Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
itsekkin tuota ruokailua olen pohtinut, että miten sitä tulee nyt muuttaa kun yrittää reenailla ja sitten on vielä tuo salamatkustaja. Hedelmiin mulla on hirveä himotus ja kaikkeen kylmään ja rapeaan (kylmät porkkanat :kuola: ), rahka ei maistu eikä raejuusto, ei kana, kala, eikä liha...että syöppäs tässä nyt sitten täyspainoisesti...

Mut eikai raskausajalla ole kai tarkoituskaan kasvattaa muuta kuin masua :eek: , vaikka olis kyllä kiva jos ei ihan hirmuisesti surkastuisi.

Olipas taas todella hyödyllinen puheenvuoro :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
BettyBlu sanoi:
Hemina, jos rautapillerit repivät vatsaa hyvä vaihtoehto on floradixin krauterbleusaft jota saa luontaistuotekaupoista. Rautaa ottaessa tulee muistaa ettei saa nauttia kofeiinia muutamaan tuntiin ennen tai jälkeen, koska se estää raudan imeytymisen.
.

Mulla on ferroforte,myös luontaistuotekaupasta ja nestemäistä. Ei kyllä enää taida johtua raudasta,mutta vatsa kestolöysänä...eikai siinä mikään imeydy:(
Verikokeita on jo otettu mut pitänee kohta käydä ko aineesta töräyttään purkkiin näytettä.uh.

MUTTA!! Tänään pääsin salille piiiitkän tauon jälkeen. Ainakin psyykkeelle teki hyvää.Aika kevyesti otin näin ekaa kertaa tauon jälkeen.Mutta kyllä kevytkin kyykkäys pani huohottamaan.

otatteko ihan normaalisti protskujuomia ym? Mä jätin väliin...päätarkoitus tosiaan nyt mahan kasvatuksen ohessa on se ettei ihan rupsahda.

Ite en tällähetkellä ole raskaana, mutta sängyssä köllöttelee 3kk poikavaavi(+2 vanhempaa lasta), joten raskausaika harjoituksineen on tuoreessa muistissa.
Tokihan raskausaika vaikuttaa reenaukseen paljonkin, mutta itselläni meni siltäosin hyvin, ettei ollut pahoinvointia, eikä oikeastaan muutakaan oiretta juuri ollenkaa(ainoa haitta oli kasvava masu loppuajasta). Lenkkeilin koko raskausajan, ainoastaan juoksun lopetin 10vkon paikkeilla(ei enään tuntunut hyvälle), mutta sen jälkeen sauvat sai kävelyillä kyytiä, hurahdin tähän ko.lajiin täysin!:D Salilla on tiettyjä liikkeitä, joita ei suositella raskausaikana, kuten kyykkäys, joten muutoksia ohjelmaan tuli.... Tangon kanssa koitin kevyillä painoilla heilua loppuun saakka, selkää tehden..ym..omia variaatioita..:jahas: Raskausaikana tavoitteena mulla oli lihaskunnon säilyttäminen ja nyt ollaan taas kovalla innolla harjoittelemassa, tavoitteena olla kesällä kovassa bikinikunnossa tietenki...:whip: :D

Siirrympä pois täältä raskautettujen seurasta, vuoto alkoi yöllä ja on niin runsasta etten usko minkään selvinneen :itku: :itku: voihan se olla että se ei ollutkaan oikea raskaus vaan vaikka tuulimuna, mut silti tuntuu ihan hirveältä :itku:

Älkää antako tän mitenkään pelotella, siitähän aina on lähdettävä että kaikki menee hyvin. Parhaita jatkoja kaikille mammoille :)

Bambie sanoi:
Siirrympä pois täältä raskautettujen seurasta, vuoto alkoi yöllä ja on niin runsasta etten usko minkään selvinneen :itku: :itku: voihan se olla että se ei ollutkaan oikea raskaus vaan vaikka tuulimuna, mut silti tuntuu ihan hirveältä :itku:

