Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko maito millainen juoma jos tarkoituksena pudottaa painoa? Käytän rasvatonta plus maitoa. Kalsiumiahan siitä saa ja proteiinia mukavasti+tyykkään maidosta, mutta mietityttää tuo 5 g sokeria(laktoosia)/100 g. Juon maitoa aamulla sen 0,5 litraa. Muuten sitten vettä.

Onko maito millainen juoma jos tarkoituksena pudottaa painoa? Käytän rasvatonta plus maitoa. Kalsiumiahan siitä saa ja proteiinia mukavasti+tyykkään maidosta, mutta mietityttää tuo 5 g sokeria(laktoosia)/100 g. Juon maitoa aamulla sen 0,5 litraa. Muuten sitten vettä.

Jos homma toimii, niin juo pois. Itselle maito kuuluu niihin helpoiten kauppaan jätettäviin tuotteisiin, kun ruokajuomana vesi ajaa ihan yhtä hyvin asiansa ja ne kalorit voi vetää muualta, mitä maidosta tulee.

Jos paino putoaa ja maidosta ei tule mitään oireita kuten vaikkapa limaisuutta tai vatsaoireita niin siitä vaan. Kalsiumia ja proteiinia tosin saa riittävästi ilmankin, eli niiden takia sitä ei tarvitse juoda :)

EIkös maapähkinävoi ole ihan hyvää tavaraa? Saa siitä ainakin kaloreita helposti mutta onko sen rasvat hyviä? Käytän siis ihan normaalia maapähkinävoita eli ei mittän sokeroituja.

EIkös maapähkinävoi ole ihan hyvää tavaraa? Saa siitä ainakin kaloreita helposti mutta onko sen rasvat hyviä? Käytän siis ihan normaalia maapähkinävoita eli ei mittän sokeroituja.

Pienellä searchin käytöllä tästä löytyy paljonkin juttua. Parempiakin pähkinävoita on tarjolla, mutta ei tämä toki pahin leivänpäällinen ole.

Olen tässä nyt viime helmikuusta asti syönyt ja käynyt puntilla ahkerasti. Helmikuussa painoin n. 60kg. Nyt paino näyttää 80-82kg, riippuen viikonlopusta. Eli tuollaiset 20kg on tullut vähän yli 9kk. MIELESTÄNI ei ole tullut paljon läskiä, mutta kyllä kieltämättä hieman on vyötärö leventynyt. Nyt olen hieman ruvennut miettimään, että onko minun syömisessä mitään järkeä. Olen noudattanut tähän asti sitä, mitä pakkiksella moni sanoo: "Syö 2g proteiinia per painokilo ja yli kulutuksen n. +500kcal." Tällä on menty. Olen syönyt käytännössä helmikuusta asti 3000kcal+ ja huolehtinut viime aikoina, että olen sen 180g saanut proteiinia. Mutta siihen se rajoittuukin, toki olen huolehtinut myös vitamiineista, kasviksista jne.. mutta.

Päivässä tulee syötyä aamupala, 3 lämmintä ateriaa ja iltapala. Proteiinia tulee vedettyä pitkin päivää, hiilareita tulee jokaiselta lämpimältä aterialta suhteellisen paljon pastasta, perunasta jne. Rasvoja tulee kanssa aika paljon jokaisesta lämpimästä ruoasta, plus että illalla tulee vedettyä 100g casheweita ja tein pitkään siten rahkaa, että sekotin maitorahkan, vispikerman ja vadelmia.

Sinänsä olen tyytyväinen, koska paino on noussut ja puntti on kulkenut, mutta onhan tuo safkaaminen ihan hanurista. Ajattelin nyt tähän tehdä parannusta koska vielä se on helppoa. Vaikka tuo 20kg on paljon, niin ei se silti paljon flädänä näy kropassani. Aikamoinen kynäniska tässä vieläkin ollaan. Maha nyt on viime aikoina hieman turvonnut mielestäni, vaikka muut sanookin että ei ole. Olen aika pitkälti jättänyt aerobisen viime aikoina pois puntista, voisiko siitä johtua että maha vähän "turpoaa".

Haluaisin siis laittaa ruokavalioni kuntoon. Mutta miten? Minulla suurin ongelma on tämä makukysymys. Eli en vain yksinkertaisesti pysty syömään pelkältäni mitään kaurahiutaleita tai saatika öljyä. Eli olisi pakko ottaa jostain hyvästä ruoasta. Maitorahka on ihan maksimi mehukeitolla mikä menee meikäläisen kurkusta alas. Kermaperse kun olen. Olen siis valmis maksamaankin ennemmin kun pakotan itseni syömään mitään mistä en pidä. Ehdotuksia?

Eli varmaan sellainen 3100-3200kcal päivässä voisi olla aika passeli? Protskua se 180g väh. Rasvaa max 100g? Ja loput hiilareita. Hiilarit aamusta, protskua pitkin päivää ja rasvaa illalla?

Vai oletteko edes sitä mieltä, että pitäisi vaihtaa syömisiä? Vai jatkanko syömistä vain plussakaloreilla ja huolehdin protskusta. Punttaan kovaa ja diettaan sitten joskus pois.(?)

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.

PS. Nyt on paino pysynyt kuukauden päivät oikeastaan samana, mutta viimeisimmät viikonloput ovat rajoittaneet niin paljon syömistä että veikkaan että tämä johtuu siitä.

Mulla on vähä hankalaa saada kiinteetä ruokaa suuria annoksia alas joten oisko kellään vinkkejä miten ruokahalua sais lisättyä?
Tupakointi vaikuttaa asiaan negatiivisesti (?)

Ja sitten oisko jollakin jotain hyviä bulkkinapostelu vinkkejä? Esim aterioiden välillä voisi vetää ja saisi hyvin kaloreita?

Jos paino putoaa ja maidosta ei tule mitään oireita kuten vaikkapa limaisuutta tai vatsaoireita niin siitä vaan. Kalsiumia ja proteiinia tosin saa riittävästi ilmankin, eli niiden takia sitä ei tarvitse juoda :)
Te jotka ette juo maitoa tai piimää, mistä kalsiumin saatte?

Sellainen kyssäri vielä että pitääkö laskea myös ne proteiinit mukaan mitä saa leivästä, puurosta, riisistä, pastasta yms.? Millaista proteiinia noissa on? Ymmärtääkseni maito ja lihatuotteissa on parempaa proteiinia.

- - - Updated - - -

Itsellään ainakin tupakointi vei tosi pahasti näläntunteen. Kun lopetin niin ihan eri tavalla tekee mieli ruokaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kyllähä tosta +20 tarvii before ja after kuvan nii voi sanoa ettei pelkkää läskiä koska sun kokoselle yli 2kg per kuukaus painoa on vitusti.

Kuvia ei viime helmikuulta ole ja en myöskään nyt jaksa ottaa itsestäni uutta kuvaa. Mittoja kyllä otin sillon ja nyt viime viikolla.

Hauis 28cm -> 34cm
Rinta 91cm -> 102cm
Lantio 86cm -> 92cm
Reisi 50cm -> 61cm

Nuo ensimmäiset mitat siis helmikuulta ja painoa tuolloin se 60kg. Sitten olin kesäkuussa laittanut tuonne ympärysmitat osioon uudet mitat, silloin painoa 73kg:

Vyötärö: 84,5cm -> 89cm
Lantio: 91cm -> 92cm
Rinta: 95cm -> 102cm
Hauis: 31,5cm -> 34cm
Forkku: 28cm -> 29,5cm
Reisi: 55cm -> 61cm
Pohje: 35cm -> 37cm

JA Hartiat olivat 109cm helmikuussa ja tuolloin kesäkuussa 113cm ja nyt viime viikolla 118cm. (otettu sivuolkapäiden kohdalta)

En mielestäni sanonut, että ei ole tullut yhtään läskiä! Sanoin, että omasta mielestäni. Mutta tottakai jos lihoaa 20kg reilusti alle vuoteen, niin ei kaikki voi tulla lihaksina. Kuvataan nyt asia niin, että kintut näyttävät vieläkin todella pieniltä. Kädet ovat tikut ja kiinteät. Rinnassa on hieman jo lihaa, myös hartioihin ja niskaan on tullut aika paljon muutosta. Vyötärö ja lantio on levinnyt aika paljon. Vertauskuva: helmikuussa menivät 28" koon housut jalkaan, nyt käytän 33". Myös paitojen koot ovat muuttuneet S -> L (jotkut paidat ovat M). Puvuntakki 48 -> 52. Maha ei myöskään erotu normi ryhdissä, mutta ei myöskään palat näy millään :)

Tarkoitin tällä, että mielestäni ei ole tullut vielä liikaa läskiä niin siksi voisin nyt korjata tämän tilanteen.

EDIT: Mitat ovat siis otettu kylmänä ja ei jännitettynä. Vyötärö on otettu niin, että en ole vetänyt mahaa yhtään sisään ja ryhti on ollut aika heikko, mutta en myöskään ole "työntänyt" ulospäin.

Hei pitääkö tuohon proteeinisaantiin/kg päivässä laskea proteiinit mitä saa leivästä, riisistä, pastasta yms.? Vai vain liha, maitotuotteet, pähkinät yms. laadukkammat proteiinit.

Hei pitääkö tuohon proteeinisaantiin/kg päivässä laskea proteiinit mitä saa leivästä, riisistä, pastasta yms.? Vai vain liha, maitotuotteet, pähkinät yms. laadukkammat proteiinit.

Itse lasken ihan kaiken safkan, mutta voi toki homman tehdä tuolla jälkimmäiselläkin tavalla. Jos heittoa tulee jokunen gramma suuntaan jos toiseen, niin se ei maailmaa kaada.

No joo loppujen lopuksi ei leivästä, riisistä yms. edes tule hirveästi proteiinia päivän mittaan joten samapa kai se on laskea ne mukaan tai jättää pois laskusta. Ei tule niin isoa heittoa kummiskin.

Sinuna söisin 3g/kg proteiinia, 1g/kg rasvaa ja loppu energia hiilareista. Syö tietyn verran kaloreita ja seuraa painon muutoksia.

Helpommin sanottu kun tehty! Sehän tässä hieman ongelmana onkin ollut.. jos luit aikasempaa postausta. En ole yksinkertaisesti saanut tiputettua rasvoja 1g/painokilo. Vaikeampaa tästä vielä tulee, jos joutuu syömään 3g/painokilo protskuja, eli minun tapauksessa 250g+. Ja kuitenkin sitten sen 3000+ kcal reilusti.

Mistä jengi ottaa täällä noilla suhteilla (3g/kg pr. 1g/kg r. ja loput hiilareita) yli 3200kcalia? Olen tosiaan lukenut näitä ketjuja paljon läpi, mutta niin kuin aikaisemmin mainitsen öljy ja kaurahiutaleet eivät tipu kurkusta alas. Ainakaan "raakana".

PS. Eikö muka 2g/painokilo riitä protskua? Eikös ylimääräinen proteeini muutu läskiksi?

Oon nyt tässä bulkkaillu viimeset 4 kuukautta ja painoakin on tarttunut 6kg mukaan. Ajatuksena oli vetää samalla linjalla vielä muutama kuukausi ja alkaa sitten dieettaamaan ja olla kesäkunnossa 2014. Aloin vaan kelaamaan et löystyykö iho tällä metodilla niin pahasti et se jäis dietiin jälkeen löysäks vaikka rasvat sais suht alas. Eli oisko fiksumpaa syklittää vaikka sillee et kuukausi bulkkaa ja sit kuukausi dieettaa?

Helpommin sanottu kun tehty! Sehän tässä hieman ongelmana onkin ollut.. jos luit aikasempaa postausta. En ole yksinkertaisesti saanut tiputettua rasvoja 1g/painokilo. Vaikeampaa tästä vielä tulee, jos joutuu syömään 3g/painokilo protskuja, eli minun tapauksessa 250g+. Ja kuitenkin sitten sen 3000+ kcal reilusti.

Mistä jengi ottaa täällä noilla suhteilla (3g/kg pr. 1g/kg r. ja loput hiilareita) yli 3200kcalia? Olen tosiaan lukenut näitä ketjuja paljon läpi, mutta niin kuin aikaisemmin mainitsen öljy ja kaurahiutaleet eivät tipu kurkusta alas. Ainakaan "raakana".

PS. Eikö muka 2g/painokilo riitä protskua? Eikös ylimääräinen proteeini muutu läskiksi?

Kyllä 2g riittää ja joidenkin lähteiden mukaan optimaalinen on 2,2g/painokilo. Treenipäivinä kyllä menee ittellä siihen 3g jopa ylikin / painokilo.

On vähän virheellistä sanoa, että ylimääräinen proteiini menee läskiksi sillä jos pysytään kokonaiskalorimäärissä kulutuksen sisällä se ei muutu.

Et saa tiputettua rasvoja? Eihän niitä nyt juuri siihen 1g/painokilo tarvitse tiputtaa, mutta silti sehän on helppoa. En tiedä johtuuko toi kirjotusvirheestä sillä se on vähän ristiriidassa tuon jäljimmäisen kanssa jossa en saa öljyä alas.

Kaurahiutaleita puuroksi tai sitten smoothieksi. Luulis nyt kaikilla menevän smoothie alas. Itse vedän öljyn lusikalla suuhun ja vettä päälle niin ei maistu miltään, mutta tapoja on monia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom