Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Punnitsemalla sen olisit voinut todentaa samalla kun punnitsit ne hiutaleet. Mutta desi riisiä on about tossa painoluokassa.
Tosta mun viestistä sai ehkä vaikutteen että olisin punninnut ne hiutaleet, mutta katoin vaan pussista ku siinä luki takana ''1dl=40g'' :P Aikeissa ostaa kyllä ruokavaaka. ja kiitos.

pitääkö päivittäiseen proteiinin saantiin laskee myös ne pastojen, kaurahiutaleiden yms. proteiinit? itellä menee proteiinit aika paljon yli päivässä jos ne pitää ottaa huomioon? (paino 73kg ja proteiinit per/päivä 220g)

Pitääkö myös rypsi/oliiviöljy mitä käyttää paistamiseen, lisätä kalorilaskuriin?

Mun mielestä ei kannata hifistellä liikaa jos haluaa pitää mielekkyyden tuossa touhussa pidemmän aikaa. En mä ainakaan mitään paistoöljyjä ole ikinä laskenut, samalla voisi alkaa laskea että kuinka paljon sitä paistorasvaa tarttuu ruokaan tai kuinka monta grammaa jauhelihan rasvasta jää paistaessa siihen pannuun. Järkihän tollasessa menee ja loppujen lopuksi melko merkityksetöntä.

Itse ainakin lasken, koska onhan se nyt hiukan eri juttu, onko sitä rasvaa 5g vai 50g pannussa ennen broileria. Eihän siitä varmasti kaikki imeydy ruokaan, mutta kumminkin.

mitä mä teen väärin, kun oon viimeisen kuukauden syöny vähintään 5000kcal päivässä, ja paino on silti tippunu kilon? vai onko mussa jotain todella pahasti vialla?

mitä mä teen väärin, kun oon viimeisen kuukauden syöny vähintään 5000kcal päivässä, ja paino on silti tippunu kilon? vai onko mussa jotain todella pahasti vialla?

Ootko nyt ihan varma tosta kalorimäärästä? Se on jumalattomasti safkaa, olettaen että syöt edes jotakuinkin terveellisesti. Toki riippuu myös koostasi...

Mun mielestä ei kannata hifistellä liikaa jos haluaa pitää mielekkyyden tuossa touhussa pidemmän aikaa. En mä ainakaan mitään paistoöljyjä ole ikinä laskenut, samalla voisi alkaa laskea että kuinka paljon sitä paistorasvaa tarttuu ruokaan tai kuinka monta grammaa jauhelihan rasvasta jää paistaessa siihen pannuun. Järkihän tollasessa menee ja loppujen lopuksi melko merkityksetöntä.

Aika helppoa on karkeasti arvioida paljonko öljyä laittaa pannulle ja paiston jälkeen katsoa paljonko sitä on jäljellä. Esim. 1rkl öljyä, wokkaa kasvikset ja panulle jää noin puolet alkuperäisestä, 0,5rkl. Eriasia sitten, kenelle tuo merkitsee ja kenelle ei..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ootko nyt ihan varma tosta kalorimäärästä? Se on jumalattomasti safkaa, olettaen että syöt edes jotakuinkin terveellisesti. Toki riippuu myös koostasi...

lähtöpaino 73 kg, pituus 185cm
1 kg turkkilaista jogurttia päivässä, sekaan n. 200 g mysliä ja reilusti juoksevaa hunajaa. aamupalaks puolet ja välipalaks neljän aikoihin loput.
lounaaks metripizza tms., yli 2000 kcal kerralla. viikonloppuisin ihan oikeaa ruokaa, kun pystyy ruokaa laittamaan.
toisinaan välivälipala iltapäiväkahvilla, jos sattuu nälkä yllättämään. purkillinen ananasta tms. nopeeta syötävää
(vähintään)1 litra täysmaitoa pitkin päivää syönnin yhteydessä, ja välillä ilman syömistäkin.
iltaruoka mitä milloinkin, perus kotiruokaa.
jotain iltapalaa ennen maatemenoa, jos ei muuta niin muutama iso lasillinen täysmaitoa.
lisäks vettä vähintään litra päivässä.

viime vuonna kun söin jotain 4000kcal päivässä paino nous 3 kiloa vuoden aikana, nyt lisätyillä kaloreilla paino on kuitenki tippunu? ei mee mun järkeen... sen verran oon huomannu muutosta että käyn nykyään joka päivä paskalla, ennen saattoi mennä 2 päivää ettei tarvinnut käydä.

Oon viime aikoina joutunu syömään hiilareita paljon kovan kulutuksen takia. Vatsa onkin ton takia menny aika kovalle. Oisko mitään vinkkejä, millä saisin kierrettyä ilmiötä? Leipää ja muroja on vaan niin helppo ja kätevä sit syödä siihen kalorivajeeseen, jos meinaa jäädä vajaaks. Luulis et juominen auttais tohon. Vedän kuitenki joka päivä 1l maitoo ja vettä, salipäivinä ja muuten urheilessa menee 2-3l. Vai johtuuks tää sittenki protskusta? Päiväs syön 2-3g/ rasvaton painokilo.

Jos juot jotain pirtelöitä yms niin sinne joukkoon esimerkiksi.
Sitten toki ihan ruoanlaitossa vaikkapa paistamiseen.

Edit. Muista myös, että sitä rasvaa saa muistakin lähteistä kuin vain rasvoista. Jos esim. pähkinät maistuu, niin niitä nappailet sinne tänne.

Paras mihin olen rypsiöljyä sekoittanut on kaurapuuro. Siinä se menee aivan huomaamatta, pirtelötkin yleensä ällöttää itseäni jos niihin laittaa öljyä. Tai sitten salaatin kastikkeena.

Joo puuro on yks hyvä mihin sekoittaa, ite vetäsen ihan "raakana" ei se mun mielestä maistu juuri millekään.

Myydäänkö kuparia missään kaupassa ihan tabletteina?

onko liikaa jos syö päivässä 220g proteiinia (painan siis 73kg) tohon määrään on laskettu myös perunoitten,pastojen,leipien yms. proteiinit?

lähtöpaino 73 kg, pituus 185cm
1 kg turkkilaista jogurttia päivässä, sekaan n. 200 g mysliä ja reilusti juoksevaa hunajaa. aamupalaks puolet ja välipalaks neljän aikoihin loput.
lounaaks metripizza tms., yli 2000 kcal kerralla. viikonloppuisin ihan oikeaa ruokaa, kun pystyy ruokaa laittamaan.
toisinaan välivälipala iltapäiväkahvilla, jos sattuu nälkä yllättämään. purkillinen ananasta tms. nopeeta syötävää
(vähintään)1 litra täysmaitoa pitkin päivää syönnin yhteydessä, ja välillä ilman syömistäkin.
iltaruoka mitä milloinkin, perus kotiruokaa.
jotain iltapalaa ennen maatemenoa, jos ei muuta niin muutama iso lasillinen täysmaitoa.
lisäks vettä vähintään litra päivässä.

viime vuonna kun söin jotain 4000kcal päivässä paino nous 3 kiloa vuoden aikana, nyt lisätyillä kaloreilla paino on kuitenki tippunu? ei mee mun järkeen... sen verran oon huomannu muutosta että käyn nykyään joka päivä paskalla, ennen saattoi mennä 2 päivää ettei tarvinnut käydä.

No onpas sulla paskat eväät mut menkööt, jokanen syö mitä kehtaa :D Mitäs ihmettä teet töissä? Raksalla, juokset maratoneja? Jos tosiaan syöt ton verran ja teet kevyttä työtä niin sit lääkäriin ja vähän äkkiä...

Suositut

Back
Ylös Bottom