Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Joo elikkä kreatiini eikä Whey-80 näytä toimivan ollenkaan. Tankkausvaihe ohi tänään ja olen aivan yhtä heikko ja uupunut kuin aina ennenkin, huolimatta kreatiinista. Tämänhän piti marginaalisesti nostaa suorituskykyä...

Painossakaan ei näy minkäänlaista nousua Wheyn ankarasta vetämisestä huolimatta, onko sillä jotain tekemistä asian kanssa että sekoitan soossin lusikalla ja se paakkuuntuu?

Joo elikkä kreatiini eikä Whey-80 näytä toimivan ollenkaan. Tankkausvaihe ohi tänään ja olen aivan yhtä heikko ja uupunut kuin aina ennenkin, huolimatta kreatiinista. Tämänhän piti marginaalisesti nostaa suorituskykyä...

Painossakaan ei näy minkäänlaista nousua Wheyn ankarasta vetämisestä huolimatta, onko sillä jotain tekemistä asian kanssa että sekoitan soossin lusikalla ja se paakkuuntuu?

Ei kreatiini toimi kaikilla ja ei hera nosta painoa automaattisesti. Sun pitää syödä enemmän.

Whey-80 on proteiinilisä eikä mikään automaattinen painonnostaja.

Jospa panostaisit siihen normaaliin ruokaan ennekuin alat osteleen kreatiinia/proteiinilisiä

Voi helvetin kuustoista. Miten sen heran nyt pitäs "toimia"? Sen tehtävä kun on vain ja ainoastaan olla lisäproteiinina oikean ruoan tukena. Kreatiini taas ei ole mikään anabolinen steroidi jonka myötä voimat ja lihakset kasvaa silminnähden. Jonkun verran sen pitäisikin nostaa voimatasoja ja mikäli ei sulla tehoa, kuulut siihen 10 prosentin ryhmään joille kreatiinista ei ole hyötyä. Ja painonnousu tapahtuu syömällä enemmän kuin kuluttaa, eikä niin että vedät whey-80 proteiinia gainssien toivossa. Jos bulkata haluaa, niin silloin ne ylimääräset kalorit on muutenkin parasta ottaa hyvistä hiilarinlähteistä eikä proteiinista. Ootko sää trolli?

Marginaalinen tarkoittaa "vähäinen, epäolennainen, vähämerkityksinen" ;)

Kuinka paljon hiilaria voi sekoittaa tollaseen normi 750ml sheikkeriin, että liuoksesta ei tule liian vahvaa? Onko 75g ok, vai pitäiskö ottaa toinen sheikkeri jo käyttöön?

Kuinka paljon hiilaria voi sekoittaa tollaseen normi 750ml sheikkeriin, että liuoksesta ei tule liian vahvaa? Onko 75g ok, vai pitäiskö ottaa toinen sheikkeri jo käyttöön?
Jos maltoa sekottelet mulla ei ainakaan imeydy kunnolla noin pienellä nestemäärällä. 40g menee vielä ihan mukavasti, mutta 50g alkaa olemaan jo itsellä ainakin siinä rajoilla että jää vellomaan vatsanpohjalle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Osmopurea käytän. Ilmeisesti hieman helpommin imeytyvää kuin malto?
Sillain ne näemmä ainakin tuoteseloituksessa väittävät. Tuosta en kyllä osaa sanoa, mutta kaikista parhaiten se selviää ihan kokeilemalla. Jos imeytyy hyvin eikä jää vatsanpohjalle vellomaan ja eikä tule pahaa oloa, silloin on hyvä suhde. Aloita jostain 50g paikkeilta, lisäile tasaisesti kunnes pääset haluamaasi määrään ja jos tuntuu ettei imeydy lisää vettä eli ota se toinen sheikkeri käyttöön :)

Mulla ainakin treenin aikainen 80g malto-annos menee tuollaiseen 800ml perusheikkeriin hyvin eikä jää vatsanpohjalle lillumaan. Tuossa maltossakaan ei tosiaan pitäisi sen kummempia ongelmia olla, kunhan tekee siitä litkusta tarpeeksi laimeeta.

Muistakaa sitten että treeninaikaisesta hiilarista ehtii treenin aikana imeytyä hyvällä säkällä joku 20-40g riippuen vähän ihmisestä. Loput hiilarit toimittaa sitten palautusjuoman hiilarin virkaa, joten kannattaa sitten jossain vaiheessa miettiä ottaako palarissa ainakaan enään sitä turhaa hiiltä. Mieluummin mä ainakin hiilarit syön sitten ruuasta myöhemmin.

Muistakaa sitten että treeninaikaisesta hiilarista ehtii treenin aikana imeytyä hyvällä säkällä joku 20-40g riippuen vähän ihmisestä. Loput hiilarit toimittaa sitten palautusjuoman hiilarin virkaa, joten kannattaa sitten jossain vaiheessa miettiä ottaako palarissa ainakaan enään sitä turhaa hiiltä. Mieluummin mä ainakin hiilarit syön sitten ruuasta myöhemmin.

Tämähän on itsestään selvää tai ainakin pitäisi olla kaikille, ite aloitankin tän takia tuon maltosetin juomisen jo hieman ennen treeniä jotta siitä kerkeisi mahdollisimman paljon imeytyä treenin aikana. Tuon takia mulla palkkarissa hiilarin määrä on n. 30g.

Moi ! Jos lasken ravintoarvoja kaupan paketeista niiden tuoteselosteiden perusteella, kun ostaa kanaa/kalaa/jauhelihaa, lasketaanko arvot raakapainosta vaiko siitä painosta mitä on paistamisen jälkeen jäänyt jäljelle ?

Raakapainosta aina. Eli jos punnitset vaikka 200g jauhelihaa ja paiston jälkeen se painaa enää 100g, niin lasket ne ravintoarvot paistamattomasta lihasta.

Raakapainosta aina. Eli jos punnitset vaikka 200g jauhelihaa ja paiston jälkeen se painaa enää 100g, niin lasket ne ravintoarvot paistamattomasta lihasta.

Mitä täällä editoidaan. Repesin alkuperäiselle viestille, josta tulikin mieleen, että Uncle Bens on alkanut riisipaketeissa ilmoittamaan keitetyn riisin makroja. Ihmettelin joku päivä, kun oli kevyttä jasminriisiä.

Mitä täällä editoidaan. Repesin alkuperäiselle viestille, josta tulikin mieleen, että Uncle Bens on alkanut riisipaketeissa ilmoittamaan keitetyn riisin makroja. Ihmettelin joku päivä, kun oli kevyttä jasminriisiä.

Joo aloin puhumaan riisistä ja sit halusinkin jauhelihasta kun lihasta oli kyse, ja sit eka jäi vähän molempia sekasin siihen viestiin :D

Myivät mulle purkin kreatiinia, kuulemma sitä pitäis laittaa teelusikallinen palkkariin. Jotkut kuitenkin käyttää sitä joka päivä ainakin tämän ketjun perusteella. Mitä tässä nyt pitäisi uskoa?

Suositut

Back
Ylös Bottom