Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
elli sanoi:
Onko ketään muuta sanottu lähetettävän sokerirasitukseen (raskautta edeltävän)ylipainon vuoksi. Ennen raskautta painoindeksini oli 26, rasvaprosenttini on ns. normaali (toki en siihen ole tyytyväinen).

Molemmissa raskauksissa kävin sokerirasituksessa, ku painoindeksi oli yli 25 (ja on muute vieläki!)
Eipäkai sinne ihan pakko oo mennä, mutta ei se hurjan iso vaivakaan oo.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Antakaapas neuvoa, miten saisi taas treenaamisen päästä kiinni. Oli pakko joksikin aikaa lopettaa, kun koko ajan oksetti eikä voimia tuntunut riittävän kuin nukkumiseen, mutta nyt kun olo on parantunut, tuntuu kuin kaikki treenaaminen olisi ihan turhaa touhua, kun masu repsahtaa kuitenkin eikä perse kuitenkaan pysy timminä koko raskausaikaa. Tänään taapersin väen vängällä puolisen tuntia crosstrainerin selässä telkkaria katsellen, mutta huomasin lenkkiä kirjatessani edellisen merkinnän olevan kesäkuun neljänneltä päivältä. Tiedän treenaamista voivan jatkaa vaikka synnytyspäivään, oman kunnon ja jaksamisen mukaan, mutta mitä tehdä repsahtaneelle innostukselle.

Sama ongelma täälläkin.Olosuhteiden pakosta tuli taukoa ja nyt tuntuu ettei kannatakkaan vaivautua salille kun vasta joskus synnytyksen jälkeen.
Paitsi edelleen jaksamattomuuteni syy on huono hb.Se ei vaan nouse:(

Siispä,jatkan suunnittelua treenistä,edes kotona...ja odotan sutjakampaa ja pirteämpää oloa. Luulis raskauden jälkeen motivaatiota löytyvän:thumbs:
Ellei sit uusi väsymys verota intoa.

Ai niin,paljonkos sulla on viikkoja kasassa morgaise?

Yhdeksäs viikko alkoi juuri, joten alkutaipaleella vasta. Eilen kävin ensi kertaa neuvolassa, hb on 148, joten treenin luistamattomuus ei todennäköisesti ainakaan siitä johdu. Tosin täällä itä-suomessa on pidellyt jo kolmatta viikkoa +30c hellettä joten se varmaan käy syyksi...

Mulla on seitsemäs viikko menossa ja toivon todella, että helteet menisi ohi pikkuhiljaa. Olisi edes muutaman päivän viileämpää, kun pahoinvointi on suunnilleen ympärivuorokautista näillä helteillä. Ruoka pysyy sisällä, mutta ei oikein ole ruokahalua kuumuuden takia, mikä taas lisää pahoinvointia entisestään. Ja nukkua haluaisin ihan jatkuvasti. Tänään kävin tekemässä ensimmäisen jalkatreenin plussatestin jälkeen, ja sen jälkeen tuntui muutama nipistys vähän navan alapuolella, en tiedä teinkö sitten liian rankasti, vaikka tehdessä ei pahalta tuntunutkaan.

Kirjoitellaas vähän tuntemuksia vaikka ihan alkumetreillä ollaan, toivottavasti tällä kertaa raskaus kestää loppuun saakka....

Oireita ei ole vielä ilmaantunut (toivottavasti ei tulekaan mitään kummempia), paitsi väsy meinaa ottaa yliotteen. Sitkeästi käyn salilla ja lenkillä vaikka sohva houkutteleekin enemmän. Juuri eilen melkein nukuin ulkona kun makoilin nurmikolla, mutta sitten ajattelin, että ei tästä tule mitään! Ei muuta ku lenkkivermeet päälle ja ajatuksena oli heittää edes pieni rundi kävellen, mutta innostuin sen verran, että kokonainen tunti hurahti ulkoillessa ja ihmisten puutarhoja katsellessa lenkkireitin varrella.

Tänään kampesin aamulla salille yhden banaanin voimalla, eikä siinä mitään, treeni meni ihan mukavasti, mutta sen jälkeen... Kauhea väsy ja tuntui ettei kone lähde käyntiin tähän päivään vaikka aamupuronkion sutaisin naamariin ja ajattelin, että kyllä se energiataso tästä nousee. No nyt on jo vähän virkeämpi olo, mutta tuo aamutreenaaminen ei nyt tainnut olla hyvä idea...

Yritän treenailla salilla niin pitkälle kuin intoa löytyy ja nyt odottelen kovasti, että uimahalli aukaisee elokuussa ovensa kesälomien jälkeen :)

Tänään 7+1 ja mä olen ihan vakuuttunut että tää tuokka on sikinnyt suoraan itse saatanasta. Olo p*aska :urjo: ja voi sitä väsymyksen määrää. :zzzz:

Salille en ole päässyt moneen viikkoon koska ei yksinkertaisesti ole jaksanut tai kyennyt.. Ensi viikolla loma ja ajattelin uskaltautua salille vaikka vain kuntopyöräilemään.. pienissäkin rappurissa alkaa hengästyttämään joten ei uskalla ihan alkuu vetästä mitään tappotreeniä.

Ja se, että joku sanoo nyt, että kyllä se siitä helpottaa..:anssi:

Joo,silloin kun olo on paskimmillaan,ei tosiaan paljoa ilahduta lauseet kyllä se
siitä...

Itsellä nyt viikkoja 27+4. Aamuisin olo vielä suht "notkea":D mutta iltaa kohden kyllä alkaa maha jo haitata. Töissä sanoivatkin miten en käyttäydy ja liiku niinkuin raskaana olevat yleensa...juu-u,näkisivät mut vaan illalla niin olisivat eri mieltä. Issias alkoi juilimaan,kävin osteopaatilla joka sanoi että nekin juilimiset johtuivat kireistä lihaksistä yläkropassa. Suosittelen muuten!! hierontahan ei enää ole hyväksi jossain vaiheessa (kuulemma) mutta osteopaatilla voi käydä vaikka loppuun asti.

Pyöräily onneksi vielä sujuu että jalat saa liikettä.Yritin punnerruksia tehdä päivänä eräänä ja ei tuntunut mahassa hyvältä.Siis näitä ihan perinteisiä punnerruksia.
Onneksi kiloja ei ole ainakaan vielä ruvennut kertymään liikaa...rupeaisi muuten neuvolassa ärsyttämään siellä kun kertovat grammalleen paljonko muutosta edelliseen punnitukseen.

Itsellä alkaa nyt viikko 18, ja enpä silti ole pahoinvoinnista täysin eroon päässyt..kertaakaan en ole oksentanut, on vaan olo niinkuin kunnon krapulassa. Ja näinollen ei paljoa sali tahi muu liikunta ole houkutellut.
Ällö olo keskittyy iltaan, joten aamuisin/päivisin pitää yrittää tehdä sitten edes jotain kotihommia näin lomalla ollessa.
Ja kun mulla on vielä ollut nää helikot ja keliakia just todettu, niin maha ei muutenkaan ole kunnossa, vaan ärtyy helposti, eikä näin painoa ole kyllä tullut lisää, vaan pari kiloa on tippunut..
Osa voipi olla tosin jo ennestään vähäisen lihasmassan katoamista tämän tekemättömyyden vuoksi..
Ja kun pahoinvointi ehkä alkaa helpottamaan, niin sittenhän se onkin jo aika närästyksen ja kaikenlaisen ahdistuksen..? Ja toiset vielä sanovat olevansa raskaana elämänsä kunnossa!

Kirjoitin pitkät pätkät ja onnistuin hävittämään raapustukseni....

Tuli mieleen kysymys, että onko mitään haittaa jos tekee aamulenkkejä tyhjällä vatsalla näin odotusaikana?

Helteet vei kyllä meikäläisestä terän täysin ja viime viikon liikuntasaldo olikin kaksi salitreeniä + kaksi kävelylenkkiä. Tosin fillarilla sotken joka päivä paikasta toiseen. Olen asennoitunut niin, että nyt mennään omien tuntemusten ja jaksamisen mukaan eikä sen mukaan mitä ennen raskautta tuli tehtyä. Muutenkin olen aina ollut kesäisin aika huono treenailemaan, joten nythän olen ollut vallan aktiivinen :D

Odotus tuntuu vieläkin kovin utopistiselta, koska juuri minkäänlaisia oireita ei ole vieläkään ilmaantunut ja keskenmeno kummittelee taustalla. Olen yrittänyt siirtää ajatuksia kaikkeen muuhun enkä keskittyä liikaa kuuntelemaan jokaista pientä nipistystä. Ensimmäistä ultraa odottelen kauhulla, koska viimeksi keskeytynyt keskenmenoni paljastui vasta siellä, kun minkäänlaisia oireita keskenmenoon viitaten mullahan ei ollut. Kamalaa kirjoitella tänne tällaista, mutta pakko johonkin saada vähän purkaa tunemuksia. Enkä missään nimessä halua pelotella ketään, vaikka itselleni tuollainen inhottava tapaus sattui.

Mutta toivotaan, että helteet pikkuhiljaa edes vähän hellittäisi niin saisi taas itseensä enemmän virtaa. Ja tänään haen kyllä tuoreita mansikoita kun niitä en ole vielä tänä kesänä syönyt, NAM!!!!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kirjoitin pitkät pätkät ja onnistuin hävittämään raapustukseni....

Tuli mieleen kysymys, että onko mitään haittaa jos tekee aamulenkkejä tyhjällä vatsalla näin odotusaikana?

Helteet vei kyllä meikäläisestä terän täysin ja viime viikon liikuntasaldo olikin kaksi salitreeniä + kaksi kävelylenkkiä. Tosin fillarilla sotken joka päivä paikasta toiseen. Olen asennoitunut niin, että nyt mennään omien tuntemusten ja jaksamisen mukaan eikä sen mukaan mitä ennen raskautta tuli tehtyä.
Ei varmaankaan pahemmin, mutta jostakin muistan lukeneeni, että ennen aamulenkkiä olisi kuitenkin hyvä juoda vaikka lasillinen pari tuoremehua tms. tai haukata esim.banaani, hieman virtaa koneeseen. Paras onkin juuri toteuttaa tuota viimesen lauseesi filosofiaa, sietäisi muistaa näin normaaaliaikanakin:rolleyes:

Mä oon vähän sellainen jästipää, että väsymykselle ei anneta periksi (vaikka syytä olisi huilata) ja painan vaan menemään niin kuin ennenkin. Täytyy välillä muistuttaa oikein itseään, että kun väsyttää niin ihan oikeasti voi hyvällä omallatunnolla ottaa vaikka puolen tunnun tirsat, eikä esim. silmät ristissä siivota... Nytkin viime viikolla maanantaina siivosin hikipäässä yläkertaa, vein matot pihalle jne. ja lauantaina heti aamusta sama siivousrumba alakerrassa, hohhoijaa....

Tosiaan varmaan joku mehulasillinen tai hedelmä on hyvä nauttia ennen aamulenkkiä. Kunnon aamupalan jälkeen meikäläinen kun ei pysty lenkkeillä, pitäisi antaa sen aamupalan sulaa ensin vähintään 1,5h ennen kuin voi edes ajatella sitä lenkkeilyä.

Mulla on ihan hyvä olo, ei enää kuvota ja väsymyskin tuntuu pysyvän järkevissä mitoissa, mutta eräs uusi ongelma on kyllä ilmennyt. Mulla on refluksitauti, eli siis mahaportti on liika avoin ja vatsaan menee hirveästi ilmaa syödessä ja juodessa ja puhuessa ja purkkaa syödessä, eli siis koko ajan, ja vatsan sisältö nousee suuhun pienimmästäkin aiheesta. Siis ei okseta, vaan happamia röyhtäyksiä, joiden mukana monesti tulee sulamatonta ruokaa suuhun. kuin lehmällä märehtiessä... Ensin syöt, kolme minuuttia myöhemmin noudee perunanpala suuhun, puraiset parikertaa ja nielaiset, viiden minuutin päästä samajuttu... okei, asiaan. Eli siis röyhtyt kyllä kestää, mutta kiitos masussa olevan ilman, mun masunymärys on jo nyt 10.rvklla 92cm, kun se ennen raskautta oli turvonneenakin n.83cm. Mulla on kohta karmeat raskausarvet ennenkin kohtu ehtii greippiä suuremmaksi!! Ja syynä tähän on paitsi raskaus, myös se, etten voi syödä refluksilääkkeitäni raskauden aikana. Ainoa vattalääke jota voin käytää, on rennie, ja purutablettina se enemmänkin pahentaa tilannetta. Olen kokeillut pieniä sen ja niellä veden kanssa, mutta ei paljon auta. Ja lasten koliikkilääke Cuplaton auttaa vähän, mutta se on tarkoitettu muksuille ja mulla on ongelma noin kolminkertainen. Olis ollu juhannusviikolla lappeenrannassa tutkimukset, ja olisin päässyt todennäköisesti leikkaukseen jo tämän vuoden puolella, mutta raskaus sotki kaiken. Tutkimus olisi voitu tehä, mutta koska mua ei voi raskaana leikata ellei henki sitä vaadi, koko hoito siirty vuodella eteenpäin. Damn. No, pulautellaan muksun kanssa sitten kevät yhdessä.

Itse soitin tuonne teratologiseen keskukseen, jossa saa siis tietoa lääkkeistä ja raskaudesta. Itselläkin kun noita vatsavaivoja on, niin sen tietää, ettei paljon rennien pureskelu auta kun närästää ja röyhyttää.. ja mitä isommaksi vatsa kasvaa, sitä enemmän vaivoja tulee..
Niin sieltä mulle sanoivat, että pepcidiä voipi syödä, kun on kuitenkin tehokkkaampi kuin rennie, ja samoin jopa sillointällöin nexiumia, joka on reseptilääke.
Kuulemma lääkärit/lääkkeidenvalmistajat ovat välillä vaan vähän liiankin varovaisia määrätessään noita lääkkeitä, toisalta ymmärrettävää, mutta toisaalta kuukausien kivutkaan eivät kyllä hoikuttele.
Eli soita vielä ja kysele noista mahalääkkeistä jos kiinnostää, puh klo.9-12 09-47176500.
Itse sain myös mahalääkäriltäni reseptin muistaakseni antepsin nimiseen litkuun, muodostaa myös suojaavaa kalvoa, joten on minusta parempi kuin rennie, ja sitä sitten nyt juon, kunnes on kenties aika vaihtaa tujumpiin aineisiin..!

mä oo kanssa joskus kuullut tuon tule raskaaksi niin kunto kohenee ..en ollut kyllä uskoa aluksi korviani mutta,lähde oli sen verran luotettava henkilö että oli ihan pakko uskoa

mä oo kanssa joskus kuullut tuon tule raskaaksi niin kunto kohenee ..en ollut kyllä uskoa aluksi korviani mutta,lähde oli sen verran luotettava henkilö että oli ihan pakko uskoa

No,omakohtaisiin tuntemuksiin perustuen sanon että:anssi:

Vaikka itsekkin tätä juuri kyselin.Mutta ei tällä ololla pääse kunto kohenemaan ei.Laskee kuin lehmän häntä.
Tänään sentään oli hb noussut jo 106:rock: huikeaa suorastaan.

Hello!!
Aattelin tulla kertomaan, että meille syntyi tyttö 15.7, 3745g, 51cm..
Synnytys oli raju ja nopea. Synnytyksen kokonaiskestoksi tuli n.1,5h, vaikka eka lapsi olikin. Kipu lääkkeitä en saanu ja ilokaasua yritin ottaa, mutta siitä lähti taju. Pykäsin sitten ihan luomuna vauvan ulos... Ponnistusvaihe ei kestän ku 10min... Sanoivat että raskausajan vähänkin säilynyt lihasvoima on kyllä suureksi avuksi, juuri ponnistaessa... Välilihaa kyllä jouduttiin hieman leikkaamaan... Nyt istuminen sattuu ja pienetkin kävelylenkit saa turvotusta aikaan haavan seudulle.. No aion ottaa rauhallisesti nyt.. Melkein kaikki kilot jäi synnärille, maha on yhtä löysää nahkaa.. Palkinto on kuitenkin niin älyttömän suuri, et tän kaiken kestää..

Hello!!
Aattelin tulla kertomaan, että meille syntyi tyttö 15.7, 3745g, 51cm..
Synnytys oli raju ja nopea. Synnytyksen kokonaiskestoksi tuli n.1,5h, vaikka eka lapsi olikin. Kipu lääkkeitä en saanu ja ilokaasua yritin ottaa, mutta siitä lähti taju. Pykäsin sitten ihan luomuna vauvan ulos... Ponnistusvaihe ei kestän ku 10min... Sanoivat että raskausajan vähänkin säilynyt lihasvoima on kyllä suureksi avuksi, juuri ponnistaessa... Välilihaa kyllä jouduttiin hieman leikkaamaan... Nyt istuminen sattuu ja pienetkin kävelylenkit saa turvotusta aikaan haavan seudulle.. No aion ottaa rauhallisesti nyt.. Melkein kaikki kilot jäi synnärille, maha on yhtä löysää nahkaa.. Palkinto on kuitenkin niin älyttömän suuri, et tän kaiken kestää..
Onnea hirmuisesti:haart: Niinhän se menee, että kun nyytin saa käsivarsilleen, niin unohtuu koko synnytys ja melkeinpä kaikki muu paitsi suloinen lapsonen.

Zone-sarja -42%
Täällä mennään vkoilla 33+4 ja tänään taas olis kohta tarkotus lähteä käymään salilla. Oon yrittänyt jopa kerran vkossa jaksaa raahautua salille, se on kyllä enemminkin siitä kiinni että ei jotenkin vaan SAA lähdettyä enää samalla tavalla kun ennen! Jotenkin on tylsää kun pitää jauhaa vaan niitä samoja liikkeitä koko ajan, sen verran on maha jo tiellä eikä voi tehdä enää kaikkia liikkeitä. :( Mihin asti olette muuten käyneet salilla, muut raskaana kertaalleen olleet?

Painoa on tullut 10 kg lisää, ja kovasti kieltämättä oottaa että sais vauvan ulos ja tän mahan pois...:rolleyes: Yhtään en oo vatsaliikkeitä tehnyt, joten mukava röllykkä odotettavissa ja empäs tiedä millä senkin sitten saa joskus kiinteytymään! Salille meinaan mennä heti kun vaan suinkin taas jaksaa ja pystyy.

Onnea kaikille vauvan saaneille ja vielä odottaville!! :haart:

Hei! Mitäpä teille muille raskautetuille kuuluu? Itsellä tuo vatsa yhä kenkkuaa ja närästys lisääntyy mahan kasvun myötä..nyt ollaan viikolla 20, joten voi miten se tästä vielä paisuukaan!
Vatsan asukki liikkuu jo kovasti, varsinkin iltaisin on jumppa-aika. Enemmän treenaa varmasti kuin äitinsä tällä hetkellä!
Viime viikolla oli rakenneultra, jonka joku nuori erikoistuva nainen teki.. ei oikein juttua irronnut, sanoi kyllä, että kaikki ok, muttei saanut ristikkäisiä suonia näkymään, ja antoivat 3 viikon päähän toiselle lomalta palaavalle lääkärille ajan ultraan.
Vaan meikäläisen luonteelle kun tuo odottaminen on vaikeaa, niin varattiin sitten huomiseksi yksityiselle aika, josko siellä saisivat paremmin selvää kuvista ja muutenkin tulisi juttua hieman enemmän..? Joku vanhempi proffessoorismies pitäisi lääkärinä olla, joten kokemusta pitäisi olla, toivottavasti myös puheenlahjoja!
Eli toivottavasti nyt kaikki on vaan kunnossa ja näkyvillä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom