Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyllä 2g riittää ja joidenkin lähteiden mukaan optimaalinen on 2,2g/painokilo. Treenipäivinä kyllä menee ittellä siihen 3g jopa ylikin / painokilo.

On vähän virheellistä sanoa, että ylimääräinen proteiini menee läskiksi sillä jos pysytään kokonaiskalorimäärissä kulutuksen sisällä se ei muutu.

Et saa tiputettua rasvoja? Eihän niitä nyt juuri siihen 1g/painokilo tarvitse tiputtaa, mutta silti sehän on helppoa. En tiedä johtuuko toi kirjotusvirheestä sillä se on vähän ristiriidassa tuon jäljimmäisen kanssa jossa en saa öljyä alas.

Kaurahiutaleita puuroksi tai sitten smoothieksi. Luulis nyt kaikilla menevän smoothie alas. Itse vedän öljyn lusikalla suuhun ja vettä päälle niin ei maistu miltään, mutta tapoja on monia.

Totta niinpäs onkin ristiriidassa! Tarkoitin SITÄ, että jos muokkaan nyt optimaaliseksi oman ruokavalioni niin tarvittavia rasvoja en kykene ottamaan öljystä. Tässä on se nyt ollut ongelma, että kiloja on siis tullut yhdeksässä kuukaudessa 20. Ja on tullut syötyä vähän mitä sattuu, kunhan on saanut 2g/painokilo proteiinia ja yli 3000kcal. Olen tietoinen siitä, että jossain vaiheessa ollaan menty suhteesa: 2g/painokilo proteiinia, 1,2g/panokilo hiilareita ja 2g/painokilo rasvaa. Eli periaatteessa päin hanuria ollaan menty, kuhan protskut ja kalorit tulevat täyteen. Ei ihme, että maha alkaa vähän "pömpöttää" heikomassa ryhdissä.

Mutta niin, tässä nyt yli viidessä omassa postissa on selittänyt niin paljon ristiin ja muutenkin kaikkea paskaa, että itse asia on jäänyt vähän pimentoon. Ainut mikä tässä nyt itseä mietityttää on se, että kannattaisikohan minun diettaa esim kuukausi, ottaa vähän rasvaa pois ja painoa siinä samalla. Sitten sen kuukauden aikana laittaa tuleva kevyempi bulkki ruokavalio kuntoon ja aloittaa se vaikka sitten vuoden alusta tai tasan kuukauden päästä. Vai kannattaisiko vaan nyt laittaa bulkki ruokavalio heti kuntoon ja alkaa syömään sen mukaisesti. Eli kasvattaa massaa vielä lisää kokoajan vaan ja diettaa sitten x-ajan päästä pois.

Ei tässä kuitenkaan mikään iso vielä näillä mitoilla olla. (180cm, 80kg). Tuntuu vaan, että on jotenkin pamahtanut tuohon vyötärölle viimeisemmät kilot. :D

On ollu vatsa nyt todella herkkänä lauantaista lähtien.En oo syöny mitään erilailla joten mietinki voisko johtua BCAAsta tai herasta?Ostin siis viime torstaina kumpaakin pienen tauon jälkeen ja en tiedä voiko liittyä toisiinsa tää herkkä vatsa ja noi jauheet?

Ei siis ripulia tai oksentamista vaan vatsa saattaa olla kipeä tai muuten vaan todella huono olo.Vettä ei oikeen pysty juomaan ainakaan isoja määriä ilman että alkaa oksettamaan.Aamusin on myös ollu päänsärkyä mikä on lähteny buranan avulla.

Eli onko muilla vatsa reagoinu samanlailla Heran tai BCAAn takia?Oon mä tota samaa heraa vetäny kilotolkulla ilman mitään joten lähinnä toi BCAA nyt mietityttää.Kyseessä smartsuppsin jauhe

^joillakuilla BCAA voi tehdä pahaa oloa jos sen nauttii liian pienen vesimäärän kanssa. Suositeltavaa olisi että se 10g BCAA.ta menisi sellaiseen 7-10dl vettä.

Paljonko 100g manteleita on proteiinia? Kattelin netistä että olis n.25g mutta onko ne oikeesti noin ''proteiinirikkaita''? Siinä pussissa minkä ostin ei ollut mitään ravintoarvoja. Ja siis ihan normaaleja manteileita ei mitään maustettuja.

Mutta niin, tässä nyt yli viidessä omassa postissa on selittänyt niin paljon ristiin ja muutenkin kaikkea paskaa, että itse asia on jäänyt vähän pimentoon. Ainut mikä tässä nyt itseä mietityttää on se, että kannattaisikohan minun diettaa esim kuukausi, ottaa vähän rasvaa pois ja painoa siinä samalla. Sitten sen kuukauden aikana laittaa tuleva kevyempi bulkki ruokavalio kuntoon ja aloittaa se vaikka sitten vuoden alusta tai tasan kuukauden päästä. Vai kannattaisiko vaan nyt laittaa bulkki ruokavalio heti kuntoon ja alkaa syömään sen mukaisesti. Eli kasvattaa massaa vielä lisää kokoajan vaan ja diettaa sitten x-ajan päästä pois.

Ei tässä kuitenkaan mikään iso vielä näillä mitoilla olla. (180cm, 80kg). Tuntuu vaan, että on jotenkin pamahtanut tuohon vyötärölle viimeisemmät kilot. :D
Mitä pidempää bulkilla sitä enemmän rasvaa kertyy.

On ollu vatsa nyt todella herkkänä lauantaista lähtien.En oo syöny mitään erilailla joten mietinki voisko johtua BCAAsta tai herasta?Ostin siis viime torstaina kumpaakin pienen tauon jälkeen ja en tiedä voiko liittyä toisiinsa tää herkkä vatsa ja noi jauheet?

Ei siis ripulia tai oksentamista vaan vatsa saattaa olla kipeä tai muuten vaan todella huono olo.Vettä ei oikeen pysty juomaan ainakaan isoja määriä ilman että alkaa oksettamaan.Aamusin on myös ollu päänsärkyä mikä on lähteny buranan avulla.

Eli onko muilla vatsa reagoinu samanlailla Heran tai BCAAn takia?Oon mä tota samaa heraa vetäny kilotolkulla ilman mitään joten lähinnä toi BCAA nyt mietityttää.Kyseessä smartsuppsin jauhe
Mikä BCAA jauhe käytössä?
Mulla on ollut yhteensä 5-6 makua Scivation Xtend BCAA-jauhetta ja ainoastaan yhdestä, Watermelon Madness, mausta menee vatsa kuralle aina 15-30min jauheen juomisesta. Vettä käytän hyvin vähän, ehkä 2-4dl max. / 1 scooppi. (Juon tyhjään mahaan, 15-18h paaston jälkeen)

Muut maut eivät aiheuta mitään ongelmia, tiedä sitten mikä siinä vesimelonissa eroaa muista..

Meneekö kreatiini vanhaksi?
Purkissa vuoden lojunutta paakkuista jauhetta kiskonut, maha ei tykännyt, laksatiivisia vaikutuksia havaittavissa.
Seassa myös arginiinia.

Nyt hankin tuoreen pussin kreaa ja toisen valmistajan arggia, ei oireita.

Heitin vanhan krean roskiin, arggi on vielä voimissaan, täytynee pitää hätävarana.

Jos syö yhtenä päivänä ihan hiton suolaisia ruokia, esim nii et tulee liki 10 grammaa suolaa, ni onko hyvä idea olla kaksi seuraavaa päivää syömättä suolaa, et sit siit tulis se noin 3 grammaa per päivä keskimäärin noilt 3 päivält?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jos syö yhtenä päivänä ihan hiton suolaisia ruokia, esim nii et tulee liki 10 grammaa suolaa, ni onko hyvä idea olla kaksi seuraavaa päivää syömättä suolaa, et sit siit tulis se noin 3 grammaa per päivä keskimäärin noilt 3 päivält?

Et sä siihen suolaan edelleenkään kuole. Ei se yhden päivän korkeampi suolamäärä pitkällä aikavälillä vaikuta suhun kuin psykologisesti, ne erot kyllä tasoittuu ajan myötä. En toki ole varma, mutta en usko, että 2viikon päästä sun kroppas ei edes muista tollaisia suolavaihteluita.

Nojoo, mut tuleehan noit kaloreiki välil tasattuu jos joku päivä syö enempi tai vähempi ni sit seuraavan päivänä ottaa huomioon sen. :D Mut onhan 10 grammaa iha tolkuton määrä suolaa päivässä, 5 grammaa siit tuli ku söin 500 kalorin annoksen valmis ruokaa ja sit päivän 2500 muuta kaloria viel päälle, joist yks ateria oli ikean lihapulla-annos, josta en uskalla ees arvella suolan määrää, liekköhän seki jopa yli 5grammaa... Se kyl ärsyttää ku kunnon body munkki ei sais syödä yhtäkää valmis ruokaa, koska niitä ei tunnetusti osata valmistaa ilman megasuolamättöä... :D Välil tulee sorruttua vaa, vaiks kui yrittää. Mut siis oikeesti, ni säilyyk ne suolat elimistös sillee, et tollane tasaaminen olis järkevää?

Hei. Olen dietillä. Miltä kuulostaa seuraava ravinto (liikuntana aamuisin kevyt lenkki, joka toinen pv. salitreeni joka toinen päivä reipas kävelylenkki, yksi vapaapäpvä, jolloin teen vain aamulenkin)
Aamu:
puuroa n. 1dl
Raejuusto 1/2 prk
Liraus öljyä
Tuoremehu

n.2,5-3t
tonnikalasalaatti:
tonnikalaa 80g
Tummaa riisiä 1dl
jäävuorisalaatti
kurkku
tomaatti
liraus öljyä

n.2,5-3t
Proteiinijuoma

Salin jälkeen banaani, muuten ei

n.2,5-3t
salaatti (salaatti,kurkku tomaatti)
liraus öljyä

n.2,5-3t
Proteiinijuoma/rahka

Kerta viikkoon herkuttelupäivä

Miltä kuulostaa?

En osaa laskea jakaumaa, minun peruskulutukseni olisi tuon n. 1400kcal (jonkin laskurin mukaan) en myöskään tiedä paljonko sali kuluttaa, reenaan hyvällä sykkeellä, mutta en tiedä, lenkit kuluttavat aamut n.150kcal, reipas lenkki n.350-345 kcal, laskelmieni mukaan syön nyt n. 800-1200 kcal päivästä riippuen, onko yhtään parempi?

Kirjaappa kalorilaskuriin tai fineliin päivän ruokailut, niin näät makrot, kalorit ym. Netistä löydät lukemattomia laskureita, millä voit arvioida esim. sitä salitreenin kulutusta

No niin, nyt jako olisi selvillä =)
P 30% (88g)
HH 48% (139g)
R 22% (29g)

tämän esimerkin ravinto sisälsi 1189kcal
Peruskulutukseni n.1400(vaihtelee aika hurjasti laskurista riippuen, mutta pidettäköön tuo)
kevyt kävely -150 Kcal
Kuntosali -440 Kcal
Miinuksia: 801 Kcal
tuon esimerkin mukaan...Suhteet ravinnossa ei nyt taida olla kunnossa... vetäydyn opiskelemaan asiaa

Lisää myös kaloreita, rasvaa olisi ihan hyvä ottaa lisää ja päästä sinne 1g/kg lukemille. 300-500kcal miinuksia on ihan hyvä määrä. Noin pienellä kulutuksella sitä massaakaan ei voi ihan hirveästi olla joten en tuollaisia lähemmäs tonnin miinuksia vetelisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom