Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Joo, tälläiset vastaukset kertoo aloittelijoille vitusti

Hiilarit: riisiä, makaroonia, nuudelia, leipää, kasviksia <- panosta siis näihin eniten kun painoa haluat, kasviksista tietenkään ei juuri kaloreita tule mutta niitä pitää syödä
Proteiinit: kananmunat, kana, paistijauheliha, tonnikala, rahka, raejuusto, hera <- prodea n. 2g/painokilo
Rasvat: omegat, rypsi/oliiviöljy <- rasvaa 1g/painokilo, taikka mieluiten vähemmänkin kun bulkataan.

Tuossa ruoka-aineet, määrät ja kalorit pystyy hyvin tsekkaamaan Laihdutus, kalorilaskuri, ravintoainelaskuri, ruokapäiväkirja, laihduta netissä

Kertokaahan mikä on sopiva painonpudotus dietillä? Itsellä menossa eka dietti enkä haluaisi menettää vaivalla hankittuja narulihaksia. Kalorilaskurin mukaan peruskulutus olisi 2300. Otin -500 kalorin laihdutuskuurin eli peruskulutus 1800. Salilla käynti lisännyt kaloreita tuohon peruskulutuksen päälle noin 500 kaloria tunnin salista. Paino pudonnut 21 päivässä 3,6kg 87-->84. Rasvaprosentti n. 23 eli varaa on pudottaa. Alussa tiestysti nopeasti poistuu kun nestettä ja sen sellaista, mutta tuntuu kyllä liian nopealta laskulta. Mitäs itse sanotte? 1kg viikko? 0,5kg/viikko? Dietissä proteiini noin 200g/vrk.

Kertokaahan mikä on sopiva painonpudotus dietillä? Itsellä menossa eka dietti enkä haluaisi menettää vaivalla hankittuja narulihaksia. Kalorilaskurin mukaan peruskulutus olisi 2300. Otin -500 kalorin laihdutuskuurin eli peruskulutus 1800. Salilla käynti lisännyt kaloreita tuohon peruskulutuksen päälle noin 500 kaloria tunnin salista. Paino pudonnut 21 päivässä 3,6kg 87-->84. Rasvaprosentti n. 23 eli varaa on pudottaa. Alussa tiestysti nopeasti poistuu kun nestettä ja sen sellaista, mutta tuntuu kyllä liian nopealta laskulta. Mitäs itse sanotte? 1kg viikko? 0,5kg/viikko? Dietissä proteiini noin 200g/vrk.

Varsinki tollasista rasvoista kestää IMO aivan hyvin tiputtaa se kilo viikkoon.

Tämä kysymys saattaa tuntua ihan helvetin tyhmältä, mutta eikai mun dieetti mene pilalle jos aamuisin syön pari-kolme kananmunaa jotka on paistetty oliiviöljyssä?

Varsinki tollasista rasvoista kestää IMO aivan hyvin tiputtaa se kilo viikkoon.

Toinen seikka on toki se, että kyseessä omronin kotimittari siis kehonkoostumusmittar/vaaka. Eivätkä lukemat rasva 24,8 ja lihas 37,2 ole muuttuneet mihinkään. Joko muutaman kilon muutos vielä ei mittarissa juuri näy tai sitten lihasta ja rasvaa lähee samassa suhteessa. No ainakin vatsamakkara pienentynyt... Kun katselee googlen kuvia "body fat percentage" niin kuvien perusteella arvioisin vaa'an olevan oikeassa. http://athleanx.com/wp-content/uploads/2013/05/Body-Fat-Infographic3.jpg

Kysyisin vielä jatkosta. Luin lihastohtorin artikkelin bulkkaamisesta. Hän kannatti lyhyitä kasvukausia. Hän ehdotti että esimerkiksi 3-6 viikon jakso n. 500 ylimääräistä kilokaloria vuorokaudessa. Tämän jälkeen n. 1-2 viikkoa n. 200-500 kcal miinuskaloreilla noin 5-6 päivää viikosta eli yksi päivä 500-600 plussalla ”säästöliekin estämiseksi”. Eli laihduttaisin noin 10-15% rasvoille. Sitten bulkkia 3-6 viikkoa ja rasvaprosentti 15-20 % ja taas laihdutus 10-15%? Toimiiko tämä ajatus.

Olen 17v, aloitin tämän vuoden alussa salilla käynnin ja käyn nyt säännöllisesti 3-4krt viikossa n. 1,5h treeniä. Yritän syödä mahd. paljon mutta on todella raskasta ja ei niin kivaa puuhaa syödä tarpeeksi tai edes pienellä bulkilla. Mutta itse kysymys siis on että onko noista lisäravinteista/palautusjuomista/rasvanpolttajista...yms yms mitään hyötyä minulle ja voisitteko suositella? Voiko lisäravinteet edistää lihastenkasvua tämän ikäiselle kunnon kohottajalle? Vai pitäisikö vaan yrittää syödä enemmän pelkkää ruokaa ja unohtaa kaikenmaailman proteiinipatukat, palautusjuomat ja mitä kaikkea niitä nyt on...

Olen 17v, aloitin tämän vuoden alussa salilla käynnin ja käyn nyt säännöllisesti 3-4krt viikossa n. 1,5h treeniä. Yritän syödä mahd. paljon mutta on todella raskasta ja ei niin kivaa puuhaa syödä tarpeeksi tai edes pienellä bulkilla. Mutta itse kysymys siis on että onko noista lisäravinteista/palautusjuomista/rasvanpolttajista...yms yms mitään hyötyä minulle ja voisitteko suositella? Voiko lisäravinteet edistää lihastenkasvua tämän ikäiselle kunnon kohottajalle? Vai pitäisikö vaan yrittää syödä enemmän pelkkää ruokaa ja unohtaa kaikenmaailman proteiinipatukat, palautusjuomat ja mitä kaikkea niitä nyt on...

Aino mistä nyt ehkä suurin hyöty olisi on kreatiini ja palkkari, mutta kannattaapi eka laittaa ruuat kuntoon.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Näihin on vastattu niin moneen kertaan, mutta vastataan kuitenkin.

Syöminen voi olla aluksi melko vaikeaa, mutta kun ruokamääriin tottuu, ei se ole enää ongelma. Jossain vaiheessa sitä tuntuu että maha ei täyty mistään... Mutta suosittelen kuitenkin pitämään järjen päässä, ja tarkkailla vähän syömistä ja sen myötä tulevan painon kehittymistä, että ei lähde mopo ihan käsistä. Sellainen kilo kuukauteen on aika optimaalinen tahti, tosin nesteiden kertyminen voi hieman alussa aiheuttaa nopeaa painon nousua, mutta se on ihan normaalia.

Mun henkilökohtainen mielipide lisäravinteista on se, että pysyy niissä perusjutuissa. Kaiken perusta on hyvä ruokavalio, jota lisäravinteet täydentävät. Yleensäkään ei kannata käyttää mitään tuotetta, jos ei tiedä mikä sen käyttötarkoitus on ja mihin se vaikuttaa. Toimivat ja tavallisimmat lisäravinteet ovat heraproteiini, kreatiini sekä maltodekstriiini. Mitään muuta et ainakaan alussa tarvitse. Mitään ihmeaineta nämäkään eivät ole, vaan järkevällä treenillä ja oikealla ruoalla ne tulokset saadaan aikaan.

Onko järkee korvata malto palautusjuomassa 1 banaanilla? Salilla tulee käytyä 3 kertaa viikkoon ja kerran viikkoon harrastettua 1h aerobista. Tähän asti olen käyttänyt palkkarissa hera80 1 dl ja maltoa 1 dl. Nyt aattelin, että jos koittas ton malton korvata banaanilla, mutta onko siinä järkeä, ja jos ei niin jotain perusteluja?

Miksi bulkilla tulisi syödä alle 1g/painokilo?

Mitä sä sillä rasvalla (lukuunottamatta tietenkin Omega3) teet toisinkuin hiilarilla ja proteiinilla? Sen ymmärrän jos VHH:lla mennään ja rasvalla läträtään koska silloin se on melkeenpä välttämätöntä korvata hiilareiden kaloreita rasvalla. Bulkilla en nää tähän mitään syytä ja enpä usko, että sullakaan on tähän muuta väitettä antaa. Ja ei, se ei ole syy vetää rasvaa bulkilla jos muuten ei saa kaloreita, se on vain idioottien touhua.

Onko järkee korvata malto palautusjuomassa 1 banaanilla? Salilla tulee käytyä 3 kertaa viikkoon ja kerran viikkoon harrastettua 1h aerobista. Tähän asti olen käyttänyt palkkarissa hera80 1 dl ja maltoa 1 dl. Nyt aattelin, että jos koittas ton malton korvata banaanilla, mutta onko siinä järkeä, ja jos ei niin jotain perusteluja?
Jos et ole bulkilla etkä salitreenin jälkeen ajatellut harrastaa urheilua, niin hiilari palkkarissa on turhaa.

Syön n. 2dl neljän nalle puurohiutaleita aamupalaksi. Kumpi on parempi vaihtoehto puuron lisukkeeksi "voisilmä" eli ruokalusikallinen Becel Pro Active kevyt levitettä vai n. 40g mysliä? Puntilla käyn 3 kertaa viikkoon ja lisäksi harrastan 1h viikossa aerobista.

Kuinka monta kcal pitäisi päivässä saada, että se paino alkaisi nousemaan?
En ole ruualla saanut oikein koskaan painoani nousemaan vaikka kuinka olen syönyt. Massajauhojen avulla sain 7kg/kk.
Eli minkälaista ruokaa pitäisi syödä, että tulisi kiloja kun uutta massajauho säkkiä en ajatellut tilata enään.
Ja opiskelija budjetilla pitäisi pärjätä.

Toistan kysymyksen: Luin lihastohtorin artikkelin bulkkaamisesta. Hän kannatti lyhyitä kasvukausia. Hän ehdotti että esimerkiksi 3-6 viikon jakso n. 500 ylimääräistä kilokaloria vuorokaudessa. Tämän jälkeen n. 1-2 viikkoa n. 200-500 kcal miinuskaloreilla noin 5-6 päivää viikosta eli yksi päivä 500-600 plussalla ”säästöliekin estämiseksi”.

Eli laihduttaisin noin 10-15% rasvoille. Sitten bulkkia 3-6 viikkoa ja rasvaprosentti 15-20 % ja taas laihdutus 10-15%? Toimiiko tämä ajatus? Vai onko ihan parempi vain seurata painonnousua esim. plussakaudella paino nousee joka viikolla suht tasaisesti esim. 300-500g? Käytännössä olen siis kunnon treenien suhteen aloittelija, kun olen vemputuksia nyt jättänyt vähemmälle.

Kuinka monta kcal pitäisi päivässä saada, että se paino alkaisi nousemaan?

En ole ruualla saanut oikein koskaan painoani nousemaan vaikka kuinka olen syönyt. Massajauhojen avulla sain 7kg/kk.

Eli minkälaista ruokaa pitäisi syödä, että tulisi kiloja kun uutta massajauho säkkiä en ajatellut tilata enään.

Ja opiskelija budjetilla pitäisi pärjätä.

No eiköhän se perus +500 kcal/päivä ole ihan hyvä. Tuo 7kg kuukausi kuulostaa kyllä aika hurjalta tahdilta. Vähempikin riittäisi.

Toistan kysymyksen: Luin lihastohtorin artikkelin bulkkaamisesta. Hän kannatti lyhyitä kasvukausia. Hän ehdotti että esimerkiksi 3-6 viikon jakso n. 500 ylimääräistä kilokaloria vuorokaudessa. Tämän jälkeen n. 1-2 viikkoa n. 200-500 kcal miinuskaloreilla noin 5-6 päivää viikosta eli yksi päivä 500-600 plussalla ”säästöliekin estämiseksi”.

Eli laihduttaisin noin 10-15% rasvoille. Sitten bulkkia 3-6 viikkoa ja rasvaprosentti 15-20 % ja taas laihdutus 10-15%? Toimiiko tämä ajatus? Vai onko ihan parempi vain seurata painonnousua esim. plussakaudella paino nousee joka viikolla suht tasaisesti esim. 300-500g? Käytännössä olen siis kunnon treenien suhteen aloittelija, kun olen vemputuksia nyt jättänyt vähemmälle.

Olet ymmärtänyt jotenkin väärin Hulmin artikkelin tai muuten bulkki/dieetti-syklin idean. Hulmin esittämä ajatus on, että bulkin keskellä (sen 3-6vk jälkeen) on kevennysviikko, jossa syöminen ja harjoittelu on kevennettyä. Tämän jälkeen bulkki jatkuu taas sen 3-6vk +500kCal.

Olet ymmärtänyt jotenkin väärin Hulmin artikkelin tai muuten bulkki/dieetti-syklin idean. Hulmin esittämä ajatus on, että bulkin keskellä (sen 3-6vk jälkeen) on kevennysviikko, jossa syöminen ja harjoittelu on kevennettyä. Tämän jälkeen bulkki jatkuu taas sen 3-6vk +500kCal.

Siis hetkinen nyt. Artikkelista lainaus Bulkkaus eli plussakaloridieetti ? hyödyt ja haitat | Lihastohtori
"Eli suositeltava plussakaloribulkkaus noin 80-kiloiselle miehelle voisi olla esimerkiksi 3-6 viikon jakso n. 500 ylimääräistä kilokaloria vuorokaudessa. Tämän jälkeen n. 1-2 viikkoa n. 200-500 kcal miinuskaloreilla noin 5-6 päivää viikosta. Miinuskaloreilla ollessa kannattaa usein myös hieman keventää harjoittelua. Tämänkaltaisesta ruokavaliosta on paljon hyviä kokemuksia, kun halutaan maksimoida lihaskasvu suhteessa läskin kertymiseen. Periaatteessa syklinen dieetti on lisäksi ihmiselle huomattavasti luonnollisempi vaihtoehto verrattuna tasaisen tappavaan ruokailuun."

Tuosta tekstistä ja kommenteista sain kyllä käsityksen, että yksi sykli sisältää sekä bulkin että dietin. 3-6vk bulkki +500 ja sen jälkeen 1-2 vk dietti -500. Rasvat seilaa välillä 10-20%.

Suositut

Back
Ylös Bottom