Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitti Wiisel hyvästä vastauksesta. Tuota on välillä hyvä tälle tytölle muistuttaa että järki päässä ja ei tee asioista liian hankalaa niin hyvä tulee
Oon nimittäin oppinut vasta viime kuukausina päästämään irti ihan älyttömän tarkasta ruokavalio kontrollista... joka rajotti ja "pilas" mun elämää lähes kahden vuoden ajan.
Nyt syön 6x kertaa päivässä ja ehkä enemmän kun ikinä ennen, terveellistä ruokaa ja lähes kaikki himot herkkuihin on kadonnut, kun oon antanut luvan itelleni syödä oikeeta ruokaa nälän mukaan! Toisin kun ennen, ruokakontrollin takia repsahtelin parin viikon välein ja määrät oli jäätäviä mitä söin niin kauan että oli paha olo.
Treenit kulkee paremmiin kun ikinä, uni tulee hyvin ja painokin on laskenut, ja ennen kaikkea oon pitkästä aikaa taas onnellinen ja iloinen, vaikea edes kuvailla miten helpottava olo kun tajusin oikeesti lopettaa ton järjettömän pelleilyn!
Tää nyt ei varsinaisesti liittynyt tähän keskustelun otsikkoon. Mutta oli pakko avautua, kuin oon vaan tosiaan niin onnellinen ja ylipäätänsä ilo elämään on taas löytynyt Että varsinkin kaikki nuoret tytöt/naiset, syökää, oikeeta ruokaa (sitä saa syödä PALJON)!! ja kohtuudella niitä herkkujakin sillon tällöin ei maata kaada.
Että joo kyllä mä sen leivän pidän siellä mun ruokavaliossa ;) ei oo mun kropalle haitaksi ollut, niin samapa tuo vaikka tosiaan joku toinen oliskin toista mieltä sen syömisen kannattavuudesta.
Hmm miten perustelet tuon 20% tavaran ostamisen, "vaatiiko" joku ruoka sitä erityisesti? Pakkaushinta on usein niin lähellä (10-20 senttiä) paremmalla tavaralle kun laskee rasvan osuudelle myös hinnan etten näe tuossa mitään järkeä. Mutta siis joo, rasvaa jää ja käsittääkseni kyllä niinkin että 20% tavarasta irtoaa suhteessa enemmän pannulle kuin vaikkapa 7% tavarasta.Pari tyhmää kysymystä taas tänne. Kun paistaa 20-volttista sikanautaa niin haihtuuko osa siitä rasvasta paistaessa vai onko siinä se 20% rasvaa paistamisen jälkeenki? Onko massakaudella järkevää käyttää runsaasti aineenvaihduntaa kiihdyttäviä aineita (kofeiini, vihreä tee) kun on jo valmiiksi vaikeuksia saada mätettyä tarpeeksi kaloreita napaan? Eli onko nopeammasta aineenvaihdunnasta massalla mitään hyötyä?
Teet nyt asiasta liian hankalaa Jos tolla kalorimäärällä ei nouse paino niin lisäät tasaisesti kaloreita, kunnes se pikku hiljaa nousee. Ei sen vaikeempaa. Turha miettiä paljonko kulutat ja laskea laskureilla. Näät sen kyllä vaa'alta syötkö liian vähän. Tasaisesti nyt lisäät pieniä määriä.Oon alkanut epäillä, että syön edelleen liian vähän, suunnilleen 2000 kcal päivässä. N 27 v, 161 cm, 58 kg. Nyt kun rantakelit loppuu niin ei haittaa jos vähän paino nousee (voihan niitä sit dieettailla pois) mutta mikään sikabulkki ei oo tavotteena. Koomakulutus 1369 kcal, duunissa oon päivät jalkojen päällä ja välillä siirtelen raskaita tavaroita, mutta en koko aikaa. Kolme 45-60 min punttitreeniä viikossa (jalkapäivän saatan korvata saman mittaisella juoksulla jos se huvittaa enemmän), hyötyliikuntana duunimatka reippaasti kävellen 4,5 km muutamana kertana viikossa. Yhden arvion mukaan mun treenipäivän kulutus olis jtn 2600. Kommentteja? Muutaman viikon testijaksot ei oikein just nyt toimi, sillä onnistuin saamaan kropan sekaisin dieettaamalla liian pitkään liian pienillä kaloreilla ja nostamalla kalorit yhtäkkiä. Joo, tyhmää. Oppia ikä(vä) kaikki :D
Lekurille? Wtf :D Liikkuva nainen syö alle 3 tonnia eikä liho. Eihän tuo nyt ole tavatonta. Mullakin nyt massakauden alussa on samat kalorit kun edellisen lopussa, ihan vaan koska aineenvaihdunta on parantunut.Minullakin on vähän samantapainen kysymys: jos nainen 23v 173cm/n. 68 kg syö päivässä 2300-3000 kcal ja harrastaa vain kevyttä liikuntaa, eikö pitäisi pakosti lihoa?
Kysyn sillä että olen em kalorimäärillä laihtunut vaikka olen vähentänyt liikuntaa, ja tämä ei vissiin mitenkään voi olla normaalia. Olen kyllä käynyt jo terkkarilla ja huomenna meen verikokeisiin, mutta tuli vaan mieleen että eihän mulla voi olla tässä joku ajatus-/laskuvirhe...
Teet nyt asiasta liian hankalaa Jos tolla kalorimäärällä ei nouse paino niin lisäät tasaisesti kaloreita, kunnes se pikku hiljaa nousee. Ei sen vaikeempaa. Turha miettiä paljonko kulutat ja laskea laskureilla. Näät sen kyllä vaa'alta syötkö liian vähän. Tasaisesti nyt lisäät pieniä määriä.
Lekurille? Wtf :D Liikkuva nainen syö alle 3 tonnia eikä liho. Eihän tuo nyt ole tavatonta. Mullakin nyt massakauden alussa on samat kalorit kun edellisen lopussa, ihan vaan koska aineenvaihdunta on parantunut.
Joo siis en toki pelkän laihtumisen takia (eniten mua häirii koko ajan yli 100 hakkaava pulssi yms) vaan arvelin että -4kg alle kuukaudessa on jo vähän outoa. Mutta jos ei oo niin sitten ei oo.
duaali, no sitä minäkin. En ole jatkuvasti laskenut kaloreita mutta nyt kun huomasin että paino laskee nopeasti olen yrittänyt syödä enemmän kun tarpeeksi (yleensä lähempänä 3000kcal) ja vähentänyt liikuntaa, tosiaan ilman mitään vaikutusta. Mielestäni kuitenkin pysyin about samassa painossa pitkään vähän vähemmillä kaloreilla ja enemmällä treenillä. Ymmärsin että verikoe on eka seula ja sitten katotaan mitä seuraavaksi.
duaali, no sitä minäkin. En ole jatkuvasti laskenut kaloreita mutta nyt kun huomasin että paino laskee nopeasti olen yrittänyt syödä enemmän kun tarpeeksi (yleensä lähempänä 3000kcal) ja vähentänyt liikuntaa, tosiaan ilman mitään vaikutusta. Mielestäni kuitenkin pysyin about samassa painossa pitkään vähän vähemmillä kaloreilla ja enemmällä treenillä. Ymmärsin että verikoe on eka seula ja sitten katotaan mitä seuraavaksi.
Kuinka tärkeätä käytännössä on, että syö sen ensimmäisen aterian mahd pian treenin jälkeen?
Itellä palkkari pitää nälkää pitkään poissa ja tuntuu sen takia "turhalta" ahtaa ruokaa suuhun.
Eli esim tähän asti olen vetänyt palkkarin n. klo: 6:30, eka ateria (kauraa ja rahkaa) 7:20 ja siitä seuraava ateria 11:00.
Jos jatkossa vetäis palkkarin n. klo: 6:30, eka ateria (kauraa ja rahkaa) n. 9:00 ja siitä seuraava 12:00?
En tarkoita nyt teoriassa vaan tällaisella tavallisella sali-penalla KÄYTÄNNÖSSÄ, onko mitään merkitystä kehitykseen???