Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vähän mielikuvitusta peliin, niin ei ole edes vaikea keksiä
-Perus ruisleipää omilla täytteillä + palautusjuoma. Maitorahka muovirasiian ja joukkoon marjoja kaurahiutaleita. Muut omat ruuat, kuten kana- tai tonnikalasaatti tai vaikka munakas. Onhan noita, en jaksa enempää vaan listata. ..

+ Noi salaatit ja jopa rahka säilyy yllättävän kauan kylmänä, tai sitten ottaa mukaan pienen kylmätaskun/laukun. Itekki otin aina välillä kouluun, kun ei ollu muuta ruokaa kuin jotain makkaraa...

Mikä olisi hyvä normaalidieetille sopiva eväs koululle? Aina ei ehdi ruokailemaan tai ruokana on jotain 20% lihapitoisuudella olevaa uunimakkaraa..

Mä vetelin vaan sheikkeriä naamaan. Kätevää ja halpaa. Tietenkin jos saa "oikeaa" ruokaa kuskattua mukana niin aina parempi, mutta mulla oli laiskan miehen ratkaisu :D

Itse kippasin aamulla puolet milbonasta muovipurkkiin ja heitin joukkoon leseitä,hiutaleita ym. Kansi päälle je reppuun. Hyvin säilyi repussa useita tunteja(5+), vaikka olikin ilman kylmätaskuja

Paljonko pizzassa on kaloreita? paljonko pizzassa on proteiinia about. jos siinä on täytteenä jauheliha, salami, tonnikala? Tarvisin pikasta vastausta.

Eiköhän proteiinia ole vähintään se 30g. Jo jauhoista, riippuen laadusta (karkea, puolikarkea, durum...), tulee 20-30g proteiinia yhteen lättyyn.

Eiköhän proteiinia ole vähintään se 30g. Jo jauhoista, riippuen laadusta (karkea, puolikarkea, durum...), tulee 20-30g proteiinia yhteen lättyyn.

Kuka nyt jotain viljan paskaproteiinia edes proteiiniksi laskee... Alkuperäinen kysymys on muutenkin järjetön, ei kukaan osaa vastausta antaa mikäli et itse sitä pitsaa tee ja tiedä paljonko niitä täytteitä siihen tunget. Jotain järkeä nyt näihin kysymyksiin. Kyllä kalorit varmasti yleisesti tonnin hujakoilla on kun joissain kaupan pakastelätyissäkin on lähemmäs 500 kaloria (?) ja jotkut mutupitsat puolta isompia helposti.

kysymys kovista ja pehmeistä rasvoista:
rasvasta saa esim energiaa, tarvitaan solukalvojen uudistamiseen ja hormoonituotantoon. Tekeekö molemmat rasvat samoja toimintoja vai onko toinen tehokkaampaa? kovat rasvat ei oo vaan terveellisiä koska kolesteroli?

Kiitos vastauksesta!!

haluan lisää massaa

Moro, oon pian 18v jätkä mitat on 182cm/64kg. Ongelmani on se että en saa painoani nousemaan. Minulla on lisäksi lievä keliakia joka ehkä vaikuttaa tohon hoikkuuteen. Tarvitsisin apua ja tietoa ravinnosta jolla pystyn painoa nostamaan, mutta mitään viljatuotteita en siis voi syödä paitsi kaurapuuroa. Käyn salilla noin 2-4krt viikossa, joskus lenkillä tulee käytyä varsinkin kesäisin. Lisäravinteita käytin mutta jouduin aknen takia ne lopettamaan ne joksikin aikaa. Joten mielelläni otan vastaan ruokavinkkejä, jotka ei sisällä viljatuotteita!

Kuka nyt jotain viljan paskaproteiinia edes proteiiniksi laskee... Alkuperäinen kysymys on muutenkin järjetön, ei kukaan osaa vastausta antaa mikäli et itse sitä pitsaa tee ja tiedä paljonko niitä täytteitä siihen tunget. Jotain järkeä nyt näihin kysymyksiin. Kyllä kalorit varmasti yleisesti tonnin hujakoilla on kun joissain kaupan pakastelätyissäkin on lähemmäs 500 kaloria (?) ja jotkut mutupitsat puolta isompia helposti.
Väärä kysymys siis? Ajattelinki että mun ois pitäny itse tietää protskumäärä, eikä kysyä aiheeseen liittyvältä foorumilta jossa joku sattuisi arvioimaan lähelle. Mutta oli kuitenkin apua, kiitos vastauksista. Tosta viljasta että ite oon aina antanu kalorilaskurin laskea leipienkin sisältämät proteiinit samaan syssyyn, onko tämä myös väärin ja pitäiskö vähentää jatkossa leipien proteiinit kokonais-proteiinimäärästä?

Väärä kysymys siis? Ajattelinki että mun ois pitäny itse tietää protskumäärä, eikä kysyä aiheeseen liittyvältä foorumilta jossa joku sattuisi arvioimaan lähelle. Mutta oli kuitenkin apua, kiitos vastauksista. Tosta viljasta että ite oon aina antanu kalorilaskurin laskea leipienkin sisältämät proteiinit samaan syssyyn, onko tämä myös väärin ja pitäiskö vähentää jatkossa leipien proteiinit kokonais-proteiinimäärästä?

Kysymys on järjetön siinä mielessä, ettei kukaan muu kuin sinä tiedä, onko pizza haettu kotipizzasta vai turkkilaisilta, vain tekijä tietää raaka-aineet jne. Yhtä helppoa on arvioida puurolautasen ravintosisältö, kun muuttujia on hiutaleet, koostumus, lautasen koko jne.

Ei se viljatuotteiden proteiinimäärä ole niin merkittävä, että sitä tarvitsee alkaa miinustelemaan. Etenkin jos saat proteiinia sen 2g/painokilo kokonaisuudessaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Niissä ei ole täydellistä aminohappokoostumusta joten turhaan niitä sinne laskee eikä ole iso vaiva miinustaa. Laske vaan liha- ja maitotuotteiden ja kananmunien proteiini.

Tässä suhteellisen lyhyen ajan sisään (2 kk) olen huomannut että nivelet on alkaneet paukkumaan huomattavasti normaalia enemmän. Olkapäät paukkuu, polvet napsuu ja pahin on pari viikkoa sitten alkanut alaselän paukkuminen aina istualtaan noustessa yms. Mitä ravintoaineita kannattaa alkaa käyttämään nivelten paukkamisen estämiseksi? Varmaan omega-kolmoset ainakin mutta olisiko muita ehdotuksia tai hyväksi havaittuja konsteja?

Voisiko joku selittää, miten paino voi ensin nousta 76.6kg->77.1k-> 77.4-> tässä pudotin kalorit ~3500->~3200 ja paino jysähti 78.7kg!?! Kyseessä siis aamupainot.
Apuja!?

Voisiko joku selittää, miten paino voi ensin nousta 76.6kg->77.1k-> 77.4-> tässä pudotin kalorit ~3500->~3200 ja paino jysähti 78.7kg!?! Kyseessä siis aamupainot.
Apuja!?

Et maininnut kuinka säännöllisesti syöt ja juot. Erityisesti suolalla sekä juodun veden määrällä on iso merkitys päivittäisessä painonvaihtelussa. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon myös se, että paino vaihtelee jonkin verran, vaikka melkeen kaikki muu pysyisi vakiona. Esimerkki itseltäni parin viikon takaa;

Ke 90.0
To 90.6
Pe 90.9
La 90.0

Kirjaa aamupainot viikon ajalta ylös ja laske viikko keskiarvo ja seuraa siitä painon kehitystä. Paino kun voi vaihdella aamusta toiseen.

Oon tossa pitänyt päivittäistä seurantaa ja tullut siihen tulokseen että viikon alimman painon seuraaminen antaa paremman kuvan etenemisestä kuin keskiarvo. Syytä tuohon en osaa kertoa.

Apuja!?

Kroppa lyöny aineenvaihduntaa tukkoon ja nesteet kerääntyny sisuksii? Nopee ruokavalio muutos vaikuttaa asiaan ja toki varmaan vaikuttaa mitä sä syöt ton 3200 edestä.

E: Olin myös hidas vastauksessani.

Mites kun jossain ilmoitellaan noita kulutuksia eri liikuntamuodoille tyyliin x kcal / h, niin pitääkö tuosta vähentää "normikulutus", eli se määrä jonka keho kuluttaa tekemättä mitään, jos haluaa tietää efektiivisen kulutuksen?
Todella epäselvästi selitetty :) toivottavasti joku ymmärsi.

kysymys kovista ja pehmeistä rasvoista:
rasvasta saa esim energiaa, tarvitaan solukalvojen uudistamiseen ja hormoonituotantoon. Tekeekö molemmat rasvat samoja toimintoja vai onko toinen tehokkaampaa? kovat rasvat ei oo vaan terveellisiä koska kolesteroli?

Kiitos vastauksesta!!

Oliko liian vaikee kysymys vai eikö kukaan tiedä? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom