Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Mitä mieltä porukka on hernarista?. Tulee sitä täällä armeijassa kiskottua n.5dl aterialla.

Ainakin usein se tuntui olevan intin parasta ruokaa, ja sitte sai vielä pannaria jälkkäriksi. Tosin joskus ne pannarit oli niitä jääpuikkoja jotka sulatettiin, niin niitä ei kyllä syönyt ketään. Toisaalta ne isot laatat jotka ne mammat teki itse, olivat parhautta.

Röheiiniä hernekeitosta et saa, mutta sitä varten intissä on ne puolen litran metallimukit. Kaks semmosta maidolla ja taas jaksaa hetken.

Ainakin usein se tuntui olevan intin parasta ruokaa, ja sitte sai vielä pannaria jälkkäriksi. Tosin joskus ne pannarit oli niitä jääpuikkoja jotka sulatettiin, niin niitä ei kyllä syönyt ketään. Toisaalta ne isot laatat jotka ne mammat teki itse, olivat parhautta.

Röheiiniä hernekeitosta et saa, mutta sitä varten intissä on ne puolen litran metallimukit. Kaks semmosta maidolla ja taas jaksaa hetken.
Joo täytyy kompata, että ehdottomasti viikon parhaita ruokia. Omat rohet täällä kyllä täytyy olla mukana jos meinaa sen 2g/painokilo saada.

Itelle ei mikään ongelma 200g protskuu intissä. Kunnolla juustoo aamulla tai illalla, piimää päivällä mikäli ruoka ei proteiinii paljoa sisällä. Palkkarista sitten ~30g. Hernaristakin tulee hyvin, kun 2 lautasellista syö, tietysti jos ei epätäydellisii protskuja laske niin sit onkin jo vähän vaikeempaa..

mitä mieltä ootte, kun on ykköstyypin diabetes eli iltapalallakin joudun ottaan sellaset 20g hiilaria (kiinteytän, ja päivän hiilarit yht. 100g) ja kaloreita päivässä n 1500-1700. eli onko toi illan hiilari kovinkin ratkaiseva tekijä?

mitä mieltä ootte, kun on ykköstyypin diabetes eli iltapalallakin joudun ottaan sellaset 20g hiilaria (kiinteytän, ja päivän hiilarit yht. 100g) ja kaloreita päivässä n 1500-1700. eli onko toi illan hiilari kovinkin ratkaiseva tekijä?

Diabeteksesta en tiedä mitään, mutta jos kiinteytymisen kannalta tuumit niin vaikka hiilarien ajoittamista harjoittaisikin noin alhaisilla hiilareilla, ei noin pienestä annoksesta nyt ole yhtään mitään haittaa jos sen illalla syö.

Ei iltahiilarista ole lähtökohtaisestikaan mitään haittaa.

Olen 18 vuotias 72 kg nuorimies joka käy kuntosalilla 4 kertaa viikossa, syön 3000-3500 kcal normaaleina päivinä, mutta huomenna on välipäivä kaikesta liikunnasta. Tulisiko kaloreita tiputtaa vai syödä ihan normaalisti ?

Ihan hyvin voit syödä saman kuin aina. Toki, jos et mitään kuluttavaa aktiviteettia meinaa tehdä, niin voit syödä myös vähemmän, mikäli siltä tuntuu.

Olen 18 vuotias 72 kg nuorimies joka käy kuntosalilla 4 kertaa viikossa, syön 3000-3500 kcal normaaleina päivinä, mutta huomenna on välipäivä kaikesta liikunnasta. Tulisiko kaloreita tiputtaa vai syödä ihan normaalisti ?

Melkeinpä saman verran voi syödä lepopäivänäkin. Jos esim. treenipäivinä juot palkkarin ja välipäivänä et, niin siinä tulee jo erot tasattua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Mikä on alkuun järkevä/tavoiteltava tahti vaakalukeman kivuta ylöspäin, jos tavoite on lihasten kasvatus (mielellään ilman että vöytärö paisuu kuin pullataikina)? Kilo viikossa lienee liikaa - vai onko tää vaan jotain nestekertymää?
Jos normaalisti söisin noin 2200-2600 kcal/vrk niin oiskos nyt joku 2600-3000 hyvä? Mitat 70kg/173cm (tämän päivän aamupainon mukaan). Nyt olen syönyt n. 3000-3300 ja toisaan paino on pompannut aika äkkiä ylöspäin pari kiloa, niin lienee syytä vähän rajottaa ruokamääriä?

On tosiaan vähän turhan kova määrä ja tahti jos maltillista kasvua haluat. Lähdet niistä normaaleista ylläpitokaloreista nostamaan viikko kerrallaan vaikka 100-200kcal ylöspäin niin, että paino lähtee nousemaan sopivaa tahtia. Itse olen tehnyt sen virheen jo kerran, että dieetin jälkeen lyönyt suoraan bulkkikalorit päälle ja sehän näkyi pian vyötäröllä. Ekalla viikolla voi nesteiden myötä paino nousta hieman reilummin, mutta jos vielä toisella viikolla tulee reilusti yli puolta kiloa niin kannattaa ottaa hieman takapakkia ja höllätä. Kilo viikossa on kuitenkin neljä kiloa kuukaudessa ja vuodessa 48kg. Ei kai kukaan tuota tahtia halua turvota?

Mitä mieltä olette 21v 180cm/80kg kokoselle äijälle kaloriensaantina treenipäivinä ~3200 ja lepopäivinä ~2500. Protskut pyritty pitämään jossain 1.8-2g / kg. Mitä mieltä näistä arvoista?

Tavotteena ensi kesäksi saada paino ~85kg ja rasvoja vähän alas. Suunnitelmana nostella aluksi vähän painoa ja sitten talven jälkeen alkaa pudottelemaan niitä rasvoja.

On tosiaan vähän turhan kova määrä ja tahti jos maltillista kasvua haluat. Lähdet niistä normaaleista ylläpitokaloreista nostamaan viikko kerrallaan vaikka 100-200kcal ylöspäin niin, että paino lähtee nousemaan sopivaa tahtia. Itse olen tehnyt sen virheen jo kerran, että dieetin jälkeen lyönyt suoraan bulkkikalorit päälle ja sehän näkyi pian vyötäröllä. Ekalla viikolla voi nesteiden myötä paino nousta hieman reilummin, mutta jos vielä toisella viikolla tulee reilusti yli puolta kiloa niin kannattaa ottaa hieman takapakkia ja höllätä. Kilo viikossa on kuitenkin neljä kiloa kuukaudessa ja vuodessa 48kg. Ei kai kukaan tuota tahtia halua turvota?
Mulla on sikäli vähän eri tilanne, että sairastuin tässä loppukesästä kilpirauhasen liikatoimintaa, jolloin söin samat tai vieläkin enemmän mutta silti laihduin nopeaan tahtiin. Nyt selvästi lääke alkaa vaikuttaa ja aineenvaihdunta alkaa olla taas lähellä normaalia, joten tarkoitus olisi maltillisella bulkilla hankkia kadotetut lihakset takaisin. Aloitin juuri treenaamisen kunnolla sairauden jälkeen ja samalla rukkaan ruokavaliota fiksumpaan suuntaan. Siksi tosiaan nyt mietin tuota kalorimäärää että mikä vois olla fiksu tällä hetkellä. :)

nyt on tyhmä kysymys tulossa:
200g kanasuikaleita =46g prodea paistan suikaleet jäljelle jää 130g suikaleita ja 130g suikaleita on taas ~30g prode
pitääkö protskut laskea kypsästä vai raa'asta lihasta? kun eikös painohävikki ole vain vettä, mutta tuhoaahan se paistaminen proteiiniketjujakin.. :S

nyt on tyhmä kysymys tulossa:
200g kanasuikaleita =46g prodea paistan suikaleet jäljelle jää 130g suikaleita ja 130g suikaleita on taas ~30g prode
pitääkö protskut laskea kypsästä vai raa'asta lihasta? kun eikös painohävikki ole vain vettä, mutta tuhoaahan se paistaminen proteiiniketjujakin.. :S

aina raa'asta lihasta. Painohävikki nimenomaan nestettä, turhaan mietit proteiini ketjujen tuhoutumisia.

Palkkari maitoon vs. banaani vs. sellaset ko. tarkoitukseen myytävät hiilarijauheet? Eli mikä toimii parhaiten jos tavoitteena gainssien maksimoiminen? :D

Ei ne gainssit pahemmin muutu maidolla tai ilman. Oma suositus tämä, palkkariksi heraa veteen ja siihen maltoa(sitä hiilarijauhetta) tai sitten vaikka se banaani. Nämä treenin jälkeen sitten kotiin syömään 45min-2h sisällä. Myös se otatko banaanin vai maltoa on susta kiinni.

Apua liika proteiiniin

Moi ! Olen siis 18 vuotias n. 186 cm 72 kg, kuntosalilla käyn 4 kertaa viikossa ja aerobista 2-3 kertaa viikossa. Ongelmana on siis liika proteiini, ainakin luulen, että saan sitä liikaa.
Ruokavalioni on käytännössä tälläinen joka päivä:

Aamupala:

Kaurapuuro ( 80 g elovena täysjyvä kaurahiutale + 5 dl maitoa )
Valio maustamaton maitorahka 250 g + 50 g mustikoita
Kahvi mustana

Lounas:

150 g kana/liha/kala/jauheliha
100 g risella täysjyväriisi
puoli lautasellista salaattia ( paprika, kurkku, jäävuorisalaatti )
ruoan kanssa juon maitoa , n. 3 dl.

Välipala:

Munakas ( 3 kananmunan valkuaista ja 1 keltuainen, 3 rkl maitoa sekä mausteita ) Väliin laitan 100 g tonnikalapaloja öljyssä.
20 g cashewpähkinöitä
kahvi mustana

Tähän väliin käyn yleisesti kuntosalilla, jonka jälkeen juon palautusjuoman, joka sisältää 3dl vettä sekä 37 g Start nutrition whey 80 jauhetta.

Päivällinen:

150 g kana/kala/jauheliha
350 g uusia perunoita
Salaatti lounaan tapaan sekä 15 g oliiviöljyä.
ruon kanssa maitoa n. 3 dl

Iltapala:

Sama kaurapuuro maitoon kuin aamupalallakin ja puuronpäälle laitan 100g arla maustamatonta raejuustoa.

Päivän aikana juon 3 L vettä.

Joskus aterioiden paikat saattavat vaihdella paikkaa, mutta syön siis n. 3h välein.

Tälläinen päivä sisältää 3162 kcal
271 g proteiinia 35 %
326 g hiilihydraattia 42 %
78 g rasvaa 23 %

saanko siis liikaa proteiinia, mitä muuttaisitte tai tulisiko joltain aterialta jättää jotain pois ? Leipää ehkä voisi ottaa välipalalle.
Mitä mieltä ylipäänsä olette kcal määrästä ja hiilihydraateista ? Paino rullaa aikalailla samassa viikosta toiseen.
Kaikki neuvot ovat tervetulleita.

Suositut

Back
Ylös Bottom