Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ruokaa.
Kertokaahan mikä on sopiva painonpudotus dietillä? Itsellä menossa eka dietti enkä haluaisi menettää vaivalla hankittuja narulihaksia. Kalorilaskurin mukaan peruskulutus olisi 2300. Otin -500 kalorin laihdutuskuurin eli peruskulutus 1800. Salilla käynti lisännyt kaloreita tuohon peruskulutuksen päälle noin 500 kaloria tunnin salista. Paino pudonnut 21 päivässä 3,6kg 87-->84. Rasvaprosentti n. 23 eli varaa on pudottaa. Alussa tiestysti nopeasti poistuu kun nestettä ja sen sellaista, mutta tuntuu kyllä liian nopealta laskulta. Mitäs itse sanotte? 1kg viikko? 0,5kg/viikko? Dietissä proteiini noin 200g/vrk.
Tämä kysymys saattaa tuntua ihan helvetin tyhmältä, mutta eikai mun dieetti mene pilalle jos aamuisin syön pari-kolme kananmunaa jotka on paistetty oliiviöljyssä?
Rasvat: omegat, rypsi/oliiviöljy <- rasvaa 1g/painokilo, taikka mieluiten vähemmänkin kun bulkataan.
Varsinki tollasista rasvoista kestää IMO aivan hyvin tiputtaa se kilo viikkoon.
Olen 17v, aloitin tämän vuoden alussa salilla käynnin ja käyn nyt säännöllisesti 3-4krt viikossa n. 1,5h treeniä. Yritän syödä mahd. paljon mutta on todella raskasta ja ei niin kivaa puuhaa syödä tarpeeksi tai edes pienellä bulkilla. Mutta itse kysymys siis on että onko noista lisäravinteista/palautusjuomista/rasvanpolttajista...yms yms mitään hyötyä minulle ja voisitteko suositella? Voiko lisäravinteet edistää lihastenkasvua tämän ikäiselle kunnon kohottajalle? Vai pitäisikö vaan yrittää syödä enemmän pelkkää ruokaa ja unohtaa kaikenmaailman proteiinipatukat, palautusjuomat ja mitä kaikkea niitä nyt on...
Näihin on vastattu niin moneen kertaan, mutta vastataan kuitenkin.Olen 17v, aloitin tämän vuoden alussa salilla käynnin ja käyn nyt säännöllisesti 3-4krt viikossa n. 1,5h treeniä. Yritän syödä mahd. paljon mutta on todella raskasta ja ei niin kivaa puuhaa syödä tarpeeksi tai edes pienellä bulkilla. Mutta itse kysymys siis on että onko noista lisäravinteista/palautusjuomista/rasvanpolttajista...yms yms mitään hyötyä minulle ja voisitteko suositella? Voiko lisäravinteet edistää lihastenkasvua tämän ikäiselle kunnon kohottajalle? Vai pitäisikö vaan yrittää syödä enemmän pelkkää ruokaa ja unohtaa kaikenmaailman proteiinipatukat, palautusjuomat ja mitä kaikkea niitä nyt on...
Miksi bulkilla tulisi syödä alle 1g/painokilo?
Jos et ole bulkilla etkä salitreenin jälkeen ajatellut harrastaa urheilua, niin hiilari palkkarissa on turhaa.Onko järkee korvata malto palautusjuomassa 1 banaanilla? Salilla tulee käytyä 3 kertaa viikkoon ja kerran viikkoon harrastettua 1h aerobista. Tähän asti olen käyttänyt palkkarissa hera80 1 dl ja maltoa 1 dl. Nyt aattelin, että jos koittas ton malton korvata banaanilla, mutta onko siinä järkeä, ja jos ei niin jotain perusteluja?
Kuinka monta kcal pitäisi päivässä saada, että se paino alkaisi nousemaan?
En ole ruualla saanut oikein koskaan painoani nousemaan vaikka kuinka olen syönyt. Massajauhojen avulla sain 7kg/kk.
Eli minkälaista ruokaa pitäisi syödä, että tulisi kiloja kun uutta massajauho säkkiä en ajatellut tilata enään.
Ja opiskelija budjetilla pitäisi pärjätä.
Toistan kysymyksen: Luin lihastohtorin artikkelin bulkkaamisesta. Hän kannatti lyhyitä kasvukausia. Hän ehdotti että esimerkiksi 3-6 viikon jakso n. 500 ylimääräistä kilokaloria vuorokaudessa. Tämän jälkeen n. 1-2 viikkoa n. 200-500 kcal miinuskaloreilla noin 5-6 päivää viikosta eli yksi päivä 500-600 plussalla ”säästöliekin estämiseksi”.
Eli laihduttaisin noin 10-15% rasvoille. Sitten bulkkia 3-6 viikkoa ja rasvaprosentti 15-20 % ja taas laihdutus 10-15%? Toimiiko tämä ajatus? Vai onko ihan parempi vain seurata painonnousua esim. plussakaudella paino nousee joka viikolla suht tasaisesti esim. 300-500g? Käytännössä olen siis kunnon treenien suhteen aloittelija, kun olen vemputuksia nyt jättänyt vähemmälle.
Olet ymmärtänyt jotenkin väärin Hulmin artikkelin tai muuten bulkki/dieetti-syklin idean. Hulmin esittämä ajatus on, että bulkin keskellä (sen 3-6vk jälkeen) on kevennysviikko, jossa syöminen ja harjoittelu on kevennettyä. Tämän jälkeen bulkki jatkuu taas sen 3-6vk +500kCal.