Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Sain halvalla pakastimeen Kariniemen marinoituja kananpojan koipireisiä. Yhden pakkauksen paino on aika tarkalleen 1,2kg ja sisältää 3kpl reisiä + marinadit. Osaako kukaan sanoa paljonko tälläisessä setissä on lihaa kun siitä poistetaan luun ja marinadin paino?

Mikä on kinkun yhteys syöpään? Luin juttua että syöpää voi ehkäistä välttämällä prosessoituja lihoja kuten pekonia ja kinkkua. Nyt tietysti alkoi jo mietityttämään että kannattaako enää edes syödä kinkkua. Itse vetelän päivässä 2 munakasta johon pistän n.7 kinkku viipaletta. Onko tuo liikaa vai mitä?

Mikä on kinkun yhteys syöpään? Luin juttua että syöpää voi ehkäistä välttämällä prosessoituja lihoja kuten pekonia ja kinkkua. Nyt tietysti alkoi jo mietityttämään että kannattaako enää edes syödä kinkkua. Itse vetelän päivässä 2 munakasta johon pistän n.7 kinkku viipaletta. Onko tuo liikaa vai mitä?

Viipale on suhteellinen käsite. Jos puhut sellaisista voileipäkinkkuviipaleista niin tuo on about 50g joten ei mitään isompaa merkitystä. Kokonaisuus ratkaisee (moneskohan kerta kun kirjoitan tämän...) joten yksittäisten asioiden terveysvaikutuksen arviointi on mahdotonta.

Viipale on suhteellinen käsite. Jos puhut sellaisista voileipäkinkkuviipaleista niin tuo on about 50g joten ei mitään isompaa merkitystä. Kokonaisuus ratkaisee (moneskohan kerta kun kirjoitan tämän...) joten yksittäisten asioiden terveysvaikutuksen arviointi on mahdotonta.

Ihan ylikypsää saunapalvikinkkua käytän. Tietenkin kokonausuus ratkaisee mutta ajattelin vain että jos se on joku merkittävä riskitekijä joka kannattaa jättää pois.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Olen aloittelija ja haluan maksimoida mun lihaskasvun. Kuinka paljon oikeasti pitää syodä treeni-ja välipäivinä, jos vedän Arskan G6:ta kolme kertaa viikossa? Ihan viitteellisesti vaan olettaen, että mulla on suht normaali 22-vuotiaan aineenvaihdunta. Välillä tuntuu, että syön liian vähän vaikka isken sen 3500kcal.

Olen aloittelija ja haluan maksimoida mun lihaskasvun. Kuinka paljon oikeasti pitää syodä treeni-ja välipäivinä, jos vedän Arskan G6:ta kolme kertaa viikossa? Ihan viitteellisesti vaan olettaen, että mulla on suht normaali 22-vuotiaan aineenvaihdunta. Välillä tuntuu, että syön liian vähän vaikka isken sen 3500kcal.

Syö tuo 3500kcal ja ota paino ylös joka päivä. Sitten katsot paljonko tuolla määrällä sun painon keskiarvo muuttuu, ja muovailet sen kalorimäärän niin, että se muuttuu ~300-500g/vko.

Syötkö oikeasti tuon määrän vai ajatteletko vain syöväsi? Jos ton määrän syöt hyvää ja oikeaa ruokaa on se meinaan aikamoisen kokoinen setti päivälle vedettäväksi. Syöt sen verran että paino nousee, eli käy vaikka puntarilla joka maanantai kun olet käynyt vessassa ja seuraa painon kehitystä.

Mistä helvetistä helposti ja halvalla hyviä kaloreita? Jos päivässä vedän kaks herajuomaa maltolla, syön nakkimunakkaan kolmella munalla, 10 kalapuikkoa perunoiden kans, kaks pakettia rahkaa ja leipää vielä kaupan päälle niin tuloksena on silti vain 2189 kaloria. Mitä helvettiä, tää on ihan perseestä syödä jatkuvasti.

Mistä helvetistä helposti ja halvalla hyviä kaloreita? Jos päivässä vedän kaks herajuomaa maltolla, syön nakkimunakkaan kolmella munalla, 10 kalapuikkoa perunoiden kans, kaks pakettia rahkaa ja leipää vielä kaupan päälle niin tuloksena on silti vain 2189 kaloria. Mitä helvettiä, tää on ihan perseestä syödä jatkuvasti.

Hiilareita vaan enemmän. Riisi ja makaroni ei nyt ihan helvetisti maksa.

Syö tarpeeksi usein. Ei kahden tunnin välein ole pakko syödä, mutta kaloreita saa paremmin koneeseen kun syö päivässä vaikka 6 kertaa. Kaloreita saat myös kaurahiutaleista hyvin ja halvalla sekä öljystä.

Olen nyt dieetillä ja kaipailisin apua makrojakaumaan. Jos rasvaprosentti on noin 20%, niin kannattaako vähentää reilusti hiilareista ja korvata rasvalla? Nyt olen syönyt treenipäivinä suurinpiirtein P220g/HH220g/R80g. Tavoitteena maksimaalinen rasvanpoltto, että olisi jouluna jo kireässä kunnossa. Mistä kannattaa rasva ottaa dieetillä, olen naukkinut nyt oliiviöljyä sellaisenaan, kun ruokavaliossa ei ole paljon rasvoja.

Toi on jo ihan hyvä. Rasvaa kun otat noin. 1g/painokilo ja proteiinia 2-3 niin ei niitä tarvitse miettiä. Hiilareista loput kalorit joita vähennät loppua kohti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom