rasvan poltto tankkauksen aikana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heebo83
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
terve. tää voi olla tyhmä kysymys mutta kysynpähän nyt kumminkin. oon nyt bulkannut tässä noin 1,5 kuukautta ja alkaa tota läskiäkin olemaan paljon mutta en haluaisi vielä aloittaa laihduttaa koska sillon taas lähtee tietysti lihaksetkin. joten oon miettinyt että voiko sitä läskin tulemista hidastaa/vähentää bulkkauksen aikana samalla kun lihakset kasvaa? esim. käyn 4-5 kertaa viikossa salilla ja oon nyt aatellut aloittaa lenkillä käynnin n. 3-5 kertaa viikossa. mietin vaan että jos treenaan salilla aktiivisesti ja paljon ja saan tarvittavat protskut ym lihaksille mutta samalla käyn tunnin mittasilla lenkeillä niin auttaako se saamaan läskit pois samalla kun lihakset kasvaa? ei tässä muuta.

Proteiinin syönti ja salitreeni vaikuttavat positiivisesti lihasten kasvuun plussakaloreilla ja lihasten säilymiseen miinuskaloreilla, mutta mitään läski-palaa-ja-lihakset-kasvaa tilannetta et saa noin aikaan.

Lihakset kasvavat energialla (ja tietenkin ärsykkeellä eli treenillä) ja sama pätee valitettavasti läskin kasvamiseen. Eli jos sinulle kertyy päivässä ylimääräistä energiaa, niin se menee osin lihasten kasvattamiseen mutta tuloksena on aina myös lisää läskiä. Jos taas menet miinuskaloreille esimerkiksi lenkkeilyn seurauksena niin läski lähtee mutta lihas ei ainakaan kasva. Muutos läskin ja lihasmassan määrissä tapahtuu aina samaan suuntaan.

Mutta huomaa, että aerobisen puolen treenaaminen on kuitenkin aina hyvä asia aineenvaihdunnan kannalta ja hyvä kunto auttaa myös salitreenissä! Eli kyllä se lenkkeily kannattaa silti. Muistat vain syödä enemmän silloin kun olet "bulkilla".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom