Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Nyt joutuu tekemään muutoksia treeneihin muutoksia eli tekemään treenit arkisin vain klo 19 jälkeen nii silloin vika ateria sattuu olemaan treenin jälkeen joka on mulla normaalisti päivän isoin. Kannattaako ennnen nukkumaan menoa(treenin jälkee ) syödä raskaasti esim. Kanaa/jauhelihaa, riisiä? Aamulla sit syön normaalisti pelkkää proteiinia ja rasvaa.

Totta kai. Illalla paljon syöminen on parasta bestiä ja muutenkin treeenin jälkeen täytyy syödä hyvin.

Nyt joutuu tekemään muutoksia treeneihin muutoksia eli tekemään treenit arkisin vain klo 19 jälkeen nii silloin vika ateria sattuu olemaan treenin jälkeen joka on mulla normaalisti päivän isoin. Kannattaako ennnen nukkumaan menoa(treenin jälkee ) syödä raskaasti esim. Kanaa/jauhelihaa, riisiä? Aamulla sit syön normaalisti pelkkää proteiinia ja rasvaa.

Toihan on se "paras" tilanne.

Totta kai. Illalla paljon syöminen on parasta bestiä ja muutenkin treeenin jälkeen täytyy syödä hyvin.

No mikäs helvetin funktio tuolla on? Tottakai sitten jos treeni on illalla niin silloin se päivän isoin mättö kannattaa ajoittaa treenin ympärille mutta ei tuo mulle muuten aukea. Toinen vaihtoehto jos sitten treenaa todella aikaisin aamulla jolloin voi perustella tuon illalla tapahtuvan "tankkauksen" aamun treeniin...

Mä saan ainaki nukuttua paremmin kun vetää kunnon hiilarimätön illalla ja muutenki tuntuu ruuansulatus toimivan tohon tyyliin parhaiten. Ei se varmaan ole kaikista optimaalisinta, mutta ei aina tarvi olla. Joskus voi olla helppoa ja mukavaa.

Mulla taas yöunet menee perseelleen jos vedän lähellä nukkumaanmenoa hirveitä ruoka-annoksia, ei ruoansulatuselimistö oikeen pääse yön aikana lepäämään tuossa tilanteessa... Sen toki olen kanssa huomannut, että kohtuullinen hiilariannos iltapalalla antaa paremman unen kuin vhh setti.

3kk bulkin jälkeen siirryin dieetille ja tarkoitus pudottaa about 10kg ja saada rasvat alle 10%. Treeni bulkilla ja dieetillä sama eli G6 ma, ke, pe ja 40min lenkki ti, to ja la. Syön nyt 1900kcal päivässä ja paino on tippunut tähän tahtiin:

22.9.2014 77,5
23.9.2014
24.9.2014 76,3
25.9.2014
26.9.2014 76,5
27.9.2014
28.9.2014
29.9.2014 75,9
30.9.2014 75,8
1.10.2014 75,5

Tuo ensimmäinen punnitus oli mässäilyviikonlopun jälkeinen maanantai eli suolet oli varmaan täynnä sipsiä, karkkia, roskaruokaa ym ja siksi noin korkea.

Voiko tuosta 1900kcal vähentää vielä? Jos jättäis vaikka yhden maitolasin juomatta niin olis about 1800kcal.

Aamutreenit ei käy koska sali aukeaa klo 6 ja seiskalta pitää olla jo duunissa. Noh pitää kokeilla miten onnistuu ensinnäki se että kun vetää treenin ja sen 1-2h päästä jo nukkumaan.

Mulla taas yöunet menee perseelleen jos vedän lähellä nukkumaanmenoa hirveitä ruoka-annoksia, ei ruoansulatuselimistö oikeen pääse yön aikana lepäämään tuossa tilanteessa...

Sama täällä. Pahimmassa tapauksessa aamulla on maha sekaisin, pää kipeä ja muutenkin sellainen olo kuin olisi krapula. Joku rahka ja leipäpala on aika maksimaalinen iltapala mulle.

Juu ei mul kyl mitään tuollaisia ongelmia ole jos mätän liikaa, ihan vaan tuo että unensaannista ei kyllä meinaa tulla mitään kun pakki ei pääse lepäämään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Aamutreenit ei käy koska sali aukeaa klo 6 ja seiskalta pitää olla jo duunissa. Noh pitää kokeilla miten onnistuu ensinnäki se että kun vetää treenin ja sen 1-2h päästä jo nukkumaan.
Meikäläinen tekee lepakkovuoroa, käyn aamulla töiden jälkeen salilla ja noin 1-1.5h treenin päätyttyä laitan nukkumaan. Ihan hyvin on sujunut tolla tyylillä, olen itseasiassa tykännyt paljonkin.

^luulisi että tossa kohtaa ongelmana on ennemminkin se mitä syödään.

Toki silläkin on vaikutusta. Tuskin kellään on aamulla hyvä olo, jos vetää illalla urakalla esim. todella suolaista ja rasvaista ruokaa. Mulla nyt on muutenkin ollut jo vuosia vatsan kanssa ongelmia. Siis ihan muutenkin kuin iltasyömiseen liittyen.

Moi!

Kaipailisin kipeästi vinkkejä, miten saa lounaista ja päivällisistä vähän tuhdimpia. Tällä hetkellä perus lounas ja päivällinen sisältää 150g (raakapaino) proteiinin lähdettä lihaa, kanaa, kalaa ja tähän asti oon syönyt n. 45g riisiä (keitettynä mun tiedon mukaan n. 130g) jonka määrää olen ajatellut nostaa 50 grammaan. Joskus syön myös riisinuudeleita, mutta pastat yms. perus viljat ei mulle sovi. Silloin kun syön kotona syön myös salaattia ja laitan siihen balsamicoa ja oliiviöljyä n. 5g.

Ongelma on siis se, että näistä aineksista tulee semmonen vähän päälle 300 kaloria ja aika nopeesti tulee myös nälkä nää syötyäni. Rasvaa tuntuu myös olevan liian vähän päivittäisessä ruokavaliossa. Ongelma tuskin ratkeaa sillä että laitan entistä enemmän margariinia leivän päälle. Onko idiksiä, jotain hyviä reseptejä? Vai alanko vetää leipää pari palaa toisella aterialla vai vai? Lihan määrä on hyvä, suolistolleni ei sovi kun n 2g protskua per painokilo ja sen mukaan on tää 150g myös sopiva.

Itse teen esim. sellaisen broileri-riisi-papu-pannun, josta riittää 2 päiväksi syotävää. Eli joku 500g broileria tilkassa oliiviöljyä, tölkki papuja tomaattiliemessä, pussi riisiä ja sekaan vaikka joku herne-maissi-paprika sekoitus niin tulee makroja + kaloreita + kuituja. Ei tarvitse nähdä nälkää. Tosin suolaahan noissa paputölkeissä on ehkä vähän liikaa ja sokeria siinä tomaattiliemessä, mutta ei niihin kuole.

No mikäs helvetin funktio tuolla on? Tottakai sitten jos treeni on illalla niin silloin se päivän isoin mättö kannattaa ajoittaa treenin ympärille mutta ei tuo mulle muuten aukea. Toinen vaihtoehto jos sitten treenaa todella aikaisin aamulla jolloin voi perustella tuon illalla tapahtuvan "tankkauksen" aamun treeniin...

Sanoinko, että sillä ois joku funktio? Se oli ihan oma mielipide. Tykkään illalla paljon syömisestä.

vev, mäkin teen yleensä ruokaa pari annosta kerralla iltasin, niin että syön loput seuraavana lounaana. Esim eilen illalla paistoin paketin kanankoipia ja ison bataatin uunissa, söin puolet ja puolet odottaa jääkaapissa tän päivän lounaalle. Pystytkö syömään gluteenitonta pastaa? Mun ehdoton suosikki lounas, jos ei ole mitään valmista, on sotkea maissipastaa, tonnikalaa, ruokakermaa ja tomaattipyrettä ja päälle esim. raejuustoa, avocadoa, rucolaa jne. Semmosessa reilun kokosessa lautasessa kaloreita on n. 500 ja proteiinia 20-30g riippuen ainessuhteista. Luulis että onnistuu myös riisinuudeleista tehtynä.

Kiitos Hulkenberg ja Mari91 :) toi kerma+tomaattimurska molemmilla kuulostaa hyvältä idealta. Mulla on ollutkin tapana aina paistaa paketti tai kaks lihoja samalla kertaa, että ei tarvis ihan joka päivä kokkailla. Maissipasta lähtee ehdottomasti kokeiluun ja koko tuo sörsseli, ois kiva vetää välillä arkena muutakin kuin kanaa (tai jauhelihaa)! On ehkä jämähtäny kevään dieettailulta tää että pelkkää kanaa tai lihaa ilman mitään kastiketta... Mut nyt ois tarkotus kasvaa :puntti:

Paljonko rasvojen pitäisi olla bulkilla about? Onko 90g/päivä liikaa? Suurin osa rasvasta tulee 10% jauhelihasta + saksanpähkinöistä. Kannattaako esimerkiks lounaasta/päivällisestä korvata 200g jauhelihaa vaikka 200g kanalla niin rasvat jäisivät alemmaksi?

Paljonko rasvojen pitäisi olla bulkilla about? Onko 90g/päivä liikaa? Suurin osa rasvasta tulee 10% jauhelihasta + saksanpähkinöistä. Kannattaako esimerkiks lounaasta/päivällisestä korvata 200g jauhelihaa vaikka 200g kanalla niin rasvat jäisivät alemmaksi?

Ei tähän ole sinänsä sääntöä, mutta yleensä suositellaan 1g/painokilo rasvaa, mutta se on yksilöstä kuinka paljon sitä rasvaa tulisi olla päivää kohden.

Suositut

Back
Ylös Bottom