Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
30min on kyllä aika lyhyt aika, enemmän sinne tunnin puoleen.. Itellä menee rahka/puuro combo n. tuntia ennen ja treenin aikana sitä maltoa, tuntuu toimivan. Yksilöjuttuja.

Onkos jengillä tietoa hyvin sekoittuvasta leusiinista tai vaihtoehtoisesti kikkaa, millä jauho ei jumittuisi shakerin seinille?

Se kiteisyys ja huono sekoittuvuus on ihan leusiinin ominaisuus. Ei mun tietääkseni sellaista jauhetta olekkaan joka sekoittuisi perusheran tyyliin. Laimeampi liuos tosiaan voi auttaa..

Se kiteisyys ja huono sekoittuvuus on ihan leusiinin ominaisuus. Ei mun tietääkseni sellaista jauhetta olekkaan joka sekoittuisi perusheran tyyliin. Laimeampi liuos tosiaan voi auttaa..

Mutta kun edes uppois veteen kuin msm, niin sais sen havaittavemmin kitusiin. Havaittavuudella tarkoitan siis sitä, että shakerissa tai lasissa näkyy mukava raja, kun litkun on juonut.

"100% täysmehutiivisteestä", "100% täysmehu", "vain hedelmän oma sokeri" ...

Kauppojen hyllyiltä löytyy kaikenlaisia mehuja, itse ostan yleensä Brazil appelsiinimehua, koska se on edullista. -Tämä on kuitenkin ns. täysmehu, valmistettu tiivisteestä. Varmasti huonompi vaihtoehto kuin ns. tuorepuristettu "täysmehu" (vaikka nekin kuulemma pakastettuja ja uudelleen sulatettuja käsittääkseni...)

Valaiskaa joku vähäsen, millainen mörkö tämä täysmehu on. Mehut maistuvat, mutta onko nämä kovin luonnollisia ja ystävällisiä kropalle? Toki, hedelmän omaa sokeria löytyy ja paljonkin, mutta liikun aika paljon, niin ei kovin ongelmaksi ole millään tavalla muodostunut ainakaan läskillä tavalla. Mutta, tosiaan, kandeeko nuita vetää kitusiinsa? Pois suljetaan tästä heti juissit yms shitit ja puhutaan näistä lisäaineettomista ja "vain hedelmän oma sokeri" juomista.

THANKS! =)

..Mehut maistuvat, mutta onko nämä kovin luonnollisia ja ystävällisiä kropalle? Toki, hedelmän omaa sokeria löytyy ja paljonkin, mutta liikun aika paljon, niin ei kovin ongelmaksi ole millään tavalla muodostunut ainakaan läskillä tavalla. Mutta, tosiaan, kandeeko nuita vetää kitusiinsa? Pois suljetaan tästä heti juissit yms shitit ja puhutaan näistä lisäaineettomista ja "vain hedelmän oma sokeri" juomista...

Jos mehu maistuu niin miksei. Fruktoosiahan noissa on paljon, tutkimuksia fruktoosin haitoista voi toki googletella sitten lisää. Eli jos muuten katot paljon vedät kaloreita, et juo kymmeniä litroja päivässä ja liikut hyvin niin tuskin Brazil sua tappaa seisovilteen.

"100% täysmehutiivisteestä", "100% täysmehu", "vain hedelmän oma sokeri" ...

Kauppojen hyllyiltä löytyy kaikenlaisia mehuja, itse ostan yleensä Brazil appelsiinimehua, koska se on edullista. -Tämä on kuitenkin ns. täysmehu, valmistettu tiivisteestä. Varmasti huonompi vaihtoehto kuin ns. tuorepuristettu "täysmehu" (vaikka nekin kuulemma pakastettuja ja uudelleen sulatettuja käsittääkseni...)

Valaiskaa joku vähäsen, millainen mörkö tämä täysmehu on. Mehut maistuvat, mutta onko nämä kovin luonnollisia ja ystävällisiä kropalle? Toki, hedelmän omaa sokeria löytyy ja paljonkin, mutta liikun aika paljon, niin ei kovin ongelmaksi ole millään tavalla muodostunut ainakaan läskillä tavalla. Mutta, tosiaan, kandeeko nuita vetää kitusiinsa? Pois suljetaan tästä heti juissit yms shitit ja puhutaan näistä lisäaineettomista ja "vain hedelmän oma sokeri" juomista.

THANKS! =)

Kohtuudella ne ovat vain hyödyksi. Urheilijankaan ei kannata tuhatta tonnia sokeria syödä, koska se voi aiheuttaa diabetesta melkeinpä yhtälailla kuin ei-urheilijallekin. Muutama lasillinen päivässä – mielellään ruoan kanssa – on kuitenkin ihan hyvä vielä.

Tohon lisäyksenä, että se sokerin syömistä kannattaa myös välttää, jos arki on sellaista, että aktiivisuus tulee nimenomaan siitä yhdestä salireissusta, ja mahdollisesti joku aerobinen reeni sinne tänne, mutta muuten sohvaa/toimistotyötä/koulussa istumista. Vapaammin kannattaa jotain mehuja vasta juoda, jos on suurimman osan päivästä aktiivinen, seisoo/kävelee/tekee fyysistä työtä/jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Mitäs te sitten syötte jos ette sokeria? Vitusti rasvaa? Kaikki hiilari muuttuu lopulta sokeriksi kropassa. Ei kai täällä nyt jotain vähähiilarista ruokavaliota suositella vakiona?

Mä ymmärsin että ainakin joissain tuoremehuissa on ihan hyvä C-vitamiinipitoisuus. Itse tykkään juoda lasin appelsiinimehua aamulla, en tiedä onko placeboa vai piristääkö oikeesti.

Mitäs te sitten syötte jos ette sokeria? Vitusti rasvaa? Kaikki hiilari muuttuu lopulta sokeriksi kropassa. Ei kai täällä nyt jotain vähähiilarista ruokavaliota suositella vakiona?

Tätä mäkin ihmettelen. Ainakin omasta mielestäni on fiksua latailla niitä hiilareita pitkin päivää siihen treeniin, koska oman kokemusten perusteella ei ole ihan sama ladata 200 g hiilaria yhdellä aterialla vs. 3 aterialla.

Soijajuoma palautusjuomaan veden sijasta?

Tuli kokeiltua Skipin Top Fuelin kanssa Alpron maustamatonta soijajuomaa ja maku oli aivan täydellinen. Ihan, kun olisi pirtelöä juonut.

Onko kokemuksia soija"maidosta" palautusmjuomaan tai soijamaidosta ihan yleisesti? Veteen verrattuna maku oli ylivertainen.

Tuli kokeiltua Skipin Top Fuelin kanssa Alpron maustamatonta soijajuomaa ja maku oli aivan täydellinen. Ihan, kun olisi pirtelöä juonut.

Onko kokemuksia soija"maidosta" palautusmjuomaan tai soijamaidosta ihan yleisesti? Veteen verrattuna maku oli ylivertainen.
Mä käytin soijamaitoja joskus paljonkin. Lisää kaloreitahan siitä tulee, mutta jos sen ottaa huomioon (esim tarvittaessa pienentää kokonais annoskokoa) niin ei tuosta luulisi mitään haittaa olevan?

Saman sarjan triviakysymyksenä: Mitä mieltä olette kaakaon juomisesta? Kumoaako kaakaojuomajauheen pienehkö määrä sokeria maidon juonnin hyödyt? Vai onko kaakaomuki illalla hyvä/ok tapa ottaa viimeiset parisataa kaloria jos mausta tykkää? :D

Tärkkelystä tärkkelystä ;) Tai siis mä ainakin. Koitan vältellä fruktoosia, lähinnä, tiedän kyllä että tärkkelys muuttuu "sokeriksi" kehossa, muttamutta eikös se ole sitten puhdasta glukoosia verrattuna sokerin 50/50 fruktoosi/glukoosi. Aikoinaan näin tän https://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM ja oon siitä asti pitänyt sokeria vähän pahiksen roolissa, juurikin sen fruktoosin takia, jolla väitetysti on hyvin erilainen metabolinen reitti kun glukoosilla. En tiedä voin olla väärässäkin ja turha vältellä sokeria, mutta niin nuo kovasti hehkuttavat, että pahasta on. Etenkin kyseinen dokumentti kyllä aiheutti sellasen, makes sense -reaktion..

Kreatiinin ylläpitojakso meneillään tällä hetkellä ja viikon lomareissu etelään on kohta edessä. Lomalla tarkoitus on käydä salilla niinkuin normaalistikin, mutta en ajatellut ottaa mitään proteiinijauhoja tai kreatiineja mukaan varmuuden vuoksi ettei lentokentällä synny mitään väärinkäsityksiä epämääräisten jauhopussien takia. Haittaako tuo viikon tauko kreatiinin ylläpitojaksossa, ja kannattaako sitten loman jälkeen vetää viikko tupla-annoksin päivässä kreatiinia kun ei ole viikkoon sitä saanut ja jatkaa vasta sen jälkeen tavallista 1 tl/päivässä ylläpitoa? Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Mä käytin soijamaitoja joskus paljonkin. Lisää kaloreitahan siitä tulee, mutta jos sen ottaa huomioon (esim tarvittaessa pienentää kokonais annoskokoa) niin ei tuosta luulisi mitään haittaa olevan?

Saman sarjan triviakysymyksenä: Mitä mieltä olette kaakaon juomisesta? Kumoaako kaakaojuomajauheen pienehkö määrä sokeria maidon juonnin hyödyt? Vai onko kaakaomuki illalla hyvä/ok tapa ottaa viimeiset parisataa kaloria jos mausta tykkää? :D
Ei se oikeestaan ole hyvä tapa, mut ei se mitenkään kumoa maidon juonnin hyötyjä, jos nyt proteiinin/kalsiumin/d-vitamiinin saantia esimerkiksi tarkoitat ;) Mitä vähemmän sokeria ruokavaliossa, sen parempia noin niinku lähtökohtasesti, mutta ei kannata varmastikkaan olla kokonaan ilman sokeria jos se on mielelle hyväksi :) Kuitenkin vaan harrastushan tää on, ja elämästä kuuluu kans nauttia. Mut jos onnelliseksi tekee ravinnon optimointi, niin sitten on tietty eriasia :D Kui sen sanois; sokeri on mainio tapa saada paljon kaloreita helpolla alas/massaa kroppaan, mutta ei se lihasmassaa auta rakentamaan niinkään.

Mä käytin soijamaitoja joskus paljonkin. Lisää kaloreitahan siitä tulee, mutta...

Lähinnä kuitenkin pohdin asiaa siltä kannalta, että onko siitä haittaa juuri nimenomaan palautusjuomassa tyyliin "ei maitoa(vaan vettä) palkkariin, koska maito hidastaa proteiinien imeytymistä".

Suositut

Back
Ylös Bottom