Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen 20 vuotias mies henkilö jolla painoa 86kg ja pituutta 190 (ehkä jopa 192). Voisiko joku selvittää minulle paljonko minun pitäisi saada proteiini ja hiilareita ja vitamiineja kautta hivennäisaineita joka päivä? Tuo määrä lisääntyy treenipäivinä, mutta kuinka paljon?

Ootko lukenu yhtään alottelijoiden perusketjuja? Sieltä löytyy noihin vastaus, tai no vitskuista en ehkä tiiä, mutta niitäkin voi googletella. Vähän oma-alotteellisuutta pliis.

Jos ootte ostanu tai saanu tukusta only 1 advanced vitamiinitabletteja niin uskokaa ohjetta ku siinä lukee että nautitaan ruan yhteydessä. Tempasin aamukahvin kans yhden tabletin, eikä menny ku 15min niin alko oksettamaan niin paljon että oli työ ja tuska pitää tavara sisällä. Onneks oksetus loppuu 5min sisällä. Ja ei, asiaa ei voi korjata syömällä jälkikäteen. Sekin on testattu, heti seuraavana päivänä söin tyhjään mahaan ja tajusin taas virheeni ja yritin paikata virheen syömällä päälle. Oksupoksu meinas taas lentää... Häjyä tavaraa

Jos tietää dietillä, että seuraava viikko tulee olemaan vaan sohvalla istumista ja kouluhommien tekemistä (eikä fyysistä työtä, kuten muina viikkoina), niin onko OK vähentää kaloreita yhdellä istumalla -250kcal, jotta paino yhä edelleen jatkaisi putoamistaan.

Ja tämän viikon jälkeen, onko OK lisätä tuo 250kcal yhdeltä istumalta, kun tietää, että alkaa taas tekemään duunia kaiken muun ohella?

Mietin vaan sen kannalta, kun aika usein puhutaan, että dieetiltä kannattaisi tulla pois hitailla nostoilla, esim +100kcal viikossa lisää ja pysyä siinä ylläpitokaloreissa jonkin aikaa, ennen kuin alkaa bulkkaamaan.

ALotin bulkin 3kk sitten 63kiloisena. Ekan kk jälkeen pqinoin 70kg. 3000kal per päivä olen syönyt tällä wyunitelmlla. Aamupala 600. Lounas 1300. Välipala 1600. Pöivällinen 2300 . Iltapuurolla 2600 siis sata g hiutaleita. Iltarahkalla ja omena 2850 ja raejuusto päälle 3000 . Onko hyvä jako mielestännereenaan yleensä päivällisen päälle .

Jos ootte ostanu tai saanu tukusta only 1 advanced vitamiinitabletteja niin uskokaa ohjetta ku siinä lukee että nautitaan ruan yhteydessä. Tempasin aamukahvin kans yhden tabletin, eikä menny ku 15min niin alko oksettamaan niin paljon että oli työ ja tuska pitää tavara sisällä. Onneks oksetus loppuu 5min sisällä. Ja ei, asiaa ei voi korjata syömällä jälkikäteen. Sekin on testattu, heti seuraavana päivänä söin tyhjään mahaan ja tajusin taas virheeni ja yritin paikata virheen syömällä päälle. Oksupoksu meinas taas lentää... Häjyä tavaraa

Eiköhän tuo ole ihan yksilöllistä miten noi vaikuttaa jos ottaa tyhjään mahaan... Itse pystyn ottamaan eikä ala oksettamaan, kokeiltu on. Tuo ohje on sen takia, jotta tablettien rasvaliukoset vitamiinit pääsis imeytymään hyvin kun ottaa normi ruuan yhteydessä.

ALotin bulkin 3kk sitten 63kiloisena. Ekan kk jälkeen pqinoin 70kg. 3000kal per päivä olen syönyt tällä wyunitelmlla. Aamupala 600. Lounas 1300. Välipala 1600. Pöivällinen 2300 . Iltapuurolla 2600 siis sata g hiutaleita. Iltarahkalla ja omena 2850 ja raejuusto päälle 3000 . Onko hyvä jako mielestännereenaan yleensä päivällisen päälle .

Jumalauta, että on sekavaa tekstiä. Laita vähän selkeämmin mitä tietyt ateriat sisältää.

Tuli itellä mieleen tuota tiede vs käytäntö jaksoa katsoessa, että piettääkö porukka tankkaus päiviä ihan normaali hiilari dieetillä?

Lähinnä tarkoitan, jos on dietannu jo lähemmäs 10vk.

Olisko jollain jotakin aamupalavinkkejä 17v kundille esim. syödäkkö leipää, puuroa vai pelkkä hedelmä? Olen raksalla duunissa, joten aika energiapitoista safkaa pitäisi olla. Jos jotakin vinkkejä mikä olisi terveellinen ja energiapitoinen aamupala, joka olisi suht helppo aamulla väsätä olisin kiitollinen ottamaan vastaan :)

Olisko jollain jotakin aamupalavinkkejä 17v kundille esim. syödäkkö leipää, puuroa vai pelkkä hedelmä? Olen raksalla duunissa, joten aika energiapitoista safkaa pitäisi olla. Jos jotakin vinkkejä mikä olisi terveellinen ja energiapitoinen aamupala, joka olisi suht helppo aamulla väsätä olisin kiitollinen ottamaan vastaan :)

Jos oikein helppoa ja energiapitoista haluaa, niin kaurahiutaleita kulhoon ja maitoa perään. Helppoa ja hyvää.

Maitorahkaa 250g
kaurahiutale 80g(2dl)
2 banaania
heraa 40g(n desi)
rypsiöljyä 20g
maitoa 0,5L
Kaikki blenderiin ja ääntäkohti

1150kcal P 82 HH 129 R 32

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Maksaa säästävä "ruokavalio" bodarille?

Lekuri sitten soitti, että maksa-arvoni ovat koholla. Samaan ongelmaan kutsuntojen terveydenhoitaja totesi, että käytän liikaa proteiinia. Itse olen ymmärräntänyt, että näiden höpöhöpö artikkelien missä suositellaan gramma proteiinia/painokilo (mitä ei saisi ylittää) on suunnattu keskiverto suomalaiselle, jolle ei liikunta tietenkään maistu. En siis mielellään lähtisi proteiineista karsimaan, jota tulee päivässä 200-300 grammaa, kun lihasmassan saanti on tavoitteena. Muistan myös täälä jonkun todenneen kreatiinin syylliseksi, mutta sekin vain jos on herkkä maksa. Itsellä menee tuotakin vain 5 g päivässä. Kysymys mihi tarttisinki apua olis, että miten bodarin syödä maksaa kunnioittaen?

Heissan mimmit!

Olen uusi taalla, tai en uusi. Lukenut palstaa vuosia enemman ja vahemman. Nyt tarvitsisin pikaista neuvoa.

Lyhyesti; Olen 28v, nainen (oviously), Asun köpiksessä (siksi ei ä:tä kirjotuksessa) Ok of topic :)
Punttia olen tehnyt vahan niin ja nain jo 8 vuotta. Olen aina ollut hiilaripelkoinen, mutta nyt syotin kalorilaskuriin syomiseni ja mulla tulee proteiinia lahes 3g painokilo ( paino 48kg ) Olen pieni, 158cm. Olo on aika usein, etenkin iltaisin hyvin turvonnut ja "painava" ja mietin johtuisko siita.

Nyt ajattelin koittaa laskea sen 1,5g per painokilo, mutta sitten mulla tulee hiilaria ihan syötävästi. Mun plus / miinus 0 kalorit tolla 40/30/20 kaavalla on 1500. Mienkohan naa "low protein" makrot kannattaisi jakaa? 25 proteiinia ja....? Onko muilla kokemusta. Kaikilla tuntuu olevan makrot korkeammalla proteiinin suhteen.

Ajattelin kylla kokeilla olla ilman maito ja viljatuotteitakin viikon jos olossa huomais jotain kevennysta. Lahtua en halua! Tulkoon se selvaksi :)

Kiitos avusta!:worship:

Proteiinia voisit syödä sen 2g/kg, mutta jos haluat välttämättä syödä tuon 1.5g/kg, niin sitten vaan 75g proteiinia, 50-70g rasvaa ja loput hiilaria, sen verran että painon nousu/lasku on haluttu. Jos nyt oikein ymmärsin ja tässä ei haeta mitään vhh ruokavaliota.

Lisäravinteissa yleensä on aika selkeät ohjeet mitenkä niitä käytetään... perussettiä on 5 päivää tankkausta jollon 20g päivässä jonka jälkeen ylläpitoa 5-10g päiväannoksella.

Lisäravinteissa yleensä on aika selkeät ohjeet mitenkä niitä käytetään... perussettiä on 5 päivää tankkausta jollon 20g päivässä jonka jälkeen ylläpitoa 5-10g päiväannoksella.

Seelvä! Miten käytätte? Ajattelin itse ottaa ennen reeniä/reenin aikana sekä palkkariin sekoitettuna..

edit: Vedetäänkö missä vaiheessa päivää ne kreat nassuun? Esim. aamupalalla, ennen reeniä yms.?

Seelvä! Miten käytätte? Ajattelin itse ottaa ennen reeniä/reenin aikana sekä palkkariin sekoitettuna..

edit: Vedetäänkö missä vaiheessa päivää ne kreat nassuun? Esim. aamupalalla, ennen reeniä yms.?

Ite oon tankkausjakson aikana ottanut aamiaisella ja parilla muulla päivän ekalla aterialla. Ylläpidon aikana treenipäivinä 5g laturissa ja 5g palkkarissa, välipäivänä aamulla. Ei sillä niin väliä ole, kunhan ottaa erissä.

Suositut

Back
Ylös Bottom