Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko rahkassa ja raejuustossa samat ravintoarvot? Entä ajaako banaaniletut (kyllä, tiedätte mistä puhutaan) saman asian kuin kasvismunakas?

Onko rahkassa ja raejuustossa samat ravintoarvot? Entä ajaako banaaniletut (kyllä, tiedätte mistä puhutaan) saman asian kuin kasvismunakas?

Raejuustossa enemmän proteiinia ja vähemmän hiilaria / 100g. Nämä siis ainakin Valion tuotteissa, tosin erot ovat aika merkityksettömät.

Nämä vaihtelee hiukan, mutta ainakin mun ostamissa tuotteissa on raejuustossa enemmän proteiinia ja enemmän rasvaa, vähemmän hiilaria. Kannattaa katsoa kalorilaskuri.fi.

Vähän typerä käyttää termiä "ajaa asian" kun vertailee kahta eri ruokaa. Kyllä kummastakin saat energiaa, mutta täysin samat ravintoaineet niissä ei varmasti ole.

Nipa, joo kysymys oli epäselvä. Otetaan uusiksi: Onko sama syödä iltapalaksi idealla "proteiinia yötä varten" a) munakas vihanneksilla tai b) banaanilettuja (olettaen että annoskoko on kummassakin 2 munaa ja satakunta grammaa muita hiluja ja saman verran rasvaa paistamiseen).

Nipa, joo kysymys oli epäselvä. Otetaan uusiksi: Onko sama syödä iltapalaksi idealla "proteiinia yötä varten" a) munakas vihanneksilla tai b) banaanilettuja (olettaen että annoskoko on kummassakin 2 munaa ja satakunta grammaa muita hiluja ja saman verran rasvaa paistamiseen).

Tosi hifitelyä; Koska "proteiinia yötä varten", niin sanoisin että munakas vihanneksilla, koska vihanneksissa enemmän kuituja ja "parempia" hiilihydraatteja ja luultavimmin myös laajempi vitamiinimäärää. Mitä vihanneksia lienee sitten se seuraava kysymys? Fineli auttaa.

No eihän se tietenkään "sama" ole, koska toinen on munakas vihanneksilla ja toinen banaanilettu :D Mutta ilman hifistelyä käytännössä sama. Jos haluat tietää kumpi on "parempi" niin tottakai munakas vihanneksilla koska kananmunassa on erittäin superior aminohappokoostumus ja vihannekset on iltasella kaikin puolin parempi valinta kuin banaanit tai muut hedelmät.

No eihän se tietenkään "sama" ole, koska toinen on munakas vihanneksilla ja toinen banaanilettu :D Mutta ilman hifistelyä käytännössä sama. Jos haluat tietää kumpi on "parempi" niin tottakai munakas vihanneksilla koska kananmunassa on erittäin superior aminohappokoostumus ja vihannekset on iltasella kaikin puolin parempi valinta kuin banaanit tai muut hedelmät.

Miksi näin? Molemmat tulee luonnosta, joten voidaan sanoa, että molemmat on hyväksi ihmiselle, miksi miettiä sen tarkemmin? Ei mitään järkeä ylianalysoida ruokaa, menee energiaa ihan turhiin asioihin.

Wiisel, ei ketään sanokkaan et kannattaa kauheasti stressata jostain syömisistä, mut tää on kehoilu/voimailu foorumi, jossa haetaan niitä fiksuimpia tapoja tehdä. Eikä vaa kuitata aina että ei ole mitään väliä, mitä syö.

Miksi näin? Molemmat tulee luonnosta, joten voidaan sanoa, että molemmat on hyväksi ihmiselle, miksi miettiä sen tarkemmin? Ei mitään järkeä ylianalysoida ruokaa, menee energiaa ihan turhiin asioihin.

Niinkuin mainitsinkin, että ilman hifistelyä käytännössä sama asia :D Mutta jos nyt hifistellään niin mielummin vihannekset kuin fruktoosi illalla. Mutta totta se, että ei kannata liikaa hifistellä. Tärkeintä, että ne safka jutut on overall kunnossa ja syö suht järkevästi eikä kelaile turhia hifi hifi hifistelyjä. Banaanit on kuitenkin superfoodia ihan mihin päivän tai vuodenaikaan tahansa :)

Itepähän tuota kysyin, vaikka tiesin että hifistelyksi menee. :D Mutta siis johtopäätös taisi olla molempiin kysymyksiin että jos ei ole hirveän nipo niin ei ole väliä kumman valitsee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Never Base a Healthy Diet on Nutrition Alone | Red Delta Project

Tuossa hyvä kirjoitus aiheesta. Eli pelkistettynä, syö sitä mistä pidät, vaikka makrojakauma ei olisikaan "täydellinen" tai mikä sen "pitäisi" olla. Ja älkää ressatko liikoja niistä. Todennäköisesti fiilis on parempi ja saa silti tarvittavat ravintoaineet.

Ruoan pitäisi olla nautinto, eikä vain pakollinen polttoaine!

Eli lyhyesti, se on vain ruokaa!

Tuossa hyvä kirjoitus aiheesta. Eli pelkistettynä, syö sitä mistä pidät, vaikka makrojakauma ei olisikaan "täydellinen" tai mikä sen "pitäisi" olla. Ja älkää ressatko liikoja niistä. Todennäköisesti fiilis on parempi ja saa silti tarvittavat ravintoaineet.

Eihän makroilla olekkaan niin väliä, kunhan proteiinia saa tarpeeksi, mutta sitten taas laadulla on väliä, eli hiilarin pitäis olla glukoosia, ei fruktoosia ja kovien rasvojen osuus ei saisi olla turhan korkea. Sitten päälle vielä, että mitä vähemmän suolaa sen parempi. Niin mites noitten raamien sisään sijoitat, jonkun ruuasta nauttimisen..? :D

Aiheeseen liittyvä video :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eihän makroilla olekkaan niin väliä, kunhan proteiinia saa tarpeeksi, mutta sitten taas laadulla on väliä, eli hiilarin pitäis olla glukoosia, ei fruktoosia ja kovien rasvojen osuus ei saisi olla turhan korkea. Sitten päälle vielä, että mitä vähemmän suolaa sen parempi. Niin mites noitten raamien sisään sijoitat, jonkun ruuasta nauttimisen..? :D

Aiheeseen liittyvä video :D

Tuskin täysin tosissasi laitoit ylläolevan videon. Siinähän puhutaan lähinnä ihmisen keinotekoisesti makeuttamista ruoista. Ei mitään tekemistä esim. hedelmien kanssa, joissa on fruktoosia. Et siis syö hedelmiä? :)

Jos olit edes vähän tosissas, niin huvittava video laittaa, varsinkin jos käytät lisäravinteita. Nehän on keinotekoisesti makeutettuja. Ja vaikka etiketti sanois mitä, ne ei oo mitään "high quality nutrient". Firmat tekee mitä vaan, jotta kuluttaja ostais enemmän, niin Suomessa, kuin maailmalla. Niiden tehtävä on tehdä tulosta. Ja kyllä, olen tosissani, vaikka joku jauhopetteri herneet nenään vetääkin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No jos katsoit tuon videon, niin siinä kyllä selitetään tuostakin.. Kyllä mä jonkin verran hedelmiä popsin, tiedän niiden sisältävän kyllä fruktoosia jne
En kyllä itse käytä mitään lisäravinteita, heraa (kyllä, maustamatonta) tietty voisin harkita, mutta se ei nyt liity varsinaisesti mitenkään tähän.
Toisaalta en elä itse kuten saarnaan, mutta en tee mitään silti itsepetosta ja väitä, että kun mätän jotain vähemmän terveellistä, ettei se vähintään pitkässä juoksussa näkyisi kehonkoostumuksessa/terveydessä jollain lailla..
Niin ja vielä tuohon fruktoosi juttuun, niin ellen nyt ihan väärässä ole, niin eikös jotkut bodarit jopa vähän välttele hedelmiä..? En itsekkään usko, että hedelmiä kannattaa tolkuttomasti syödä, pääpaino pitäisi kai olla kasviksissa ja juureksissa jne

No jos katsoit tuon videon, niin siinä kyllä selitetään tuostakin.. Kyllä mä jonkin verran hedelmiä popsin, tiedän niiden sisältävän kyllä fruktoosia jne
En kyllä itse käytä mitään lisäravinteita, heraa (kyllä, maustamatonta) tietty voisin harkita, mutta se ei nyt liity varsinaisesti mitenkään tähän.
Toisaalta en elä itse kuten saarnaan, mutta en tee mitään silti itsepetosta ja väitä, että kun mätän jotain vähemmän terveellistä, ettei se vähintään pitkässä juoksussa näkyisi kehonkoostumuksessa/terveydessä jollain lailla..
Niin ja vielä tuohon fruktoosi juttuun, niin ellen nyt ihan väärässä ole, niin eikös jotkut bodarit jopa vähän välttele hedelmiä..? En itsekkään usko, että hedelmiä kannattaa tolkuttomasti syödä, pääpaino pitäisi kai olla kasviksissa ja juureksissa jne

No siitä voi olla montaa mieltä onko nykyinen bodaustyylinen suhtautuminen ravintoon se fiksuin tapa. Pääasia on, että itse oikeasti pitää tavastaan tehdä asioita, eikä tee sitä vain, koska "niin kuuluu tehdä." Ei ne bodaritkaa tarvis hyllyllistä erilaisia jauhoja, mutta usein juuri kyseiset lisäravinnefirmat sponssaa kyseisiä kavereita, joten se olis aika huonoa mainosta, jos niitä tuotteita ei sit käytä, ja luulisin, että ei sponssisopimus pidemmän päälle jatkuisi. Liiketoiminnasta siinä loppupeleissä on kyse, eikä siitä ettei herrat pärjäis ilman niitä jauhoja ja pillereitä.

Mainostus näyttää toimivan, kun joka toinen harrastusta aloitteleva täälläkin miettii ensiksi mitä kaikkia lisäravinteita kannattaisi käyttää, ja teenkö joka kolmas reeni erikoistekniikoita jne.

Mun mielestä kehonrakentajan kuuluu syödä täsmälleen samalla tavalla kuin kaikkien muidenkin, mutta vain enemmän. Kehonrakentajat usein vain tuppaavat tietämään ravitsemuksesta niin paljon enemmän kuin tavantallaajat, että jättävät hillomunkit suosiolla hyllyyn. :) Jauheista kyllä samaa mieltä. Toki kyllä niistäkin jokunen voi olla hyödyllinen, mutta mitkä ja missä määrin, punnitkoon sitä itse kukin tahollaan.

Kaunis ajatus, vähän niinkuin kommunismikin.. IKävä kyllä kumpikaan ei vain toimi käytännössä hirveän hyvin. Jos toimisi niin mä en näkisi niin vitusti läskejä jokapuolella.

Huvittavaa tämä ajattelu että hyvä ruoka on pakosti lihottavaa tai muuten epäterveellistä. :D Esim. yks mun ykköslemppariruokia on lohi + juurekset uunissa laitettuna,ei pitäis olla kovin verisuonia tukkivaa?

Huvittavaa tämä ajattelu että hyvä ruoka on pakosti lihottavaa tai muuten epäterveellistä. :D Esim. yks mun ykköslemppariruokia on lohi + juurekset uunissa laitettuna,ei pitäis olla kovin verisuonia tukkivaa?
Niin no se on asia erikseen, totta kai makuja on monia ja ei sitä kukaan sanokkaa et kaikki terveellinen olisi automaattisesti mautonta tai pahaa. Tottumis kysymys pitkälti myös. Haettiin enemmän sellasia prosessoituja suola,sokeri, lisäaine jne, mättöjä, mitä keskiverto kansa ostoskärryihinsä kaataa. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom