Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oon tottunut treeniin aikana juomaan paljon vettä, yleensä noin 2litraa. Nyt kun oon ottanut ton Octanen käyttöön, niin ongelmana on, että se loppuu usein jo puolessa välissä treeniä (3scoop,500ml vettä). Voiko tuota ottaa tupla annoksen treenin yhteydessä, kannattaisiko nuo 3 scooppia jakaa 2 shakeriin vai pitäisikö octanen loppumisen jälkeen juoda vettä?
Voihan sitä tehä tupla-annoksenkin, mut oma ratkasuni olis juoda treenin aikana vettä sekä Octanea. Näin saat aminohappojuoman kestämään koko treenin ajan, mut saat myös tarpeeks nestettä.
Oon tottunut treeniin aikana juomaan paljon vettä, yleensä noin 2litraa. Nyt kun oon ottanut ton Octanen käyttöön, niin ongelmana on, että se loppuu usein jo puolessa välissä treeniä (3scoop,500ml vettä). Voiko tuota ottaa tupla annoksen treenin yhteydessä, kannattaisiko nuo 3 scooppia jakaa 2 shakeriin vai pitäisikö octanen loppumisen jälkeen juoda vettä?
Moro!
Oon aikalailla noviisi näissä ruokavalioon liittyvissä asioissa ja tarvisin vähän kokeneempien ihmisten jeesiä siihen että mitä syön ja milloin syön.
Treeniä tulee tehtyä noin 4-5 kertaa viikkoon. Aikalailla 3-4 rankkaa salitreeniä jolloin tulee vedettyä itsensä kyl ihan piippuun (ohjelmana Golden Six). Tämän lisäksi 1-2 kertaa aerobista treeniä (1h juoksulenkki ja/tai 2h salibandy höntsäilyt)
Ruokavalio on nyt kolmisen viikkoa näillä treeneillä ollut jokseenkin seuraavanlainen:
n. 8.30 Maitorahka mehukeitolla, 1-2 tumma leipä kinkulla ja juustolla, 1-2 kuppia kahvia
n. 11.30 Maitorahka mehukeitolla, kuppi kahvia
n. 14.00 Riisi/Pasta + Kana/Jauheliha, lisänä usein raejuusto
n. 17.00 Maitorahka/Banaani tms
n. 19.30 Lämmin ruoka (yleensä sama kuin 14.00)
Treenin jälkeen illalla usein vielä rahkaa ja pari lasia maitoa
Pituus 173cm ja paino 73kg. Tarkoitus olisi siis saada hieman lisää lihasmassaa, siinä määrin että kroppaan saisi vähän muotoa ja yhtä tärkeää olisi pysyä ns. timmissä kunnossa.
Syönkö tarpeeksi? Tarpeeksi monipuolisesti? Mitä ennen salitreeniä? Mitä ennen aerobista treeniä?
Nopeasti katsottuna kaloreita voisi hieman lisätä. Hyviä rasvoja ja kasviksia ainakin näyttäisi puuttuvan.
Mikä on hyvien rasvojen, esim kalan arvo ja tärkeys treenatessa?
Mitä syödä ennen kuntosalitreeniä? Mitä ennen lenkkiä?
Tarkoitatko nyt, että mitä pitäisi syödää juuri ennen treeniä vai tyyliin pari tuntia aikaisemmin ? Jos ei oo energiaa niin juuri ennen treeniä voi syödä vaikka banaanin tai sit niitä kalliita pre workout patukoita... Ennen lenkkiä pätee varmaan aika sama. Voit lähteä tyhjällä vatsalla, mutta et täydellä vatsalla. Jos on vatsa täys niin safka saattaa tulla suorinta reittiä ulos ;)
Verihän ei oo treeneissä siellä vatsan seudulla, siellä missä sitä tarvis ruuan sulatukseen.
Dieetillä olen vähentänyt hiilihydraatteja, mutten kuitenkaan ole kokonaa ottanut pois. Onko iltapalalla hyvä syödä hiilareita vai pitääkö iltapala muodostaa pelkästä proteiinista?
-Iltapala vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.
Mitäs myrkkyä se sitten sisältää?Olen iltapalalla syönyt pähkinöitä, rahkaa ja pellavansiemenrouhetta. Tuota rouhetta ei pitäisi syödä niin kauheasti kun sisältää jotain myrkkyä. Millä voisin korvata tuon rouheen, että saisin rasvaa ja kuituja?
Öljyä en halua lotrata rahkaan, koska se pilaa maun, eikä anna kuitua. Siemenet?
Mitä syödä ennen kuntosalitreeniä?
Olen iltapalalla syönyt pähkinöitä, rahkaa ja pellavansiemenrouhetta. Tuota rouhetta ei pitäisi syödä niin kauheasti kun sisältää jotain myrkkyä. Millä voisin korvata tuon rouheen, että saisin rasvaa ja kuituja?
Öljyä en halua lotrata rahkaan, koska se pilaa maun, eikä anna kuitua. Siemenet?
Miksi joillain valmistajilla on annosteluohjeen ylittämiskielto? esim. eräs heraisolaatti?