Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mitkäs on teikäläisen mitat?
Tuo proteiinin määrä on aika korkee kun taas rasvan todella alhainen! Jos jotain lähtisin muuttamaan olisi se rasvaa lisäilemällä ja proteiineja vähentelemällä, mutta suurempaa analyysia ei pysty tekemään ku ei ole minkäälaisia mittoja tiedossa.

Ps. Ennen nukkumaan menoa 2.55kg rahkaa on kunnioitettava suoritus :hyper:

Mitat on 175cm ja 82 kg. Joo rahkaa tulee aina vedettyä ennen nukkumaanmenoa :D

Mitenkä paljo kantsii rasvaa vetää viimesellä aterialla ennen ku painuu pehkuihi? Oisko 3 munaa + jotai tonnikalaa öljyssä 60g liikaa?

Elikkäs, miksi sokerit oikeastaan ovat helvettiä? Käsitykseni mukaan aiheuttaa insuliinipiikin, jonka haittoja en myöskään tiedä, mutta eikös tuotakin voi kuiduilla lieventää? Ja onko mitkään sokerit parempia kuin toiset?

Ennen nukkumaan menoa:

Rahka 2550g

:hyvä:

Elikkäs, miksi sokerit oikeastaan ovat helvettiä? Käsitykseni mukaan aiheuttaa insuliinipiikin, jonka haittoja en myöskään tiedä, mutta eikös tuotakin voi kuiduilla lieventää? Ja onko mitkään sokerit parempia kuin toiset?

Sokereista ei saa energiaa kovinkaan pitkäksi aikaa, ts. jos aamulla syö puuroa, vapautuu sen hiilihydraatit hitaasti useamman tunnin aikana. Jos taas syö vastaavan hiilihydraattimäärän sokeria, vapautuu energia nopeasti verenkiertoon (toi insuliinipikkiijuttu) ja sitte jo vähän ajan päästä saattaa tulla voimaton ja väsynyt olo, kun veressä on insuliinia, mutta ei enää hiilihydraattia. Tarpeeks paljon ja säännöllisesti sokereita syömällä on ihan mahdollista kehittää kakkostyypin diabetes tai sen esiaste. Sokeria sisältävissä ruoissa on yleensä myös vähemmän kaikkia vitamiineja ja kuituja sun muita (esim. valkoinen leipä (no joo ei siinä ehkä niinkään sokereita, mut melkein) vs. täysjyväleipä). Periaatteessa kaikki sokerit ovat huonoja, koska sokerilla tarkoitetaan jotain lyhytketjuista tai nopeasti imeytyvää hiilihydraattia. Joku fruktoosi ei ehkä aiheuta ihan samanlaista insuliinipiikkiä kuin vaikkapa glukoosi, mutta sokeria sekin on. Muun muassa kuidulla sokereiden imeytymistä voi hiukan hidastaa, mutta ei sekään ihan autuaaksi tee.

Ajattelin aloittaa "kiristelemään" nyt tätä röllykkää pois ihan salitreenillä ja aerobisella ja eilen illalla yritin tehdä ruokavaliota kalorilaskurin avulla niin onko nämä jakaumat mistään kotoisin: Kaloreitan noin 2700, P280 H200 R90

Tuota proteiiniä kyllä tulee ainakin omasta mielestäni suht paljon ja onko hiilaritkaan hyvä pitää noin korkealla?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ajattelin aloittaa "kiristelemään" nyt tätä röllykkää pois ihan salitreenillä ja aerobisella ja eilen illalla yritin tehdä ruokavaliota kalorilaskurin avulla niin onko nämä jakaumat mistään kotoisin: Kaloreitan noin 2700, P280 H200 R90

Tuota proteiiniä kyllä tulee ainakin omasta mielestäni suht paljon ja onko hiilaritkaan hyvä pitää noin korkealla?

Hyvä lähtökohta on 1,5-2g proteiinia painokiloa kohti, rasvaa 1g/painokilo ja hiilarit sitten kulutuksen mukaan.

ei tässä nyt ole yhtään mitään järkeä,mitkä PT on käskenyt sun syödä iltapalaksi yli 10 purkkia rahkaa?

Joko en ymmärrä sarkasmiasi tai sitä tuossa ei edes ole, mutta ei sellainen inhimillinen virhe yhden ylimääräisen vitosen muodossa käynyt mielessä? Tyhmempikin tajuaa, ettei kukaan järjissään oleva vedä 255g proteiinia iltapalalla, ainakaan säännöllisesti.

Onko dieetillä järkeä ottaa kreatiinia koska kreatiinihan luokitellaan jossain määrin "massanlisääjäksi"?
Ja dieetin tavoitteenahan se perinteinen eli rasvat pois mahdollisimman pienellä lihashäviöllä.

Onko dieetillä järkeä ottaa kreatiinia koska kreatiinihan luokitellaan jossain määrin "massanlisääjäksi"?
Ja dieetin tavoitteenahan se perinteinen eli rasvat pois mahdollisimman pienellä lihashäviöllä.

Kreatiini sitoo nestettä soluun ja jokseenkin auttaa pitämään voimatasoja ylhäällä dietillä. Ei ole merkitystä kuitenkaan loppupeleissä.

muutama kysymys ruokavalioista ja lisäravinteista :)

olen 162 pitkä nyt 51 kiloinen nainen, entinen anorektikko, joten on vaikeaa nostaa kalorimääriä ymmärrettävästästi! osaako joku arvioida tarvittavan kalorimääräni?
harrastan lihaskunto liikuntaa 2-3 kertaa viikossa, aerobista 2-3 kertaa viikossa...vaihtelen välillä mut vähintään 2 lihaskunto treeniä ja 3 aerobista tai sit esim.3 aerobista 3 lihaskunto....1-3 lepopäivää ja joskus lepoviikko. En syö ollenkaan lihaa.

Käytän möller tuplaa, cla:ta, L-karnitiinia, D-vitamiinia, kalkkitabletteja ja oon aatellut hankkia vihreä tee kapseleita.
superfoodei kuten macajauhe, aswangha jauhe(en tiiä kirjoitinko oikein XD ) ja spirulina jauhe.noitten lisäks ph stickei ja sitten hera proteiini jauhetta.

Siis en syö LIHAA mutta maitotuotteita ja kananmunia joo.

sit semmonen et kuinka usein herkuttelu on ok? herkuttelulla meinaan (heitän esimerkkei mitä syön tuolloin kun herkuttelen) : leivos/kaksi tai raakasuklaa patukka/pikkulevy tai kakkupala tai jäätelö tai joskus pari pientä aitoa suklaa patukkaa. en siis mätä näitä kaikkia kerralla! tietenkään! :D mut siis esimerkkei mitä kerrallaan eli esim.toi kakkupala, ni silloin ei sinäpäivänä muuta.joskus kyl paistan lettui tai pannaria tai piirasta jolloin menee parikin palasta :) mä nyt 1-2 kertaa viikossa otan herkkuja.paino ei oo noussut eikä laksenut.

Mutta mä luulen et kun syön 1-3 kertaa päivässä mun ruokavalioo pitäs hiukan rukata et saan lihastreenin puremaan paremmin.joo näkyy mul vatsalihakset ja oon timmimmässä kunnossa mut tahtoisin muotoja. :) mä treenaan KOTONA.mul on tääl kaikkii treenivälineitä.....

jos sais asiallaisia vastauksia :) kiitos :)

olen 162 pitkä nyt 51 kiloinen nainen, entinen anorektikko, joten on vaikeaa nostaa kalorimääriä ymmärrettävästästi! osaako joku arvioida tarvittavan kalorimääräni?
harrastan lihaskunto liikuntaa 2-3 kertaa viikossa, aerobista 2-3 kertaa viikossa...vaihtelen välillä mut vähintään 2 lihaskunto treeniä ja 3 aerobista tai sit esim.3 aerobista 3 lihaskunto....1-3 lepopäivää ja joskus lepoviikko. En syö ollenkaan lihaa.

Käytän möller tuplaa, cla:ta, L-karnitiinia, D-vitamiinia, kalkkitabletteja ja oon aatellut hankkia vihreä tee kapseleita.
superfoodei kuten macajauhe, aswangha jauhe(en tiiä kirjoitinko oikein XD ) ja spirulina jauhe.noitten lisäks ph stickei ja sitten hera proteiini jauhetta.

Siis en syö LIHAA mutta maitotuotteita ja kananmunia joo.

sit semmonen et kuinka usein herkuttelu on ok? herkuttelulla meinaan (heitän esimerkkei mitä syön tuolloin kun herkuttelen) : leivos/kaksi tai raakasuklaa patukka/pikkulevy tai kakkupala tai jäätelö tai joskus pari pientä aitoa suklaa patukkaa. en siis mätä näitä kaikkia kerralla! tietenkään! :D mut siis esimerkkei mitä kerrallaan eli esim.toi kakkupala, ni silloin ei sinäpäivänä muuta.joskus kyl paistan lettui tai pannaria tai piirasta jolloin menee parikin palasta :) mä nyt 1-2 kertaa viikossa otan herkkuja.paino ei oo noussut eikä laksenut.

Mutta mä luulen et kun syön 1-3 kertaa päivässä mun ruokavalioo pitäs hiukan rukata et saan lihastreenin puremaan paremmin.joo näkyy mul vatsalihakset ja oon timmimmässä kunnossa mut tahtoisin muotoja. :) mä treenaan KOTONA.mul on tääl kaikkii treenivälineitä.....

jos sais asiallaisia vastauksia :) kiitos :)

Mä voin tähän koittaa myös entisenä anorektikkona vastata. Tällä hetkellä mulla on mittaa 173cm/57.5kg. Käyn salilla 4x viikkoon, ja aerobista tulee 2-4 kertaa viikkoon yleensä. Kaloreita menee 2500-3000kcal päivässä ja näillä pysyy paino samassa. Pitäisi varmaan nostella kaloreita.
Kuulostaa siltä, että et oikein ole vielä lähelläkään sinut syömisesi suhteen, mm. kaiken maailman superfoodeilla voit kyllä heittää vesilintua ja vetää sillä rahalla ihan perusruokaa. Noi loput mitä sulla on niin toki voit syödä pois, mutta suosittelen ottamaan selvää ja hommaamaan ihan perus ruokavalion kuntoon ihan ensimmäiseksi, sitten kaiken maailman mömmöjä jos mieli tekee, rahaa menee niihin kyllä... Noi D-vitamiinit ja kalaöljyt on hyviä, muita et tarvitse mihinkään. Oikeasti, vihreä tee kapseleita? Ei ne estä mitään rasvan kertymistä, rasvaa ei tule paljoa, kun syö maltillisilla plussilla (Sama lausahdus CLA-kapseleihin). Mä oon nostanut painoa 8.5kg ihan ruoalla, ja vatsalihakset näkyy paremmin, kuin koskaan aiemmin.
Syö paljon vihanneksia ja hyviä hiilareita noin pääsääntöisesti. Maitotuotteet ja kananmunat ovat loistavaa ruokaa myös. Kananmunista syöt toivottavasti myös keltuaisen? Sillä siinä on todella, todella paljon kaikkea ravinteita ja loistavaa rasvaa. Se, että niiden syöminen nostaisi kolesterolia on huuhaata, terveellä ihmisellä ei vaikuta mitenkään, itse asiassa joissain tutkimuksissa on todetu sen parantavan kolesteroliarvoja.
Mä sanoisin, että jos keskityt ihan kunnolla treenaamaan lihaskuntoa ja oikeasti haastamaan itseäsi, eikä mitään satujumppailuja. Sekä tietty progressio ja hyvä ohjelma käyttöön, niin tulosta tulee! Olettaen, että syöt tarpeeksi. Kokeilisin sinuna vaikka alkuun 2200kcal. Syöt sen 2 viikkoa tuon määrän joka päivä ja seuraat painon kehitystä, jos nousee noin 200-500g viikkoon niin on hyvä määrä, jos ei niin nosta vaikka 200kcal jne. Huomaa kuitenkin, että alkuun paino nousee kohonneesta nestemäärästä kehossa nopeammin, sen takia syö tuo 2 viikkoa ja vasta sitten säädä kaloreita. Muutenkin paino voi heitellä aika paljon päivien välillä, kuten varmaan tiedätkin.

Toivottavasti sait jotain irti tuosta sekametelistä... :D

Edit: niin tohon herkutteluun, ihan hyvin voi herkutella välillä, ja ne voi tietty laskea päivittäiseen kalorisaantiin sisään (makroihin yms sopeuttaa mukaan siis), niin ei mitään probleemia. Eikä haittaa vaikka välillä herkuttelisi ja sen takia vähän heittäisi tavoitteista, yksi päivä sinne tänne ei maailmaa muuta mihinkään, olettaen, että näitä poikkeus päivä on esim. yksi kahdessa viikossa jne.

Edit2: Ei oo väliä oikeastaan kuinka monta kertaa päivässä syöt, kunhan saat riittävästi tavaraa sisään kroppaan. 1-3 kertaa päivässä on sinällään aika vähän, että annoskoot kasvaa helposti isoiksi, jos syöt tarpeeksi. (Anoreksia taustalla kun olet, niin sanon 99.9999% varmuudella, että et syö läheskään niin paljoa kuin sinun pitäisi)

Ok, no mul ei oo tavoite NOSTAA PAINOA paljon.siis massaa ;) no siis toki se nousee lihasten myötä se painokin vähän mut se ei oo pääasia. sen verran et sais sen pyöreen timmin pepun, kapeen vyötärön jossa on lihastakin ja toki yläkropas hiukan lihasta ja reisissä.ei tartte lihasten PAISTAA koskaan ulos,timmi ja muodokas kroppa on tavoite.mun herkuttelu on viikottaista mutta ei päivittäistä ja herkkuannokset ei ole isoja kuin kerran kuukaudessa....tosta herkuttelusta.

en mä noit superfoodei jne.hylkää kun ne tekee MUUTEN mun oloa paremmaksi :) noiden lisäks mä syön kananmunaa, maitotuotteita, vihanneksia ja hedelmiä, soijaa, tofua jne.

MUTTA ENTÄ NE LEPOPÄIVÄT kun ei treenaa? kannattaako ottaa kevyesti? huomaa et oon aloittelija, 4 kk tosissaan harrastanut lihaskuntoilua..en oikein edes tiiä MIKÄ olisi sopiva määrä viikossa liikkua.

oisin iloinen jos tältä palstalta löytyisi joku joka voisin mailitse tms.neuvoa minua henk.kohtaisesti, joku joka tietää asioista eikä menetä hermoja kun oon ihan idiootti aloittelija XD salitreenii ei ainaka viel, enkä tiiä tartteeko ku koton on pelit ja vehkeet treeniin, painoi , kahvakuulaa jne..............

mä en aio koskaan puntata itteeni ihan semmoseen fitness kisakuntoon mut ne naiselliset muodot lihaksilla :) löllöt pois ja lihakset tilalle.siin mun tavoite.timmi kroppa ja hyvä olo.

- - - Updated - - -

ai niin ja viel se et kun treenaa...voiko sitten ottaa välillä paastopätkän koska mä haluan välillä elimistön puhdistelun JOS ON TAKANA HERKUTTELU KAUSI.kute joku juhlakausi(ensikuussa synttärit ja joutuu siellä sun täällä hyppii ja kaikki tarjoo herkkui ja ehkä alkoholiakin) tosin sitä en paljon käytä.harvoin!taisin viimeks olla huppelis viimevuonna kesällä :)

Ravinto/Lisäravinteet

Moi! :)

tarvitsen apua lisäravinteissa.

Elikkä tällä hetkellä minulla on käytössä Mass Super Gainer.

Olen 18-vuotias n. 171 cm pitkä ja painan n. 53 kg, eli tarvitsen lisäkiloja aika reippaasti lisää ennen kesää.
Tavoite olisi noin 7-12 kiloa lisää kesään mennessä. Treenaan yleensä 5-6/7 [3-välipäivä-3]
Olis kiva, jos joku voisi auttaa mitä pitäisi ostaa tuon nykyisen juoman lisäksi. Kiitos jo etukäteen. :)

ps. kunnollisia vastauksia kiitos, että ymmärrän. Mieluiten ranskalaisillaviivoilla :)

Suositut

Back
Ylös Bottom