SUPERCARB 1kg -40%

Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Onneksi olkoon Sabine!

Täällä onneksi "ollaan vieläkin" raskaana, ultrassakin käyty ja siellä sydän sykki <3 Olo on mahdottoman onnellinen, mutta kyllä se pelko perseessä edelleen on. Armoton väsymys alkaa olla ja ei kyllä minkään valtakunnan liikunta houkuta. Ei ole motivaatiota, ei kiinnosta, ei jaksa..Painokin tippunut kaksi kiloa, joka tosin on hyvä kun liikaahan painoa mulla on..Tosin varmaan nepä on ne mun vähäisetkin lihakset mitä mulla on. Hemoglobiinikin päin persettä, 109 joten ei helpota tätä väsymystä ollenkaan. Meikäläinen vetelee yössä 12h yöunet ja päivällä ei paljon voi tehdä, kun zombie olo alkaa..Onkohan tuo nyt ihan normaalia? Oon menossa ensi viikolla neuvolaan ja aijon sieltäkin kysyä..

Ja viikkoja kasassa nyt 8+4 :haart:

Onneksi olkoon Sabine!

Täällä onneksi "ollaan vieläkin" raskaana, ultrassakin käyty ja siellä sydän sykki <3 Olo on mahdottoman onnellinen, mutta kyllä se pelko perseessä edelleen on. Armoton väsymys alkaa olla ja ei kyllä minkään valtakunnan liikunta houkuta. Ei ole motivaatiota, ei kiinnosta, ei jaksa..Painokin tippunut kaksi kiloa, joka tosin on hyvä kun liikaahan painoa mulla on..Tosin varmaan nepä on ne mun vähäisetkin lihakset mitä mulla on. Hemoglobiinikin päin persettä, 109 joten ei helpota tätä väsymystä ollenkaan. Meikäläinen vetelee yössä 12h yöunet ja päivällä ei paljon voi tehdä, kun zombie olo alkaa..Onkohan tuo nyt ihan normaalia? Oon menossa ensi viikolla neuvolaan ja aijon sieltäkin kysyä..

Ja viikkoja kasassa nyt 8+4 :haart:

Normaalia on tuo väsymys. Joillain se on sitä, että voisi nukkua 24/7, joillain lievempänä. Mulla alkaa huomenna 19. viikko ja yhä vaan simahdan iltaisin 20 jälkeen sohvalle. Kävin akupunktiossa kuukausi sitten ja sen jälkeen kolme viikkoa olin virkeä ja energinen.

Hemoglobiiniin on pillereiden lisäksi hyväksi todettu Floradix, joka on siis nestemäinen rautavalmista ja ollut raskaana olevien keskuudessa pitkään suuressa suosiossa. Se on se sama joku glaubersaft tms uudella nimellä vain.

Itse syön Obsidania joka toinen päivä ja tuntuu toimivan ihan hyvin.

Heippahei kaikille!

Meillä oli viime To np-ultra ja kaikki oli hyvin :haart: Oli aivan mahtava hetki eikä sitä oikein voi vieläkään uskoa todeksi..Harvemmin ihmiset raskautuu ensimmäisestä inseminaatiosta. En voi uskoa, että meille kävi näin ja todennäköiseltä näyttä, että vauva sieltä tulee..
En tiedä, olenko aiemmin kirjoittanut siitä, kun siellä oli toinenkin, joka oli kuollut siinä ensimmäisessä rv7 ultrassa. No, siellä siitä vieläkin kummitteli se ruskuaispussi. Hormonit varmaan tekee sen, että asia on alkanut surettamaan hiukan..
Kuntoilu on kyllä jäänyt ihan kokonaan, vaikka mun juuri pitäisi liikkua..On ollut niin väsynyt ja huono olo. Ja mä vihaan kävelyä, uintia jne..Salillekaan en halua, kun ei voi tehdä niinkuin ennen. Sitten sitä katsoo surullisena, kun muut vetää maasta ja penkkaa. Itse joutuisi vain "vimputtelemaan". Pakkohan sitä on alkaa nyt vähän kävelemään tms.., kun raskausdiabetesriski on. Jujutsutreenejä kaipaan niin valtavasti..Se endorfiinipöhnä :haart:

Minä ja Hän 13+4 :haart:

sorry jos kysyn tätä sadatta kertaa! saako maustettuja esim toffee fastin heraa syödä raskaana?

suurkiitos vastauksesta ja onnea uusille vauvan omistajille!

itselläni menossa nyt rv 28 ja kunto senkun paskenee. jotain sentään tulee tehtyä kun ei enää tuo pahoinvointi jyllää.

Eihän makeutusaineita kannata syödä ollenkaan, saatika raskaana ollessa. Se toffeenmaku on mitälie E-alkuista tavaraa...
Mutta maustamaton hera jo ihan maalaisjärjellä ajateltuna varmasti ok.
Kopsasin oheen PMLatsin postauksen, jossa hän tiedusteli asiaa suoraan Fastilta:

"Heraproteiinihan on maidon luontaisesti sisältämä toinen proteiini, jota käytetään yleisesti myös elintarviketeollisuuden raaka-aineena. Maustamaton heraproteiini sopii siis myös raskaana oleville ja imettäville."

niinpä niin, makeutusaineita. kiitos perusteellisesta vastauksesta!

oon nimittäin tekemässä Bigfellan proteiinipatukoita pahimpaan makeannälkään ja perusohjeessa ei edes kehoteta käyttämään mitään makeutettuja jauhoja, mutta viimeksi kun tein en ollut raskaana ja tuli hyviä tosta toffeenmakuisesta kun sitä sattui kaapissa oleen.

kuntopyörää tuli polettua tunti, vähän helpotti tukalaa oloa :)

Ei niistä makeutusaineista ole mitään haittaa silloin tällöin otettuna, vaikka olisikin raskaana. Kohtuus kaikessa on erittäin hyvä ohje :) Edellistä odottaessa mulla oli sellainen parin viikon kausi, jolloin teki hulluna mieli mässätä ja vedin tilalta pepsi maxia.

Onko kellään muulla raskautuneella ilmaantunut kipuja lonkanseutuville? Koitin searchilla jo etsiä, mutta en ainakaan äkkiseltään aiheesta keskustelua löytänyt.

Mulla on nyt viimeisinä viikoina (nyt RV 27 menossa) tullut ajoittain oikean jalan lonkankoukistajan alueelle kauhee jomotus. Varsinkin, jos oon ollu pitkään jalkojen päällä ja välillä myös istumisesta töissä. Toiselta foorumilta luin, että se on normaalia. Samalla jäin miettimään, että mitäkähän kannattais tehdä, että pysyis mahd. pitkään toimintakuntoisena. Tällä hetkellä käytössä on Anitan tukivyö massussa, jota terveydenhoitaja suositteli. Se tuntuu ainakin osittain vieneen kipua pois. Jos joku tietää lisää hyviä vippaskonsteja (venytyksiä/kuntouttavia liikkeitä/mitä salilla ei missään nimessä kannata yrittää tehdä) niin oisin superkiitollinen avusta.

Onko kellään muulla raskautuneella ilmaantunut kipuja lonkanseutuville?.

täältä löytyy eniten yöllä. joku on sanonut että kyseessä olis hermojen puristus tai ihan kohdunkannatinlihasten aiheuttamaa jomotusta, joka todellakin kuuluu asiaan kun vauvalle alkaa kertyä painoa ja painaa alaspäin. Varsinkin sitten kun pää on kiinnittynyt paikalleen tuonne alas. samantapaista jomotusta voi olla kuulemma nivusissa, lonkissa ym. alueilla joihin vauva "raivaa" tilaa ja synnytyskanava alkaa valmistautua (lue perse levetä :)). Että kaippa nämä kuuluu asiaan. Itelläni auttaa kaikenlainen pienikin kuntoilu (+ haarojen levittely ja venyttely telkkaria katsoessa :hyper:) ja tyyny polvien välissä öisin. Heti tuntuu paremmalta kun tumppaa haarojen väliin tyynyä, peittoa ja muuta mitä kätevästi saatavilla. Mutta tätäkään ongelmaa ei ollu kahen ekan lapsen kohalla, että ilmeisesti ikä tekee tehtävänsä... löysä paska kai sitä jo on.

Samalla tulin kysymään että onko pyöräily jotenkin rajoitettu tietyiltä raskausviikoilta alkaen? Vai voiko tässäkin mennä maalaisjärjellä omien tuntemusten mukaan? Tuntuu vaan ahdistavalta että se nappulan pää on tuolla alhaalla kun polkee. Ja onko vaikutusta esim jotenkin kohdunsuulle? Mua ei kummemmin supistele pyöräillessä.

Pyöräily on käsittääkseni ok, kunhan ei ole mitään ennenaikaisen synnytyksen riskiä tms. rajoituksia. Liukkailla pyöräillään vain nastoilla, sehän nyt on sanomattakin selvää.

Onko kellään muulla raskautuneella ilmaantunut kipuja lonkanseutuville? Koitin searchilla jo etsiä, mutta en ainakaan äkkiseltään aiheesta keskustelua löytänyt.

Mulla oli, neuvolassa sanottiin, että olisivat liitoskipuja. Myös lantion löystymisestä löysin juttua, joka sopi kipuun. Itellä nuo alkoivat muistaakseni viikolla 24? ja paheni sitten vaan loppua kohden. Lenkkeily ja liikkuminen ylipäätään pahensi ja toisaalta myös pitkään paikallaan olo pahensi kipuja...lääkärin neuvo oli ottaa Panadolia, eli ihan yhtä tyhjän kanssa.
Toivottavasti sulla ei pahene tuo. Ite en kyllä keksinyt mitään, mikä olis auttanut. Ihan syvältä :(

moikkelis! täälläkin ollut kipuja lantion alueella, lähinnä kuitenkin pakarassa tietyissä kumara-asennoissa. ensin pidin sitä issiaksena, mutta taitaa kuitenkin olla SI-nivelen seudussa jotain löystymistä. Tein just lattiallla kylki makuulla ja kontallaan vähän jumppaa, ainakin hetkellisesti tuli parempi olo, sellanen lämmöntunne lantion alueelle. Itselläni vasta rv 18+4 menossa, mutta odotan kaksosia, joten kai ne vaivatkin tulee jo aiemmin. tällä viikolla on ollu kävelylenkkeihin liittyen vatsassa kovomisen tunnetta, olen vähän huolissani.... tuplien kanssa kun pitäs olla niin varovainen, ennenaikanen synnytys kun aina uhkana. Neuvolassa ei to täti sitä mitenkään noteerannu, nyt mietinkin pitäskö soitella huomenna kuitenkin tuonne äitipolille...? uidessa, vesijuostessa, salilla tai crossarilla reenatessa ei vastaava kovottelua ole ollu... ja äsken jo ihan kotihommia tehdessä taas tuli käveltyä, niin tekikin mieli vähän sit pötkötellä....

Onko täällä ketään punttimimmiä kellä olis kaksoset? millonkahan joudun jättämään salin? sairaslomalle kuulemma laitetaan rutiinisti rv26.... ja en ihmettele, miun masu (sf-mitta) oli jo tällä viikolla vastaava kun yksösillä rv 26 eli sellanen 8-9 vkoa edellä mennään =)

jos kuka kaipailee noita jumppavinkkejä, varmaan kannattaa esim. joltain fysioterapeutilta kysyä.... (tosin itse en keksi mitään oikeen itelleni, enkä varsinkaan saa tehtyä mitään, vaikka kyseisen ammattipätevyyden omaankin... =/ )

Kokeilkaa noiden lantio/liitoskipujen kanssa sellaista, että nukutte kylkiasennossa tyyny tai pari jalkojen välissä. Tyynyn pitää olla kunnolla paksu, mikään perustyyny ei välttämättä riitä.

Kiitos kaikille vinkeistä. Tuon tyyny-polvien-väliin-nukkuessa tempun oon kans jo ottanut käyttöön. Täytyy koittaa työterveydestä kysellä fysioterapiaan aikaa, josko sieltä niitä neuvoja vaikka sais lisää.

Unohdin ekaan viestiin mainita, että oon kans salilla tehny kevyellä painolla taljassa pakaraliikettä (pakarapotku vai mikä sen virallinen nimi nyt on). Se tuntuu auttavan tällä hetkellä ja pistää veret kiertämään mukavasti pakarassa ja alaselässä. Tässä vaiheessa kun ei paljon enää selän ojennuksia pysty tekemään. No onneksi tätä kestää vaan niin vähän aikaa ja niinku yks ystävä totesi: ei ne lapset ilmaiseksi tule...

Kivuista, mulla on ollut rv 12 lähtien kipua tuolla pakarassa. Jos esim..taivutan jalkaa taaksepäin niin karmea vihlominen tuntuu. En nyt tiedä, onko se lonkkaa vai mitä..Tuo anatomia on niin halussa :rolleyes: Nyt se on hetken ollut parempi, olen tosin liikkunut hieman enemmän.

Sojalle onnittelut kahdesta pienestä. Meillähän oli myös ensiksi kaksi, mutta toinen oli jo kuollut varhaisultrassa rv 7, liekkö edes sydän koskaan alkanut pumppaamaan. Jotenkin, kun lukee kaksosista ja muista, tulee fiilis että meidän olisi pitänyt kuulua niihin, onneksi kuitenkin on edes tämän yksi <3

Ajattelin lähteä takaisin salille. Sen tiedän, että kyykky ja mave on syytä jättää pois, mutta kuinkas penkin laita. Meinasin vemputella ihan vaan tangolla 20 toistoja, en muuta. Se kai ok.Hiukan kadena saa miestä katsoa, kun toinen saa tehdä "kaikkea ihanaa" eli mavea (mun lempiliike) ja mun pitää "vimputella".

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kivuista, mulla on ollut rv 12 lähtien kipua tuolla pakarassa. Jos esim..taivutan jalkaa taaksepäin niin karmea vihlominen tuntuu. En nyt tiedä, onko se lonkkaa vai mitä..Tuo anatomia on niin halussa :rolleyes: Nyt se on hetken ollut parempi, olen tosin liikkunut hieman enemmän.

Sojalle onnittelut kahdesta pienestä. Meillähän oli myös ensiksi kaksi, mutta toinen oli jo kuollut varhaisultrassa rv 7, liekkö edes sydän koskaan alkanut pumppaamaan. Jotenkin, kun lukee kaksosista ja muista, tulee fiilis että meidän olisi pitänyt kuulua niihin, onneksi kuitenkin on edes tämän yksi <3

Ajattelin lähteä takaisin salille. Sen tiedän, että kyykky ja mave on syytä jättää pois, mutta kuinkas penkin laita. Meinasin vemputella ihan vaan tangolla 20 toistoja, en muuta. Se kai ok.Hiukan kadena saa miestä katsoa, kun toinen saa tehdä "kaikkea ihanaa" eli mavea (mun lempiliike) ja mun pitää "vimputella".

Tuntuman mukaan tietenki tuo penkki. Jotku pystyy tekemään ja jotkut ei. Itse tein toisessa raskaudessa täysillä melkein loppun asti ja niin tai olla joku muukin tehny. Joillaki tuntuu paremmalta jos laittaa jalat koukkuun penkille.

Heissuli!

Poika syntyi 16.1, eli sektiopäivänä mutta täysin luonnollisesti kun ei keretty leikkausta tekemään ;). Eli juuri niinkuin arvasinkin, etuajassa syntyi. Ihana poitsu sieltä tuli, vaikkakin reppana on koliikkivauva.

Kysymys: onko kellekään toiselle käynyt niin, että on pysynyt raskaana ollessaan hyvässä tikissä ja sitten imettäessä kropasta tullut löysä? En keksi syyksi mitään muuta kuin imetyshormonit.. kotijumpan aloitin pari päivää synnytyksestä ja nyt jo treenaan salilla suht. kovaa.

Entä onko tietoa, mitä lisäravinteita saa käyttää imettäessä? Maustamatonta heraa ja maltoa sekä karnitiinia ilmeisesti joo (Kaisan blogi), mutta mites CRP, CLA tai rasvanpolttajat?

Suositut

Back
Ylös Bottom