Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Dieettasin n.59 -> 53kg tossa ennen joulua. Pituus 164cm. Joten aika hoikaksi kerkesin, mutta olipa vaan kiva nähdä, että on tullut lihaksiakin. Sen jälkeen oon taas alkanut syömään enemmän (n.3000kcal), kun on tarkotus kasvatella voimaa ja massaa. Ainakin nyt kuukausi tai pari. Aika yllätykseksi paino ei nouse! Painot salilla kyllä nousee vähän paremmin kerta kerralta, mutta oma paino on siinä 54 kieppeillä. MIKSI? Lopetin dieetin n.5vk sitten. Pitäiskö jatkaa samoilla ja kattoo, josko se omakin paino rupeis kohoamaan, syödä enemmän (urgh, varmaan alan juomaan öljyä sitten), vai mitä kummaa?

Yks ajatus oli, kun oon nyt joutunut syömään polvien tulehduksiin ibuprofeiinia, että voiko se jotenkin vaikuttaa ravinnon imeytymiseen?

no tosi hitaasti kyl nousee oisko nyt kuukaudes tullu vaa 1-2kg painoa lisää. Sarjapainot kans nousee hitaasti.

sitten siinä on jo läskiäkin mukana,muuten tuo tahti tekee 12-24 kiloa painoa vuodessa ,savon make veti kovimmilla roina aikoina 20kg vuodessa lihaa...ja panostus oli 100% + lukuisia steroideja mukana,että siihen voi verrata mihin natu voi kyetä,tuskin ainakaan 24 kiloon vuodessa jos ei siitä ole 17 kiloa läskiä

EDIT; niin en siis tiedä mihin pyrit..jos tavoitteet on sumopainissa niin sitten tuo on surkea tahti,pitäisi pyrkiä 5-10kg läskinnousuun/kk jos meinaa olla sumohuippu :D

Mitä nyt aiheesta googletellut, niin saatan olla juurikin siinä vaiheessa, jolloin kreatiinista on pientä hyötyä. Plus en punaista lihaa edes syö.

Mutta onko sellainen latausjakso nyt ihan tarpeen? Ja muutenkin, kuinka kauan tuota kannattaisi yhteen soittoon käyttää? Toki jos sen aiheuttama nestekertymä on ihan valtava, eikä häviä viikossa tai parissa, niin sitten mulla olisi pian myynnissä vähän käytetty purkki kreatiinia.. ;)

Itsellä ainakin latailut on toiminut komeasti ja nesteet mennyt juuri sinne, minne pitää, kun olen täräyttänyt 10g ennen treeniä ja 10g jälkeen, lepoina sitten 10g ekalla aterialla ja 10g vikalla.

Tuntuis pärisevän ihan hyvin sarjapainojen puolesta ja mikä omituisinta, niin kiertäjät ei tunnu kipuilevan juuri lainkaan. Placeboa tai ei, niin kelpaa.

Niin ja kyllä itse olen latauksen huomannut hyödylliseksi, eikä siitä nesteen kertymisestä kannata olla huolissaan, kunhan se menee pääsääntöisesti oikeaan paikkaan. Jos ei mene, niin itse tutkiskelisin, onko lepopuoli kohdillaan ja onko stressiä mielessä tai kehossa. Ei se lataus mikään pakko ole, mutta oma on asiasi, haluatko tehdä homman kunnolla vai puolivaloilla.

Ohjeen mukaanhan tuota käytetään joku 6-7viikkoa putkeen, mutta monethan tuota käyttää aina.

Kuinka kauan valmiiksi sekoitettu proteiinijuoma, esim gainomax/valio profeel tyyppinen maitoon sekoitettu, säilyy yli parasta ennen päiväystä noin suunnilleen?
Eikös nuo ole UHT-tuotteita kuitenkin, että varmaan jonkin aikaa?

Nostellaan, onko kenelläkään kokemuksia? Mulla olisi jääkaapissa 7 purkkia gainomaxia, missä tänään päiväys, kuinkakohan pitkään noita uskaltaa juoda?

Nostellaan, onko kenelläkään kokemuksia? Mulla olisi jääkaapissa 7 purkkia gainomaxia, missä tänään päiväys, kuinkakohan pitkään noita uskaltaa juoda?

Kai niitä nyt ainakin pari viikkoa vielä viittii juoda, mut tuskinpa niitä kauheesti kannattaa siellä seisottaa. Mausta/hajustahan sen huomaa hyvin, jos se on pilalla.

Kai niitä nyt ainakin pari viikkoa vielä viittii juoda, mut tuskinpa niitä kauheesti kannattaa siellä seisottaa. Mausta/hajustahan sen huomaa hyvin, jos se on pilalla.

Juuh, ajattelin ne juoda treenipäivisin siis, joten noin pari viikkoa menisi niiden ''tuhoamiseen''. Toisaalta kaippa noita välipalaksikin voisi juoda. Ovat noita, ei niin sokerisia gainomaxeja, mitä lie milk drink gainomaxeja ovatkaan. Sokeria ainakin vähemmän kuin perus gainossa.

Maitotuotteet maistuu pahalle tai muuttuu klimppisiks kun ne on pilalla, eli ei voi pilaantua "salakavalasti" niin että et juodessa huomaisi mitään eroa ja sitten tulisitkin kipeeks. Kyllä tollaset yleensä säilyy jonkinaikaa yli päivämäärän, varsinkin jos ne on ollut jääkaapissa (säilymisaikahan lienee laskettu huoneenlämmössä säilyttämisen mukaan).
Voitko juottaa osan vaikka jollekin kaverille?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei se lataus mikään pakko ole, mutta oma on asiasi, haluatko tehdä homman kunnolla vai puolivaloilla.

Ok, kiitos! Tässä ei nyt kylläkään ole kyse siitä, teenkö millä valoilla, vaan siitä, että mulla on hirveän herkkä vatsa, joka oireilee mitä moninaisimmilla tavoilla turhan helposti. Ja turvotus (nestekertymä) on myös asia, jota helposti tulee. Lisäksi en ole lavoille nousemassa huhtikuussa, tai noh luultavasti en koskaan, joten kiirekös tässä muutenkaan. Joten näillä spekseillä kiinnostaisi ensisijaisesti ottaa se rauhallisempi linja annostukseen, jos sekin kuitenkin toimiva.

Mutta toki tulokset kiinnostavat, ja tavoitteellisesti treenaan, joten josko taas faktisesti samoihin mahdollisiin kreatiinin hyviin vaikutuksiin ei pääse, kuin ottamalla sen tankkauksen alkuun, niin sitten laitan harkintaan, olenko moiseen kokeiluun valmis. Luultavasti en.

Maitotuotteet maistuu pahalle tai muuttuu klimppisiks kun ne on pilalla, eli ei voi pilaantua "salakavalasti" niin että et juodessa huomaisi mitään eroa ja sitten tulisitkin kipeeks. Kyllä tollaset yleensä säilyy jonkinaikaa yli päivämäärän, varsinkin jos ne on ollut jääkaapissa (säilymisaikahan lienee laskettu huoneenlämmössä säilyttämisen mukaan).
Voitko juottaa osan vaikka jollekin kaverille?

Eli niin kauan uskaltaa juoda, kun ei silmille hypi avatessa. Enköhän mä niitä kaverillekkin saa juotettua. Tuli ostettua noita 11kpl +proteiinipatukoita peurungasta, kun sinne oli lahjakortti, mitä en saanut kaikkia käytettyä mieluisiin palveluihin, niin ostin sitten noita lopuilla rahoilla kortilta... Enpäs tyhmänä huomannut tarkistaa vaan päiväyksiä, patukoissa siis on kyllä päiväystä. Jääkaapissa nuo siellä oli ja laitoin ne myös kotona jääkaappiin suoraan.

Jos treenaan ma, ke ja pe niin missä roolissa sunnuntain syöminen on? Lihashan ei enää silloin kasva, niin kuinka paha on, jos proteiinia ei saa tarpeeksi?

Jos treenaat vähintään 3 kertaa viikossa ja edes jokseenkin kovaa, niin käytännössä kroppa on palautumis/rakennustilassa 7 päivää viikossa. Ei tuossa tilanteessa oikein voi ajatella että joku päivä olisi jotenkin merkityksetön lihaksenkasvun/palautumisen suhteen.

Syömisen pitäisi muutenkin olla _aina_ suuressa roolissa.. Ihan sama kävikö salilla vai ei. Ainakin jos yhtään kropastaan välittää.

Mä nyt vielä kysäisen. Kun paino ei meinaa nousta dieetin jälkeen, missä vika? (164/54, kaloreita n.3000/vrk) Voiko runsaahko ibuprofeenin käyttö vaikuttaa kovasti ravinnon imeytymiseen? Onko mitään, mitä asialle voi tehdä lopettamatta käyttöä? Auttaako kalorien lisäys?

Osaako kukaan sanoa että mistä tässä on kyse. Elikkäs MAMA whole wheat nuudelit, ravintosisältö 64kcal/100g. koko pakkauksen nettopaino on 60g. Ehdin tästä jo innostua että nämähän sopii cutillekkin helvetin hyvin. (Toisessa merkissä oli 170kcal/100 joka ei sekään mahdottoman paha imo)

Anyway sitten kun tuli vähän tarkemmin vilkastua pussia niin "kalorit/ 410g annos 263kcal" eli 3,5 desiä vettä ja 60g nuudeleita=410g.

4.1x64=263kcal. Elikkä ainoa pussissa ilmoitettu kalorimäärä/100g onkin veden kanssa laskettu, oon kuitenki aina kuvitellu että pakkauksien kalorimäärät on "raakapainoja" vai miten se asia nyt sitten ilmaistaankaan.

Pahoittelut mahdollisesti sekavasta selityksestä mutta päällimmäiset fiilikset wtf. Pitääkö makaroonit ja riisitkin punnita keittämisen jälkeen vai mitä helvettiä. Viime vuoden cutilla en koskenu riisiin/pastaan missään muodossa eli sillon ei ollu sen tarkemmin kaloreilla väliä mutta ihmekkös ettei cutti oikein suju kun mätän nuudeleistä nelinkertaset kalorit verrattuna siihen mitä kuvittelen syöneeni :D

Makaroni- ja riisipaketeissa on merkattu kalorit kuivapainolle. Mama käyttää nuudeleissaan mielestäni tosi harhaanjohtavaa "mainontaa" sillä ilmottaa kalorit valmiille nuudelikeitolle, joka on tehty ohjeen ilmoittamien vesimäärien mukaan!

Oon huomannu kanssa, että nuudeleissa tuppaa olemaan jonkun ihme nuudelinkeiton ravintoarvot vaan näkyvillä. Kalorilaskurista oon katellut ja sieltä pitäisi oikeat löytyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom