Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyllä se jaksaminen on muusta kiinni kuin puolta tuntia ennen treeniä vedetystä pirtelöstä. Tiettty onhan se ihan kivaa placeboa aatella, että maha täynnä ja virtaa tuli heti lisää..

Varmasti niin. En lähtisi silti väheksymään placebon merkitystä treenin sujumisen suhteen. Kaiketi urheilusuorituksesta kun kuitenkin kyse (miinus satujumppaajat), niin jos se ennen treeniä otettu pirtelö antaa buustin sitten vaikka vain henkisesti, niin mikä nottei. Huomaan itsekin olevani niin tapojeni orja tuon suhteen, että kyllä omaa keskittymistä, tai sitä lähinnä vegetatiiviseen ei-ajattelevaan, vain suorittavaan hyvään treenitilaan sujahtamista haittaa suuresti se, josko kuulokkeet tai hanskat unohtuneet himaan, tai jos en ole sitä pientä hiilariproteiinivälipalaa vetäissyt juuri ennen treeniä.

No se nyt vaan on fakta, että tuosta saadut ravinteet ei kerkeä mihinkään imeytyä ja siihen ei sun jaksamiset tai muukaan vaikuta millään tavalla. :face: Kyllä se jaksaminen on muusta kiinni kuin puolta tuntia ennen treeniä vedetystä pirtelöstä. Tiettty onhan se ihan kivaa placeboa aatella, että maha täynnä ja virtaa tuli heti lisää..
sinä se ihme hiihtäjä olet,kun tiedät nikä muhun vaikuttaa ja mikä ei vaikka et ole edes tutkinut mun fysiikkaa tai edes nähnyt mua ikinä...mutta näitä velhojahan on nykyäänkin vielä näköjään..,se nyt sattuu vaikuttamaan mun jaksamiseen ja treeniin.
miksi siten sanotaan että heraproteiini imeytyy nopeaa. itse käytän pelkästään isolaattia. savonmake neuvoi erästä kiireistä aamulla ottamaan herajuoman+hedelmän ja kenties ruisleivän kun nainen sanoi heräävänsä 04 ja olevan salilla jo 4.30-4.15 töiden takia
tietenkään makekaan ei mistään mitään tiedä,seku kusettaa ihmisiä ja nauraa partaansa...mutta naikkonen kehittyy silti hienoa vauhtia ja aikaiset treeni jaksaa hyvin vetää läpi.

tosin eihän sillä mitään energiaa ole,seku esittää vaan että muka jaksaa.

Minulla jo 15 sarja menee pitkälle yli 60 sekuntiin. Jos yritän mahduttaa sen 60 sekuntiin niin tuntuu että menee riuhtomiseksi ja tuntuma lihaksessa puuttu ja tekniikka kärsii. Eli minulla se 1 toisto kestää yli 4 sekuntia vaikka pitäisi kestää max 4 jotta mahtuisi tuohon. . Alanko vaan tekemään silti nopeampaa tekniikan/tuntuman kustannuksella vai?

eli sulla kestää yhden toiston teko 4 yli sekuntia? teet jonkinlaisia "nopeita"negatiivisia toistoja 15 kpl joka sarjassa ja treenissä?

Vielä kysymys sarjakestävyydestä. Luen nyt massaa!voimaa! kirjaa ja siinä suositellaan sarjakestävyydelle lihasmassahankintaan 20-60 sekuntia toistojen ollessa 5-20. Minulla jo 15 sarja menee pitkälle yli 60 sekuntiin. Jos yritän mahduttaa sen 60 sekuntiin niin tuntuu että menee riuhtomiseksi ja tuntuma lihaksessa puuttu ja tekniikka kärsii. Eli minulla se 1 toisto kestää yli 4 sekuntia vaikka pitäisi kestää max 4 jotta mahtuisi tuohon. . Alanko vaan tekemään silti nopeampaa tekniikan/tuntuman kustannuksella vai?

Ettei nyt vaan olisi kyse palautumisajasta sarjojen välissä? Kyllähän varsinkin rauhallinen negatiivinen vaihe ja sen avulla saatava pitkä lihasjännitys yhdistetään hypertrofiatreeniin melko vahvasti. Tee ihan rauhassa ne sarjat vaan.

ei,kyllä toi massaa voimaa kirja on aikalailla eri kirja kuin muut suomen markkinoilla olevat " teet 3 x 15,lepoa 60 sek sarjojen välillä" jne kirjaa.se pureutuu asiassa hieman pintaa syvemmälle ja perustelee toimintamekanistmit eri voiman/lihaksen hankinta menetelmiin

ei,kyllä toi massaa voimaa kirja on aikalailla eri kirja kuin muut suomen markkinoilla olevat " teet 3 x 15,lepoa 60 sek sarjojen välillä" jne kirjaa.se pureutuu asiassa hieman pintaa syvemmälle ja perustelee toimintamekanistmit eri voiman/lihaksen hankinta menetelmiin

No sitten ei varmaan ole vaihtoehtoja, jos kerran tekee treenit kirjan mukaan, joka ei tuon enempää asiasta kerro. Ainut vaihtoehto välttää hosuminen tossa tapauksessa on pienentää painoja niin, että saa hyvällä koordinaatiolla tehtyä tarpeeksi nopeita toistoja. Periaatteessahan tuossa haarukassa viitossarjassa toisto saisi kestää 4 sekuntia, 20 toiston sarjassa kolme sekuntia ja 15 toiston sarjassa siis jotain siltä väliltä.

Heikkoja argumentteja ja mua ei kiinnosta sun asiat, sanoin vain miten asia oikeasti on. Ruoka kun ei fysiologisestikaan imeydy sekunnissa, ei edes se sun isolaattikaan. Jos aamutreeneihin haluaa saada virtaa niin se nyt vain on niin, että edellisillan safkaamisella (painotan tuhtia iltapalaa) on vitusti isompi merkitys jaksamiselle kuin parikytä minuuttia ennen treeniä vedetty mättö. Sitä en kiellä, etteikö se tuntuisi hyvältä mennä aamullakin täytetyllä vatsalla treenaamaan ja tässä se placebo vaikutus tuleekin, jos se auttaa henkisesti niin mikäs siinä hyvä asiahan se on.

Tuo on heikko perustelu "kun supermassa sanoo sitä ja tätä", makekin on vain ihminen eikä kaikkitietävä. Se vaan aina näyttää olevan kun ei ole mitään konkreettista tukemaan omia väitteitä niin isketään nämä bodareiden "absoluuttiset" faktat pöytään -kortti.

Mutta jotta ketju pysyisi "yksinkertaisissa" kysymyksissä ja vastauksissa niin summa summarum, vetäkää ihan mitä halautte ennen aamutreenejä jos siitä on omalla kohdalla hyötyä treeniin vaikka sitten vain henkisesti.

Heikkoja argumentteja ja mua ei kiinnosta sun asiat, sanoin vain miten asia oikeasti on. Ruoka kun ei fysiologisestikaan imeydy sekunnissa, ei edes se sun isolaattikaan. Jos aamutreeneihin haluaa saada virtaa niin se nyt vain on niin, että edellisillan safkaamisella (painotan tuhtia iltapalaa) on vitusti isompi merkitys jaksamiselle kuin parikytä minuuttia ennen treeniä vedetty mättö. Sitä en kiellä, etteikö se tuntuisi hyvältä mennä aamullakin täytetyllä vatsalla treenaamaan ja tässä se placebo vaikutus tuleekin, jos se auttaa henkisesti niin mikäs siinä hyvä asiahan se on.

Tuo on heikko perustelu "kun supermassa sanoo sitä ja tätä", makekin on vain ihminen eikä kaikkitietävä. Se vaan aina näyttää olevan kun ei ole mitään konkreettista tukemaan omia väitteitä niin isketään nämä bodareiden "absoluuttiset" faktat pöytään -kortti.

Mutta jotta ketju pysyisi "yksinkertaisissa" kysymyksissä ja vastauksissa niin summa summarum, vetäkää ihan mitä halautte ennen aamutreenejä jos siitä on omalla kohdalla hyötyä treeniin vaikka sitten vain henkisesti.

Syömisen antama energisyyden tunne ja "imeytyminen" nyt vaan sattuu olemaan kaksi eri asiaa. Oikeassa kyllä olet, että välittömästi lihassupistukseen käytettävä energia on pääosin lihaksen glykogeenissa, mutta aamutreenissä tärkeintä olisi saada pää hereille, jotta treenaaminen ei ole pakkopullaa ja ponnetonta. Vaikka sulla olis lihakset kuinka täynnä edellisestä tankkauksesta, niin voit olla silti väsynyt. Tosin kyllähän hiilari kuin hiilari kai alkaa suht välittömästi verensokeriakin nostaa ja vaikuttaa sitäkin kautta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
eli sulla kestää yhden toiston teko 4 yli sekuntia? teet jonkinlaisia "nopeita"negatiivisia toistoja 15 kpl joka sarjassa ja treenissä?

Jotain sellaisia teen ''vahingossa'' eli keskityn kai liikaa siihen lihastuntumaan ja negatiiviseen vaiheeseen jolloin toiston kestää kauemmin. Lihasvoimat myös loppuu parin sarjan jälkeen. Ehkä pitäisi keskittyä vaan liikkeeseen lihaksen sijasta ja tehdä nopeampaa?

- - - Updated - - -

Ettei nyt vaan olisi kyse palautumisajasta sarjojen välissä?
Kyllä palautusaika on riittävä.

Syömisen antama energisyyden tunne ja "imeytyminen" nyt vaan sattuu olemaan kaksi eri asiaa. Oikeassa kyllä olet, että välittömästi lihassupistukseen käytettävä energia on pääosin lihaksen glykogeenissa, mutta aamutreenissä tärkeintä olisi saada pää hereille, jotta treenaaminen ei ole pakkopullaa ja ponnetonta. Vaikka sulla olis lihakset kuinka täynnä edellisestä tankkauksesta, niin voit olla silti väsynyt. Tosin kyllähän hiilari kuin hiilari kai alkaa suht välittömästi verensokeriakin nostaa ja vaikuttaa sitäkin kautta.

Toki, otin lähinnä kantaa tuohon kun painos sanoi että hyvin pelittää vaikka jotkut sanoo safkan imeytyvän iltapäivällä ja vasta ensi vuonna. En mä sitä kiellä, etteikö syömisen jälkeen olisi parempi olo pääkopan kannalta lähteä treenaamaan kuin vaikka sillä pelkällä buusterilla ja heradrinkillä mutta kuten olen meinannut, mulla ei vaikuta treenitehoihin olla ilman tommosia pirtelöitä jos olen illalla safkaamiseen panostanut. Maltoa en suosittelisi ottamaan hiilarin lähteenä ennen treeniä, se kun tunnetusti nostaa verensokerit nopeasti ylös ja samalla vauhilla alas. Huomionarvoista voisi olla myös mainita, että ennen treeniä safkan kannattaisi olla kyllä mahdollisimman kevyttä jotta verta olisi muuallakin (lue: lihaksissa) kuin mahalaukussa sulattamassa ruokaa :)

....miksi siten sanotaan että heraproteiini imeytyy nopeaa. itse käytän pelkästään isolaattia. savonmake neuvoi erästä kiireistä aamulla ottamaan herajuoman+hedelmän ja kenties ruisleivän...

Se hera imeytyy about 10g/h nopeudella eli kyllähän siitä osa ehtii toki imeytyä tuossa ajassakin jo. Ruisleivän osalta tuohon menee aika pitkään kun taas hedelmästä tulevat fruktoosit ovat aika nopeasti nostamassa veren sokeria. Siihen mitä Make tai Kake sanoo ei välttämättä kannata uskoa, vaikka Make tai Kake olisi miten kova bodari. Ihmisten fysiologia on kuitenkin aika pitkälti samanlainen kaikilla ihmisillä. Aika optimaalinen treenilaturi olisi joku hera yhdistettynä vaikkapa ananasmehuun, tuollainen reilu tuntia ennen treeniä mahaan niin pitäisi olla veren sokerit hyvällä tasolla versus se että lähtee tyhjällä mahalla treenaamaan. Toki ihmiset on yksilöitä, toisille on parempi mennä suoraan heräämisestä salille ilman mitään syömistä. Itselläni ainakaan ei ole mitään virtaa salilla jos menen ilman jotain ruokaa, riippumatta siitä onko edellisenä iltana vedetty kunnolla ruokaa vai vähemmän. Ne lihasten glykogeenivarastot on kuitenkin täyttyneet todennäköisesti jo aiemmin edellisenä päivänä, olettaen tietysti että treenaaminen ja ruokailu on tapahtunut aiemmin kuin illalla.

Käykö herakonsetraatti hyväksi palautumisjuomaksi? Vai pitääkö mieluummin olla isolaatti tai hydrolysoitu(millä nimellä muuten esim. fastilla on tämä hydrolysoitu hera?)?

Nuohan imeityy nopeammin mutta entä jos alkaa ottamaan herakonsetraattia ja maltoa kesken treenin? Sittenhän aminohapot olisi imeytyneet kaikki treenin loputtua. Joisi sitten vielä treenin jälkeenkin vähän konsetraattia ja kotona kunnon ateria. Korvaako tämä menetelmä tuon isolaatin/hydrolysaatin imeytymisnopeuden?

Perus hera käy aivan hyvin, ei ole mitään konkreettista eroa käyttääkö perus konsentraattia vaiko isolaattia. Jotkuthan tuota tekee, että alkavat palkkaria hörppimään reenin loppuvaiheessa mutta jos ennen treeniä on aminohappoja/heraa ottanut niin ei ne sielä verenkierrosta ole mihinkään hävinnyt sinä aikana. Hifistelyksi menee muuten ja siihen on turha lähteä ellei jokainen osa-alue ole tarkkaan mietitty ja siltikään lopputulokseen ne ei loppupeleissä kauheasti vaikuta kunhan perusasiat ovat kunnossa.

Perus hera käy aivan hyvin, ei ole mitään konkreettista eroa käyttääkö perus konsentraattia vaiko isolaattia.

Itseasiassa on kahdessakin asiassa aika konkreettista eroa. Ensimmäisenä se että osalle ihmisistä voi konsentraattimuodossa oleva hera aiheuttaa vatsaoireita ja toisekseen se isolaatti imeytyy nopeammin. Jos tietysti tarkoitat että eroa ei ole lopputuloksessa niin voisin sanoa että 99% treenaajista ei saa mitään etua tuosta isolaatista kun heillä on kuitenkin monessa muussa asiassa parannettavaa.

Itseasiassa on kahdessakin asiassa aika konkreettista eroa. Ensimmäisenä se että osalle ihmisistä voi konsentraattimuodossa oleva hera aiheuttaa vatsaoireita ja toisekseen se isolaatti imeytyy nopeammin. Jos tietysti tarkoitat että eroa ei ole lopputuloksessa niin voisin sanoa että 99% treenaajista ei saa mitään etua tuosta isolaatista kun heillä on kuitenkin monessa muussa asiassa parannettavaa.

Joo no se tietty unohtui mainita, et jos pieruheraa ei voi käyttää niin isolaatti tulee kysymykseen. Sitä tosiaan meinasin, että lopputuloksen kannalta marginaalinen on se hyöty minkä joku isolaatti siihen tuo vaikka olisi asiat kunnossa. Kehitys ei tule aineilla mikäli douppinkia ei lasketa...

Qnt:n delicious whey

Ostin kyseistä jauhetta ja eka asia mitä kummastelin oli protskujen määrä per annos eli 60 g:ssä noin 47g prodea. (Mulle on takoutunut selkärankaan jotta kerralla kannattaa ottaa vain 30 g prodea, elimistö pystyy käyttämään vain sen verran hyväkseen yhdellä kertaa.)

Sitten sain sisäistettyä jotta sitä ei litkitä kolmea kertaa päivässä (kuten "tavallista" heraprotskua oon litkinyt) vaan 1 tai 2 kertaa (aamu/ilta ja treenin jälkeen).

No tämä on ok joo.

Mutta jotenkin kummastuttaa tuo proden määrä per annos.

Onko muita kyseisen tuotteen käyttäjiä?

Ja tavoitteeni? No kasvattaa lihaksia.

Ostinko ihan paskaa vai mitä muut ovat mieltä?

Ostin kyseistä jauhetta ja eka asia mitä kummastelin oli protskujen määrä per annos eli 60 g:ssä noin 47g prodea. (Mulle on takoutunut selkärankaan jotta kerralla kannattaa ottaa vain 30 g prodea, elimistö pystyy käyttämään vain sen verran hyväkseen yhdellä kertaa.)

Sitten sain sisäistettyä jotta sitä ei litkitä kolmea kertaa päivässä (kuten "tavallista" heraprotskua oon litkinyt) vaan 1 tai 2 kertaa (aamu/ilta ja treenin jälkeen).

No tämä on ok joo.

Mutta jotenkin kummastuttaa tuo proden määrä per annos.

Onko muita kyseisen tuotteen käyttäjiä?

Ja tavoitteeni? No kasvattaa lihaksia.

Ostinko ihan paskaa vai mitä muut ovat mieltä?

Tummennettu kohta = paskapuhetta

En ite käytä tuotetta, mutta ei toi mitään paskaa ainakaan ton sun antaman infon perusteella oo. Ja kyllä luultavasti totakin voi ihan hyvin ottaa 3 kertaakin päivässä ellei siinä sitten ole esim. kreatiinia sen vertaa, että tulisi muuten joku 20g kreaa/päivä. Mutta tossahan on vaan tupla-annos verrattuna johonkin Whey-80... Sen pussissa lukee, että annoskoko on 30g ja prodea sitten joku about 24g/annos. Tossa sun tuotteessa suositellaan vaan kaksinkertaista annosta verrattuna "tavalliseen" prodejuomaan.

Eiköhän nuo pienemmät prodeannokset päde lähinnä heran kohdalla, jostain sisäfileestä jos otat vaikka 100g nii imeytyy vielä ens vuosikymmenellä aminohappoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom