Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Myivät mulle purkin kreatiinia, kuulemma sitä pitäis laittaa teelusikallinen palkkariin. Jotkut kuitenkin käyttää sitä joka päivä ainakin tämän ketjun perusteella. Mitä tässä nyt pitäisi uskoa?
Myivät mulle purkin kreatiinia, kuulemma sitä pitäis laittaa teelusikallinen palkkariin. Jotkut kuitenkin käyttää sitä joka päivä ainakin tämän ketjun perusteella. Mitä tässä nyt pitäisi uskoa?
Muistaakseni olisi suositeltavaa, että krea otetaan välipäivänä jollain hiilariaterialla ja vielä parempi, jos hiilari on nopeaa. Voi olla velitiedettäkin.
Selvä. Entä tarvitseeko minun olla jotenkin selvillä plussakaloreilla että lihasmassa kasvaa kun en ole vielä hirveän pitkään salilla käynyt?Miksi ihmeessä haluaisit pienentää rasvaprosenttia?
Vastaisin nyt kuitenkin että unohda kaikenlainen laihdutus, kovaa mutta järkevää treeniä ja kunnolla safkaa naamariin ml. hiilihydraatit. Joskus isompana voi sitten hifistellä hiilareiden ja rasvaprosenttien kanssa.
Selvä. Entä tarvitseeko minun olla jotenkin selvillä plussakaloreilla että lihasmassa kasvaa kun en ole vielä hirveän pitkään salilla käynyt?
Moro. Voin omakohtaisesti kertoa, että lihasmassan kasvatus tulee olemaan lähes mahdotonta. Saat lappaa ruokaa kaksinkäsin naamariin, että pääset edes ylläpitokaloreille. Sun pitää tehdä valinta lihaksenkasvatuksen ja säbän välillä. Mieti mitä oikeasti haluat. Toki sitten asia erikseen lajia tukeva saliharjoittelu.Elikkä olen siis 16v poika ja pelaan salibandya. Lajitreenit on 4krt vko mutta lisääntyy kohta 5krt/vko, ja omatoimista voimaharjottelua on 2krt/vko (jalat,ylävartalo)+ 15min keskivartaloa noin 2krt/vko. Mukaan tulee myös pk lenkki/lihaskuntoa 1krt/vko.
Haluaisin siis pienentää rasvaprosenttiani hieman (tällä hetkellä n.11-12), mutta toisaalta haluaisin lisätä lihasmassaa. Olen käynyt kuntosalilla keväästä asti 3krt/vko lihasmassan kasvatus tarkoituksessa (toistoja sarjoissa 8-12). Onnistuuko vielä tässä vaiheessa samanaikainen rasvaprosentin tiputus ja lihasmassan kasvu?
Haluaisin tietoa myös ravinnosta. Tarvitseeko hiilihydraatteja vältellä juurikaan yhtään, kun olen vielä kasvuiässä?
Kiitos etukäteen
Tarkoitatko siis että mielestäsi minun kannattaa muuttaa saliharjoittelua maksimivoima/nopeusvoimatreenin suuntaan?Moro. Voin omakohtaisesti kertoa, että lihasmassan kasvatus tulee olemaan lähes mahdotonta. Saat lappaa ruokaa kaksinkäsin naamariin, että pääset edes ylläpitokaloreille. Sun pitää tehdä valinta lihaksenkasvatuksen ja säbän välillä. Mieti mitä oikeasti haluat. Toki sitten asia erikseen lajia tukeva saliharjoittelu.
Mites dieetillä tuo tankkauspäivä kannattaa toteuttaa? Jos tavoitteena saada noin 600g hiilaria, kuinka paljon proteiinia ja rasvaa olisi järkevää syödä. Ilmeisesti mahdollisimman vähän?
Ja mistä lähteistä vähäinen proteiini olisi hyvä ottaa? Hera, aminot tms helposti imeytyvät?
Ja onko irtokarkit nyt kovin huono tankkauspäivälle, sillä onhan niissä aikalailla fruktoosia, mikä ei nyt ole paras mahdollinen tankkaukseen? (vai onko?)
Ja vielä se, että kannattaako tankkaus toteuttaa treeni- vai lepopäivänä?
kiitän!
Tarkoitatko siis että mielestäsi minun kannattaa muuttaa saliharjoittelua maksimivoima/nopeusvoimatreenin suuntaan?
Yleensä tankkauspäivää suositellaan kyllä välipäivälle.Kalorimäärästä, jos sulla on tavoite syödä vaikka toi 600g hh, niin se tekee kaloreissa about 2400 kcal. Jos haluaisit vaikka ne kalorit nostaa 3500 tai 4000 paikkeille, niin tosta voi aika helposti laskeskella, että paljon jää prot ja rasvaa jäljelle; ota vaikka prot tavoite se 2g/ painokilo ja kato paljon rasvaan jää kaloreita -> täytä se sitten sillä rasvalla. Ja jos olis järkevää syödä "mahdollisimman vähän" prot / rasvaa, niin eihän niistä saatais sitten kaloreita tarpeeksi
Proteiinia saat varmasti tarpeeksi siis ihan normaalista ruoasta, jos saat menemään 600g hh mutta jäät prodessa miinuksille (että pitäsi esim. heralla täyttää) niin aika jännät ruokailut sulla varmaan kyseessä.
Irtokarkeista en sano oikeen mitään tähän kohtaan, mutta tankkauspäivä on toki aika jees sijoittaa treenipäivän kohdalle, niin jos vedät vitusti karkkia ni katso sitten että pystyt vielä treenaamaan. Niistä kun tulee helposti todella huono olo, kaikilla varmaan omat kokemukset näistä.
Yleensä tankkauspäivää suositellaan kyllä välipäivälle.
Blarg, tätä piti kirjoittaa myös minun.Eli välipäivinä niitä juu yleensä pidetään!
Tosin tuossa taas wlogissa Petteri tuumi että treenipäivänähän sitä kuuluu tankataTapoja on siis monia.