Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko kolme kananmunaa päivässä liikaa?
Minä olen viimeiset viis vuotta syönyt kananmunia enemmän kuin laki sallii, ja viimeisimmässä mittauksessa kaikki arvot oli kunnossa.

Kävin verikokeissa ja sain tulokset ei ollut kolesteroli korkeella ja kaikki arvot oli ok. Voi siis hyvillä mielin vetää ton 3 munaa päivässä.

En nyt keksinyt minne tämä pitäisi laittaa enkä viitsinyt uutta trediä perustaa mutta toivotaan että tulee järkeviä vastauksia.

Haluan ruokavalio-ohjelman. Siis tarkan ohjelman jota noudattaa koska olen itse niin helvetin laiska. Treenitaustaa mulla löytää joku 10 vuotta ja periaatteessa osaisin varmasti syödäkkin oikein vaikken mitään tiettyä ruokavaliota olekkaan koskaan kokeillut. Tarkoitus olisi siis tiputtaa painoa.

Kysymys kuuluukin keneltä sinä ottaisit ruokavalio-ohjelman mikäli saisit vapaasti valita? tai vapaasti ja vapaasti pysytään nyt vaikka suomen sisällä. Mulla ei ole mitään hajua mitä noi maksaa mutta olen valmis maksamaan sanotaan vaikka 500€/kk parin kuukauden ajan. Treeniohjelmaa ei siis tarvita, treenini suunittelen mielummin itse. Läskiä pitäisi vaan saada pois ja uskon että mun on helpompi noudattaa orjallisesti jonkun muun suunittelemaa settiä kun alkaa itse säätämään.

En nyt keksinyt minne tämä pitäisi laittaa enkä viitsinyt uutta trediä perustaa mutta toivotaan että tulee järkeviä vastauksia.

Haluan ruokavalio-ohjelman. Siis tarkan ohjelman jota noudattaa koska olen itse niin helvetin laiska. Treenitaustaa mulla löytää joku 10 vuotta ja periaatteessa osaisin varmasti syödäkkin oikein vaikken mitään tiettyä ruokavaliota olekkaan koskaan kokeillut. Tarkoitus olisi siis tiputtaa painoa.

Kysymys kuuluukin keneltä sinä ottaisit ruokavalio-ohjelman mikäli saisit vapaasti valita? tai vapaasti ja vapaasti pysytään nyt vaikka suomen sisällä. Mulla ei ole mitään hajua mitä noi maksaa mutta olen valmis maksamaan sanotaan vaikka 500€/kk parin kuukauden ajan. Treeniohjelmaa ei siis tarvita, treenini suunittelen mielummin itse. Läskiä pitäisi vaan saada pois ja uskon että mun on helpompi noudattaa orjallisesti jonkun muun suunittelemaa settiä kun alkaa itse säätämään.

No ruokavalion suunnittelu on kuitenkin perjaatteessa senverran iisiä, että kuka tahansa, jonka tiedät sitä jo tehneen muille onnistuneesti varmasti osaa sen sullekkin väsätä.
Satoja euroja noihin ei kannata laittaa.. Toki sijainti vaikuttaa hintatasoon, mutta sanotaan nyt että 60-100€ luulisi olevan hinta jolla pitäisi saada toimiva setti. 1-3kk(riippuen tiputettavan määrästä).

Jos itsellä olisi varaa, niin ottaisin varmaan yhteyttä Halosen Mattiin, Hietalan Uttiin, Mähösen Akiin tai Tikan Markkuun. Tämä ei ole mainos, vaan nuo tulee asiantuntijoina ekana mieleen.

Joo elikkäs!!!! Käyn kolmekertaa viikossa punttiksella ja jokakerta käyn koko kehon läpi mutta kuinka paljon proteiinia pitäisi päivässä saada että ei menis treeni "hukkaan" yllensä olen ottanut whey 100 aamulla ja illalla ja päivällä syönyt purkin tonnikalaa. Riittääkö tämä vai onko liikaa ????

Semmonen 2-3g/painokilo. Otappas aamulla myös hiilaria ja illalla rasvaa, palkkariksi whey.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mä sanosin, että Markku Tikka. Ja ei mikään ruokaohjelma voi jumalauta maksaa noin paljoa, tohon rahaan saisit varmaan George Farahin.

Kyllä nopealla googlettelulla esim. erään nimeltämainitsemattoman susirajalla toimivan valmennuksen 12 viikon ruokavalio program maksaa jo 300 euroa. Eli ruokavalion suunnittelu ja astettainen muokkaaminen, tietenkin semmosen missä vaan lätkitään joku runko ja asiakas siitä eteenpäin jatkaa itse - saa varmaan sadan euron pintaan ja alle. Tosin ite jos ruokavaliota hommaisin niin ehottomasti tuo kalliimpi jossa valmentaja hoitaa kaiken homman ja itse ei tarvitse kuin punnita ja syödä. Dieetillä toki oleellisempaa.

Onko jollain suositella jotain vaakaa, sillä kummastelen kun nykyisellä vaa'alla aamupainoni saattaa heitellä -/+ 2kg viikon sisällä vaikka syö samat makrot, samaan aikaan ja saman verran? Tuskin tämä siitäkään johtuu että töissä on välillä vähän helpompia päiviä, välillä vähän löysempää. Pitäisi massakausi aloittaa, mutta tuntuu mahdottomalta saada paino nousemaan juuri sen 1-2kg/kk kun vaaka tuntuu näyttävän oman tahtonsa mukaan.

Aamupaino voi jojotella suuntaan toiseen todella monesta syystä, ei se välttämättä meinaa sitä, että vaaka olisi sanonu sopimuksen irti.

Nyt tulee oikein kunnon :david: kysymys. Olkaahan varuillanne:

Miksi bodareiden ruokavalioissa yleensä käytetään jasmiiniriisiä, eikä esim. pitkäjyväistä tai täysjyväriisiä? Asiahan on näin ollut jo ennen gluteenivillitystäkin.

Syöppä se 6000 kaloria päivässä ja 400g jotain täysjyväriisiä, eihän se perkele sula siellä mahassa koko päivänä. Eli eiköhän se suurin syy ole kun sitä menee niin jumalattomasti, niin nopeampi hiilari helpompaa vattalle. Sekä onhan ne nyt paljon paremman makustakin kun kuivat täysjyväriisit, itekin kun riisiä syön niin aina basmati tai jasmiiniriisiä. Olihan tuosta juttua jossain savolaisen tiede vs. käytäntö jaksossakin kun bodarit vetelee valkosta riisiä.

Syöppä se 6000 kaloria päivässä ja 400g jotain täysjyväriisiä, eihän se perkele sula siellä mahassa koko päivänä. Eli eiköhän se suurin syy ole kun sitä menee niin jumalattomasti, niin nopeampi hiilari helpompaa vattalle. Sekä onhan ne nyt paljon paremman makustakin kun kuivat täysjyväriisit, itekin kun riisiä syön niin aina basmati tai jasmiiniriisiä. Olihan tuosta juttua jossain savolaisen tiede vs. käytäntö jaksossakin kun bodarit vetelee valkosta riisiä.

Tätä veikkasin itsekin syyksi, eilen vain 200g täysjyväriisiä teki aika tiukkaa, on niin helvetin kuivaa.

- - - Updated - - -

Onko jollain suositella jotain vaakaa, sillä kummastelen kun nykyisellä vaa'alla aamupainoni saattaa heitellä -/+ 2kg viikon sisällä vaikka syö samat makrot, samaan aikaan ja saman verran? Tuskin tämä siitäkään johtuu että töissä on välillä vähän helpompia päiviä, välillä vähän löysempää. Pitäisi massakausi aloittaa, mutta tuntuu mahdottomalta saada paino nousemaan juuri sen 1-2kg/kk kun vaaka tuntuu näyttävän oman tahtonsa mukaan.

Nesteet heittelevät ton verran viikossa helposti, varsinkin jos jonain päivänä juo selvästi muita enemmän/vähemmän.

Mennyt ohi tuo riisi-juttu Tiede vs. Käytännössä, mutta tosiaan kun tuota jasmiinia vedellään dieetillä vaikka kokonaiskalorit olisi 2000-3000kcal ja valitellaan nälkää, niin pohdin, että onko tuossa jotain muutakin syytä kuin helpompi syödä.

Mennyt ohi tuo riisi-juttu Tiede vs. Käytännössä, mutta tosiaan kun tuota jasmiinia vedellään dieetillä vaikka kokonaiskalorit olisi 2000-3000kcal ja valitellaan nälkää, niin pohdin, että onko tuossa jotain muutakin syytä kuin helpompi syödä.

Siihen päätelmään mä oon tullut, että pääasiassa maun takia ja helpompi mättää isompia määriä bulkilla mitä täysjyvää. Ei tossa kauheesti enää jää eri syitä sille miksi syödä sitä kuin täysjyvää.

Suositut

Back
Ylös Bottom