Mulla on ihan hyvä olo, ei enää kuvota ja väsymyskin tuntuu pysyvän järkevissä mitoissa, mutta eräs uusi ongelma on kyllä ilmennyt. Mulla on refluksitauti, eli siis mahaportti on liika avoin ja vatsaan menee hirveästi ilmaa syödessä ja juodessa ja puhuessa ja purkkaa syödessä, eli siis koko ajan, ja vatsan sisältö nousee suuhun pienimmästäkin aiheesta. Siis ei okseta, vaan happamia röyhtäyksiä, joiden mukana monesti tulee sulamatonta ruokaa suuhun. kuin lehmällä märehtiessä... Ensin syöt, kolme minuuttia myöhemmin noudee perunanpala suuhun, puraiset parikertaa ja nielaiset, viiden minuutin päästä samajuttu... okei, asiaan. Eli siis röyhtyt kyllä kestää, mutta kiitos masussa olevan ilman, mun masunymärys on jo nyt 10.rvklla 92cm, kun se ennen raskautta oli turvonneenakin n.83cm. Mulla on kohta karmeat raskausarvet ennenkin kohtu ehtii greippiä suuremmaksi!! Ja syynä tähän on paitsi raskaus, myös se, etten voi syödä refluksilääkkeitäni raskauden aikana. Ainoa vattalääke jota voin käytää, on rennie, ja purutablettina se enemmänkin pahentaa tilannetta. Olen kokeillut pieniä sen ja niellä veden kanssa, mutta ei paljon auta. Ja lasten koliikkilääke Cuplaton auttaa vähän, mutta se on tarkoitettu muksuille ja mulla on ongelma noin kolminkertainen. Olis ollu juhannusviikolla lappeenrannassa tutkimukset, ja olisin päässyt todennäköisesti leikkaukseen jo tämän vuoden puolella, mutta raskaus sotki kaiken. Tutkimus olisi voitu tehä, mutta koska mua ei voi raskaana leikata ellei henki sitä vaadi, koko hoito siirty vuodella eteenpäin. Damn. No, pulautellaan muksun kanssa sitten kevät yhdessä.