tulee syötyä melko siististi.

Nimim. Kaks pinttiä Ben&Jerrysiä seissyt jotain kolme kuukautta pakastimessa, kun ei jaksa syödä pois.

Kyllä tuo menee jo syömishäiriön puolelle jos aletaan päivän makrojakaumaa miettimään, jos pitää juhlissa syödä joku helvetin kakkupala. Eriasia jos oikeasti kilpaillaan ja kovalla dieetillä loppusuoralla, mutta peruspunttaaja jos alkaa selittämään tai kyselemään, että voinko mä nyt syödä tätä ja tätä kerran puolee vuotee ilman että dieettini tai askeettinen hcbb elämäntapani kärsii niin voi pyhä helvetti. Syökää välillä jotain syntistä hyvää ja nauttikaa elämästä, kohtuus kaikessa on aika hyvä ja selkeä ohje joka kannattaa pitää mielessä... Kerran pari vuodessa jotkut kakkukahvit niin tuleeko jollekkin oikeasti mieleen tulla kyselemään neuvoja täältä, miten toimia jos haluan yhden palan kakkua syödä :hyper:

Nikula olikin jo tuon tärkeimmän pointin ylempänä sanonut, mutta kerta kiellon päälle ei ole todellakaan pahitteeksi kun näitä kysymyksiä katsoo.

Kertokaa mielipiteenne: kumpi mieluummin, hera+malto vai hera+banaani palkkariksi?

Maltolla saa paljon helpommin runsaasti energiaa palkkariin, mut siinä ei olekaan yhtään mitään muuta ku hiilihydraattia. Banaani on puussa kasvanut niin siinä on vähän jotain terveellistäkin (kaliumia yms.). Riippuu siis siitä, mitä palkkariltaan haluaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Apua diettiin!

Moro!

Ongelma olis seuraavanlainen. Aloitin tossa intistä päästyäni dieetin n.1,5kk sitten, lähtöpaino oli 106kg ja pituutta 180cm.
Viime maanantaina paino oli jo tippunut 93,5kiloon. Tavoitteena oli pudottaa n. 0,5kg/vk. Olen koittanut lisätä viikoittain lisää kaloreita, jotta tuo putoaminen saataisiin vähän pienemmäksi, sillä olen lukenut,että tuon 0,5-1kg:n jälkeen alkaa sitten jo lihoja karisemaan melko reippaasti. Silti tuo paino jatkaa vain laskuuan vaikka mm. viime viikolla söin dietin eniten kaloreita viikkoon ja paino putosi vajaat 3 kiloa.

Eli ajattelin kysyä mielipiteitä, että pitäisikö vain vetää yksi viikko laskematta kaloreita ja katsoa mitä tapahtuu vai jatkaa vain samalla kaavalla, kun ei nuo voimatasotkaan ole juuri tippuneet, penkissä ehkä -5kiloa ja rasvaa näyttää palaneen melko hyvin.

Treenaan n. 4-5 kertaa viikkoon, teen ruumiillista työtä ja treenitaustaa n.3,5v

Kiitos kaikille vastanneille! :)

Maltolla saa paljon helpommin runsaasti energiaa palkkariin, mut siinä ei olekaan yhtään mitään muuta ku hiilihydraattia. Banaani on puussa kasvanut niin siinä on vähän jotain terveellistäkin (kaliumia yms.). Riippuu siis siitä, mitä palkkariltaan haluaa.

Selvitä hengissä siihen asti että on ruoka pöydässä. :D

- - - Updated - - -

Ruutiukko, paljonko syöt nyt?

Kyllä tässä nyt tulee sellaset 2500-3000kcal vedettyä päivässä, riippuen onko jalkapäivä vaiko välipäivä, välillä jopa hiukan enemmän!

Syö enemmän. Sulla tod.näk perusaineenvaihdunta on jossain vähän 2000 kcal päällä. Jos teet ruumiillista työtä, poltat sen duunipäiväs aikana helposti sen 1000 kcal lisää. Päästään jo heittämällä yli 3000 kcal ilman mitään erikseen reenaamista.

Syö enemmän. Sulla tod.näk perusaineenvaihdunta on jossain vähän 2000 kcal päällä. Jos teet ruumiillista työtä, poltat sen duunipäiväs aikana helposti sen 1000 kcal lisää. Päästään jo heittämällä yli 3000 kcal ilman mitään erikseen reenaamista.

Joo, jos duuni on ruumiillista ja treenaa päälle, niin ton ikäisen ja ton kokoisen jannun päivittäinen kulutus on varmaan neljän tonnin luokkaa, jos ei jopa vähän yli. Silloin toi syöty määrä on ihan liian vähän. Nostaisin kalorit jonnekin 3500 ja katsoisin, mitä tapahtuu. Jos tippuu edelleen mut hitaammin, niin pidä siinä. Jos tippuu edelleen liikaa niin nosta vielä vähän.

Mitat nyt 186cm/75kg, ja painoa tarttis surkeesti saada ylöspäin. Oon nyt viime viikot syöny n. 3krt päivässä, (koulussa, ennen treeniä ja treenin jälkeen). Noista siis 2 vähän isompaa ateriaa ja koulussa syön sen mitä nyt kykenen riippuen päivästä. Aamupalaa en syö kun en todellakaan ole aamu ihminen.

Noi himassa vedetyt ateriat on siis yleensä jotain jauheliha-makarooni sekotuksia, ja tulee kummallakin aterialla vedettyä litra kevyt maitoa itte safkan ohella. Onko tästä kovasta maidon kulutuksesta jotain haittaa? Onko maidon kalorit (n. 500kcal/l) jotenkin "huonompia" kun esim. ruuasta saadut? Entä proteiinit? Karkeasti siis päivän kalorimäärät on n. 2000-2600, + Gainer Pro treenin jälkeen joka ei nyt vissiin riitä oikeen. Miten lähtisitte nostaan kalorimäärää? Olen siis todella huono syömään, välillä meinaan oksentaa jos tulee syötyä oikein täyteen esim. iltaisin.

Mitat nyt 186cm/75kg, ja painoa tarttis surkeesti saada ylöspäin. Oon nyt viime viikot syöny n. 3krt päivässä, (koulussa, ennen treeniä ja treenin jälkeen). Noista siis 2 vähän isompaa ateriaa ja koulussa syön sen mitä nyt kykenen riippuen päivästä. Aamupalaa en syö kun en todellakaan ole aamu ihminen.

Noi himassa vedetyt ateriat on siis yleensä jotain jauheliha-makarooni sekotuksia, ja tulee kummallakin aterialla vedettyä litra kevyt maitoa itte safkan ohella. Onko tästä kovasta maidon kulutuksesta jotain haittaa? Onko maidon kalorit (n. 500kcal/l) jotenkin "huonompia" kun esim. ruuasta saadut? Entä proteiinit? Karkeasti siis päivän kalorimäärät on n. 2000-2600, + Gainer Pro treenin jälkeen joka ei nyt vissiin riitä oikeen. Miten lähtisitte nostaan kalorimäärää? Olen siis todella huono syömään, välillä meinaan oksentaa jos tulee syötyä oikein täyteen esim. iltaisin.
Mites kuinka kaurahiutaleet menis alas?. Esim kaurahiutaleita+loraus öljyä ja maitoa/rahkaa ja sekasi. Ite käyttäny tota varsinki iltapalana. Saa kaloreita hyvi jos ei muute meinaa saada kaloritarvetta täytee. Ja se painoha nousee vaan syömällä joten lisää ruokaa naamarii. Kokeile vaikka 3000kcal viikon parin verran ja kato miten paino alkaa reagoida. Pyri myös jakamaan päivän syömiset 4-5 aterialle/välipalalle. Toivottavasti saat tästä jotain apua :)

Itse olen ollut aivan samanlaisessa tilanteessa. Aamulla en ikimaailmassa halua syödä, koska se tulee vaan oksennuksena äkkiä pois (paitsi itse asiassa nyt just on jokin pahasti vialla, koska on aikainen aamu ja tekee mieli ruokaa :D). Sitten syön eniten illalla. Silleen on vaikeaa saada oikeasti riittävästi energiaa, jos syö vaan illalla paljon. Paras tapa minulle ainakin vaikuttaisi olevan säännöllisyys ja suht usein syöminen. Syön noin klo 11 jonkun verran, klo 14 ison välipalan (tehosekoittimella juomaa), klo 16:30 palautusjuoman, klo 17 iso kunnon ateria, klo 19 2–4 leipää, jugurttia ja jotain porkkanaa tms. ja sitten vielä yhdeksän jälkeen illalla iso annos joko päivän ruokaa tai puuroa. Tärkeintä – ainakin minulla – on se, että todellakin pysyn tossa rytmissä ja syön, vaikka ei olis nälkäkään.

Maito on oikein hyvä. Siitä saa helposti energiaa. Maidon kalorit tulevat suurelta osin toki laktoosista, joka on sokeria, mutta etenkään aterian yhteydessä sillä ei ole niinkään merkitystä. Proteiinit maidossa ovat aivan ensiluokkaisia.

Liian isot ruokamäärät yhdellä kertaa tekee helposti oksettavan olon, joten mä yrittäisin jakaa syömistä tasasemmin pitkin päivää, niinkun tässä on jo tullut ehdotuksia. Mäkin olen tosi epä-aamuihminen, mutta mulle yleensä smoothiet uppoaa aika hyvin aamullakin. Eli blenderiin sekasin esim. rahkaa, banaania ja kaakaojauhetta tai jotain marjoja tai muita hedelmiä mistä itse tykkää sekä maitoa sen verran että tulee nestemäinen. Jos aamulla ennen koulua syöminen on kokonaan pois laskuista, pakkaa joku välipala mukaan, jonka voit syödä esim. ekalla välkällä "myöhäisenä aamupalana". Tämä voi olla ihan hyvä idea vaikka vetäisit myös sen smoothien aamulla. Muutenkin jos kouluruuat ei nappaa, niin ota mukaan evästä, kuten voileipiä hyvillä täytteillä, rahkaa, hedelmiä jne.

Liian isot ruokamäärät yhdellä kertaa tekee helposti oksettavan olon, joten mä yrittäisin jakaa syömistä tasasemmin pitkin päivää, niinkun tässä on jo tullut ehdotuksia. Mäkin olen tosi epä-aamuihminen, mutta mulle yleensä smoothiet uppoaa aika hyvin aamullakin. Eli blenderiin sekasin esim. rahkaa, banaania ja kaakaojauhetta tai jotain marjoja tai muita hedelmiä mistä itse tykkää sekä maitoa sen verran että tulee nestemäinen. Jos aamulla ennen koulua syöminen on kokonaan pois laskuista, pakkaa joku välipala mukaan, jonka voit syödä esim. ekalla välkällä "myöhäisenä aamupalana". Tämä voi olla ihan hyvä idea vaikka vetäisit myös sen smoothien aamulla. Muutenkin jos kouluruuat ei nappaa, niin ota mukaan evästä, kuten voileipiä hyvillä täytteillä, rahkaa, hedelmiä jne.

Joo, ehkä sillon jos on tottunu mättää sen 6-7 ateriaa per päivä. Jos totuttelee siihen 3 ateriaa + 1 välipala -rytmiin, niin joku 1000kcal per ateria ei oo edes vaikeeta, melkee pitää lisää ottaa. Välipala sit aamupalan ja lounaan välissä, taikka lounaan ja päivällisen välissä.

Oikeastaan tärkein on se, että se ateriarytmi on säännöllinen, kun tähän pääsee, ei tarvitse napostella jotain jatkuvasti.

Smoothieista; en välttämättä tekis itelle tapaa niistä, sinänsä hyvästä juu, mutta monesti se eri hedelmien suuri määrä nostaa sen smoothien sokeripitosuuden helposti johonki kolajuoman tasolle, ja voila tämä niin terveellinen juoma onkin yhtäkkiä samalla viivalla fitnesseläjien halveksivan kolajuoman kanssa. (Juu en itsekään juo limuja).

Joku puhui siitä, että se ja se on pääasiassa sokeria, miksikä luulette, että kaikki ravintoaineet lopulta muuttuu elimistössä? Proteiini lihakseksi, rasva läskiksi ja hiilarit käytetään kehon ylläpitoon? :) :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom