Ei löytynyt tyhmät kysymykset -threadia, joten kirjoitan tähän. Tieto varmaan löytyisi jostain täältä foorumin syövereistäkin, mutta monisatasivuisten keskustelujen läpikäynti vaikuttaa kauhealta hommalta. Linkkailkaa vaikka hyviä topicceja/viestejä, jos kommentoida ei muuten jaksa.
Paljonko tässä tilanteessa tulisi syödä kaloreita ja millaisella jakaumalla, jos tarkoituksena on vähentää rasvan määrää kehosta ilman, että se vaikuttaa aerobiseen kuntoon? Olen parikymppinen nainen, ja jalkapalloa on tullut harrastettua monta vuotta. Olen 170 cm/63 kg, rasvaprosentti n. 25. Tällä hetkellä 1h 15 min treenejä on 3 kertaa viikossa (kaloreita kuluu treenissä 450-650, keskisyke n. 160. leposyke kuitenkin aika korkea, n. 74). Sen lisäksi lähes joka viikko on jonkinnäköinen harjoituspeli, välillä lyhyitä puolen kentän turnauksia ja välillä 2x40 min koko kentän otteluita (turnauksissa ja peleissä molemmissa kaloreita kuluu 800-1000, keskisyke n. 160). Näiden lisäksi pyrin käymään salilla 3 kertaa viikossa kolmejakoisella saliohjelmalla, toistojen määrät 12-15. Salin jälkeen poljen kuntopyörää 20 min, 130-140 sykkeellä. Kaloreita salitreenistä+polkemisesta menee yleensä 400-600. Yleensä pidän 1-2 lepopäivää viikossa. Tällä hetkellä olen syönyt helmikuun ajan n. 1300-1500 kcal, 45%hh 38%p 37%r: aamupalaksi puuroa sokerilla, lounaaksi kouluruokaa ja paljon salaattia, välipalaksi hedelmiä, päivälliseksi kotiruokaa (usein pihviä) ja iltapalaksi hedelmiä/leipää/smoothie tms. Paino on lähtenyt putoamaan jonkin verran, mutta pysähtyi vähän aikaa sitten. Pitäisikö kaloreita lisätä, olenko säästöliekillä? Kuinka paljon hyviä hiilareita uskaltaa syödä? Kannattaisiko treenien jälkeen ottaa palkkaria?
Kiitos, jos jaksatte vastata!