Älkää antako tän mitenkään pelotella, siitähän aina on lähdettävä että kaikki menee hyvin. Parhaita jatkoja kaikille mammoille :)
Voi ei, hirveästi voimia ja halauksia sinulle, Bambie!:haart:

Olipa ikävä uutinen Bambie! Kestää oman aikansa nousta henkisesti ja fyysisesti jaloilleen tuon kokemuksen jälkeen. Uskoisin, että en ole ihan väärässä, jos sanon kaikkien punttimimmien myötätunnon olevan puolellasi. Voimia ja halauksia myös minulta.

Vitsi ku ei keskittymiskyky riitä että tavais noita vieraskielisia tekstejä...

Tossa juuri gainomaxin hörppäsin niin samalla mietin että onko nuo valmiit juomat hyväksi näin raskaana? En juurikaan ole nyt juonut...liittyen tietenkin myös tähän pitkään treenitaukoon.Mutta niinku yleensä?
Tietenkin jos tekee itse rahkasta+höystöistä niin ei tarvi ainakaan miettiä saako jotain ylimääräistä mitä ei tarvitsisi saada.
Mutta mites muut?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitos Annie Stark mielenkiintoisesta linkistä!

Muutama gainomaxin olen juonut, lähinnä treenin jälkeen. En ollut huomaavinani purkin selosteessa mitään ei-suositeltavia makeutusaineita (sakariini ja syklamaatti). Aikaisemmin käyttämästäni palautusjuomasta luovuin varmuuden vuoksi juuri noiden makeutusaineiden vuoksi.

Eipä oo tehnyt mieli juoda kyseistä litkua muutenkaan, kun välillä tekee pahaa. Oksentamaan ei ole vielä tarvinnut onneksi alkaa, mutta makutottumukset ovat muuttuneet aika paljonkin viime viikkojen aikana.

Salilla olen käynyt suht entiseen tapaan, mutta huomaan väsyväni helpommin kuin ennen. Juostakin yritin yhtenä iltana koiran kanssa, mutta ei se kovin hyvältä tuntunut, ihan kuin mahan kohdalla ois ylimääräistä painoa.

T. bebe rv 7+5

Hip!
Poika nyt 3,5 kk ja meikkiksen kaikki 20 raskauskiloa ovat lähteneet! (Tosin myöskin lihakset...). Treenistä sen verran, että kyllä kannattaa mahdollisimman pitkälle treenata, edes kevyesti jos vaan pystyy ja hyvältä tuntuu. Nimittäin vauvan syntymän jälkeen ei treenaamaan välttämättä pääse. Itselläni esim. kiireellinen sektio jäkiseurauksineen ja nyt vauva, joka ei osaa syödä kuin tissiä ja sitäkin todella tiuhaan tahtiin. Vaikka sali jäi raskauden loppuvaiheessa vähälle, niin loppuun saakka pysty kuitenkin kävelemään ja pari päivää ennen synnytystä olin myös uimassa, ihan normaalisti (vesi kantaa ihanasti!). Ja siitä mahasta: vaikken ole tehnyt vatsatreeniä vielä nimekskään, ni se vaan on palautunu aika hyvin. Tsemppiä kaikille, itse pelkäsin totaalista plösähtämistä, mutta hui hai!

Sama juttu oli täällä ensimmäisestä.Mikään muu ei kelvannut kuin tissi.Lähde siinä sitten treenaileen.Jos yritti vähän häipyä niin johan puhelin soi ja kiireellä piti kotiin mennä.Itse olin kyllä niin huonossa kunnossakin ettén kyllä jaksanutkaan pitkiin aikoihin edes yrittää salia.
Lisäkilot ei huoleta,ei tullut ensimmäisestä yhtään,enkä muutenkaan oikein liho. päinvastoin,synnytyksen jälkeen olin 10kg kevyempi!!
Siispä asioista viisastuneena:D koitan jatkaa treenailua ettei ihan rupsaha,sit kun pääsen siihen vaiheeseen että synnytän,muistan syödä.

Mulla on jäänyt ylimääräinen rehkiminen viikoks flunssan, väsymyksen ja työkiireiden vuoksi. Onneksi flunssa on jo lähtemässä. Ensimmäisessä neuvolassakin kävin viime viikolla. Terveydenhoitaja ei erityisemmin kommentoinut treenaamistani, sanoi vaan, että kyllä kroppa kertoo kun on aika hellittää. Nyt rv 8+6

Mite muilla menee?

Täällä viikkoja nyt kasassa 16+1
Tänään oli tarkoitus koittaa taas salille. En oo nykyisin suoriutunut ku kerran viikossa...liekö yhtä tyhjän kanssa...
MUTTA oksensin ja paskoin viime yön:urjo: Ja luulen että syynä oli syömäni rautatabletti.Olen ollut rautakuurilla ja käytössä ollut nestemäinen rauta luontaistuotekaupasta. Nyt otin obsidan tabletin.Ja yöllä heräsin armottomaan kuvotukseen.Viimeksi kävi samalla lailla kun otin obsidania,silloin otin vielä kaksi kerralla,joten oksensin ja paskoin kahta kauheammin.Ei voi olla sattumaa kerta kummallakin kerralla käynyt näin.
Mikähän siinä oikein tökkii...
Aamulla tosi väsy ja voimaton olo,joten jos koittaisin huomenna salille..

Minä en ole raskauksien aikana käynyt salilla, kun en silloin sitä vielä harrastanut. :)
Mutta luulen, että jos vielä joskus raskaudun, niin otan koko raskausajan taukoa salihommista. ;) Jos sitten enää maltan pysyä poissa salilta. Tai jos ees enää raskaudun. :D

En jaksa repiä stressiä tästä tiineysajan epäsäännöllisestä treenistä / treenaamattomuudesta. Voin edelleen pahoin aamusta iltaan, vaikka viikkoja alkaa olla kasassa n. 20. Olen väsynyt, ärsyyntynyt ja alavireinen. Ruokahalu on välillä kateissa ja toisinaan taas voisi syödä marsipaanikuorrutetun ponin. Pelkkä rahkan tai raejuuston ajattelu oksettaa. Maha on pompsahtanut näkyviin, ja iltaa kohden koko ämmä turpoaa virtahevoksi. Alamahan kiinnikekivut (tai mitä sitten ovatkin) saavat kulkemaan kaksinkerroin. Olen myös nauttinut nyt viikon ajan kurkunpääntulehduksesta ja +40 asteen kuumeesta. Sairaus iski tietysti heti lomalle jäätyäni, jolloin oli myös lapseni "tarhislomaviikko" eli en voinut jäädä sängyn pohjalle tekemään kuolemaa vaan piti ensisijaisesti huolehtia lapsesta. No missä mies? Ensin hänkin samassa taudissa, ja sitten siellä missä on ollut jo 9kk ajan eli rakentamassa meille taloa. Talonrakentamisesta sen verran, että mitä valmiimmaksi se tulee, niin sitä kireämmäksi käy hermo... Summa summarum; niin rakas ja tärkeä harrastus (ja pakkomielle) kun salilla käynti minulle onkin, niin nyt ei ole sen aika. Käyn jos pystyn ja jaksan. Olen muutenkin niin on/off ihminen, etten näe mitään mieltä puolinaisessa tekemisessä. Toki pidempiaikainen tekemättömyys ja päin persettä oleva ruokavalio saavat aikaan fyysisen (ja henkisen) rappiotilan mutta ennen raskautta kuosissa ollut kroppa antaa onneksi paljon anteeksi ja palautuu kyllä ennalleen. Ei vuosien työ mihinkään mihinkään yhden raskauden aikana katoa.

Zone-sarja -42%
no missäs luuraatte raskautetut?

Eipä sillä,Piude puhui asiaa.Ajattelin juuri samaa ettei paljoa hyövytä tälläinen vajaavainen treenaus...entisestä 3krt vkossa,yhteen kertaan.:(
Mutta itselle jäi "traumoja"edellisen raskauden aiheuttamasta kutistumisesta että yritän edes vähän hidastaa tätä ilmiötä.JA kuten aiemminkin olen sanonut,ainakin minun psyykkeelle tekee hyvää käydä edes jotenkuten ku ei ollenkaan. Mutta alkaa myös tuleva kesä vaikuttaa...mielummin pihalla auringossa touhuilee lapsen kanssa kun sisällä.Jos tässä vielä uskaltaisi rullaluistelemaan.Työmatkat sentään tulee pyörällä kulettua että jotain liikuntaa sentään.

Ai täällä oli uus threadi tästä aiheesta...mie siihen vanhempaan kirjuuttelin sillon alussa. Nyt on siis viikkoja 32+4 täynnä ja liikunta on tooodella vähäistä kovien suppareiden vuoksi. Lääkäri oli sitä mieltä että salikortti nyt jäihin muutamaksi kuukaudeksi..

Alussa siis rehkin lähes samaan tapaan kuin ennenkin, koska mulla ei ollut minkäänlaista pahoinvointia tms. Hölkkäsin viikolle 15 asti, pumpissa kävin samoille viikoille, puntilla kävin vähän yli puoleenväliin asti ja sen jälkeen lähinnä sauvakävelin. Viikkoina 18-26 vain kärsin ihan törkeistä lantiokivuista kun mulla lantio löystyi ihan mielettömästi heti alkuunsa. Nyt kun vauveli on kääntynyt niin niistäkin kivuista on päästy, thank god. Äitiysjoogassa olen käynyt viimeiset 10 viikkoa ja ah mikä pelastus se onkin ollut :haart: Kotona yritän tehdä ylävartalolle pikkusen punttia, lähinnä olka-, ojentaja- ja habaharjotuksia, koska oma löllö ulkomuoto vähän ällöttää jo... Painoa on tullut 10,5 kg lähtöpainoon nähden, joten ihan ok-lukemissa mennään. Heti alussa tuli reilu 2 kiloa, koska olin treenaamassa just maratonille ja ne reenit nyt sillon sitten jäivät :rolleyes:

Justiin muutama päivä sitten vaan oli juttua uutisissa kuinka suurin osa naisista lopettaa urheilun täysin raskausaikana ja on siksi niin ylipainoisia...mutta siis onpa kumma, koska koko ajan on jotakin hemmetin krenkkaa kropassa, ärrrh!!! Itteä vain ottaa päähän se kun niitä liikuntahaluja kyllä ois, muttei enää voi. Mä kyllä snoukkasin Alppireissulla viikon vielä 5. kuulla ja siitäkös neuvolassa hermostuttiin, en tosin itse ois sitä siellä edes kertonut mutta mies möläytti :rolleyes:

Mutta ihan niin se ei mene, että kaiken voi tehdä mikä itsestä tuntuu hyvältä, kun jos on tällanen jästipää niin ei oo kovin terveellistä. Nämä ikävän tuntoiset supparit alkoivat siis pääsiäisenä, kun hiihdettiin miehen kanssa 3,5 tuntia putkeen. Sen jälkeen eivät ole lakanneet. Mutta kun olin niin tollo että kuvittelin jaksavani tollasen rääkin vielä silloinkin. Joskus pitäisi olla joku sanomassa mitä ei kannata tehdä...

Onko täällä ketään raskautettua joka työkseen jumppaa? Siis on pakko vaikkei huvittaisi ja vaikka olisi huono olo.:eek: .. Miten olette pärjänneet?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom