Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä vaihtoehto olis paras pidon lisäämiseen? Eli esim sjmv:ssä loppuu voima forkuista ennen takareisiä. Vetoremmitkö pitäis hankkia? Edullinen vaihtoehto on mieluisin vaihtoehto.
Porukan ruokavaliota kun täällä selaillut, niin moni (suurin osa) rytmittää Omega-3:sen annoksen kolmeen osaan. Onko sillä 'tavoitteelliseempaan treeniin siirtynyt puuhastelija' -tasolla mitn merkitystä, vaikka hulauttaisi koko setin aamulla? Aamulla suoritepaikka on yleensä sama eli koti, joten silloin mulla on helpoin muistaa ottaa ravintolisät.
Ja toinen kysymys. Nämähän kai ovat vain hyvä ja järkevä lisä, koska eihän kolmesta kapselista rasvaa ruokavalioon päivässä saa lisää kuin rapiat 4g? Eli lisäksi pari ruokalusikallista oliiviöljyä esim., niin homma alkaa olla edes lähellä tasoa normaali tarve? Olen ollut niin äärettömän vähärasvaisella ruokavaliolla, että nyt kun aloin sitä seuraamaan ja laskemaan, niin itseäkin hirvittää, miten on edes hengissä ja ihan ok-vointinen kuitenkin ollut.
Porukan ruokavaliota kun täällä selaillut, niin moni (suurin osa) rytmittää Omega-3:sen annoksen kolmeen osaan. Onko sillä 'tavoitteelliseempaan treeniin siirtynyt puuhastelija' -tasolla mitn merkitystä, vaikka hulauttaisi koko setin aamulla? Aamulla suoritepaikka on yleensä sama eli koti, joten silloin mulla on helpoin muistaa ottaa ravintolisät.
Ja toinen kysymys. Nämähän kai ovat vain hyvä ja järkevä lisä, koska eihän kolmesta kapselista rasvaa ruokavalioon päivässä saa lisää kuin rapiat 4g? Eli lisäksi pari ruokalusikallista oliiviöljyä esim., niin homma alkaa olla edes lähellä tasoa normaali tarve? Olen ollut niin äärettömän vähärasvaisella ruokavaliolla, että nyt kun aloin sitä seuraamaan ja laskemaan, niin itseäkin hirvittää, miten on edes hengissä ja ihan ok-vointinen kuitenkin ollut.
Tuo kalan syönti on sellainen, että hyvä kun onnistun siinä edes kerran viikossa, joten lienee pakko turvautua pillereihin. Onko tuolla nyt siis aidosti miten paljon merkitystä? Jos niin toki sitä rypsiöljyä sitten hankin. Tässä kun kirjaimellisesti pitkin hampain vasta aika isoon ruokavalion muutokseen opettelen tuon rasvan saannin osalta, ja olen skarppaamalla saanut rasvat hilattua per päivä n. 45 grammaan joka sekin aika vähäistä. Rasvan lähteinä tällä hetkellä tuo oliiviöljy, siemenet ja pähkinät. Hankintalistalla myös rasvaisemmat juustot niiden itselle normien 17% -hässäköiden sijaan.
Kiitos vinkistä! Salaatteihin lisään GoGreen salaattisekoitusta tai pinjansiemeniä, naposteluun ostin nyt pistaaseja. Pähkinät ovat mulle ihan luksusta, vanhastaan kalori- ja rasvakammoisena ne kun ovat olleet itselle "kiellettyjen" ruoka-aineiden listalla, kunnes nyt sitten tuli opittua, että sehän on pelkästään vain hyvä, että niitä maltillisesti syön. Stressaus tähän rasvansaantiin johtuu lähinnä siitä, että mähän ihan helposti olen aiemmin huidellut rasvansaannissa tuolla 10-20g/pvä. Mutta onneksi havahduin asiaan edes nyt.No ei sun tuosta nyt ehkä kannata liikaa stressata.. mitä pähkinöitä nyt sitten vetelet? Ehdottomasti suosittelen saksanpähkinöitä, siemenissä taas pellavansiemeniä. Juuston rasvakin on mun käsittääkseni suurimmaksi osaksi kovaa, joten ota rauhassa senkin kanssa.
Koko elämän mulle on kaikki sanonu, että rasva on pahasta. Juo poka rasvatonta maitoa, syö vähärasvasia juustoja, älä käytä paljon rasvaa paistaessa jne jne. Suonet menee tukkoon, lihoo blaa blaa.. Tämä foorumi kumminki antaa ymmärtää että kulaus olvi-öljyä tai rypsiä on vaa hyvä juttu ja että rasvaa pitää saada!
Voisko joku hiukan selventää että miks pitää saada rasvoja, kuinka paljon ja eikö sitä rasvaa saa tarpeeks ku syö normisti (lue kaikissa ruuissa on rasvaa)???
Woot... ????
Kysytääs täältä, jos tulis vastauksia.
Eli siis tuli laskettua päivän syömiset ja makroravintokoostumus näyttää P50%/H38%/R12% ja kalorit 934 ILMAN LOUNASTA ( en osannut arvioida koululounaan ravintoarvoja)
Mitat on 150cm/35 kg ja ikää löytyy 16v.
Miltäs toi makroravintoaineiden koostumus näyttää? Tiedostan, että rasvaa pitäisi ainakin saada reilusti lisää. Ja protskua tulee vissiin liikaa?
Oon kuitenkin pienikokonen niin päivittäinen kulutus ei vissiin oo hirveesti? Aattelin et paljonkohan uskaltais sit syödä? Jos lisäis rasvoja vaikka pähkinöiden avulla niin siitähän tulis hyvin rasvaa mut tuleeks sen mukana sit liikaa kaloreita jo ?
Tavotteena siis lihasmassan kasvatus, mut mahdollisimman pienellä läskin tulolla eli yrittäisin mennä pienillä plussilla.
Kysytääs täältä, jos tulis vastauksia.
Eli siis tuli laskettua päivän syömiset ja makroravintokoostumus näyttää P50%/H38%/R12% ja kalorit 934 ILMAN LOUNASTA ( en osannut arvioida koululounaan ravintoarvoja)
Mitat on 150cm/35 kg ja ikää löytyy 16v.
Miltäs toi makroravintoaineiden koostumus näyttää? Tiedostan, että rasvaa pitäisi ainakin saada reilusti lisää. Ja protskua tulee vissiin liikaa?
Oon kuitenkin pienikokonen niin päivittäinen kulutus ei vissiin oo hirveesti? Aattelin et paljonkohan uskaltais sit syödä? Jos lisäis rasvoja vaikka pähkinöiden avulla niin siitähän tulis hyvin rasvaa mut tuleeks sen mukana sit liikaa kaloreita jo ?
Tavotteena siis lihasmassan kasvatus, mut mahdollisimman pienellä läskin tulolla eli yrittäisin mennä pienillä plussilla.
Kiitoksia vastauksista!
Mites mä saisin sit muutettuu ruokailulla tota jakaumaa niin,että rasvaa tulis protskun tilalle?
En tiedä, kuinka syvällä kysyjä on syömishäiriön kanssa