Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kalorilaskurin mukaan reenipäivinä mun pitäis syödä vähän päälle 3600kcal. Oon koulussa käyvä aktiivinen nuorukainen, niin paljon mun pitäisi syödä, että alkaisi paino tippumaan? Paino on siellä 90 hujakoilla ja pitäisi saada 5-10kg tippumaan, sen verran läskiä löytyy... Energiaa pitäisi siis löytyä treenaamiseen ja koulussa istumiseen. Lihaskuntoharjoitteluu menee yleensä se 1,5h ja sen päälle vedän about 20min pyörän päällä.

Mulle ainakin kalorilaskuri on antanut kovin isot arvot aina, mutta kokeile lähteä jostain 3000kcal ja lähdet siitä pikku hiljaa pudottelemaan sitä mukaa mitä paino laskee.

Terve, ajattelin ilmaista kysymykseni tänne, koska en muutakaan paikkaa löytänyt. Kyseessä on tämä Hyvää päivää sitrusjuoma/yrttijuoma mikä onkaan, niin aiheuttaako se muka oikeasti syöpää? terveysjuoma? jotain keskustelua näin, että tommosta joku väittää vai onko puhdas feikki.... itseåni rupes vähän pelottamaan, kun olen juonut sitä aika usein... että pittääkö paikkaasa??

tiivistäen... melkein kaikki aiheuttaa tänä päivänä syöpää... kunhan määrät on naurettavan isoja... ja jos se nyt oikeasti nostaisi selkeästi syöpäriskiä, niin eipä sitä enää kaupanhyllyltä saisi.. tähän taitavat alkoholi ja tupakka tehdä ainoat poikkeukset, jotka vielä toistaiseksi pysyvät kaikkien (kenellä on rahaa) saatavilla

Osaisiko kukaan heittää minkäänlaisia kalori-määriä paljon urheilevan lapsen/ nuoren tulisi syödä? Minulla on valmennusryhmässä yksi poika, joka on välillä ollut melko väsynyt reeneissä. Toki voi johtua siitäkin, että poika harrastaa monia lajeja ja on harjoitusten ulkopuolellakin liikunnallisesti aktiivinen. Ravintopuolta olen miettinyt, että onko se sitten kunnossa? Äitinsä mukaan on kyllä ruoka-aikaan kotona ja syö hyvin, mutta syökö sitten kuitenkaan riittävästi ja tarpeeksi laadukasta ravintoa?

Minkä takia amerikkalaiset bodarit syö niin paljon bataattia? Eikö peruna olisi parempi? En tehnyt sen syvempää taustatutkimusta mutta bataatissa on 17g hiilaria 100g ja perunassa vain 13g.

Minkä takia amerikkalaiset bodarit syö niin paljon bataattia? Eikö peruna olisi parempi? En tehnyt sen syvempää taustatutkimusta mutta bataatissa on 17g hiilaria 100g ja perunassa vain 13g.

Tuolla logiikalla voisi kysyä, miksi amerikkalaiset bodarit eivät syö vain kurkkua, siinä on hiilareita 100g vai 1g?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tuolla logiikalla voisi kysyä, miksi amerikkalaiset bodarit eivät syö vain kurkkua, siinä on hiilareita 100g vai 1g?

Yritin tässä nyt ilmaista että onko tuossa kyse vain valinnoista vai onko bataatissa jotakin ''erikoisempaa'' kun kuitenkin lähes aina amerikkalaisten bodarien listoilla on sitä eikä perunaa?

En tiedä bodareista mutta imo bataatti maistuu paljon paremmalle kun peruna. :) Toki yhtä hyvin voisi käyttää muitakin juureksia mutta bataatti on myös hirmu helppo käsitellä.

No tuohan on vähän kaksipiippunen juttu. Offillahan tosta suuremmasta hiilarimäärästä on vain ja ainoastaan hyötyä. Lisäksi en ole tästä täysin varma mutta muistan kuulleeni että bataatissa nuo hiilihydraatit olisi parempi laatuisia kuin perunassa, tiedä onko perää enkä itsekään tähän 100% usko. Onhan bataatissa 3x määrä kuituja perunaan verrattuna kun taas perunassa on muutama gramma / 100g enemmän tärkkelystä. Ja tosiaan tuo bataatti maistuu munkin mielestä kyllä paljon paremmalle kuin tuo perinteinen "junttiperuna". :D

Saahan tuota ostettua ainakin jostain apteekista. Ihan mielenkiinnosta kyllä kysyisin, että mihin tarvitset glukoosia?
No kahviin lähinnä :D tai sit vaa kasvatan selkärangan ja jätän kahvit juomatta... Ärsyttää vaan ku tulee syötyy varmaan kilo pari sokerii kahvin joukos vuodes, ja olis parempi mieli jos ei tulis yhtää fruktoosia muualt ku satunnaisesti hedelmist :D

No kahviin lähinnä :D tai sit vaa kasvatan selkärangan ja jätän kahvit juomatta... Ärsyttää vaan ku tulee syötyy varmaan kilo pari sokerii kahvin joukos vuodes, ja olis parempi mieli jos ei tulis yhtää fruktoosia muualt ku satunnaisesti hedelmist :D

Tai sitte opettelet juomaa kahvin ilman makeutusta?

Osaisiko kukaan heittää minkäänlaisia kalori-määriä paljon urheilevan lapsen/ nuoren tulisi syödä? Minulla on valmennusryhmässä yksi poika, joka on välillä ollut melko väsynyt reeneissä. Toki voi johtua siitäkin, että poika harrastaa monia lajeja ja on harjoitusten ulkopuolellakin liikunnallisesti aktiivinen. Ravintopuolta olen miettinyt, että onko se sitten kunnossa? Äitinsä mukaan on kyllä ruoka-aikaan kotona ja syö hyvin, mutta syökö sitten kuitenkaan riittävästi ja tarpeeksi laadukasta ravintoa?

Usein nämä eivät todellakaan syö hyvin, mulla kokemuksia vastaavasta. Lapsi kehittyi todella hitaasti, oli laiha (muiden ollessa jo semisti urheilijan näköisiä), tosi väsynyt ja pari kertaa kuussa kipeänä. Totuus paljastui leirillä, hän ei todellakaan syönyt kuin kynnenpäänkokoisia annoksia, oli kyseessä sitten leipää, lämmintä ruokaa tai jotain jälkkäriä. Toki, jos poika on vain väsynyt, mutta ei esimerkiksi juurikaan kipeänä tai pystyy kehittymään muiden mukana, kandee tarkistaa myös juoko vettä tarpeeksi (jos kerran liikkuu paljon) ja miten nukkuu, ehkäootkin nää jo tsekannut..

Ja edittiä, vastaus varsinaisene kysymykseen: Riipuu lajista ja treenimääristä, paljon =? Ja onko murkkuikäinen vai vasta 10? Olikohan sun laji lätkä.. en jaksa selata.

Tai sitte opettelet juomaa kahvin ilman makeutusta?

Tai sitten lopettaa kahvinjuonti kokonaan? Aivan kauhean makusta paskaa koko litku, en käsitä miten kukaan voi kahvia juoda ja tosissaan väittää pitävänsä siitä mausta vaikka olisi kilo sokeria seassa. Kofeiinit purkista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom