SUPERCARB 1kg -40%

Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Onnittelut niin PMLats kuin Hippakin :)

Onko teistä raskaana olleista kukaan käyttänyt / kokeillut vyöhyketerapiaa synnytyksen käynnistämiseen lääkkeiden sijaan jos uhkaa mennä yli? Itse olen ajatellut sellaista kokeilla, tuttavapiirissä ei tiettävästi ole ketään joka olisi testannut, mutta kuulema nilkkojen käsittely saattaa käynnistää synnytyksen hyvinkin hätäseen. Tuohon tosin on vielä jokunen viikko aikaa, mutta onpa käynyt mielessä :)

Kävin akupunktiossa. Hoidon aikana alkoi supistella ja supistuksia jatkui pitkin iltaa, mutta loppuivat sitten ikäväkseni. Vauva tosin kiinnittyi pian hoidon jälkeen (paria päivää aiemmin ei ollut kiinnittynyt) ja limatulppaa alkoi irrota seuraavana päivänä. Synnytys ei käynnistynyt, mutta en koe käyntiä silti turhaksi. Noissahan on se, että jos paikat ei ole kypsät niin ei ne hoidot synnytystä tee. Paikkoja voivat kyllä kypsyttää.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Tämä juttu menisi ennemminkin "synnytyksen jälkeinen treeni" -osioon (jos sellaista olisi) joten laitetaan kysymys nyt tänne.. Synnytin siis kahdeksan kuukautta sitten ja pitkän raskaustreenitauon jälkeen aloitin taas salitreenit n. 2 kk synnytyksestä eli puolisen vuotta sitten. Olen ymmärtänyt että vatsoja voi treenata raskauden jälkeen normaalisti vasta siinä vaiheessa kun rako vatsalihasten välissä on palautunut. Minusta tuntuu ettei se rako ole hävinnyt vieläkään. Tein pitkään vatsalihastreeniksi ainoastaan staattisia liikkeitä (käytännössä hooveria), nyt olen ottanut mukaan myös kevyillä painoilla tehtävät rutistukset taljassa. Kokeilin tänään myös tehdä voimapyörää, jolla sainkin vatsalihakset mukavan kipeiksi. Aloin vaan miettiä voinko saada sillä tai joillain muilla liikkeillä jotain vahinkoa aikaiseksi armaille vatsapalikoilleni? Vatsaan ei jäänyt raskaudesta yhtään lollöä, päinvastoin, mutta alavatsa on jäänyt kuitenkin jotenkin vähän pömpöksi. Alkaa jo kyllästyttää niiden hoovereiden tekeminen ja haluaisin alkaa monipuolistamaan vatsatreeniä. Osaako joku antaa vinkkejä minkälaisia liikkeitä voisin tehdä ja onko tosiaan niin, että vääränlaisella treenillä voin saada jotain tuhoa aikaiseksi vatsalihaksissa?

Mulla toisen lapsen jälkeen vatsalihakset palautui päällisin puolin hyvin...mutta... nyt vuosi synnytyksestä ja (lähes se vuosi treeniä takana myös) on pitäny alkaa vahvistaa sisäistä "korsettia" uusiksi kun ei ollut sisältä kaikki vielä kohdillaan, vain isot lihakset oli. Tän huomasi kun ei kestäny lisätä painoja liikkeisiin ilman kovia kipuja vatsassa, jotka helpotti kuin salaman iskusta ku vatsan sai taas rennoksi.

En jaksanut koko ketjua kahlata läpi, mutta ajattelin ilmoittautua. Oon raskaana rv 35 ja treenailen edelleen. Treenimäärät suunnilleen nämä viikossa: 3 krt puntti, kerran bodypump, kerran joku aerobinen ryhmäliikuntatunti (tällä viikolla kävin zumbassa, mutta voi olla myös step tai combat), kerran äitiysjooga ja pari kertaa käyn kävelylenkillä (juoksu on jäänyt kun maha hölskyy, vaikka onkin mun lempparia normaalisti). Hyötyliikuntaa tulee kun käyn pyörällä ja kävellen kaupassa yms. Koulumatkat kuljen autolla, kun matkaa on 15 km. Hoidan myös pientä pihaani ja kukkapenkkiäni sekä tykkään kodinhoidosta, joten tuleehan sitä siinäkin liikuttua. Uintia harrastin kunnes muutettiin huhtikuun alussa aika kauas uimahallista. Vois varmaan sanoa, että oon liikuntaan koukussa.:D

Olo on ollut hyvä alkuraskauden oksentelun jälkeen ja oon kyllä sitä mieltä, että liikunta on kannattanu! Eihän tämä yhtä helppoa ole kuin ilman mahaa, mutta hyötyä on sitten senkin edestä. Ei tartte kävellä kuin ankka :dance: Onkos täällä muita mallia pulla?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mulla toisen lapsen jälkeen vatsalihakset palautui päällisin puolin hyvin...mutta... nyt vuosi synnytyksestä ja (lähes se vuosi treeniä takana myös) on pitäny alkaa vahvistaa sisäistä "korsettia" uusiksi kun ei ollut sisältä kaikki vielä kohdillaan, vain isot lihakset oli. Tän huomasi kun ei kestäny lisätä painoja liikkeisiin ilman kovia kipuja vatsassa, jotka helpotti kuin salaman iskusta ku vatsan sai taas rennoksi.

Meinaatko että sulla oli syvät vatsalihakset jääneet jotenkin heikoiksi vaikka ulkoisesti vatsa näyttikin olevan kunnossa? Millä lailla treenasit vatsoja heti raskauden jälkeen (jos saa kysyä? :)) Minkälaisia treenausohjeita sait sitten sen sisäisen korsetin vahvistamiseen?

Mä olen huomannut että vatsalihakset jotenkin "muljuaa" ihan joissain muissakin liikkeissä kuin vatsoja tehdessä, on aika ikävä tunne kun tuntuu että palikat on jotenkin aivan epäjärjestyksessä. Saliohjaaja totesi että jos ne lihakset sillä lailla muljuaa, niin eivät ole palautuneet. Ihmettelen vaan kuinka kamalan pitkään sitä palautumista pitää odottaa? Pystyn ihan peilistäkin tietyssä kulmassa näkemään että keskellä vatsaa on sellainen jännä aukko ja tunnustelemalla sen tuntee tietysti myös. Tein tuossa yksi päivä voimapyörää, oli muuten todella raskasta! :O Vatsalihakset oli ihan hellinä pari päivää sen jälkeen. Aloin kuitenkin miettiä että onko se voimapyörällä rullailukaan sopiva liike, jos vatsalihakset on vielä palautumisvaiheessa.. On tää hankalaa :jahas:

Olo on ollut hyvä alkuraskauden oksentelun jälkeen ja oon kyllä sitä mieltä, että liikunta on kannattanu! Eihän tämä yhtä helppoa ole kuin ilman mahaa, mutta hyötyä on sitten senkin edestä. Ei tartte kävellä kuin ankka :dance: Onkos täällä muita mallia pulla?

Mä oon raskaana viikolla 34. Varmasti liikunta kannattaa, se on selvää. Itsellä ainoo liikunta mitä oon saanu toteuttaa on kävely, viikolle 30 saakka. Nyt kuukausi oltu pääasiassa pitkällään jalat ristissä. Oikeestaan en oo kertaakaan päässyt salille treenaamaan tai mitään muutakaan. Silti en koe käveleväni kuin ankka, ihme kyllä. Toki liitoskipujen aikaan on eri juttu kävelyn suhteen.

Tässä maatessa sitä on miettinyt millaseksi pullaksi sitä turpoaa, vaan ei ole grammaakaan tullut lisää, toistaseksi. Viimisetkin vähäiset lihakset tässä katoaa ja tiettyyn pisteeseen paino kai sitten pysyy aikalailla ennallaan / tippuu, mutta läski taitaa olla ikuista ;)

Kunnon kohentaminen alkaakin sitten nollasta, kävellen peruskuntoa jne. Hirvittäähän se jo valmiiksi vaan eipä auta :)

Harmillista Fättis ja tsemppiä loppuraskauteen! Se on kyllä persiistä kun osalle odottajista kasaantuu noita vaivoja. Mulla ei tosiaan oo alun jälkeen ollu mitään vaivoja, joten treenaaminen on onnistunu hyvin. Siitä tulee varmaan vähän sellainen kierre, että kun jonkun vaivan takia joutuu lepäämään, niin tulee vaan lisää vaivoja siitä paikallaan olemisesta. Oon yrittäny kaikkia kynnelle kykeneviä odottajia rohkaista liikkumaan just siksi, että pysyis kunnossa ja olis helpompaa kantaa sitä mahaa. Tietenkään se ei kaikilla vaan onnistu. Ei mullakaan silloin alussa onnistunut kun makasin välillä päiväkausia sairaalassa tipassa. Olin kyllä ihan raato silloin ja paino laski mullakin tosi alas. Mulla on tähän mennessä tullu painoa varmaan n. 9 kg, mutta osa on lihasta. Lihaa on tullut kun oon lisänny kuntosalitreeniä ja vähentäny aerobista sekä jättäny sen iänikuisen painontarkkailun kokonaan pois. Tällä linjalla aion jatkaa vauvan synnyttyäkin, eli vois sanoa, että tämä raskaus näytti mulle oikean tien treenata.

Minä muuten kävelen kuin ankka silloin kun supistaa :D Mutta en halua sen muuttuvan normitilaksi.

Mä oon raskaana viikolla 34. Varmasti liikunta kannattaa, se on selvää. Itsellä ainoo liikunta mitä oon saanu toteuttaa on kävely, viikolle 30 saakka. Nyt kuukausi oltu pääasiassa pitkällään jalat ristissä. Oikeestaan en oo kertaakaan päässyt salille treenaamaan tai mitään muutakaan.

Kunnon kohentaminen alkaakin sitten nollasta, kävellen peruskuntoa jne. Hirvittäähän se jo valmiiksi vaan eipä auta :)

Noniin, meille syntyi pieni suloinen poika alakautta 31.5 rv 34+2. Pituutta 45cm / 2540g. Joitakin päiviä poika vietti teholla ilmarinnan vuoksi, onneksi ei muuta isompaa ilmaantunut. 3 vkoa kaikenkaikkiaan lastenosastolla, nyt ollut 2viikkoa kotona. Nyt pojalla jo onneksi painoa yli 3200g :)

Nyt vasta saisi alkaa pikkuhiljaa ulkoiluttaa kaveria kun alkaa olla lähempänä laskettua aikaa tuo ikä. Pahemmin en ole vielä päässyt itsekään ulkoileen, mutta tästä se lähtee ja haaveissa ois salillekin päästä edes pari kertaa viikossa.

Painoo ei oikeestaan jääny puntarin mukaan ku 1-2kg, mutta koostumushan on ihan eri luokkaa kuin ennen raskautta. Noh, jos tästä nyt pääsis jumpalle niin tuttavaani lainaten kroppa täyttyy kuin ilmapallo ja kehitystä ei tarvitse kuulema säikähtää :D

Sitä odotellessa :D

Onnea Fättis!!
Meidän esikoinen synti rv33+3 piiiitkän makoilun jälkeen ja multa kyllä lähti kaikki lihakset vaan eipä tuntunut kovin tärkeiltä kun oli jotain niin arvokasta vaakalaudalla. Onneksi kerran kasvatettu lihas on helpompi saada takas :)
Hienoa että pojalla on kaikki hyvin ja pääsette jo ulkoilemaan!

Meille syntyi 13.6 pieni suuri poika 4070g ja 52cm. Synntys oli rankka, mutta kaikki sen arvoista. Eppari oli ekat 2 viikkoa kipee, nyt voi jo tehdä kaikkea entiseen malliin. Salille meinasin lähteä ensi viikolla..Mietiskelin tässä, jotta aloittelisin n.10kk tauon jälkeen treeniohjelmana Arskan kultainen kuusikko. Toki se, että miten jaksan ko. treeniä selviää vasta salilla, mutta mieltä täällä olette? Anoppi alkoi myöskin höösäämään, jotta sali voi vaikuttaa maidontuotantoon..Itse oma maalaisjärkenä sanoo, että jos huolehtee syömisestä ja juomisesta, niin ei vaikuta. Kokemuksia?

Anoppi alkoi myöskin höösäämään, jotta sali voi vaikuttaa maidontuotantoon..Itse oma maalaisjärkenä sanoo, että jos huolehtee syömisestä ja juomisesta, niin ei vaikuta. Kokemuksia?
Aiheesta löytyi muutama vanha keskustelu, kun itse tässä pohdin samaa aihetta.
Helistimestä
Maitolaiturilta
ja Keho.netistä

Minä en mitenkään hinkua menetettyjä lihaksia takaisin, vaan olen enemmänkin tyytyväinen jos lähtisivät vielä vähän lisää pois. Crossfit- ja kahvakuulatreenit tulisivat olemaan ainoita painoilla tapahtuvia treenejä, muutoin sitten ohjelmaan jotain aerobista, ehkäpä jopa Zumbaa, Haha!

Meille siis syntyi 29. kesäkuuta pieni poika 50cm/3150kg elektiivisellä sektiolla. Ollaan molemmat voitu tosi hyvin ja olen itse hoitanut vauvaa jo leikkaus illasta lähtien. Viikonlopuksi kotiuduttua olo jo sellainen, että itseä täytyy pidätellä, ettei rehkisi liikaa ja innostuisi siivoamaan ja riehumaan.

Aiheesta löytyi muutama vanha keskustelu, kun itse tässä pohdin samaa aihetta.
Helistimestä
Maitolaiturilta
ja Keho.netistä

Minä en mitenkään hinkua menetettyjä lihaksia takaisin, vaan olen enemmänkin tyytyväinen jos lähtisivät vielä vähän lisää pois. Crossfit- ja kahvakuulatreenit tulisivat olemaan ainoita painoilla tapahtuvia treenejä, muutoin sitten ohjelmaan jotain aerobista, ehkäpä jopa Zumbaa, Haha!

Meille siis syntyi 29. kesäkuuta pieni poika 50cm/3150kg elektiivisellä sektiolla. Ollaan molemmat voitu tosi hyvin ja olen itse hoitanut vauvaa jo leikkaus illasta lähtien. Viikonlopuksi kotiuduttua olo jo sellainen, että itseä täytyy pidätellä, ettei rehkisi liikaa ja innostuisi siivoamaan ja riehumaan.

Okei, no nythän tää vaikeeks menikin :D Mulla on vain ongelma ettei maistu muu kuin sali. Ei kehtais alkaa harrastamaan sellaista, mistä ei pidä (kuten kävely)..Lyhyitä kilsan,parin vaunulenkkejä teen, mutta enempi ei maistu, ei ole mun juttu. Samaten en tykkää ollenkaan jumpista, uimisesta..Itsepuolustuslajeista pidän, mutta ne nyt on poissuljettu kokonaan.

Neuvolassa kysyin, että onko mitään esteitä salitreenille ja täti sanoi ettei ole..hmm.

(täällä ei näköjään voi enää muokata viestiään..tai sit mä olen sokea) anyways mun piti lisätä, että mulla ei salilla ole tarkoitus lisätäkään lihasta, vaan kyseessä lähinnä oma mielenterveys..Siitä saa vaan niin hyvän olon ja jaksaa paljon paremmin.

Oma mielenterveys..Siitä saa vaan niin hyvän olon ja jaksaa paljon paremmin.

Näin maalaisjärjellä ajatellen luulisi jo tuon oman hyvänolon tukevan imetystä. Sisareni ainaki treenaili ihan normaalisti sitten kun imetys oli lähtenyt sujumaan.
Minuakin harmittaa että tietyt lajit ovat poissuljettu, mutta toisaalta yritän ajatella niin, että vaihtelu virkistää ja tekee hyvää kehollekin. Lisäksi aika moniin juttuihin (esim. kahvakuula ulkona) voi ottaa vauvan mukaan.

Smart, hyvä pointti.

Kahvakuulat kotiin kuullostaa melko hyvälle. Niillä saa oikeestaan treenattua koko kropan ihan hyvin..eikä tarvitsisi olla vauvasta erossa. Menin vaan jo ostamaan salikortin.. :puntti: Saapi nähä,miltä tuntuu salilla käydä jne..maybe hankin ne kahvakuulat kans ja kattelen liikkeitä niiden kanssa. Toivottavasti ei vaikuta maidontuotantoon mitenkään, Arskan ohjelmalla alussa käyn vaan 2 krt/viikko, kun senverran raskas.

Vai että treenaus heikentää maidontuotantoa...heh heh. Mulla meni toistepäin. Eilen saakelin kova treeni (liian kova taukoon nähden) ja tänään rinnat olleet koko ajan kovina. Rintapumpulla olenkin liikoja pumppaillut pakkaseen. Että jos joillakuilla ongelmia maidontulon kanssa, niin eikun salille ;D

kyllä mulla on kans ennemmin lisänny tuotantoa, mut enpä oo kyllä ihan hirmusti reenailemaan päässytkään. Komppaan aiempia siitä hyvän olon vaikutuksesta!

Vali vali varoitus valituksesta!

Ilmeisesti tuo Maitolaiturilla ollut teoria "Lisäksi hikitreenin jälkeen keho on niin lämmin, että rinnatkin luulevat vauvan olevan myös kuumissaan, ja tekevät melkoisesti sitä vähän "laihempaa" etumaitoa vauvalle janojuomaksi." pitää ainakin jollain tasolla paikkaansa. En edes uskalla kuvitella mitä kävisi jos lähden tästä urheilemaan. Tuntuu että pelkkä kävely lisää tuotantoa, samoin kuin tämä sää.
Tosin eipä tästä ole mahdollisuuttakaan mihinkään lähteä kun lapsi on roikkunut rinnalla muuten koko päivän, pois lukien 1,5h päikkärit. Toiset reilun tunnin unet suostui nukkumaan vaan mun rinnalla maaten... Keho ilmeisesti tuottaa hirveät määrät tuota lähes turhaa etumaitoa ja sen seurauksena poika huutaa vartin välein nälkäänsä ja tuottaa samaan tahtiin vaihdettavia vaippoja, vaikka koko päivän olen samalta puolelta syöttänyt. J33!

Olenkin tässä alkanut kallistumaan oman teoriani puolelle imetyksen energiankulutuksen lisäämisestä, alan pikkuhiljaa uskoa ettei imetys itsessään mitään kuluta/laihduta, vaan se ettei sillon ehdi itse edes syömään.

Rintaruokinta on kyllä pahin vankila mihin nainen voi itsensä virittää. Päätin juuri, että otan itselleni jonkun takarajan mihin asti pakotan itseäni taistelemaan tämän pelleilyn kanssa. Sitten annan itselleni luvan luovuttaa, jos hommat ei ala sujumaan.
Nyt 5h nukutussession jälkeen alkaa itse olemaan myös valmistakauraa nukkumaan, minne tämä päivä oikein hävisi?

Tosin tällä hetkellä en tiedä itkisikö vai nauraisiko ihmisten hehkutukselle rintaruokinnan helppoudesta. Siskokin mainosti miten kätevää se sitten on, voi vaikka matkustaa maailmanääriin vauvan kanssa kun koko touhu on niiiiiiiin kätevää.
ÖÖö mitä kätevää siinä on, että lähes joka kerta täytyy imettää vaakatasossa ns. vastasuihkuun ettei poika tukehdu maitoon tai lopputuloksena ollaan molemmat yltäpäältä maidossa kun ollaan saatu hengata siinä suihkussa. Vaatteiden vaihdon kautta uusiin vastoinkäymisiin! :)

Samoin en tiedä miten reagoin siihen kun joku apina tulee seuraavan kerran paasaamaan, miten sektio vaikuttaa maidon nousuun ja tuotantoon negatiivisesti. Niin juu, kyllähän se toki on negatiivista kun jo seuraavana aamuna heräät kipeiden keilapallojen kanssa, joista riittäisi ruokkimaan koko osaston vauvat...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom