Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kuinka pitkään esimerkiksi Fitnestukulta tilatut proteiinit säilyvät, kai ne nyt ainakin vuoden säilyy? Lähinnä kysyn,koska ajattelin tilata vuoden proteiinit kerralla. Onkohan säilyvyyden kannalta mitään merkitystä, onko pakattu "pussiin" vai purkkiin noi proteiinit? Nimimerkillä> Vittuuntunut tilaamaan kuukauden välein.

^ kyllähän noi säilyy. tutkimusmielessä vilkasin omaa pussia, parasta ennen päiväys 2015. eikä sekään meinaa että olisi käyttökelvotonta sen jälkeen.

Säilyy pitkään jos säilyttää oikein (suljetussa tilassa valolta ja kosteudelta suojattuna). Ite vedin just muutama viikko sitten viimeiset parasta ennen 2011 prodet naamariin ja ei siinä muuta eroa huomannut, kuin että maku hieman laimeampi kuin ennen.

Onkohan tää oikea paikka kysyä..

Tässä nyt on ollut taukoa reenaamisesta, kun ei työttömänä missään salilla ollut varaa käydä eikä oikein meinannut safkoihinkaan rahat riittää.
Nyt olen ollut pari kuukautta vakiduunissa ja siellä kahvitauot (2kpl) pidetään yleensä huoltiksella ja niitä ei pidetä joka päivä samaan aikaan. Ruokkistakaan ei pidetä, jotta päästään kolmelta kotio.

Työkseni eristän putkia ja autolla liikutaan työkohteiden väliä.
Ei oikeen nappaa yksin syödä autossa rahkoja, kun työkaveri hörppii kahvia huoltiksella..
Mikä olisi ratkaisuni saada oikeanlaista ja oikea määrä ravintoa klo 7-15?

Kunnon aamupala ja ruokaa vaan mukaan. On mullakin usein jos joutuu jonnekkin lähtemään joko purkissä riisiä ja kanaa tai termoskannussa makaronia ja tonnikalaa. Eikä maksa paljoa.

Oon nyt tässä bulkkaillu viimeset 4 kuukautta ja painoakin on tarttunut 6kg mukaan. Ajatuksena oli vetää samalla linjalla vielä muutama kuukausi ja alkaa sitten dieettaamaan ja olla kesäkunnossa 2014. Aloin vaan kelaamaan et löystyykö iho tällä metodilla niin pahasti et se jäis dietiin jälkeen löysäks vaikka rasvat sais suht alas. Eli oisko fiksumpaa syklittää vaikka sillee et kuukausi bulkkaa ja sit kuukausi dieettaa?

Ja toinen kyssäri; onks dieetillä mitään hyötyä käyttää kreatiinia?

Ei varmasti jää löysäks. Se painon lisäys on kuitenkin suhteessa hyvin pieni.

Kyllä, kreatiinista on hyötyä dieetillä joten suosittelen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Osaako kukaan sanoa kuinka paljonko kaloreita on valmiissa (keitetyssä) mama nuudelissa/100g ? Otetaan nyt esimerkeksi kanan makuinen. En ymmärrä kun jossain lukee valmiissa keitossa tai jotain vastaavaa.

Ihan pelkkä nuudelin kalorimäärä. Ei minkään keittojen.

Moro. Oon tässä kesän / syksyn mittaan taas aktivoitunut punttitouhuihin ja nyt ois tarkotus panostaa enemmän touhuun. Bulkilla mennään, ja paino on noussut ~2-3kk aikana 77->85kg. Muutama kyssäri olis eli vedättekö noita palkkareita vain reenipäivinä vai muinakin päivinä? Tähän asti oon vetänyt vain reenipäivisin eli 3x/vko, palkkarina ollut Hera 80 ja välillä kreatiini, kuten nyt aloitin 5pvä latausjakson ja toista päivää menossa. Onko muuten tuon krean käytöstä mitään neuvoja? Oon koittanut latausjaksolla mahdollisimman tasasin välein ottaa. Jostain muistan lukeneeni myös, että runsas vedenjuonti hyvästä.

Reenipäivän ruokavalio esimerkki:
Aamupala kotona 06:30 - Kahvi, kolmen munan munakas, omega 3, palkkari #1 (Hera80 + Kreatiini).
Aamupala töissä 09:00 - Kahvi, pari kauhallista puuroa.
Lounas töissä 11:00 - Kotiruokaa työpaikan keittiöstä, monipuolisiin aterioihin kuuluu monipuolinen salaattipöytä + leivät. Itse koen tämän tärkeimmäksi ruokailuksi. Kahvi jälkkäriksi.
Kahvitauko töissä 13:30 - Kahvi, välillä joku hedelmä banaani tai jotain. Toisen palkkarin vedän yleensä lounaan ja kahvitauon välissä.
Salille 16-19 välillä, reenin jälkeen kolmas annos palkkaria. Noin tunnin jälkeen reenistä päivällinen. Mahdollisimman monipuolisen oon siitäkin koittanut saada, itsetehtyä kotiruokaa.
Tuon päivällisen ja nukkumaan menon välillä tulee syötyä millon mitäkin jugurttia, pähkinöitä, leipää, hedelmiä, rahkaa, you got the point.

En oo jaksanut kaloreita, protskuja, hiilareita enkä rasvoja seurailla kun oon mielestäni syönyt ihan terveellisesti ja monipuolisesti ja painoakin on tullut ja se näkyy myös kropassa. Pistäkää ihmeessä mielipidettä tulemaan. Voisi alkaa kyllä noita laskureita käyttelemään. Työni on metallialan duunia, jossa kävelyä tulee jonkin verran, kappaleiden nostelua, kyykistelyä jne. Välillä raskaitakin kappaleita.

Palkkarin otat aina treenin jälkeen. Voi sen ottaa myös joskus välipalan korvikkeena ei siinä mittään. Kreatiinia ei ole pakko tankata, mutta jotkut tykkää. Sen vaikutuksen huomaa latausjakson jälkeen paremmin. Ota latausjakson jälkeen aina treenin jälkeen palkkarissa ja muuten välipäivinä jonkin aterian yhteydessä missä on hiilaria.

Ruoka puoli on ihan jees. Ite söisin aamulla jo hiilariproteiini pitoisen ruoan ja töissä jotai protskua välipalaks. Voit välillä korvata noita palkkareita vaikka rahkalla yms. jos kyllästyttää vetää noin monta päivässä.

Joka aterialla pyrkisin ottamaan vähintään 20g proteiinia. Kaikilla on omat juttunsa, mutta mulle sopii parhaiten, että syön kunnon aterian myös 2-4h ennen treeniä ja juuri ennen treeniä vielä jotain.

Pyri ottamaan illalla protskua noin. 30-60g ja rasvaakin saa olla. Illalle ne olisi hyvä painottaa.

419kcal kalorilaskurissa laskettuna.

Meinasin Keitettyjä eli valmiita nuudeleita, ei niissä voi olla noin paljoa koska, heitetään hatusta, että siitä isosta mama pussista tulee valmista nuudelia joku noin 350-450g.

Miettinyt aina tätä hommaa, ja noitten nuudeleiden kirjaaminen kalorilaskuriin aina yhtä epävarmaa.

Onko välttämätöntä saada proteiinia joka aterialla?

Laskin oman proteiinintarpeen joka on suunniilleen 140-150g päivässä joz syö 2g/per painokilo. Eli siis jos syön päivässä abaut 6 ateriaa ja ottaisin joka aterialla 20-30g proteiinia nii tarve menee jo yli. onko siis lihaskasvun kannalta välttämätön että ei nauti proteiinia jokaisella aterialla vaan painottaa ne vaa reenin ympärille ja illalle ja aamulle?

Ei tarvi joka aterilla, esim. liha ja maitotuotteet(-hera) sulaa ja imeytyy monta tuntia ruuansulatuskanavassa.

Bulkkaus saa nyt jäädä ja aika siirtyä dieetille.Tarkotus oli jatkaa bulkkia vuoden loppuun mut tuli loukkaantuminen jonka takia treenitaukoa 4viikkoa ja tottakai sitä sit piti mässyttää se aika ja tulikin lähes 5kg fläsää sinä aikana:face:

Alotin kesällä treenaamaan uudestaan n.5 vuoden tauon jälkeen ja lihasta on tarttunu lyhyessä ajassa ihan kivasti kun ekaa kertaa jaksoin syödä ainakin suht oikein ja treenata kovempaa.Oon nyt miettiny VHH ja perus hiilari/vähän rasvaa dieettejä ja oon törmänny useemmassa paikassa väittämään et VHHlla on ainakin turha unelmoida lihasmassan kasvusta.Eli tartteis jonkunäkösen pohjan hiilaridieetille tai edes makrot niin voin itse suunnitella ruuat.Koittanu ite etsiä tietoa mut aikalailla pelkkää VHH dieetti runkoja näyttää nykyään löytyvän.Aion ainakin aluks pudotella hiilaridieetillä ja jos tuntuu että ei toimi niin alkukeväästä siirtyä sit VHHlle jolla oon ennenkin pudotellu painoa tosin sillon ei vittuakaan kiiinnostanu sulaako lihat mukana

Suositut

Back
Ylös Bottom