Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Olisko porukalla jotain ratkaisua mun ongelmaan..

Eli nyt kun tässä "offilla" ollaan ja kalorit tällä hetkellä 3700 ja kokoaja nousee. Niin tuntuu, että pakki kokoajan ihan turvoksisaa/pömpöttää.. pienemmät ateriat ei onnistu, koska muutenkin menee se noin 6 ateriaa päivässä tälläkin hetkellä. Voiko olla kuidun puutetta? Välillä tahtoo tulla nimittäin aika niukasti...

Voi olla kuidun puutetta tai LIIKAA kuitua. Jos syöt paljon tummaa riisiä, rehua ja esim kauraa nousee kuidun määrä helposti aika suureksi. Osan kaloreista vetäisin nesteenä tai smoothiena jos pakin ruoan sulattelu kyky alkaa tulee vastaan

Kannattaako hörppiä lenkillä bcaa:ta, jos haluaa välttää lenkin aiheuttamaa kataboliaa? Ehkä tyhmä kysymys, kun itselle ei tulee muuta vastausta, kun että miksipä ei?

Mieluiten bcaa jo ennen lenkkiä, olettaen ettet mitään monen tunnin rykäisyä vedä ei juoksun aikaisessa tankkaamisessa ole mielestäni järkeä.

Käyn 4 kertaa viikossa kuntosalilla, sitten kun on ns "välipäivä" kuntosalilta, ja juoksen n. 7km aamuaerobisen tulisiko minun sinä päivänä syödä yhtä paljon hiilihydraatteja kuin kuntosali päivänä, vaiko kenties vähemmän ?

ihan normaalisesti syöt että palautuu kroppa

Mitä suosittelette nivelongelmien ennaltaehkäisyyn? Suvussa taipumusta siihen että polvista menee rustot aika nopeasti, ja itelläkin polvet rutisee. Tarkotuksena ois kuitenkin kävellä niillä vielä jatkossa.

Mitä suosittelette nivelongelmien ennaltaehkäisyyn? Suvussa taipumusta siihen että polvista menee rustot aika nopeasti, ja itelläkin polvet rutisee. Tarkotuksena ois kuitenkin kävellä niillä vielä jatkossa.

Siltaharjotteita (bridging). Avaa nivelet jolloinka tuoretta nivelnestettä (synovial fluid) pääsee nivelen sisälle. Glukosamiini, mitä monet syö nivelongelmiin on pääasiassa sitä rustoa, jota on luonnostaan tuossa nivelnesteessä. Muutenkin siltaharjoite on aivan loistavaa terapiaa keholle.

ihan normaalisesti syöt että palautuu kroppa

Glukosamiinia ja ennaltaehkäisevää lihastreeniä. Esimerkiksi itse kävin lekurilla (Olen 21v) polvien takia, ja sanoi että syntyperäisestä seikasta se rutina johtuu; mulla on ns. jäkis maalivahdin polvet (eli harottaa vähän ulospäin --> polven rusto kuluu epätasaisesti. Suositteli tiettyjä liikkeitä, joilla vois vahvistaa toista puolta hieman enemmän ja saada tasapainoa polveen enemmän. Mutta joo, glukosamiinia ne aina myös määrää siihen kylkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
...Mutta mistään noista neuvoista ei ole yhtään mitään hyötyä, jos suoritustekniikat (niin salilla, lenkillä kuin aivan arkielämässäkin) ovat huonot.

Hei,

Proteiinin mukana tuli Creatine Monohydrate pakkaus. Onko järkevää pistää tuota ruokalusikallinen aina palkkariin ennen ja jälkeen treenin?

Hei,

Proteiinin mukana tuli Creatine Monohydrate pakkaus. Onko järkevää pistää tuota ruokalusikallinen aina palkkariin ennen ja jälkeen treenin?
Siinä paketissa pitäis olla kyllä ohjeet. Muistaakseni ensin tankkaus 20g päivä 5pv jonka jälkeen ylläpito 5-10g päivä ja sit tauko. Ruokalusikka on noin 15g ja teelusikka 5g

Joo ihan sillä kysyn kun oon oppinut kakarasta asti että aikuiset juo saunaoluen ja lapset limpparia, mutta kumpikaan ei oo kauheen kestävä vaihtoehto jos tykkää käydä saunassa 5-6 kertaa viikossa. :D Makuvissyt tosin on täälläkin välillä käytössä.

Joo ihan sillä kysyn kun oon oppinut kakarasta asti että aikuiset juo saunaoluen ja lapset limpparia, mutta kumpikaan ei oo kauheen kestävä vaihtoehto jos tykkää käydä saunassa 5-6 kertaa viikossa. :D Makuvissyt tosin on täälläkin välillä käytössä.

Kaikki on suhteellista. Kisadietillä en varmasti bisseä joisi, mutta kaikkina muina aikoina yksi olut saunassa 3-4x viikossa ei varmasti näy tai tunnu missään jos muut asiat on kondiksessa.
Monella on sellainen outo käsitys, että jos urheillaan tai nykyisin siis käydään salilla ja pidetään perseblogia, niin muun elämän on muututtava ihan helvetin askeettiseksi. Ei toki koske kaikkia!

T:saunakalja viimeksi eilen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom