Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Sehän riippuu siitä pitääkö se sun arvioitu peruskulutus tosiaan paikkansa. Mutta lähe tosiaan vähentää noita lepopäivän kaloreita ainaki nyt ekaksi ja sen jälkee jos edellee liikaa nousee paino nii rupea puottaan noita reeni päivien kaloreita myös.

Hmm haluaisin että mulla olis sellanen ruokavalio että olis joka päivä sama kalorimäärä, varmaan voisin laskea vaikka 3000 jokapäiväisiksi kaloreiksi ja kattoa mitä tulee? Sillon olis treenipäivänä liki +100, ja lepopäivänä +700

Hmm haluaisin että mulla olis sellanen ruokavalio että olis joka päivä sama kalorimäärä, varmaan voisin laskea vaikka 3000 jokapäiväisiksi kaloreiksi ja kattoa mitä tulee? Sillon olis treenipäivänä liki +100, ja lepopäivänä +700

Miksi pitäisi olla joka päivä sama kalorimäärä? Se ei ole kovin fiksua, koska treenipäivänä kulutus on suurempi kuin välipäivinä. Jos oot 700 plussalla niin läskiä ainakin saat kroppaan kivasti.

Miksi pitäisi olla joka päivä sama kalorimäärä? Se ei ole kovin fiksua, koska treenipäivänä kulutus on suurempi kuin välipäivinä. Jos oot 700 plussalla niin läskiä ainakin saat kroppaan kivasti.
Jossain toisessa topicissa suositeltiin just pitämään samoja kaloreita jokapäivä. :D Sekä aika moni tuntuu pitävän niin, olen itse vetänyt ennen aina eri kaloreilla treenipäivinä, mutta vieressä olevien syiden takia + laiskuutta vaihdoin tähän. Noh, jos lepopäivänä vedän 2500 kaloria, ja treenipäivänä 3400 kaloria?

Jossain toisessa topicissa suositeltiin just pitämään samoja kaloreita jokapäivä. :D Sekä aika moni tuntuu pitävän niin, olen itse vetänyt ennen aina eri kaloreilla treenipäivinä, mutta vieressä olevien syiden takia + laiskuutta vaihdoin tähän. Noh, jos lepopäivänä vedän 2500 kaloria, ja treenipäivänä 3400 kaloria?

Ei eron pidä olla noin suuri. Pidä treenipäivänä esim. 200 kcal enemmän kuin välipäivänä. Kuitenkin lihas tarvitsee kasvuenergiaa välipäivänäkin. Hieman huonosti luin edellisen postisi. Fiksumpaa tuo 3000 joka päivä on kuin tuo että heittää 900kcal treeni- ja lepopäivän kalorit. Ehkä itse söisin treenipäivinä 3100 ja välipäivinä 2900 jos keskiarvona on nyt tuo 3000.

Ei eron pidä olla noin suuri. Pidä treenipäivänä esim. 200 kcal enemmän kuin välipäivänä. Kuitenkin lihas tarvitsee kasvuenergiaa välipäivänäkin. Hieman huonosti luin edellisen postisi. Fiksumpaa tuo 3000 joka päivä on kuin tuo että heittää 900kcal treeni- ja lepopäivän kalorit. Ehkä itse söisin treenipäivinä 3100 ja välipäivinä 2900 jos keskiarvona on nyt tuo 3000.

Lisään tähän vielä jos on 2on 1off tyylii treenipäivät nii kantsii toisena treenipäivänä syödä vielä pikkasen enemmän kuin ekana treenipäivänä.

Tosiaan ei sen eron mikään älytön tarvitse olla. Helposti tuon saa vaikkapa sillä, että treenipäivinä ottaa sen paljon puhutun palautusjuoman ja välipäivinä ei. Jos noita kalorimääriä haluat tarkemmin laskea niin kannattaa ottaa yksiköksi esimerkiksi viikko ja laskea paljon koko viikon aikan tulee kaloreita/pitäisi tulla. Tämän jälkeen sitten laskee miten ne saa sopivasti jakautumaan treenipäiville ja lepopäiville. Tosiaan, noita kalorilaskureita sun muita voi kyllä hyvin aluksi käyttää arvioidakseen sen oman lepokulutuksen. Pidemmän päälle kannattaa kuitenkin itse seurata säännöllisesti painoa ja havainnoida kuinka paljon ja mihin suuntaan paino milläkin kulutuksella liikkuu ja tästä sitten vähitellen säätää kohilleen.

Täytyypä sanoa, että aikamoinen debatti tännekin saatiin tuosta palautusjuomasta. Hyväksyn itsekin sen argumentin, että ei sillä välttämättä niin suurta eroa ole perusharrastajalle. Toisaalta tuo palautusjuoma nyt on niin helppo ottaa ja oikeasti aika halpa (ainakin jos ostaa kohtuuhintaista tavaraa), että on vähän huvittavaa kun se tuomitaan armottomaksi hifistelyksi.

Onko sillä loppujen lopuks kehityksen kannalta väliä jos treenaa vasta päivällisen jälkeen illalla ja vetää sen jälkeen palautusjuoman ja ennen nukkumaanmenoa sitten iltapalan? Ennen oon treenannu niin että about klo 16.00 salille jonka jälkeen se palkkari ja sitte päivällinen ja myöhemmin iltapala. Onko todellisuudes sillä merkitystä tuleeko se iso lämmin ruoka siinä 1-2h treenin jälkeen vai sit ennen sitä? Niin ja tavoitteena siis lihaskasvu.

Kyllä mä ainakin olen ajoittanut sen päivän isoimman aterian treenin jälkeen syötäväksi, anabolinen ikkuna etc. Tämä on käsittääkseni se pää-syy minkä takia silloin kannattaa mättää kaloreita.

Huvittaiskin tietää että kuinka paljon sillä todellisuudes on merkitystä? Onko täälä joku jolla on omakohtaisia kokemuksia kummastakin tavasta?

Kokemuksia BCAA tablettien käytöstä.onko ihan turhaa tavaraa vai kannattaisiko ostaa?
Jauhe tulee mun laskujeni mukaan halvemmaksi. Mun ääneni menee sille. Treenin aikana tulee itse aminojen kanssa säädettyä.

Kokemuksia BCAA tablettien käytöstä.onko ihan turhaa tavaraa vai kannattaisiko ostaa?

Onhan niistä hyötyä treenin ympärillä ja mielummin EAA:ta, bcaa:t samassa ja lähes samanhintaista. Jauheena ehdottomasti kuten Lomax jo sanoikin. Octane intrajuomaksi ja ennen ja/tai jälkeen treenin EAA:ta niin avot.

Varmaan tästäkin joku sankari (viitaten palkkariväittelyyn) tulee sanomaan, että aivan turhaa hifistelyä. Mä taas sanon, että natuna kannattaa ottaa kaikki mahdollinen hyöty näistä litkuista mikäli raha ei ole este ja haluaa treenata vähän tavoitteellisemmin, olettaen toki että muutkin osa-alueet on kunnossa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ite huomannu selkeän hyödyn jos ei ole tullut syötyä kunnolla ennen treeniä. Yleensä pääliikettä tehdessä huomannut sen että paukut ei lopu kesken. Ei siis mitään selkeää piristävää vaikutusta vaan enemmänkin sen että on jaksanu tosiaan tehdä ihan samalla intensiteetillä ekan ja vikan sarjan.

Omasta mielestäni täysin turhia ja niin monen muunkin. BCAA-nappeja saisi vetää oliko jopa 10 kappaletta, jotta niistä tulisi sama hyöty, kuin 10g jauheesta.

Jauhe on helpompi ja parempi IMO.

Syön päivässä 2-3 lämmintä ruokaa, mutta vedän paljon nesteistä ravintoa, esim aamulla kun ei mene kiinteä alas. onko nesteissä jokin negatiivinen asia vai onko sama asia kuin kiinteät jos kuitenkin tulee protskujen,hiilareiden ja kaloreiden tarve sille tasolle jota hakee? nestemäisillä tarkoitan proteiinijuomia ja proteiinipitoisia välipalajuomia,smoothieita,maitoa ja maitokaakaota, rahkaa yms.

Ei tuossa mitään vikaa ole, kunhan ei mene liian yksipuoliseksi.

Syön päivässä 2-3 lämmintä ruokaa, mutta vedän paljon nesteistä ravintoa, esim aamulla kun ei mene kiinteä alas. onko nesteissä jokin negatiivinen asia vai onko sama asia kuin kiinteät jos kuitenkin tulee protskujen,hiilareiden ja kaloreiden tarve sille tasolle jota hakee? nestemäisillä tarkoitan proteiinijuomia ja proteiinipitoisia välipalajuomia,smoothieita,maitoa ja maitokaakaota, rahkaa yms.

Tietenkin olis parempi, jos sais sitä kiinteää syötyä. Parempi kuitenkin, että saa edes jotain nestemmäistä alas, kuin et jättää kokonaa syömättä. Tietenkin jos nestemmäisiin ruokiin kuuluu esim. jotain smoothieita joissa on marjoja,kasviksia, hedelmiä ym. niin nehän on tosi hyvää ja terveellistä. Maitokaakaot jättäisin kuitenkin välistä. Sitten jos jotain protuskudrinksui hirveesti vetelee niin olis varmaa ihan hyvä, et olis muutaki ku pelkkää heraproteiinia.

Niin millä perusteella on parempi vetää kiinteää kuin nestemäistä ruokaa? Mä vaan oon kuullu että esim kasvikset sulaa paremmin sosekeittona tai viherpirtelönä kuin salaattina. Enkä tajua mitä eroa on esim sillä että teen rahkabanaanismoothien kuin että söisin rahkan ja banaanin erikseen ja joisin lasin maitoa?

Niin millä perusteella on parempi vetää kiinteää kuin nestemäistä ruokaa? Mä vaan oon kuullu että esim kasvikset sulaa paremmin sosekeittona tai viherpirtelönä kuin salaattina. Enkä tajua mitä eroa on esim sillä että teen rahkabanaanismoothien kuin että söisin rahkan ja banaanin erikseen ja joisin lasin maitoa?

Varmaan enemmän viitattiin pelkkiin neste protsku/hiilari juomiin joista tulee kyllä proteiini ja tai hiilari mutta ei vitamiineja/kuituja jne. Nuo kasvis ja marja soseutukset on kyllä hyviä :) Ei itellä ainakaan ole vaikuttanut negatiivisesti.

edit. ton tyylinen aamupala menee jokapäivä kun ei meinaa kiintee upota aamusella

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei kai sillä mitään käytännön eroa ole vedätkö ruuan kiinteänä tai blenderin kautta. Kunhan vain ravintoarvot on kohdallaan. Kiinteä ruoka tosin täyttää paremmin (ainakin omalla kohdalla). Mulla menee näin kesäaikaan kohtalaisen paljon safkaa nestemäisenä, koska ei kuumuuden takia pysty syömään tarpeeksi kiinteää.

Do and don't.

Unohdetaan hetkeksi lisäravinteet niin kertokaahan nopeasti mitä ruokaa kannattaisia nauttia ja ei nauttia jotta saadaan paras mahdollinen boosti ja palautuminen.

A) Ennen treeniä.
B) Treenin jälkeen.

Do and don't.

Unohdetaan hetkeksi lisäravinteet niin kertokaahan nopeasti mitä ruokaa kannattaisia nauttia ja ei nauttia jotta saadaan paras mahdollinen boosti ja palautuminen.

A) Ennen treeniä.
B) Treenin jälkeen.

A) kanaa ja riisiä
B) kanaa/jauhelihaa ja riisiä

Do and don't.

A) Ennen treeniä.
B) Treenin jälkeen.

Mitä ruokaa sul nyt sattuu olemaan. Korvien välissä se "boosti" sinne reeniin on.

- - - Updated - - -

Tietenkin olis parempi, jos sais sitä kiinteää syötyä. Parempi kuitenkin, että saa edes jotain nestemmäistä alas, kuin et jättää kokonaa syömättä. Tietenkin jos nestemmäisiin ruokiin kuuluu esim. jotain smoothieita joissa on marjoja,kasviksia, hedelmiä ym. niin nehän on tosi hyvää ja terveellistä. Maitokaakaot jättäisin kuitenkin välistä. Sitten jos jotain protuskudrinksui hirveesti vetelee niin olis varmaa ihan hyvä, et olis muutaki ku pelkkää heraproteiinia.

Minkä ihmeen takia pitäs jättää pois? :lol2:

Suositut

Back
Ylös Bottom