Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Oma kokemus on, että ensimmäistä lastaan alakautta synnyttävä "hyvä kuntoinen" nainen suoriutuu nimenomaan tuosta ponnistusvaiheesta kohtuullisen näppärästi. Avautumisvaihe lienee aina omanlaisensa riippumatta synnyttäjän kunnosta tai kunnottomuudesta. Lähipiiristä löytyy piiiiiitkiä toissynnytyksiä (ja siitä ylöspäin) kuin myös ensikertalaisen syöksysynnytys. Sen verran olen nyt hitaalla käyvä, että itselleni jäi hieman epäselväksi tarkoittiko "tiukkuus"-keskustelun aloittaja tiukkuudella yleistä hyvää lihaskuntoa vaiko mennäänkö tässä nyt "miestenkerhon juttuihin".

"TAVARAN" tiukkuushan ei synnytyksessä ole minkäänmaailman ongelma, koska silloin kätilö ottaa sakset käteensä ja nipsauttaa välilihaan lisätilaa. Itse ainakin toivon, että nyt toisella kerralla paikat olisivat sen verran joustavammat, ettei saksia tarvittaisi, koska paikkojen kokoonkursimisesta ja episiotomiahaavasta jäi ikävät muistot.

Meni synnytys niin tai näin, niin kaikenlainen riittävä tiukkuus kyllä ennenpitkää palaa. Ei näitä asioita kannata kovin suuresti murehtia. Jos miehet kykenisivät tulemaan raskaaksi ja synnyttämään, niin uskoisin, että epäasiallinen paskanjauhanta "emännän löystyneistä paikoista" yms. jäisi paljon vähemmälle. Fiksut miehet osaavat arvostaa perhettä ja aikuista parisuhdetta, eivätkä juutu keskenkasvuisiin fantasioihin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
piude sanoi:
"TAVARAN" tiukkuushan ei synnytyksessä ole minkäänmaailman ongelma, koska silloin kätilö ottaa sakset käteensä ja nipsauttaa välilihaan lisätilaa. Itse ainakin toivon, että nyt toisella kerralla paikat olisivat sen verran joustavammat, ettei saksia tarvittaisi, koska paikkojen kokoonkursimisesta ja episiotomiahaavasta jäi ikävät muistot.

En ole itse synnyttänyt enkä tiedä näistä jutista sinänsä mitään, mutta erittäin läheinen ihminen, jolla on nyt kaksi lasta pohti tätä asiaa ja oli sitä mieltä, että tuo "tiukkuus" voi johtua myös ns vääränlaisesta ponnistustekniikasta. Kuulemma jos pusertaa jotenkin tietyllä tavalla, niin silloin saattaa samalla vaan jännittää niitä strategisia paikkoja vahingossa. Ja hän oli sitä mieltä, että tietty rentous ja ponnistaminen jotenkin hengitystä hyväksikäyttäen on hyvä juttu. Ja tällä henkilölläkin on leikattu väliliha toisella kerralla ja toisella kerralla selvisi ilman leikkausta. Mutta tiedä sitten sitä miten se oikeasti on, kun en itse ole koko hommaa kokenut :arvi:

Sen verran lähellä noi omat rakkaat raskausajat, et on ihana lukee tätä ketjua:) . Tytöt nyt jo kuitenki 2 ja 4, eikä mein perheeseen enempää tuu...
Tuolla oli jotai juttua vatsiksista ja niitten tekemisestä. Mä oon kuullu sellasen teorian, et ei kandeis tehdä koska lihas joutuessaan työskentelemään Niiiin pitkänä tavallaa kasvaa siihen pituuteen. Eli sit se on vaikeempi saada piukistuun normimittaan raskauden jälkeen. Oon aina ollu vähä laiska tekee vatsoja ja uskoin tän mielelläni;) ...
Kaikille mammoille ihanaa kesää ja auvoisia hetkiä uuden tulokkaan kanssa:haart:

Mulle on suositeltu venyttelyä, kun "haarustat" on hyvin joustavat on ponnistaminen helpompaa.

Tiedä sitten kun ei vielä ole tuota kokemusta, mutta olen kyllä venytellyt jo näin alkuajasta aikalailla.

Ärrä sanoi:
Sen verran lähellä noi omat rakkaat raskausajat, et on ihana lukee tätä ketjua:) . Tytöt nyt jo kuitenki 2 ja 4, eikä mein perheeseen enempää tuu...
Tuolla oli jotai juttua vatsiksista ja niitten tekemisestä. Mä oon kuullu sellasen teorian, et ei kandeis tehdä koska lihas joutuessaan työskentelemään Niiiin pitkänä tavallaa kasvaa siihen pituuteen. Eli sit se on vaikeempi saada piukistuun normimittaan raskauden jälkeen. Oon aina ollu vähä laiska tekee vatsoja ja uskoin tän mielelläni;) ...
Kaikille mammoille ihanaa kesää ja auvoisia hetkiä uuden tulokkaan kanssa:haart:
Saman homman minäkin kuulin ja neuvoa noudatin, koska kun raskausaikana tuli muuten treenattua suht.ahkerasti salilla, niin kaikissa liikkeissähän ne vatsalihakset aktivoituvat jonkin verran ja se riitti vallan mainiosti. Mitä kireämmät vatsalihakset, sitä suurempi riski, että ne repeävät ja silloin palautuminen on todella hidasta. Ehtii niitä vatsoja tehdä raskauden jälkeenkin ihan riittävästi ja nopeaahan nuo kuntoutuivat.

Piude, eihän se pimpan tiukkuus vaikuta synnytykseen laisinkaan. En edes tiedä mitä siellä synnytyskanavassa on, mutta mietin että saako niitä treenamalla niin jumiin ettei babe tulisi ulos. Niin ja ponnistustekniikka ja asento vaikuttaa huomattavasti.
Kokemuksesta olen huomannut, että monet ekat vauvat ovat aika tiukassa oli mamma millaisessa kunnossa tahansa. Me naisethan ollaan luotu liikkumaan ja synnyttämään joten uskoisin että ensimmäinen tukisi toista. Tällä viikolla käyn neuvolassa ja kysäisen asiaa :)

Kuinka pitkälle te muut olette treenanneet raskausaikana?

Alkuvaiheessa viikot 6-10 treeni oli todella vähäistä huonon olon vuoksi, nyt kun olo on parempi olen käynyt pari kertaa viikossa, lihasvoima on vähentynyt homattavasti.
olen pyrkinyt korvaamaan salillakäynnin pitkillä lenkeillä koiran kanssa mutta eihän tuo sama asia ole.
Olen huomannut selvää löysistymistä ja kaikki ns. turvotus on tiessään, nesteet lienevät kodonneet tuolta lihaksistosta.
Luulempa kuitenkin että raahaudun salille niin pitkään kuin mahdollista vemputtelen sitten vaikka pienen pienillä kasipainoilla jos muuhun ei pysty.

Hmm, milloin teillä on odottaessanne alkanut kroppa muuttua? Neuvolan mukaan minulla olisi vasta kuudes viikko menossa, mutta rinnat on turvonnut niin, etteivät liiveihin tahdo mahtua:lol2: . Ja kipiätkin vielä, mokomat:( . Tosin tässä on ruvennu mietityttään, josko raskaus olisi kuukautta pidemmällä kuin luultu, sillä muistaakseni viime menkat olivat varsin niukat. Mutta, seuraava neuvola heinäkuun alussa ja eka ultra pian sen jälkeen, ehkä asia sitten selviää.

Mulla turpos tissit heti kun tulin raskaaksi, siitä arvelinkin että nyt on osunut kohdalleen.

Masu rupes kasvamaan tossa viikon 10 pintaan, johtunee siitä että kohtu kasvaa ja työntää noita muita elimiä ylöspäin.
Nyt jo tekee tiukkaa normi housujen kanssa, hameen joutuu vetämään aika ylös mahan päälle.

löysin muuten sivun jossa oli tosi kivoja ja suht edullisia äitiysvaatteita, missymom on firman nimi löytyy nettikauppakin jos asuu muualla kun täällä pääkaupunkiseudulla

Viivi sanoi:
löysin muuten sivun jossa oli tosi kivoja ja suht edullisia äitiysvaatteita, missymom on firman nimi löytyy nettikauppakin jos asuu muualla kun täällä pääkaupunkiseudulla

Toi on tosi hyvä firma ja vaatteet näyttää ihan sairaan hyviltä, ei miltään teltoilta. :) :haart:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oli tänää viimeinen lääkärikäynti.. Täällä alkaa olla jännät paikat...
Meikällä paikat jo auki, kohdunsuu reilusti sormelle auki ja lääkäri tunsi jo vauvan päänkin... Eli on meikäläisen supistuksen jotain siellä tehny,siis aika paljonkin.. Lekuri sano et mahdollisesti ens vkol syntyy, mutta voi mennä myös pitempäänkin... Saa kyllä mennäkin ku olen kuitenkin vasta rv 35+4...
Kyllä jännittää!!!!

Ainiin niistä mun sokereista... Silloin se labraan viety PLVnäyte oli puhdas ja tänää myös seula OK. Kysyin kuitenkin lääkäriltä pitääkö mun kuitenkin miettiä mitä suuhun laittaa... Hän sano että näin loppuraskaudesta saattaa sokeria tulla pissaan. Huolestuttavampaa olis jos sitä olis tullu keskiraskaudessa eli ihan rennosti saan jäätelöä syödä...

Ann06 sanoi:
Oli tänää viimeinen lääkärikäynti.. Täällä alkaa olla jännät paikat...
Meikällä paikat jo auki, kohdunsuu reilusti sormelle auki ja lääkäri tunsi jo vauvan päänkin... Eli on meikäläisen supistuksen jotain siellä tehny,siis aika paljonkin.. Lekuri sano et mahdollisesti ens vkol syntyy, mutta voi mennä myös pitempäänkin... Saa kyllä mennäkin ku olen kuitenkin vasta rv 35+4...
Kyllä jännittää!!!!

Siellä tosiaan alkaa jo jännät paikat olemaan..:eek:

Mulla ei oo mitään uutta ainakaan treenirintamalla:wall: hemppa ei vaan nouse eli ei nouse vireystasokaan.EI JAKSA! Ja mä alan näyttämään aina vaan ryhdittömämmältä ja alkaa ahistaan.Snif. Paino sentään onneksi ei nouse,siis ylimääräisiä.Se täytyy sanoa että vaikka olenkin onnellinen tästä raskaudesta,Raskaana olemisesta en tykkää.
Ai miten niin negatiiviseen sävyyn laitettu viesti...?

Hemina sanoi:
Mulla ei oo mitään uutta ainakaan treenirintamalla:wall: hemppa ei vaan nouse eli ei nouse vireystasokaan.EI JAKSA!

Ootko koittanut useampaa eri rautavalmistetta? Mulla ei Obsidan auttanu yhtään mitään, hb sen kun laski vain. Spartocine peliin ja jo rokkasi. :rock:

kaisa sanoi:
Ootko koittanut useampaa eri rautavalmistetta? Mulla ei Obsidan auttanu yhtään mitään, hb sen kun laski vain. Spartocine peliin ja jo rokkasi. :rock:

Oon kokeillut,mutta ei pysy sisällä.Oksennan ja paskon vuoronperään:urjo: Tietenkin vois taas kokeilla,mut ei oikein innosta jos taas tulee paha olo.
Otan sitä luontaistuotekaupan nestemäistä,vaan jotain lisäpotkua vielä tarvisi.

Onko ketään muuta sanottu lähetettävän sokerirasitukseen (raskautta edeltävän)ylipainon vuoksi. Ennen raskautta painoindeksini oli 26, rasvaprosenttini on ns. normaali (toki en siihen ole tyytyväinen).

raudasta.. kannattaa kokeilla sellaista, että laittaa persiljaa puntin kannuun ja täyttää sen vedellä. seuraavana aamuna aloittaa juomaan ja viikon ajan lisää vettä kannuun ja antaa saman persiljapuntin olla siellä.. tehoo hb:hen kivasti!!
eikä saa mahaa sekasin / huonoa olo tms

Sokerirasituksesta.. mulla oli bmi yli 25, ja sain lähetteen testiin. arvot oli hyvät. tuo bmi on siitä huono mittari, että se ei ota ollenkaan huomioon lihasta.. vaan olettaa heti, että olet ylipainoinen rasvasta jos menee yli rajan.

Medisiinaritar sanoi:
raudasta.. kannattaa kokeilla sellaista, että laittaa persiljaa puntin kannuun ja täyttää sen vedellä. seuraavana aamuna aloittaa juomaan ja viikon ajan lisää vettä kannuun ja antaa saman persiljapuntin olla siellä.. tehoo hb:hen kivasti!!
eikä saa mahaa sekasin / huonoa olo tms

Meinaatko?? Tiedän kyllä että persiljasta saa rautaa,mutta kuulostaa silti epäuskottavalta. Eipä silti,kokeilla aina voi,mitä vaan kuhan hb nousisi ja olo kohenisi.Ai tyyliin jos kaupasta ostan ruukullisen niin se kokonaan?

Tässä kovin ihmeissäni kirjoittelen..
olenkin jo useammin vatsavaivoistani kirjoitellut pakkikselle,on löytynyt keliakia ja helikoa häädettiin viimeeksi kk sitten hurjalla antibioottikuurilla.. ällö olo on senkun jatkunut ja maha vaan turvonnut, joten ihan piruuttani tein tänään raskaustestin.. Ja se näytti positiivista!
Tässä nyt miettii että mitenköhän pitkään tämä on lisännyt pahoinvointia ja varsinkin kuinka nuo hurjat antibiootit ovat tähän mahd.lapsenalkuun vaikuttaneet? Kun niissä myrkyissä sanotaan ettei sa käyttää raskauden aikana, mutta kun pieneen mieleen ei ole tämä vaihtoehto tullut! No huomenna yritän päästä erikoislääkärille, joka toivottavasti osaa kertoa mitä pitää tehdä, eli voiko tässä nyt jatkaa huoletta odottelua vai pitääkö raskaus keskeyttää alkuunsa..

Zone-sarja -42%
Hemina: silleen mä tein, eli koko puntti kaupasta ja kannuun. lopuks alko oleen ihan laimeeta, kun eihän siitä määräänsä enempää liukene. join muutaman ison lasillisen päivässä, ja joka kerta täytin kannun vajeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom