Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Onko kellään tietoa paljonko tuossa myproden konsentraattiherassa on leusiinia? Mietin vain paljon pitää ottaa et tulee se 3g. Riittääkö 30 grammaa?

Moro. Tänään tuli postissa Whey-80 ja Creatine Monohydrate. Nyt olen hieman pihalla miten nämä kuuluisi/kannattaisi ottaa? Yhdessä vai erikseen? Ennen treeniä vai treenin jälkeen? Lepopäivinä ei ilmeisesti mitään merkitystä.

Pakkauksen annossuosituksia ilmeisesti ihan hyvä käyttää eikä lähteä muuttelemaan annoskokoja?

Ja jos olen ymmärtänyt oikein niin kreatiinin käytön aikana pitäisi litkiä vettä jumalattomasti?

Onko kellään tietoa paljonko tuossa myproden konsentraattiherassa on leusiinia? Mietin vain paljon pitää ottaa et tulee se 3g. Riittääkö 30 grammaa?

yleensä 100g on keskimäärin 8-9g leusiinia, eli noin 30g riittää. Tosin tolla tuotteella se sitten olisi noin 40g jotta saadaan se 30g prodea kasaan.

Moro. Tänään tuli postissa Whey-80 ja Creatine Monohydrate. Nyt olen hieman pihalla miten nämä kuuluisi/kannattaisi ottaa? Yhdessä vai erikseen? Ennen treeniä vai treenin jälkeen? Lepopäivinä ei ilmeisesti mitään merkitystä.

Pakkauksen annossuosituksia ilmeisesti ihan hyvä käyttää eikä lähteä muuttelemaan annoskokoja?

Ja jos olen ymmärtänyt oikein niin kreatiinin käytön aikana pitäisi litkiä vettä jumalattomasti?

Whey80 toimii sulla ihan perus proteiininlähteenä, sitä voi ottaa vaikka ennen treeniä tai sen jälkeen. Helppo tapa on vaikka litkiä sitä pikkuhiljaa treenin aikana, ja sitten kotia päästyäsi muista syödä kunnon ruokaa, silla kasvaa. Muutenkin siitä saa vaikka evääksi mukaan töihin tms. kun heität herat aamulla sheikkeriin, sitte töissä vedet päälle ja naamaan.

Kreatiinia 5g päivässä, myös lepipäivinä. Kreatiini saattaa kerätä nestettä kehoon, henkilöstä riippuen. Ei sitä vettä mitään jumalattomasti tarvi litkiä, muistat ihan normaalisti juoda. Joskus vaan tuntuu että porukka juo yleensäkin vettä tosi vähän, niin se on just esim. ton kreatiinin kohdalla hyvä mainita, että sitä vettä tosiaan saa juoda.

Tuli tilattua tota Gainer Prota tukulta ja on vielä perus Wheytäki jäljellä ni ku palautusjuomana sit käyttää tota gainer prota ni onko suotavaa lisää vaikka 1 dl whytä nii määräät muuttuis 60g hh 20p --> 60g hh 50p. Onko tossa jo liikaa tavaraa ? vastatakaa tälläselle perus salijampalle

Mitä eri kasviksia tarvitsen että saan riittävästi kaiken maailman vitamiineja sun muita paskoja mitä niistä ikinä hyötyykään (ei kiinnosta), olen aivan helvetin nirso myös eli en syö papuja tai keitettyjä/paistettuja vihanneksia, pärjääkö porkkanoilla ja kurkulla ja paprikalla kuinka pitkälle?

Tuli tilattua tota Gainer Prota tukulta ja on vielä perus Wheytäki jäljellä ni ku palautusjuomana sit käyttää tota gainer prota ni onko suotavaa lisää vaikka 1 dl whytä nii määräät muuttuis 60g hh 20p --> 60g hh 50p. Onko tossa jo liikaa tavaraa ? vastatakaa tälläselle perus salijampalle

Jos sulla on tarve lisäproteiinille niin sitten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Mitä osaatte sanoa teen kulutuksesta? Ikivanhana terveystuotteenahan sitä pidetään, mutta mites kun menee parhaimmillaan se n.4 kuppia päiväs? Mustaa teetä 90% ajasta.

Ei neljä kuppia oo paha. Neljä kuppia kahvia alkaa olla vähän rajoilla, mutta mustassa teessä ei oo kofeiinia ku noin puolet kahvista. Muuta "epäterveellistä" (kofeiini on kyllä erinomainen aine oikein käytettynä) teessä ei taida ollakaan.

Joo ei näköjää ookkaan. Muistin väärin, olikin recovery pro missä sitä oli.

Whey nyt on yleisesti englantia ja tarkoittaa heraa. Se ei oo mikään tietty merkki.

Ja kahvilla nyt on muutenkin enemmän todistettuja terveysnäyttöjä kuin teellä. Kofeiini ainoa kakspiippuinen juttu. Toisille hyvä, toisille huono.

Minulla olisi kysymys kanafileistä, jos esim. ostan 300 g paketin kanafilettä jossa on 300 kcal, paistan ne ja jäljellä on enään 200 g kanafilettä, syönkö silti 300 kcal edestä vai vaan 200 kcal edestä ?

Käytännössä syöt 300kcal edestä. Todellisuudessahan ruuan energiamäärä vaihtelee jonkin verran valmistuksen mukaan, mutta nyrkkisääntönä kuivapunnitus määrittelee energiatason. Aivan kuten asioissa jotka turpoavat valmistaessa, esim. riisi.

Onko kahvi terveellisempää kuin vihreä tee?

No vaikea sanoa mikä on absoluuttisesti terveellisintä. Molemmat on oikein hyviä, sisältävät hieman eri antioksidantteja, ja molemmilla on havaittu ennaltaehkäisevää vaikutusta erilasiten syöpien ja 2tyypin diabetekseen(kahvi). Jos kahvikin sisältäisi EGCg.tä olisi se varma voittaja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom