Olen tässä nyt viime helmikuusta asti syönyt ja käynyt puntilla ahkerasti. Helmikuussa painoin n. 60kg. Nyt paino näyttää 80-82kg, riippuen viikonlopusta. Eli tuollaiset 20kg on tullut vähän yli 9kk. MIELESTÄNI ei ole tullut paljon läskiä, mutta kyllä kieltämättä hieman on vyötärö leventynyt. Nyt olen hieman ruvennut miettimään, että onko minun syömisessä mitään järkeä. Olen noudattanut tähän asti sitä, mitä pakkiksella moni sanoo: "Syö 2g proteiinia per painokilo ja yli kulutuksen n. +500kcal." Tällä on menty. Olen syönyt käytännössä helmikuusta asti 3000kcal+ ja huolehtinut viime aikoina, että olen sen 180g saanut proteiinia. Mutta siihen se rajoittuukin, toki olen huolehtinut myös vitamiineista, kasviksista jne.. mutta.
Päivässä tulee syötyä aamupala, 3 lämmintä ateriaa ja iltapala. Proteiinia tulee vedettyä pitkin päivää, hiilareita tulee jokaiselta lämpimältä aterialta suhteellisen paljon pastasta, perunasta jne. Rasvoja tulee kanssa aika paljon jokaisesta lämpimästä ruoasta, plus että illalla tulee vedettyä 100g casheweita ja tein pitkään siten rahkaa, että sekotin maitorahkan, vispikerman ja vadelmia.
Sinänsä olen tyytyväinen, koska paino on noussut ja puntti on kulkenut, mutta onhan tuo safkaaminen ihan hanurista. Ajattelin nyt tähän tehdä parannusta koska vielä se on helppoa. Vaikka tuo 20kg on paljon, niin ei se silti paljon flädänä näy kropassani. Aikamoinen kynäniska tässä vieläkin ollaan. Maha nyt on viime aikoina hieman turvonnut mielestäni, vaikka muut sanookin että ei ole. Olen aika pitkälti jättänyt aerobisen viime aikoina pois puntista, voisiko siitä johtua että maha vähän "turpoaa".
Haluaisin siis laittaa ruokavalioni kuntoon. Mutta miten? Minulla suurin ongelma on tämä makukysymys. Eli en vain yksinkertaisesti pysty syömään pelkältäni mitään kaurahiutaleita tai saatika öljyä. Eli olisi pakko ottaa jostain hyvästä ruoasta. Maitorahka on ihan maksimi mehukeitolla mikä menee meikäläisen kurkusta alas. Kermaperse kun olen. Olen siis valmis maksamaankin ennemmin kun pakotan itseni syömään mitään mistä en pidä. Ehdotuksia?
Eli varmaan sellainen 3100-3200kcal päivässä voisi olla aika passeli? Protskua se 180g väh. Rasvaa max 100g? Ja loput hiilareita. Hiilarit aamusta, protskua pitkin päivää ja rasvaa illalla?
Vai oletteko edes sitä mieltä, että pitäisi vaihtaa syömisiä? Vai jatkanko syömistä vain plussakaloreilla ja huolehdin protskusta. Punttaan kovaa ja diettaan sitten joskus pois.(?)
Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.
PS. Nyt on paino pysynyt kuukauden päivät oikeastaan samana, mutta viimeisimmät viikonloput ovat rajoittaneet niin paljon syömistä että veikkaan että tämä johtuu siitä.