Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tervehdys!
En tiedä onko oikea paikka mutta en parempaakaan ketjua löytänyt.
Ongelmaksi on muodostunut leipä- ja kotijuusto. Nämä kaksi ovat ainoat josta mulla menee pakki joka kerta täysin sekaisin, mistähän mahtaisi johtua?
Olen siis koittanut laktoosittomia versioita ja maidot, perus- ja raejuustot menevät ongelmitta alas ja pysyvät siellä.

Suunnitelmissa olisi opetella syömään pinaattia. Onko ideoita millä kannattaisi aloittaa, joku smoothie vai ihan raakana esim. salaatin seassa? Pinaattikeittoa voisin muuten tehdä, mutta se ei taida ravintoarvoiltaan olla mikään paras mahdollinen?

Suunnitelmissa olisi opetella syömään pinaattia. Onko ideoita millä kannattaisi aloittaa, joku smoothie vai ihan raakana esim. salaatin seassa? Pinaattikeittoa voisin muuten tehdä, mutta se ei taida ravintoarvoiltaan olla mikään paras mahdollinen?

Heitä pastan tai riisin sekaan. :)

omassa ruokaohjelmassa on kaurapuuroa aamuisin ja olen kuukauden päivät nyt syönyt sitä päivittäin, mutta edelleen joka kerta puuron jälkeen vatsa aivan sekasin ja monta tuntia huono olo puurosta.. oisko ideoita millä voisin korvata puuron kun ei ilmeisesti vaan sovi omalle vatsalle?

omassa ruokaohjelmassa on kaurapuuroa aamuisin ja olen kuukauden päivät nyt syönyt sitä päivittäin, mutta edelleen joka kerta puuron jälkeen vatsa aivan sekasin ja monta tuntia huono olo puurosta.. oisko ideoita millä voisin korvata puuron kun ei ilmeisesti vaan sovi omalle vatsalle?

Käykö sulle muut viljatuotteet, esim leipä, pasta, riisi? Syötkö puuron kanssa jotain muuta mikä tuon voisi aiheuttaa? Vikahan ei pakosti ole nimenomaan puurossa, mutta mä kyllä ainakin kokeilisin jättää sen heti pois ruokavaliosta, jos oireet on noin hankalat. Voit kokeilla tilalle esim. erilaisia smoothieita (hiilaria vaikka banaanista), leipää jos se tuntuu mahalle paremmalta tai jostain muusta viljasta keitettyä puuroa jos haluat ravintoarvojen pysyvän mahdollisimman samanlaisina. Myös kokonaan viljattoman/gluteenittoman ruokavalion kokeileminen voisi olla hyvä idea jos ei pekkä kaurapuuron skippaaminen auta.

Käykö sulle muut viljatuotteet, esim leipä, pasta, riisi? Syötkö puuron kanssa jotain muuta mikä tuon voisi aiheuttaa? Vikahan ei pakosti ole nimenomaan puurossa, mutta mä kyllä ainakin kokeilisin jättää sen heti pois ruokavaliosta, jos oireet on noin hankalat. Voit kokeilla tilalle esim. erilaisia smoothieita (hiilaria vaikka banaanista), leipää jos se tuntuu mahalle paremmalta tai jostain muusta viljasta keitettyä puuroa jos haluat ravintoarvojen pysyvän mahdollisimman samanlaisina. Myös kokonaan viljattoman/gluteenittoman ruokavalion kokeileminen voisi olla hyvä idea jos ei pekkä kaurapuuron skippaaminen auta.

leipien eikä pastojen sun muiden kanssa ei oo mitään ongelmia ollu, nimenomaan toi puuro on aamusin se joka tekee sen :/ oon syönyt muuten täysin samanlaisen aamiaisen mutta jättänyt puuron pois niin olo on ollu ihan normaali. mites ku aamiaiseen kuuluu muutenki jo 2 ruisleipää niin pitäskö leipien määrä sitten tuplata?

Mulla on ihan sama juttu, puuro pistää vatsan kiertämään. Veikkaisin johtuvan siitä, että laiskana miehenä heitän kaurahiutaleet lautaselle vähän maitoa ja pariks minuutiks mikroon. En usko että kypsyy alkuunkaan, pitäiskö edes kypsyttää? Onko tosta kiertämisestä elimistölle haittaa, mistä se johtuu, mitä se kertoo?

leipien eikä pastojen sun muiden kanssa ei oo mitään ongelmia ollu, nimenomaan toi puuro on aamusin se joka tekee sen :/ oon syönyt muuten täysin samanlaisen aamiaisen mutta jättänyt puuron pois niin olo on ollu ihan normaali. mites ku aamiaiseen kuuluu muutenki jo 2 ruisleipää niin pitäskö leipien määrä sitten tuplata?

Noh jos se puuro aiheuttaa pötsin kanssa ongelmia niin jätä pois ja korvaa puuron hiilarit jollain muulla, esim sillä leivällä jos se sopii sinulle paremmin.

Joo kannattaa keittää puuro ihan kunnolla kattilassa TAI laittaa jo illalla hiutaleet maitoon turpoomaan.

Rusher, mä veikkaisin että ehit saada ne hiilarit muullakin aterialla, jos vaikka lisäät just banaanin tai muun hedelmän aamupalalle. Toi sun ongelma voi johtua myös liian suuresta kuidun kerta-annoksesta, mutta voit toki kokeilla mitä tapahtuu jos syöt lisää leipää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tietäisikö joku mitä tämä ylijäänyt hera nyt tarkkaan ottaen on? Mietin vain, kun sitä kohta taas on pari litraa poisheitettäväksi ja samalla vedän MyWheytä veteen sekoitettuna sheikkeristä. Voisiko tuon juustosta yli jääneen heran hyödyntää?

Wikipedian mukaan lähinnä laktoosia. Proteiinia alle 1g/100g.

Whey - Wikipedia, the free encyclopedia

Kreatiinista kysyn; Onko ihan ok jos otan aamulla kreatiinin ylösnoustessa veden kera ja syön siitä n. puolen tunnin kuluttua ? Vai tulisiko minun ottaa kreatiini vasta sitten kun alan/olen syönyt. Mielipiteitä ? :)
Eipä tolla hirveetä merkitystä ole.jostain lukenut että kannattaa ottaa hiilarin kanssa samaan aikaan.

Teen lihaskuntoa myös, 2x viikossa ja kahvakuulalla kerran viikossa ja bodypump (eikö sekin ole myös lihaskuntoa?).

Toi mittanauha taas näyttää että olisin lihonut... mulla oli eilen lepopäivä. Lisään nyt sitä ruokaa.. tai en ruokaa, rasvaa, tulis vaan syyllinen olo jos söis ruokana :D tuntuu jo nyt niin paljolta. Aamulla söin kokonaisen maitorahkan ja omenan, päivällä fetasalaatin (100g fetaa) ja vielä 1 rkl oliiviöljyä. 800 kaloria vasta tullu, pitäs saada vielä joku 500 vai? Jos teen smoothien johon laitan banaanin, maitoo, maitorahkaa, marjoja ja 2 rkl oliiviöljyä = pitäis tulla joku 450 kcal. Onko ihan hyvä toi vai pitäskö vielä lisää syödä? Oon käyny 45min lenkillä ja kävelly varmaan 2h yhteensä ja tehny 25min. lihaskuntotreenin.

Sain vaan PT:ltä pyyhkeitä siitä kun en ikinä ehdi tunnin sisään syömään ruokaa treenin jälkeen, vaan yleensä vasta joskus reilun parin tunnin päästä (aika joka menee kotimatkaan, saunaan/suihkuun, ruuanlaittoon jne.).

Kuulostaa kirjekurssi-PT:ltä. Se pari tuntia on varmasti ihan fine, varsinkin kun kuitenkin palarinkin otat heti treenin jälkeen.

Miksi esim whey-80 kun ostaa fitnesstukuata niin lukee että edistää rasvanpolttoa??? Miten mahdollista jos kuitenkin yhdessä sheikissä noin 146 kaloria jos en paljon muista väärin??? Kiitos valmiiksi!!!! :)

Näin on. Vain pöljä mainoslause.

Itsellä pikakaurahiutaleet on tehnyt tuota kun niitä on +100g. Normaalit pitempään keitettävät luomuhiutaleet ei ole saanut samaa vaivaa aikaiseksi.

Tuli tossa mielee et mikä on suht koht hyvä määrä saada painoa lisää viikossa/päivässä ettei tule fättyy kauheasti ? semmone maltilline painonnousu
Jos on lopettanut dietin vaikka 2 kuukautta sitten ja on saanut nostettua kalorit/hiilarit yli kulutuksen ja hakee sopivaa kalori + kohtaa itselleen niin tarviiko kaloreita/hiilareita vielä nostella samaa tapaan kuin olisi dietiltä poistumassa ?
Lepopäivänä jos on hereillä 15h tai 10h niin kulutus on iha eri eikö ? ainakin kalorimittari näytti niin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom