Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Päätin tänää taas testata miten maha sietää laktoosipitosta maitoa ja paskahan lentää oikein huolella. Googlailin laktoosi-intoleranssista ja sen oireista ja muita oireita mulla ei oo ku et maha on sekasi, ei oo kipee eikä erityisemmin ilmavaivoja. Kysymys siis kuuluukin että voiko tän yhen oireen perusteella olettaa että mulla on laktoosi-intoleranssi?

Ja toinen kysymys on että suostuuks ihmiset terveyskeskukses tekee laktoosi-intoleranssitestin iha vaa pyytämäl?

Päätin tänää taas testata miten maha sietää laktoosipitosta maitoa ja paskahan lentää oikein huolella. Googlailin laktoosi-intoleranssista ja sen oireista ja muita oireita mulla ei oo ku et maha on sekasi, ei oo kipee eikä erityisemmin ilmavaivoja. Kysymys siis kuuluukin että voiko tän yhen oireen perusteella olettaa että mulla on laktoosi-intoleranssi?

Ja toinen kysymys on että suostuuks ihmiset terveyskeskukses tekee laktoosi-intoleranssitestin iha vaa pyytämäl?
Jos sulla ei ole ikinä muullon maha sekasin mutta on joka kerta laktoosin söyminen jälkeen niin pitäisin diagnoosia hyvinkin varmana ihan ilman testejä. Ei mullakaan verikokeessa mitään näkynyt, mutta laktoosin syömisen jälkeen maha turpoaa ja määrästä riippuen voi olla myöhemmin tai seuraavana päivänä kuralla.

Jos sulla ei ole ikinä muullon maha sekasin mutta on joka kerta laktoosin söyminen jälkeen niin pitäisin diagnoosia hyvinkin varmana ihan ilman testejä. Ei mullakaan verikokeessa mitään näkynyt, mutta laktoosin syömisen jälkeen maha turpoaa ja määrästä riippuen voi olla myöhemmin tai seuraavana päivänä kuralla.

Joo no oon nyt juonu laktoositonta maitoa ilman mitää ongelmia ja vaikea uskoo et on ihan sattumaa et tänää ku ihan testiks kokeilin lipittää litran laktoosipitost maitoo nii maha todella sekasi saa koko aja ravaa vessassa :D

(en siis ennen varmaksi tiennyt että laktoosi-intoleranssi mutta aina osasin olettaa, päätin sitten testata ku laktoositon maito on niin kallista verrattuna normaaliin)

Joo litrasta saa varmaan oikein kivat seuraamukset. :D Kunhan tuosta tokenet voit halutessasi testata paljonko laktoosia kestät (mulla raja menee reilussa parissa grammassa mutta se on kuulemma yksilöllinen).

Väliäkös diagnoosilla. Tostahan huomaat kuitenkin mitä pitää tehdä ja se on ainoa olennainen juttu. Vältä siis laktoosia.

Nyt tartteis joltain vähä ruoka ohjeita! Eli nyt olis tarkoitus alottaa saamaan vähä läskiä pois kehosta. Ongelmana vaan on aika epäsäännölliset työ ajat. Normi vuoro on 8-17 siinä ei ongelmia, mutta kesken viikkoa saattaa työvuoro muuttua 15-05 ja silloinkin jo tulee herätty klo 11. Nyt siis tarviis viisaimman apua miten säännöstellä ruoka ajat jos työpäivät muuttuvat kesken viikon. Sekä olisi hyvä jos joku osaisi antaa pienen rungon n. 1700-2200kcal ruokavaliolle. Ja jotain vinkkejä ruuaksi/välipalaksi töihin jossa ei lämmitys mahdollisuutta!

Nyt tartteis joltain vähä ruoka ohjeita! Eli nyt olis tarkoitus alottaa saamaan vähä läskiä pois kehosta. Ongelmana vaan on aika epäsäännölliset työ ajat. Normi vuoro on 8-17 siinä ei ongelmia, mutta kesken viikkoa saattaa työvuoro muuttua 15-05 ja silloinkin jo tulee herätty klo 11. Nyt siis tarviis viisaimman apua miten säännöstellä ruoka ajat jos työpäivät muuttuvat kesken viikon. Sekä olisi hyvä jos joku osaisi antaa pienen rungon n. 1700-2200kcal ruokavaliolle. Ja jotain vinkkejä ruuaksi/välipalaksi töihin jossa ei lämmitys mahdollisuutta!

Syö niitä samoja ruokia, oli työpäivä millainen tahansa. Helppoja välipaloja nyt on esim. Rahka, raejuusto, proteiinijuoma. Aamupäivällä/edellisenä päivänä voit tehdä lounaan valmiiksi. Jotain makaroonia, bataattia ja lihaa sekä kasvista tuomaan väriä, niin passaa syödä kylmänäkin.

Jotta jokainen paleoukko voi suuttua, niin laitan nyt hätäisen esimerkin, jolla saattaa tulla se 2000kcal:

Aamupala:

Kaurahiutale 60-80g
Raejuusto 200g
Mehukeitto
Saksanpähkinä 20g
Omega-3 ja vitamiinit

Välipala:

Maitorahka 250g
Omena

Lounas:

Bataatti 250g
Sisäpaisti/jliha/broileri 100g
Jäävuorisalaattia/kurkkua/tomaattia/paprikaa tms. 200-300g
Öljyä 10g

Välipala:

Maitorahka 250g
Saksanpähkinä 20g

Päivällinen:

Riisi/makarooni tms. 70g
Paisti/jliha/broileri 150g
Rehut 200-300g
Öljyä 10g

Iltapala:

Valkuainen 200g
Keltuainen 50g
Hapankorppu 40g
Öljyä 10g

En jaksa laskea kalorimääriä, mutta kauhean kaukana ei olla totuudesta tuolla.

Tyhmä kysymys mutta voiko/kannattaako Oivariinia käyttää paistamiseen vai miten se reagoi pannulla?

HyvinMenee, mä oon joskus syönyt n 2100kcal pintaan esim.
Aamupala: smoothie jossa 200g rahkaa, 1 banaani, raakakaakaota, 2 dl maitoa + lasi tuormehua
Lounas: riisiä/bataattia/makaronia keitettynä n. 2dl + 150g kanaa/kalaa tai 50g tonnikalaa (valutettu paino) ja 100g raejuustoa + oliiviöljyä + maun mukaan jotain rehuja, vähän kastiketta yms.
Välipala: maustettu rahka 200g + banaani
(Treenin jälkeen palkkari 30g hh 30g prot)
Iltaruoka: Kuten lounas mutta vähäm isompi annoskoko.

Vuorokaudessa lienee sama määrä tunteja vaikka työaika olisi hassu, niin mä söisin ihan samat ateriat sen mukaan kun ehtii. Jos herää klo 11 ja töitä on 15-05 söisin klo 11-12 aamupalan, klo 14-15 lounaan, töissä tauoilla välipalan tai pari ja ruokatunnilla iltaruuan ja yöllä kotiin tultua tarvittaessa vielä jotain pientä.

Tyhmä kysymys mutta voiko/kannattaako Oivariinia käyttää paistamiseen vai miten se reagoi pannulla?

Eiks noissa oo aika alhanen lämmönsietokyky, et ne alkaa sauhuu/palaa ennenku on pannu tarpeeksi kuuma esim. pihville? Ite käytän aina jtn normaalia flooran juoksevaa, mutta kuulin juttua kylillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%

HyvinMenee, mä oon joskus syönyt n 2100kcal pintaan esim.
Aamupala: smoothie jossa 200g rahkaa, 1 banaani, raakakaakaota, 2 dl maitoa + lasi tuormehua
Lounas: riisiä/bataattia/makaronia keitettynä n. 2dl + 150g kanaa/kalaa tai 50g tonnikalaa (valutettu paino) ja 100g raejuustoa + oliiviöljyä + maun mukaan jotain rehuja, vähän kastiketta yms.
Välipala: maustettu rahka 200g + banaani
(Treenin jälkeen palkkari 30g hh 30g prot)
Iltaruoka: Kuten lounas mutta vähäm isompi annoskoko.

Vuorokaudessa lienee sama määrä tunteja vaikka työaika olisi hassu, niin mä söisin ihan samat ateriat sen mukaan kun ehtii. Jos herää klo 11 ja töitä on 15-05 söisin klo 11-12 aamupalan, klo 14-15 lounaan, töissä tauoilla välipalan tai pari ja ruokatunnilla iltaruuan ja yöllä kotiin tultua tarvittaessa vielä jotain pientä.
Kyllä voi ainakin niitä normaalirasvaisia, kevyemmistä en tiedä. Ennen ainakin luki ihan niissä rasioissa, eikö enää lue?

Oivariini soveltuu varsin hyvin normaaliin paistamiseen. Jos tarvitsee johonkin äärimmäisen kuumaa pannua (pihvit), voi nokareen voita sekoittaa esim. rypsiöljyyn, joka kestää huomattavasti kovempia lämpötiloja. Näin saadaan voin parempi maku ja öljyn paremmat paisto-ominaisuudet yhdistettyä. Näin olen ainakin kokkiohjelmista oppinut.

Olisin ensimmäistä kertaa kokeilemassa tehdä palkkaria Malto/Hera sekoituksella. Kysyisin vain sekoitussuhdetta nuille, että olisiko 4:1 vai 3:1 parempi.

Kehonrakennustyylisellä treenillä mennään ja massaa olisi tarkoitus saada enemmän, salia takana se 1,5v, sitä ennen monta vuotta kestävyysurheilua.

E: Painoa on se 70kg

Olisin ensimmäistä kertaa kokeilemassa tehdä palkkaria Malto/Hera sekoituksella. Kysyisin vain sekoitussuhdetta nuille, että olisiko 4:1 vai 3:1 parempi.

Kehonrakennustyylisellä treenillä mennään ja massaa olisi tarkoitus saada enemmän, salia takana se 1,5v, sitä ennen monta vuotta kestävyysurheilua.

E: Painoa on se 70kg

Pistä vaikka desi molempia, tulee suht tuhti ja hyvä palkkari. Ruoan kanssa se paino ja lihas kylläkin kasvaa :)

Onko sillä kauheeta käytännön merkitystä ottaako kalorit nestemäisessä muodossa vai kiinteässä muodossa meinaa ku syön 6 kertaa päivässä ja 3 niistä aterioista on nestemäisessä muodossa.

Onko sillä kauheeta käytännön merkitystä ottaako kalorit nestemäisessä muodossa vai kiinteässä muodossa meinaa ku syön 6 kertaa päivässä ja 3 niistä aterioista on nestemäisessä muodossa.
Nestemäiset tuppaa imeytymään nopeammin; pitää nälkää loitolla huonommin. Tosin jos syöt 6x / pv ni ei se sitten ole varmaankaan onkelma.

-> Ei ole väliä, samat kalorit kuitenkin.

Nestemäiset tuppaa imeytymään nopeammin; pitää nälkää loitolla huonommin. Tosin jos syöt 6x / pv ni ei se sitten ole varmaankaan onkelma.

-> Ei ole väliä, samat kalorit kuitenkin.

Oon kautta aikojen ollu niin hemmetin huono syömään niin juon paljon maitoo, oatsei, ja wheytä. Ne kolme ateriaa on sit ihan kunnon safkaa ja kasviksiakin tulee puputeltua pitkin päivää.

Suositut

Back
Ylös Bottom