Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyllä ainakin lihasta on jonkun verran tullut kun sain kuukausi sitten elämäni ekat leuanvedot kapealla myötäotteella..

Pilaan ilosi, mutta eipä tuo leuanveto tulos niinkään korreloi lihaskasvuun. Onhan sitä leukoja helpompi vedellä kevyempänä kuin bulkkipossuna.

- - - Updated - - -

Kyllä ainakin lihasta on jonkun verran tullut kun sain kuukausi sitten elämäni ekat leuanvedot kapealla myötäotteella..

Pilaan ilosi, mutta eipä tuo leuanveto tulos niinkään korreloi lihaskasvuun. Onhan sitä leukoja helpompi vedellä kevyempänä kuin bulkkipossuna.

Pinqu: Elimistö tarvitsee rasvaa luovuttaakseen rasvaa eli rasva-aineenvaihduntaan, joten mitä jos kokeilisit vähän järkevämpää dieettiä ja nostaisit ne rasvat sinne suositeltuun vähintään 1 g/painokilo. Muutenkin ihan naurettavan vähän kaloreita isolle miehelle. Jospa sille laihtumisellekin tulis vähän paremmat lähtökohdat.

Osaako joku vastata tuohon mun ylempään rasva-kysymykseen?

Pinqu: Elimistö tarvitsee rasvaa luovuttaakseen rasvaa eli rasva-aineenvaihduntaan, joten mitä jos kokeilisit vähän järkevämpää dieettiä ja nostaisit ne rasvat sinne suositeltuun vähintään 1 g/painokilo. Muutenkin ihan naurettavan vähän kaloreita isolle miehelle. Jospa sille laihtumisellekin tulis vähän paremmat lähtökohdat.

Osaako joku vastata tuohon mun ylempään rasva-kysymykseen?

suositeltu rasva on siis 0,5-1,5.
Ja ei, rasvanpolttoon ei olennaisesti vaikuta ruokavalion rasvojen määrä(jos oletetaan että tarvittavat hyvät rasvat anyway löytyy. Tärkeintä on kuitenkin kalorivaje.

Mikä nyt noista dieettiruokavalioista ois paras? VHH? Pitäs päästä mahasta eroon yms, 172cm ja 76kg.

Mahdoton sanoa, koska on hyvinkin yksilöllistä, millainen dieetti sopii kenellekin.
Jos mahasta tarttee eroon päästä, niin riittää, että syöt vähemmän kuin kulutat + lisäät liikuntaa tarpeen mukaan.

Jeps hermanni :)

Tiuskis, joo voishan sitä enemmänkin olla. Pelkään vain painon nousua. Olen tosiaan jonkun aikaa dietannut ja syksyllä kävin labrassa ottamassa arvoja ja olin aika tyytyväinen. Olen saanut verenpaineeni 119/79 ja olin siis tarkkailussa että joudunko ottamaan verenpainelääkeet käyttöön tuossa pari vuotta sitten. Kolesterooli on myös laskenut normaalille tasolle.

Mutta ajattelin vain että onko sellainen mahdollista että jossain vaiheessa pitkää diettiä keho ottaa oman aikansa ennenkuin tottuu nykyiseen painoon ja antaa taas laihtua?

Dieetille suositellaan rasvaa yleensä nyrkkisäännöllä se 1 g / painokilo (kun proteiinia se 2,5 ja loput hiilareista). Kysymys kuuluu: Onko rasvanpalamisen kannalta väliä syökö sitä rasvaa 1 g vai vaikka 1,5 g / painokilo jos kokonaiskalorit pysyy suunnitellussa? Hiiareita tulisi siis vähemmän näinä päivinä kun rasvaa enemmän. Vhh:sta ei ole kyse.

Lyhyesti ei ole. Käytännössähän tuo mahtuu suositeltuun väliin vielä mainiosti. Pääasia on että kokonaiskalorit on pakkasella.

- - - Updated - - -

Mutta ajattelin vain että onko sellainen mahdollista että jossain vaiheessa pitkää diettiä keho ottaa oman aikansa ennenkuin tottuu nykyiseen painoon ja antaa taas laihtua?

Ei. Esimerkkisi on aika normaali. Ihmiset yleensä yliarvioivat kulutuksensa ja/tai aliarvioivat saantinsa.

Salitreeniä takana vuosi n.3 kertaa viikkoon + noin kaksi kertaa viikossa futista. Keväällä meni palkkarina Fastin Muscle+ pari pussia ja paino nousi aika reilusti. Vaikka lihastakin tuli niin alkoi ärsyttämään, kun olomuoto oli aika turvonneen oloinen. Kesällä vaihdon RECO2:een ja nyt olen melko hyvässä kunnossa, syön paljon, rahkaa menee 1-2 purkkia päivässä, palkkari reenin jälkeen ja muutenkin esim. raejuustot on tuomassa proteiinia ruuan yhteyteen. Eli mitä katoin tuossa Mucscle+ on tuota kreatiinia, enhän sitä silloin edes ajatellut. Painoa olisi ehkä hyvä nostaa hieman mutta minkälainen balanssi tuohon kreatiinin olisi hyvä? Olisiko tuon Muscle+ aiheuttama turvotus lieventynyt ajan kanssa vai riittääkö tuota että söisi pussillisen palkkarina ja vaihtaisi sitten tuohon RECO2:een? Nuo valmispussit oman laiskuuden vuoksi ollut käytössä. Onko tuo RECO2 hyödytöntä tavaraa salitreenaajalle?

Onko tosiaan niin, että pussilisessa voin makuisia popcprneja on noin 380kcal? Mielestäni ihan kohtuullisesti...Miksen ole aikasemmin tajunnu...

Miksi pakkiksella suositellaan aina vain miinus- tai plussakaloreita? Katsoin jokunen aika sitten voimanostajan videon ylläpitokaloreista ja haluaisin ruokaa sen verran että painot vähän nousisivat ja kroppa kiinteytyisi samalla. Teenkö jotain väärin, jos aloitan kokeilun vai meneekö treeni hukkaan?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei. Esimerkkisi on aika normaali. Ihmiset yleensä yliarvioivat kulutuksensa ja/tai aliarvioivat saantinsa.

Totta. Mutta siinä, miten se paino laskee, lienee yksilöllisiä eroja. Itse kun taannoin miinustelin, paino ei suinkaan lähtenyt tasaisesti tyyliin 0,5 kg viikko, vaan niin, että pari viikkoa vaaka näytti aina samaa, ja sitten kerralla enemmän alaspäin.

jos vetää iltapalaksi purkin tonnaria silloin tällöin nii kumpaa suositte ennemmin valmiiksi öljyssä olevaa tonnikalaa vai vedessä olevaa ja lisäätte siihen ite oliivi/rypsiöljyt?

jos vetää iltapalaksi purkin tonnaria silloin tällöin nii kumpaa suositte ennemmin valmiiksi öljyssä olevaa tonnikalaa vai vedessä olevaa ja lisäätte siihen ite oliivi/rypsiöljyt?
Ota öljyssä, se on hyvää rasvaa mitä siinä (auringonkukka öljy) ja illalla muutenkin parempi ottaa päivän rasvat - hidastaa proteiinin imeytymistä, niin sekin plussaa illalla. Muutenkin vesitonnikalat maistaa vähän liikaa siltä itse kalalta, ja niinpä ne valmiiksi öljyissä olevat menee mukavammin alas ainakin itsellä.

minusta ku niissä on just huonoo rasvaa ja mitä sillä maulla on väliä?:O laitetaan paskimmat ja halvimmat öljyt vaa sekaan. Jos yhtää mielii hifistellä nii kyllä vedessä olevaan kantsii ite ne oliiviöljyt laittaa.

minusta ku niissä on just huonoo rasvaa ja mitä sillä maulla on väliä?:O laitetaan paskimmat ja halvimmat öljyt vaa sekaan. Jos yhtää mielii hifistellä nii kyllä vedessä olevaan kantsii ite ne oliiviöljyt laittaa.

Kyllä auringonkukkaöljy on ihan hyvä rasva. Sitä paitsi ainakin lidlistä saa tonnikalaa oliiviöljyssä ihan valmiina.

Totta. Mutta siinä, miten se paino laskee, lienee yksilöllisiä eroja. Itse kun taannoin miinustelin, paino ei suinkaan lähtenyt tasaisesti tyyliin 0,5 kg viikko, vaan niin, että pari viikkoa vaaka näytti aina samaa, ja sitten kerralla enemmän alaspäin.

Tottakai. Riippuu monesta asiasta kuitenkin. Naisella vaikuttaa vielä tuo kuukautiskiertokin paljon esim siihen miten nestettä on kehossa jne.

Auringonkukkaöljyhän on pitkälti omega-6 rasvaa jonka suuria määriä tulis välttää, estää omega kolmosen hyviä vaikutuksia tms. Eli vesitonnikalaa ja oliiviöljyä päälle jos pakko saada jotain rasvaa mukaan.

Minulla on todettu sokerin huono sokerisieto, eli diabeteksen esiaste. Se on nyt liikunnan avulla hallinnassa tosin. Tietääkö kukaan kannattaako minun käyttää maltoa yms. hiilihydraattilisiä ollenkaan?

Miten glutamiinia pitäisi käyttää? Treenin jälkeen ainoastaan?

Itselläni on mody2 diabetes ei lääkitystä siihen. Kunnon urheilusuorituksen jälkeen pystyn nauttimaan esim 100g kaurahiutaleita ja palautusjuoman ilman huomattavaa verensokerin nousua. Olettaen, että sinulla toimii haima osittain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom