Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Hei, osaako joku sanoa miksi Rainbow ns. naturel tyyppisissä kanafileissä on lisätty glukoosia?

Ei mitään hajua pitääkö paikkaansa, mut mulle tulis vaan mieleen, että se ois vaan täyteaineena noille muille lisäaineille. Niitä muita aineita tulis muuten niin vähän, että sitä seosta ois hankala saada levitettyä tasaisesti. Joka tapauksessa glukoosin määrä on niin pieni, että sitä on mun mielestä turha huomioida vaikka millasella ketoosilla olis.

Jengil aina sama stoori täällä. Eli jos et optimoi grammalleen makroja ja vielä käytä ruokavaakaa, ja ota kymmentä erilaista vitamiinia purkista, niin ei panosta / treenaa tavoitteellisesti.

Fakta nyt vaan on et ei siit safkaamisesta tarvi tehä niin vaikeeta, ja joku lasi kaks kaakaota päivässä ei kenenkään tuloksia pilaa, kerta muutenkin syödään perusterveellisesti.

Edellisen lauseen vika sana on se, joka kannattaa lukea uudelleen. Ei se ole sen vaikeampaa.
Onko sulla ymmärtämisessä vikaa? Tuossahan Ketkuttaja juuri sanoi, että "se on itsestä kiinni kuinka paljon haluaa panostaa". Totta kai jos hifistelet ja heivailet maitokaakaota ym. juttuja niin kai se nyt teoriassa terveellisempää/optimaalisempaa on, joskin erot ovat hyvin pieniä. Porukalla kauhean vaikea suhteuttaa mihinkään muuhun kuin omaan näkemykseen. Jos joku ei tee just niinkun minä ite niin se on joko liian hifistelijä tai laiska paska kun ei panosta niin paljon kuin minä. Kauhean kapeakatseista. Kaikki on tavoitteista ja mielihaluista kiinni.

Onko sulla ymmärtämisessä vikaa? Tuossahan Ketkuttaja juuri sanoi, että "se on itsestä kiinni kuinka paljon haluaa panostaa". Totta kai jos hifistelet ja heivailet maitokaakaota ym. juttuja niin kai se nyt teoriassa terveellisempää/optimaalisempaa on, joskin erot ovat hyvin pieniä. Porukalla kauhean vaikea suhteuttaa mihinkään muuhun kuin omaan näkemykseen. Jos joku ei tee just niinkun minä ite niin se on joko liian hifistelijä tai laiska paska kun ei panosta niin paljon kuin minä. Kauhean kapeakatseista. Kaikki on tavoitteista ja mielihaluista kiinni.

:rolleyes: Kukahan on kapeakatseinen? Sanoin kyllä ihan asiasta, eli kuinka vitun överiks jengi vetää ton "oikein" syömisen. Maitokaakaokin on saatanasta :lol2:. Ja aina kun sanoo edellisen tyylistä ni jengi itkemäs "se on ihan kiinni siitä kuinka paljon haluaa panostaa". Panostaa voi ja tavoitteellisesti reenata ottamalla vähän rennomminkin, ei ole tarpeellista tapittaa jokaista ravintoarvoa yms.

Sinä esim. tunnut olevan aika pakkomielteinen tuon "oikein" syömisen kanssa. Tuolla sinun oikeinsyömiselläsi meinaan, että olet varmaankin sentyylinen henkilö, joka välttää yhtä kakkupalaa, keksiä, munkkia kahvin kanssa kuin ruttoa, ja jos sattuu yks suklaapatukka menee ni tippa linssissä vähennetään jostain aamupuuron kaloreista ettei makrot mee yli 30:llä kalorilla. Kyseiselle pakkomielteelle on nimikin: Ortoreksia ? Wikipedia

Korjaa toki, jos olen väärässä.

Viimeksi muokattu:
Laskin makrot niin proteiinia tulee päivässä 243g, hiilaria 273g ja rasvaa 91g. Painoa on 84kg niin tuleeko proteiinia liikaa syötyä päivän aikana, että kannattaisiko sitä pienentää esim. 160g per päivä?

Aika paljon maitotuotteita, 750g rahkaa ja 600ml maitoa. Et kyllä muutenkaan varmasti tarvi noin paljon proteiinia. Entä kasvikset? Jotenkin vähän yksipuolinen tuo sun ruokapäiväkirja, tietty toi on vaan yhdeltä päivältä.

Itse korvaisin osan rahkasta, osan kananmunista ja proteiinipatukan jollain kuitupitoisella hiilihydraatilla, vaikka kaurapuurolla tai täysrukiisella leivällä. Ja kylkeen paljon kasviksia, juureksia ja mielellään marjoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Olen 6kk punttiksella käyny ja haluisin ny kysyy uteliaisuuttani että voiko samanaikaisesti ottaa whey-80 proteiinia ja smartsupps ZMA:ta joka on mineraali lisä, tämä sisältää magnesiumia, sinkkiä ja rikastettu B6-vitamiinilla???

Olen 6kk punttiksella käyny ja haluisin ny kysyy uteliaisuuttani että voiko samanaikaisesti ottaa whey-80 proteiinia ja smartsupps ZMA:ta joka on mineraali lisä, tämä sisältää magnesiumia, sinkkiä ja rikastettu B6-vitamiinilla???

Miksi et voisi. Eli vastaus on kyllä

:rolleyes: Kukahan on kapeakatseinen? Sanoin kyllä ihan asiasta, eli kuinka vitun överiks jengi vetää ton "oikein" syömisen. Maitokaakaokin on saatanasta :lol2:. Ja aina kun sanoo edellisen tyylistä ni jengi itkemäs "se on ihan kiinni siitä kuinka paljon haluaa panostaa". Panostaa voi ja tavoitteellisesti reenata ottamalla vähän rennomminkin, ei ole tarpeellista tapittaa jokaista ravintoarvoa yms.

Sinä esim. tunnut olevan aika pakkomielteinen tuon "oikein" syömisen kanssa. Tuolla sinun oikeinsyömiselläsi meinaan, että olet varmaankin sentyylinen henkilö, joka välttää yhtä kakkupalaa, keksiä, munkkia kahvin kanssa kuin ruttoa, ja jos sattuu yks suklaapatukka menee ni tippa linssissä vähennetään jostain aamupuuron kaloreista ettei makrot mee yli 30:llä kalorilla. Kyseiselle pakkomielteelle on nimikin: Ortoreksia ? Wikipedia

Korjaa toki, jos olen väärässä.
No niin korjaan, koska aika vitun väärin menee. Mulla menee melkein joka päivä offilla jotain herkkua naamariin, ainakin treenipäivinä.

Ja edelleen ihmettelen miten vitussa et tajua ton homman jujua...

"Panostaa voi ja tavoitteellisesti reenata ottamalla vähän rennomminkin, ei ole tarpeellista tapittaa jokaista ravintoarvoa yms."

NO SHIT!

Sitähän ei ole kukaan kieltänyt. Mutta sun ajatusmaailmaan ei selvästikään mahdu, että joku voi tykätä siitä hifistelystä ja saattaa sillä saada aavistuksen verran parempia tuloksia.

Menipäs tappeluks, kun mollasin maitokaakaota. Omasta mielestä annoin ihan hyvän neuvon "se on siitä kiinni minkä verran itse tahtoo panostaa". Ei ollut tarkoitus vähätellä heitä, jotka kaakaota juovat tai kakkua syövät. En myöskään tarkoittanut, että lihasten kasvatus ei ole mahdollista ilman täydellistä panostusta ruokavalioon. Jokainen syököön niin kuin katsoo aiheelliseksi, mutta kuitenkin jos täällä kysytään neuvoa, niin miksi ei sitten voi neuvoa suhteellisen optimaalista tapaa?

Onko leipä huono hiilarinlähde? esim vaasan ruispalat, fazer real ja vaasan kaurasydän leipä ( näitä ite syön ).
Mikä leivästä tekee niin "huonon" tai tälläsen kuvan ainakin oon saanut että leipä olisi ehdoton nou nou.
Äskenkin treeni jälkeen söin kanaa, parsakaalimuusia ja kasviksia. Ja sitten 1 kokonaisen kaurasydän leivän jonka päällä kanamuna,paprikaa,kurkkua. Eli leipä toimitti riisi/pastan virkaa. Vai pitäskö vaan oppia pois leivän syönnistä ? :)

Onko leipä huono hiilarinlähde? esim vaasan ruispalat, fazer real ja vaasan kaurasydän leipä ( näitä ite syön ).
Mikä leivästä tekee niin "huonon" tai tälläsen kuvan ainakin oon saanut että leipä olisi ehdoton nou nou.
Äskenkin treeni jälkeen söin kanaa, parsakaalimuusia ja kasviksia. Ja sitten 1 kokonaisen kaurasydän leivän jonka päällä kanamuna,paprikaa,kurkkua. Eli leipä toimitti riisi/pastan virkaa. Vai pitäskö vaan oppia pois leivän syönnistä ? :)
Mun mielestä leipä on ihan ok. Helppoa hiilaria ainakin bulkatessa. Painoa pudottaessa en syö leipää, koska imo leipä ei täytä yhtään.

Miksi paino ei putoa?

Olen alkanut käymään kuntosalilla 2krt viikossa + 4krt ryhmäliikuntatunneilla (combat, pump, cygling). Tämän ohella olen alkanut syömään terveellisesti, pienentänyt annoskokoja, lisännyt enemmän proteiinia ruokavalioon, vähentänyt hiilareita ja yhteensä syön n.1300kcal päivässä. Nyt takana on reilu 2kk, mutta paino ei ole pudonnut, vaan se junnaa 63.5-65kg välillä. Missä vika kun paino ei lähde putoamaan? Tavoitteena siis 54kg. (Mittani tällä hetkellä siis 163cm /63.5kg)

No täällä moni bodityylin edustaja sanoo, et leipä on no-no, koska sisältää käytännössä pelkkää hiilaria, eli "menee helposti vyötärölle". Se ei tosiaa mee vyötärölle yhtään sen helpommin kuin se extra 200 g sitä protskua minkä nimeen bodarit vannoo. Iha huoletta voit syödä leipää, joskaan ei liene tarpeellista sitä jatkuvasti mussuttaa.

Ota tavotteeks et syöt leipää aterioiden yhteydes ni ei tuu mässättyy, ja ei taatusti oo minkään sortin haittaa.

Kannattaa suhtautua kriittisesti näihin ääriesimerkkeihin, kun palstalta löytyy meitä monen ääripään kavereita useampia. Toiset on sitä mieltä, että tarvii elää 150% askeettista elämää, että lihas kasvaa, mitaten kaikki toiminta kehossa. Toiset välttelee kaikkea "roskaa" (herkut, karkit, leivonnaiset ym.) muttei muuten ota niin vakavasti, ja sitten on ne jotka syö perusterveellisesti mutteivat ota turhaa stressiä siitä, jos aamulla meni duuniporukan palaverissa pari palaa siitä pullapitkosta, tai ku maistu bisse hyvälle saunan jälkeen.

Syö hyvin, nuku hyvin ja treenaa hyvin ja fiksusti, ja älä ressaa turhaan em. asioista niin varmasti kehityt ilman tätä täällä mainostettua "optimaalista tapaa" eli hifistelyä. :piis:

Itellä semmone ongelma että ku kalorit on alhaalla ja ei hirveesti tuu päivän aikana syötyä nii ku treenin päälle ottaa palkkarin nii tuntuu että kroppa ei ota sitä hiilarii/kaloreita vastaan. Tulee vähä huono olo ja menee pakki tukkoon. Neuvoja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom