Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Täh? Mikäs vika pähkinöiden proteiinissa on? Tai pastassa olevassa proteiinissä?

Onko se sitä valeproteiinia?

Se vika, ettei niissä ole kaikkia välttämättömiä aminohappoja. Se ei kuitenkaan ole mikään syy olla laskematta niitä päivittäiseen proteiininsaantiin. Ne epätäydelliset kyllä täydentävät tosiaan, jolloin nekin voidaan laskea ihan kunnollisiksi. Joo, ei kaikki epätäydelliset kuitenkaan toisia täydennä, mutta jos sitä proteiinia tulee ihan kivasti elänkunnan tuotteistakin, ei kaikki jää varmastikaan kiinni siitä, että jotain yhtä aminohapoa tulee gramma vähemmän ku pitäis. Kasvissyöjien ja erityisesti vegaanien tuota täytyy kuitenkin miettiä.

Ravinto/vatsalihakset

Elikkäs kyselisin seuraavanlaisesta asiasta. Olen nainen 17vuotias pituus 173cm paino 59kg. Olen käynyt vuoden verran aktiivisesti salilla ja minulla on suht suurehkojakin lihasmassan kasvu tavoitteita. Käyn neljästi viikossa salilla, mutta en harrasta paljoa aerobista liikuntaa, paitsi usein salin yhteydessä juoksen sen 10-20min juoksumatolla ja koulun yhtedessä melkein päivittäin tulee urheiltua, sillä opiskelen urheiluopistossa, mutta omatoimisesti en liiemmin juoksentele. Haluaisin vatsalihakseni hyvin näkyviin, ja ongelmani on se että syön erittäin monipuolisesti ja suurehkoja annoksia ihan vain lihaskasvun takia, mutta olen huomannut että vaikka treenaan kolmesti viikossa vatsalihaksiani niin en saa tuloksia joihin olisin tyytyväinen. Ylimmät vatsalihakset näkyvät kohtalaisen hyvin mutta koko päkki olisi kiva saada näkyviin. Rasvaprosentista ei ole tietoa, oletan se olevan siinä alle 20 kuitenkin. Mitä minun siis tulisi tehdä sen eteen että saisin vatsikseni näkyviin? En mielelläni alkaisi kaloreita laskemaan vaan haluan pitää kunnon hyvän ruokavalioni yllä ja en usko sen olevan este vatsalihasten näkyvyyteen. Niin ja en erityisesti pidä juoksemisesta, vaikka rasvanpolttolenkit olisikin edesauttavia juttuja. Kiitos jos joku jaksaisi antaa vinkkejä, vaikka jokin erityisen tehokas vasalihasliike tai ruokavalioon liittyviä tekijöitä.Ja jos vittuilemaan nyt joku haluaa alkaa niin parempi että pysyttelee vain hiljaa. :)

Täh? Mikäs vika pähkinöiden proteiinissa on? Tai pastassa olevassa proteiinissä?

Onko se sitä valeproteiinia?

Suosittelen laskemaan vain ne missä on nuo välttämättömät aminohapot ja loppu proteiini on sitten ekstraa, johon ei kyllä kuole. Mielummin varman päälle ja saa ne kaikki tarvittavat aminot ja 2g/painokilo + vähän ylimäärästä pasta- ja pähkinäsettiä.

- - - Updated - - -

Elikkäs kyselisin seuraavanlaisesta asiasta. Olen nainen 17vuotias pituus 173cm paino 59kg. Olen käynyt vuoden verran aktiivisesti salilla ja minulla on suht suurehkojakin lihasmassan kasvu tavoitteita. Käyn neljästi viikossa salilla, mutta en harrasta paljoa aerobista liikuntaa, paitsi usein salin yhteydessä juoksen sen 10-20min juoksumatolla ja koulun yhtedessä melkein päivittäin tulee urheiltua, sillä opiskelen urheiluopistossa, mutta omatoimisesti en liiemmin juoksentele. Haluaisin vatsalihakseni hyvin näkyviin, ja ongelmani on se että syön erittäin monipuolisesti ja suurehkoja annoksia ihan vain lihaskasvun takia, mutta olen huomannut että vaikka treenaan kolmesti viikossa vatsalihaksiani niin en saa tuloksia joihin olisin tyytyväinen. Ylimmät vatsalihakset näkyvät kohtalaisen hyvin mutta koko päkki olisi kiva saada näkyviin. Rasvaprosentista ei ole tietoa, oletan se olevan siinä alle 20 kuitenkin. Mitä minun siis tulisi tehdä sen eteen että saisin vatsikseni näkyviin? En mielelläni alkaisi kaloreita laskemaan vaan haluan pitää kunnon hyvän ruokavalioni yllä ja en usko sen olevan este vatsalihasten näkyvyyteen. Niin ja en erityisesti pidä juoksemisesta, vaikka rasvanpolttolenkit olisikin edesauttavia juttuja. Kiitos jos joku jaksaisi antaa vinkkejä, vaikka jokin erityisen tehokas vasalihasliike tai ruokavalioon liittyviä tekijöitä.Ja jos vittuilemaan nyt joku haluaa alkaa niin parempi että pysyttelee vain hiljaa. :)
Vatsat näkyy kun ne on tarpeeksi isot ja rasvat tarpeeksi alhaset. Noilla mitoilla en kyllä kauheasti rasvoja tiputtelis jos haluaa näyttää muultakin kun aliravitulta keskitysleirivangilta. Karu totuus on, että pitää vetää dieettiä jos sen päkin haluaa oikein loisteliaasti näkyviin, mutta tietty on kiva jos on vähän lihasta alla ennen kuin dieettaa. Jos siis oikein fiksusti teet niin kasvatat nyt vuoden verran lihasta ilman mitään kitudieettejä ja cuttailet sitten ensi kesäksi. Voi voi, lihaksikasta kroppaa sikspäkillä et enää kesälle 2014 ehdi saada, mutta ei ehdi moni muukaan, mm. allekirjoittanut joka on tällä hetkellä bulkilla :D Kesäkuntoo ja silleen...

Miten parantaa lihaspaineita treenin aikana? Auttaako tauriini tähän jos ottaa ennen treeniä nopean hiilarin kanssa? Ymmärtäisin tämän jos olisin jollai ketoosilla mutta kun syön hiilareita treenipäivänä 400g ja painan kummiskin vain 77kg nii lihaspaineet on todella surkeat ja paino nousee todella hitaasti..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Onko jauhelihan syömisessä jotain rajoituksia?

Edit: Syöpäjärjestön suositus on 500g punaista lihaa viikossa. Liika punaisen lihan syönti kuulemma yhtä haitallista kuin tupakointi :)

Onko jauhelihan syömisessä jotain rajoituksia?

Edit: Syöpäjärjestön suositus on 500g punaista lihaa viikossa. Liika punaisen lihan syönti kuulemma yhtä haitallista kuin tupakointi :)

Mietippä, jos kaikki me elettäisiin suositusten mukaan. Kaikki vaan kuolis.

Mä en oikein tajua tuota vouhotusta punaisen lihan vaaroista, etenkin kun asiaa jossain piireissä perustellaan kovan rasvan määrällä. Jos syöt vaikka päivässä sen 250g jotain sisäpaistia, niin rasvamäärät ovat suorastaan huikeat. Ehkä jopa 10-15g.

En tosin ymmärrä montaa muutakaan asiaa, esim raakaruokapelleilyä.

Nimim. Sinä päivänä, kun allekirjoittanut on takapihalla syömässä nurmikkoa ja keräämässä jäkälää Suomen itsemurhatilastossa komeilee yksi kravattia ja oven kahvaa apuna käytetty itsemurha.

Pakasteessa on hunajamarinoitua kanaa paketillinen jonka viimeinen käyttöpäivä oli viime syyskuun lopussa. Onkohan tuo vielä syömäkelpoista?

Elikkäs.. Olisi tarkoitus laskea 7% ainakin tuota rasvaprosenttia. 178cm pitkä ja paino noin 75kg. Rasvaprosentti on siis nyt jotain 20%. Elikkä osaatteko sanoa paljon hiilareita, rasvoja, kaloreita sekä proteiinia pitää päivässä vetää? Käyn sen 3-4 kertaa salilla viikossa ja pyöräilen sen 50km viikossa.

Lisäksi.. Jotta mahdollisimman vähän menee lihaksista, kuinka usein sitä proteiinia pitää vetää ja paljon? Aamupalana x- määrä, lounaalla x- määrä jne?

85kg nousee penkistä joten osaisitteko myös sanoo kuinka paljon se tippuisi?

Proteiini 2-3g/painokilo, rasvoja n.1g/painokilo, hiilareilla sitten loput kalorit kohilleen.
Kaloreista ei kukaan osaa sanoa, kun kukaan ei voi tietää sun kulutusta, ota vaikka ensi 2500kcal päivässä ja kato mihin suuntaan paino lähtee. Proteiinia saa vetää pitkin päivää, 30g per ateria on hyvä, kunha saat sen päivän protskut täyteen. Penkkitulos tippuu dieetillä, mutta ei kait kukaan tiiä paljon se tippuu.

Proteiini 2-3g/painokilo, rasvoja n.1g/painokilo, hiilareilla sitten loput kalorit kohilleen.
Kaloreista ei kukaan osaa sanoa, kun kukaan ei voi tietää sun kulutusta, ota vaikka ensi 2500kcal päivässä ja kato mihin suuntaan paino lähtee. Proteiinia saa vetää pitkin päivää, 30g per ateria on hyvä, kunha saat sen päivän protskut täyteen. Penkkitulos tippuu dieetillä, mutta ei kait kukaan tiiä paljon se tippuu.

Rasvoja 1g/kg? Oho aika paljon, kun tässä normaalissakin dietissä vedän sen verran.
Sen verran vielä, etten osaa noita hiilareita laskea lopuista kaloreista. En tajua siitä yhtään mitään. Joudun tässä vähän apua pyytää :/

Mikäli ei ollut vielä selvää, 17v mies :D

1g/kg on perussääntö mitä kroppa tarvii toimiakseen. Dieetillä ei kannata lähteä karsimaan proteiinista eikä rasvasta. Nuo on hyvä pitää vakiona eli p=2g/kg ja r=1g/kg, loppu sitten hiilaria. Jos vedät vaikka rasvaa 75g=675kcal, proteiinia 150g=600kcal, eli noista sulle tulee 1275kcal ja loppu pitäisi vetää hiilarista, eli jos haluat syödä ton 2500kcal, niin sun pitää syödä 300g hiilareita.

1 gramma rasvaa=9kcal
1 gramma proteiinia=4kcal
1 gramma hiilihydraattia=4kcal

Alkoholissa taitaa kanssa olla kaloreita?

Jos nyt kerroin väärin niin joku korjaa.

Tämä nyt tämmöinen yleisohje. Alle 10% rasvoihin mentäessä voi joutua miettimään tarkemmin, mutta 20% lähdettäessä ei ole alussa aivan niin tarkkaa. Kehossa kun on ylimääräistä rasvaa mitä käyttää, niin ei niin hanakasti ole lihaksia käyttämässä polttoaineena.

Suositut

Back
Ylös Bottom