Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mitä mieltä purkkimandariinista? Tulee jonkunverran syötyä perus ananaspaloja purkista/sotkettua rahkan sekaan niin entäs jos ananakset vaihtaisi noihin mandariinilohkoihin? Tommonen 300g mandariinipurkki, 150 kaloria ja vähän päälle 30g hiilaria vois olla ihan kätevä hiilari ennen treeniä nautittavaksi?

Mitä mieltä purkkimandariinista? Tulee jonkunverran syötyä perus ananaspaloja purkista/sotkettua rahkan sekaan niin entäs jos ananakset vaihtaisi noihin mandariinilohkoihin? Tommonen 300g mandariinipurkki, 150 kaloria ja vähän päälle 30g hiilaria vois olla ihan kätevä hiilari ennen treeniä nautittavaksi?

Sokeriahan siinä on paljon, mutta hyvänmakuisia ne ovat. En mä näkis niitä nyt niin suurena pahana, etteikö niitä vois syödä. Toisaalta mikset saman tien söisi ihan tuoreita mandariineja? Kuoriminen ei oikeesti oo niin suuri vaiva, ja ne olisivat ainakin vähän parempi vaihtoehto.

Morjens!

Haluaisin kysellä "turvallisesta" kalorivajeesta mikä voisi sopia juuri minun tilanteeseeni.
Olen kohtuullisen suurikokoinen ja perinteinen -500kcal tuntuu hieman pieneltä.

Aikoinaan olen painanut 142kg ja erilaisten vaiheiden jälkeen päädyin 123 kiloon helmikuun alussa.
Olin hetkellisesti päässyt 108 kiloon, mutta tuli pieni vuoden taantuma ja nappasin + 15kg.. (Vuosi meni todella sairaana. Tekosyy, mutta tulee itselle parempi mieli.)

Olen nyt päässyt parissa kuukaudessa 112,5 kiloon.
Kaikki syömiset ja liikunnat laitan kalorilaskuriin.
Urheilen myös viisi kertaa viikossa ja kalorikulutuksen lasken seuraavasti:
2X 1,5H joukkueurheilu =800kcal
3X 1,15H kuntosali = 650 kcal
Salilla reenaan yksijakoisella painottaen isompiin massaliikkeisiin; Kyykky, penkki, pystypunnerrus, jne

Peruskulutus oleilemalla kalorilaskurin mukaan: 2750kcal

Lepo päivinä syön keskimäärin 2000 kcal
Treenipäivinä syön keskimäärin 2200 kcal

Näiden mukaan minun miinuskalorit ovat keskimääräisesti -1000kcal/päivä.

Onko tämä kuinka hyvin suhteessa painooni ja onko minulla pelko säästöliekille joutumisesta?

Kiitos kaikille!

Onko tämä kuinka hyvin suhteessa painooni ja onko minulla pelko säästöliekille joutumisesta?

Tuohan on oikein hyvä. "Tavallisille ihmisille" eli niille, joiden tavoitteet eivät ensisijaisesti ole esimerkiksi kehonrakennuksessa tai voimailussa, suositellaankin yleisesti 500–1000kcal vajetta. Etenkin kun pudotettavaa painoa on vähän enemmän, voi mun mielestä hyvin olla vähän enemmän miinuksilla, koska jollain muutaman sadan kilokalorin miinuksilla siinä hommassa menis ikuisuus.

Mut sulla toi paino selvästi jojoilee vähän. Tärkeimmäksi tavoitteeksi sulle vois siis ottaa – tietysti painonpudotustavoitteen ohella – terveellisten elämäntapojen oppimisen. Silleen, että paino ei sitten enää tulisikaan takaisin, ku varsinainen laihduttaminen loppuu.

Tuleepas täältä nyt kysyttyä monta kysymystä, mutta sehän tän ketjun tarkoitus onkin :)

Elikkä siis metallialan työt alkais ens maanantaina. Työstä ja ravinnosta yhdessä ei ole kauheasti kokemusta, joten ajattelin kysyä seuraavaa:

Onko paha, jos syö jokaisella kolmella tauolla yhden riisikakkupaketin sekä tonnikalapurkin (siis jos kykenee syömään samaa "paskaa" päivästä toiseen kokoajan)? Käsitykseni mukaan riisikakku on ihan hyvä vaihtoehto ruuaksi, mutta pitäisikö silti olla enemmän vaihtelua (kuten esimerkiksi tumma riisi..)? Toi 100g riisikakkua ajaa suunnilleen saman asian makrojen suhteen kuin normaalisti syömäni tumma makaroni, joten se olisi ainakin sillä saralla oikein hyvä vaihtoehto.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tuleepas täältä nyt kysyttyä monta kysymystä, mutta sehän tän ketjun tarkoitus onkin :)

Elikkä siis metallialan työt alkais ens maanantaina. Työstä ja ravinnosta yhdessä ei ole kauheasti kokemusta, joten ajattelin kysyä seuraavaa:

Onko paha, jos syö jokaisella kolmella tauolla yhden riisikakkupaketin sekä tonnikalapurkin (siis jos kykenee syömään samaa "paskaa" päivästä toiseen kokoajan)? Käsitykseni mukaan riisikakku on ihan hyvä vaihtoehto ruuaksi, mutta pitäisikö silti olla enemmän vaihtelua (kuten esimerkiksi tumma riisi..)? Toi 100g riisikakkua ajaa suunnilleen saman asian makrojen suhteen kuin normaalisti syömäni tumma makaroni, joten se olisi ainakin sillä saralla oikein hyvä vaihtoehto.

Epäilen, että parin viikon päästä maistuu jo aika puulta...

Mä oon ite syöny nytte 6kk samaa settiä lounaalla pastaa ja roileria ja päivällisellä riisiä ja jauhelihaa7% ja iltapala maitorahka+ öljyt samaa settiä päivästä toisee välipalat vaa vaihtelee omien tekemisien mukaan.

Oon nyt vuoden päivät syönyt kanssa tummaa makaronia ja lihaa/tonnikalaa/kanaa, eikä yhtään makaroni kyllästytä. En tietenkään tosta sapuskasta hirveästi nauti, mutta alas se menee melko helpostikin.

Mut siis pointtina on nyt se, että jos pystyy riisikakkua ja tonnikalaa syömään jokaikinen kerta töissä, niin olisiko se hyvä setti? Käsittääkseni riisikakku on ihan hyvälaatuista hiilaria ja onhan se tonnikalakin vissiin ihan ok proteiinin lähde. Tietty välillä vaihtelun vuoksi voisi sitten ottaa tilalle jotain lihaa/leikkelettä yms.

Oon nyt vuoden päivät syönyt kanssa tummaa makaronia ja lihaa/tonnikalaa/kanaa, eikä yhtään makaroni kyllästytä. En tietenkään tosta sapuskasta hirveästi nauti, mutta alas se menee melko helpostikin.

Mut siis pointtina on nyt se, että jos pystyy riisikakkua ja tonnikalaa syömään jokaikinen kerta töissä, niin olisiko se hyvä setti? Käsittääkseni riisikakku on ihan hyvälaatuista hiilaria ja onhan se tonnikalakin vissiin ihan ok proteiinin lähde. Tietty välillä vaihtelun vuoksi voisi sitten ottaa tilalle jotain lihaa/leikkelettä yms.

Ensinnäkin normi täysjyväriisin gi on paljon alhaisempi kuin riisikakkujen eli en vetäisi normiriisin tilalla(ennen treeniä kylläkin). Tonnikalaa jos syö säilykepurkista ei ole imo terveellistä joka päivä. Mieluumin kanaa/seitiä ja kilohinnaltaan loppuusa edes kallista verrattuna säilyketunaan.

Ensinnäkin normi täysjyväriisin gi on paljon alhaisempi kuin riisikakkujen eli en vetäisi normiriisin tilalla(ennen treeniä kylläkin). Tonnikalaa jos syö säilykepurkista ei ole imo terveellistä joka päivä. Mieluumin kanaa/seitiä ja kilohinnaltaan loppuusa edes kallista verrattuna säilyketunaan.

Selvä homma. Aikoinaan söin makaronin sijasta tummaa riisiä, mutta en tykänny siitä sitten yhtään. Sen takia otin makaronin tilalle, sillä se on sentään siedettävää.

Pitänee siis yrittää tota tummaa riisiä ja jotain lihaa/kanaa/kalaa syödä siellä töissä. Jos ei mene alas, niin ei kai siinä muukaan auta kuin ottaa riisikakut yms mukaan.

Syön ihan normaalia ruokaa, mutta monesti illalla ei juurikaan tule syötyä mitään. Kannattaako pari tuntia ennen punttia vetää ruoka ja tarviiko hyvän reenin jälkeen enään mitään jauheita? Tarkoitus saada ihan hyviä lihaskasvua tässä 3-4kk aikana.

Kuinka tuhti annos ravintoarvoiltaan on kiinalainen buffet. 1/3 lautasellisesta riisiä 1/3 nuudelia 1/3 kanapalleroisia. Päälle pari kauhallista nauta, että possukastiketta.

Kuinka tuhti annos ravintoarvoiltaan on kiinalainen buffet. 1/3 lautasellisesta riisiä 1/3 nuudelia 1/3 kanapalleroisia. Päälle pari kauhallista nauta, että possukastiketta.

Eihän tuosta osaa sanoa hevonvittua kun ei näe annoksen kokoa. Arvioi itse kuinka paljon siinä oli suunnilleen noita ja tsekkaa finelistä mitä näyttää.

- - - Updated - - -

Syön ihan normaalia ruokaa, mutta monesti illalla ei juurikaan tule syötyä mitään. Kannattaako pari tuntia ennen punttia vetää ruoka ja tarviiko hyvän reenin jälkeen enään mitään jauheita? Tarkoitus saada ihan hyviä lihaskasvua tässä 3-4kk aikana.

Täydellä vatsalla ei ainakaan puntille kannata mennä. Reenin jälkeen on hyvä ottaa palautusjuoma. Illallakin kannattaa syödä proteiinia ja rasvaa ennen nukkumaanmenoa.

Kuinka paljon keho pystyy hyödyntämään proteinia kerralla nautittuna?

Luin nimittäin "Hanki lihasta, polta rasvaa" nimisestä kirjasta, että keho pystyy hyödyntämään vain 20g proteinia kerralla. Voiko tämä olla totta??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom