Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
En huomannut oliko palautusjuomille omaa otsikkoa mutta tästä kyssäri:

Olen juuri aloittanut käymään kuntosalilla 3x viikossa (1 jakoinen-ohjelma), mutta sen lisäksi pelaan aktiivisesti salibandyä 3-4x viikossa. Ostin nyt Star Nutrition recovery pro-palautusjuomaa.

Olen tähän mennessä ottanut palautusjuomaa vain saliharjoituksen jälkeen, mutta kysymys kuuluukin, että kannattaisiko sitä ottaa myös salibandyn jälkeen vai voiko alkaa pöhöttämään? Kuntosali ja salibandy kun osuvat usein myös samalle päivälle. Ikää 21v, paino 70kg, pituus 179

Lisääkö runsas maidon juonti syövän, etenkin eturauhassyövän, riskiä? Lueskelin jotain Harvardin tuottamaa tutkimusta jossa todettiin maidon lisäävän syövän riskiä..

Terv. 1-2 l rasvatonta maitoa päivässä

Eli ajattelin tilata lisäravinteita sen verran, että saan palkkarin johon sisältys proteiini/hiilari/kreatiini.
Kannattaako tilata ihan perus whey80, maltodekstriinia ja kreatiinia vai ajaako Gainer pro saman asian palkkarina?
4 kg säkki ei ole nimittäin kauhean kallis ja siihen saisi vielä kreatiinin kaupanpäälle.

Kumpi kannattaa vai onko eroja? :joulu6:

Eli ajattelin tilata lisäravinteita sen verran, että saan palkkarin johon sisältys proteiini/hiilari/kreatiini.
Kannattaako tilata ihan perus whey80, maltodekstriinia ja kreatiinia vai ajaako Gainer pro saman asian palkkarina?
4 kg säkki ei ole nimittäin kauhean kallis ja siihen saisi vielä kreatiinin kaupanpäälle.

Kumpi kannattaa vai onko eroja? :joulu6:

Itse tilaisin erikseen, niin voi sitten tilanteen mukaan muutella proteiini-hiilarisuhdetta.

Lisääkö runsas maidon juonti syövän, etenkin eturauhassyövän, riskiä? Lueskelin jotain Harvardin tuottamaa tutkimusta jossa todettiin maidon lisäävän syövän riskiä..

Terv. 1-2 l rasvatonta maitoa päivässä

1-2 litraa maitoa nyt tuskin lisää (ainakaan merkittävästi) syöpäriskiä tai itse en ainakaan ole moiseen tietoon törmännyt. Ja jos se lisäisikin, niin luultavasti maitoa pitäisi kuluttaa huomattavasti enemmän ja riski tuskin siltikään nousisi kovin radikaalisti. Mikä osa maidossa sitten toimii/on toimivinaan karsinogeenisesti?

1-2 litraa maitoa nyt tuskin lisää (ainakaan merkittävästi) syöpäriskiä tai itse en ainakaan ole moiseen tietoon törmännyt. Ja jos se lisäisikin, niin luultavasti maitoa pitäisi kuluttaa huomattavasti enemmän ja riski tuskin siltikään nousisi kovin radikaalisti. Mikä osa maidossa sitten toimii/on toimivinaan karsinogeenisesti?

Ja nyt kun tutkin vähän asiaa, niin monia tutkimuksia tästä asiasta on tehty ja oikeastaan noin puolet sanoo, että ei vaikuta ja puolet sanoo, että vaikuttaa. Ja oikeastaanhan maidon lisäksi tämä koskee kaikenlaisia maitotaloustuotteita yleistettynä, maito nyt on nostettu suurimmaksi. Itse tietenkin teet omat päätöksesi maidon juonnista, mutta näiden tutkimusten perusteella en sitä ainakaan itse lopettaisi.

Oma lontoon taito ei ole vahva, mutta ilmeisesti näissä kuvataan maidon ja syövän suhteesta, vai olenko käsittänyt jotain väärin?

A 20-year study of prostate cancer mortality among California Seventh-day Adventists reported a dose-related increased risk of age-adjusted prostate cancer mortality with milk consumption

Does milk cause cancer? : Cancer Research UK : CancerHelp UK
PCRM | Milk Consumption and Prostate Cancer
PCRM | Ask the Expert: Dairy Products

Oma lontoon taito ei ole vahva, mutta ilmeisesti näissä kuvataan maidon ja syövän suhteesta, vai olenko käsittänyt jotain väärin?

Does milk cause cancer? : Cancer Research UK : CancerHelp UK
PCRM | Milk Consumption and Prostate Cancer
PCRM | Ask the Expert: Dairy Products

Juuri noita luin itsekin. Kaikissahan noissa on se, että "voi olla" tai "saattaa olla", että maito/maitotuotteet vaikuttavat syöpäriskiin. Samalla tavalla voi miettiä lähes kaikkia elintarvikkeita, kaikki tässä maailmassa aiheuttaa syöpää, kunhan katsoo asiaa "oikealla" tavalla. Ja juurikin jos aiot lopettaa maidon juonnin tämän takia, niin lopeta samalla muidenkin maitotuotteiden käyttö, tuolla kuitenkin monessa kohtaa puhutaan yleisesti maitotuotteista, ei pelkästään maidosta itsestään. Ja ongelma, jota noissa myös pohditaan, on että mistä saa kalsiumia sen jälkeen jos ei syö maitotuotteita. Se nyt ei kuitenkaan ole ongelma ja kyllähän moni elää ilman maitotuotteita, sillä joidenkin tutkimusten mukaan maitotuotteet lisäävät kehossa olevaa tulehdusta ja syöpäkin on periaatteessa tulehdussairaus. Mutta kuten jo sanoin, nämä tutkimukset eivät voikuta omiin käyttötottumuksiini ja syön kyllä maitotaloustuotteita.

Juuri noita luin itsekin. Kaikissahan noissa on se, että "voi olla" tai "saattaa olla", että maito/maitotuotteet vaikuttavat syöpäriskiin. Samalla tavalla voi miettiä lähes kaikkia elintarvikkeita, kaikki tässä maailmassa aiheuttaa syöpää, kunhan katsoo asiaa "oikealla" tavalla. Ja juurikin jos aiot lopettaa maidon juonnin tämän takia, niin lopeta samalla muidenkin maitotuotteiden käyttö, tuolla kuitenkin monessa kohtaa puhutaan yleisesti maitotuotteista, ei pelkästään maidosta itsestään. Ja ongelma, jota noissa myös pohditaan, on että mistä saa kalsiumia sen jälkeen jos ei syö maitotuotteita. Se nyt ei kuitenkaan ole ongelma ja kyllähän moni elää ilman maitotuotteita, sillä joidenkin tutkimusten mukaan maitotuotteet lisäävät kehossa olevaa tulehdusta ja syöpäkin on periaatteessa tulehdussairaus. Mutta kuten jo sanoin, nämä tutkimukset eivät voikuta omiin käyttötottumuksiini ja syön kyllä maitotaloustuotteita.
Noh, tuskin sitä kokonaan tulee lopetettua mutta vettä voisi juoda vähän enemmän, sitä kun ei tule juotua melkein koskaan. Vai tuleekohan siitäkin syöpä? :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Olen käynyt aktiivisesti salilla n. 1,5 vuotta. Olen alkanut miettimään, joidenkin muiden lisäravinteiden käyttöä kuin Heraproteiini, Olen tähän asti selvinnyt varsin hyvin sen avulla ja kehityskin ollut kohtalaisen napakkaa. Olen ostellut ihan Prismasta fast heraa, mutta nyt tekisi mieli kokeilla vähän tarkemmin asioita. Onko lisäravinteista niin paljon hyötyä, että kannattaisi rahallisesti panostaa ja kannattaisiko samalla ostaa jotain muuta heraa? Harjoittelu on voimapohjaista treeniä.

Olen käynyt aktiivisesti salilla n. 1,5 vuotta. Olen alkanut miettimään, joidenkin muiden lisäravinteiden käyttöä kuin Heraproteiini, Olen tähän asti selvinnyt varsin hyvin sen avulla ja kehityskin ollut kohtalaisen napakkaa. Olen ostellut ihan Prismasta fast heraa, mutta nyt tekisi mieli kokeilla vähän tarkemmin asioita. Onko lisäravinteista niin paljon hyötyä, että kannattaisi rahallisesti panostaa ja kannattaisiko samalla ostaa jotain muuta heraa? Harjoittelu on voimapohjaista treeniä.

Heran sekaan voit ostaa vaikka maltoa ja sekoittaa haluamasi määrän. Myös kreatiinia voit ostaa. Riippuu kuinka suurta hyötyä haluaisit noista nyt sitten saada? Kreatiini nyt ei oikeastaan rahallisesti ole kovin suuri sijoitus ja siitä on tutkitusti hyötyä.

Voiko syödä broilerijauhelihaa kun sen väri raakana on vähän ruskettunut jo ja viimeinen käyttöpäivä on tänään? Siis jos paistaisin sen huomenna aamulla?

onko sama käyttääkö pikakaurahiutaleita vai normi kaurahiutaleita rahkan kanssa? Jostai kuullu et pikahiutaleissa on suurempi glykeeminen indeksi ja normeissa ois alhaisempi?

^Ei haittaa.. tai jos haluut korvata pitsan bic macillä ja parilla bissellä ni seki ok! Tulee uniki iha hyvin ku muutama bisse alla ja palautuu paremmin :)

Olis tarkotus alottaa plussien syklittely, kun pelkään fläsää nykyään vähä liikaa sekä viihdyn pienemmissä rasvoissa missä lihat erottuu.

Oisko kellää heittää jotain vailmista kavaa tai sitten vaan tipsejä, että miten tätä kannaittaisi sitten tehdä, että mahdollisimman vähän fläsää kertyisi, mutta myös lihaksia/voimaa olisi mahdollista kasvattaa.

-Kiitos!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom